Gå til innhold

Mann med 750 venner på Facebook


Gjest Mia

Anbefalte innlegg

Om du hadde blitt kjent med en mann med over 700 venner på Facebook, over halvparten kvinner. Hadde du tenkt deg om to ganger før du gikk inn i et forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det var det eneste som skurret: selvfølgelig ikke. Hadde det derimot vært én av flere ting, hadde jeg tenkt over det også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis, men for meg hadde det kommet ann på hvordan han kjenner disse kvinnene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Okusan

Folk bruker Facebook veldig forskjellig, jeg har flere venner som har 2000+ venner- men det er fordi de bruker det som et nettverk mer enn som en sosial greie. For meg er det langt viktigere hvordan folk bruker FB enn hvor mange venner de har.

Så nei, 750 venner hadde ikke skremt meg, med mindre han skrev masse private ting til de 750 "vennene" sine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mange legger jo til gud og hvermann på Facebook. Man kan bli oppfattet som rimelig teit hvis man har færre venner der enn 200, så da er det jo klart man vil "samle". (himlesmiley).

Usikkerhet, man bryr seg mye om hva alle andre tenker om seg og har behov for bekreftelse... Kan man jo tenke om folk som har venneliste stappfull av folk de knapt har hilst på.

Men hadde alt ved han vært ok, så hadde jeg ikke tenkt noe over Facebooken hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange legger jo til gud og hvermann på Facebook. Man kan bli oppfattet som rimelig teit hvis man har færre venner der enn 200, så da er det jo klart man vil "samle". (himlesmiley).

Usikkerhet, man bryr seg mye om hva alle andre tenker om seg og har behov for bekreftelse... Kan man jo tenke om folk som har venneliste stappfull av folk de knapt har hilst på.

Men hadde alt ved han vært ok, så hadde jeg ikke tenkt noe over Facebooken hans.

Rimelig teit om man har mindre enn 200 venner på fb? Ville heller sagt motsatt jeg. Ser litt ned på folk som legger til gud og hvermann på fb, med mindre det er jobb/hobbyrelevant. Er jo lite vits i å ha en haug med "bekjente" på fb. Sønnen min på 19 slettet nettopp over 300 venner, og hadde 150 igjen, fordi, som han sa "hva skulle han med dem".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Rimelig teit om man har mindre enn 200 venner på fb?

Mange synes det. Uthver (himlesmiley).

Folk som har få venner er ukule. Å ha 20 venner på Facebook er vel helt uhørt, mens har man 500, da er man kul!

Legger forresten merke til at mange som ikke har så mange venner irl, har drøøøssevis på Face. :gjeiper:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde blitt kjent med en mann med over 700 venner på Facebook, over halvparten kvinner. Hadde du tenkt deg om to ganger før du gikk inn i et forhold?

Jeg har ikke pult noen av facebookvennene mine, og det kan godt tenkes at halvparten av dem er kvinner. Kanskje flere, kanskje færre.

Slektninger og folk fra hjemstedets skole er i flertall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg hadde vurdert å droppe å gå inn i et forhold med en som er opptatt av hvor mange venne jeg har på FACEBOOK.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Hadde nok stusset, fordi det sier litt om mannen. Det at han tror det er kult å ha så mange venner. Har noen venner på facebook med ca 1500 venner, og disse er utelukkende partypeople som legger til alle de møter på fest. Synes det er litt tåpelig.

Men om dette er det eneste som er galt med han, så er det kanskje litt teit av deg å henge deg opp i det? Kanskje han bare trenger en slags form for bekreftelse men ikke trenger det lengre når han får dame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde blitt kjent med en mann med over 700 venner på Facebook, over halvparten kvinner. Hadde du tenkt deg om to ganger før du gikk inn i et forhold?

Ehh nei - jeg har over 800 venner på FB og halvparten av dem er sikkert menn (har virkelig ikke peiling). Kan ikke helt se hvordan det spiller inn i mitt forhold til kjæresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mange synes det. Uthver (himlesmiley).

Folk som har få venner er ukule. Å ha 20 venner på Facebook er vel helt uhørt, mens har man 500, da er man kul!

Hvis man skal dømmes etter antall venner på fb, så er jammen verden gått helt av hengslene.

Det er stor forskjell på hvem folk legger til. Selv har jeg ca. 250 venner, og med unntak av kanskje 10, så er resten venner som jeg treffer jevnlig, noen bare hilser jeg på, andre prater jeg med dann og vann og noen er nære venner. Jeg sender ikke venneforespørsel til noen jeg ikke sier hei til om jeg treffer dem på gata.

Noen legger til alle som bor i samme bygd enten de kjenner dem eller ikke. Jeg har fått venneforespørsel fra en god del som bor i nærheten og som har felles venner med meg, men som jeg aldri noengang kan huske å ha sett. De som gjør det, lurer jeg virkelig litt på, hva vil de med meg?? Bare få høyt antall venner?

Så har jeg noen venner som spiller mye på forskjellige fb-spill. De legger til kreti og pleti, for spillets skyld, for de spiller samme spill, og gjerne også hjelper hverandre i spillet. Desse kan ha på tusenvis med venner, gjerne fra alle mulige land.

