Gå til innhold

HJELP! 5 mnd gammel valp som ikke vil sove alene om natta


lell

Anbefalte innlegg

Mandag tok vi hjem en fem mnd gammel pomeranian/ papillon valp. Problemet er at han er vant til å sove på senga til forrige eier, og å være på sofaen, og han følger etter oss overalt i huset. Han vil med andre ord ikke være alene. Han er skeptisk/ redd nye ting.

De første nettene gikk det litt greit. Vi prøvde først å vise han senga og så la soverom døra være åpen. Men da gikk han ut og inn, hoppa på senga.. Så vi viste han senga og lukka døra vår. Da peip han og skrapet på døra. Inatt prøvde vi å stenge han inn i buret for natta, dette gikk ikke bra!! Han peip, skrapte og peip hver time og vi fikk ikke sove i fred!

Er det noen som har peiling på sånt?? På små valper har jeg lest meg fram til at det kan ta en dag til flere uker med tilvenning. Men han her er jo 5 mnd! Jeg trenger råd som hjelper både valpen og oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandag tok vi hjem en fem mnd gammel pomeranian/ papillon valp. Problemet er at han er vant til å sove på senga til forrige eier, og å være på sofaen, og han følger etter oss overalt i huset. Han vil med andre ord ikke være alene. Han er skeptisk/ redd nye ting.

De første nettene gikk det litt greit. Vi prøvde først å vise han senga og så la soverom døra være åpen. Men da gikk han ut og inn, hoppa på senga.. Så vi viste han senga og lukka døra vår. Da peip han og skrapet på døra. Inatt prøvde vi å stenge han inn i buret for natta, dette gikk ikke bra!! Han peip, skrapte og peip hver time og vi fikk ikke sove i fred!

Er det noen som har peiling på sånt?? På små valper har jeg lest meg fram til at det kan ta en dag til flere uker med tilvenning. Men han her er jo 5 mnd! Jeg trenger råd som hjelper både valpen og oss...

Om han er vant til og sove med eieren så må du gi han tid,sånn er det bare.Hva med ett bur,greit og venne han til det uansett,ikke sikkert alle liker at han skal vandre rundt om dere er på besøk med han eller noe. Lettere og få hunde pass også da. Vær tolmodig,det vil ta tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden ikke er vant med å sove alene, spiller det ingen rolle hvor gammel den er. Her må dere begynne fra begynnelsen. Madrass ved siden av hundens seng som man stadig flytter lenger bort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...