Hvorfor denne mannen har så mange dame-venner ville gjort vært avgjørende for min del på om jeg skulle reagere eller ikke, men det ville nok ikke vært så lett å finne ut av. Antagelig så har han vært på damejakt, og plukket opp "venner" ut fra bilder han liker. Ingen har 750 venner, så om jeg gikk inn i et forhold med han, ville jeg vel kanskje syns det var naturlig om han la denne delen av livet sitt bak seg, slettet en del "venner" og beholdt de som faktisk er venner og som han har en viss kontakt med/kjennskap til. Men jeg hadde nok ikke krevd det. Derimot ville det fortalt meg en del om han satte opp statusen sin til å være i et forhold. (Og her er det viktig å ikke bli lurt. Noen setter nemlig denne opp til å bare være synlig for noen, eller usynlig for noen spesiell;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest norah

I utgangspunktet synes jeg vel det er litt....tja.

Men på den andre siden, ett av de menneskene jeg liker aller best er en typisk sånn "vennesamler" på facebook. 1300 har han nå ja....hehe...

Super oversosial type med enormt nettverk, og kan bli kjent med en stein om det så var.

Han vet det selv(eller fikk iallefall vite det når jeg bemerket det med litt ironisk humor). Uansett - min favorittkollega gjennom tidene, og en fantastisk person. Den som unngikk ham på grunn av det ville gått glipp av mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samboeren min har utrolig mange venner på facebook, rundt 800. En gang spurte jeg om han kunne slette alle damene han egentlig ikke kjente og jeg lurte på hvor mange venner han ville sitte igjen med da, og han svarte -under halvparten hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg ville aldri nnledet forhold med noen som bryr seg om hvor mange Facebookvenner jeg har.

Det har da absolutt ingenting med saken å gjøre. Jeg jobber i en stor bedrift med nesten 1000 ansatte, og jeg har tett kontakt med flere hundre av dem og således lagt til til som venner på Facebook. I tillegg har jeg flyttet og bodd flere steder i landet, så godt nettverk fra dette. Studievenner, tidligerere arbeidskolleger, barndomsvenner, andre venner, godt bekjente, osv.

Det blir fort mange hundre. Om annet så ivl jeg si det er en fordel, da det viser at jeg er omgjengelig og vært å holde kontakt med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære vene! Hva folk henger seg opp i :skratte:

Hva i alle dager har antall venner på FB med et evnt fohold å gjøre??

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kommer helt ann på hvilke venner det er på lista. Er det en som bare har halvnakne babes på lista si, og uansett hvilken av de profilene du går inn på, så liker han hvert bilde og kommentert med masse "Mmm, you are hot, sexy" osv, regaerer jeg. Tenker litt da at han er en player. Glad i damer og "samler" på dem. Er nok av dem på nett/facebook også har jeg funnet ut.

Da tar iallefall jeg litt avstand, blir jo lite seriøst når han har en haug med babes han ikke kjenner og snusker med dem alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal dømmes etter antall venner på fb, så er jammen verden gått helt av hengslene.

Det er stor forskjell på hvem folk legger til. Selv har jeg ca. 250 venner, og med unntak av kanskje 10, så er resten venner som jeg treffer jevnlig, noen bare hilser jeg på, andre prater jeg med dann og vann og noen er nære venner. Jeg sender ikke venneforespørsel til noen jeg ikke sier hei til om jeg treffer dem på gata.

Noen legger til alle som bor i samme bygd enten de kjenner dem eller ikke. Jeg har fått venneforespørsel fra en god del som bor i nærheten og som har felles venner med meg, men som jeg aldri noengang kan huske å ha sett. De som gjør det, lurer jeg virkelig litt på, hva vil de med meg?? Bare få høyt antall venner?

Så har jeg noen venner som spiller mye på forskjellige fb-spill. De legger til kreti og pleti, for spillets skyld, for de spiller samme spill, og gjerne også hjelper hverandre i spillet. Desse kan ha på tusenvis med venner, gjerne fra alle mulige land.

Hvorfor denne mannen har så mange dame-venner ville gjort vært avgjørende for min del på om jeg skulle reagere eller ikke, men det ville nok ikke vært så lett å finne ut av. Antagelig så har han vært på damejakt, og plukket opp "venner" ut fra bilder han liker. Ingen har 750 venner, så om jeg gikk inn i et forhold med han, ville jeg vel kanskje syns det var naturlig om han la denne delen av livet sitt bak seg, slettet en del "venner" og beholdt de som faktisk er venner og som han har en viss kontakt med/kjennskap til. Men jeg hadde nok ikke krevd det. Derimot ville det fortalt meg en del om han satte opp statusen sin til å være i et forhold. (Og her er det viktig å ikke bli lurt. Noen setter nemlig denne opp til å bare være synlig for noen, eller usynlig for noen spesiell;)

om man har studert flere plasser, gått folkehøgsole, flytta litt osv og i tillegg er litt supersosial tror jeg ikke 750 venner(for på fb regnes jo også bekjente som venner)er så altfor mange.

jeg kjenner noen få som er av denne typen, å selv om de har opp mot 1000 fb-venner bruker de jevnilig tid med de fleste av de(å de forresten populære oppegående mennesker) men jeg kjenner også noen av de som har et dårlig nettverk i virkligheten som har maaaaaaange fb-venner, de har lagt til folk de bare har hilst på noen få ganger, venners venner/familie osv. en god del av miner venner(irl og fb) har i tillegg til vanlige venner også spillvenner og spillnaboer lagt til i vennelista.

ene kameraten min trodde jeg det både hadde rabla for å vært uheldig med virus når jeg en morgen så han hadde blitt venner med 89 folk med navn som ikke var skrevet med bokstaver engang(altså asiatiske tegn osv), men dette var folk han spilte med. har skjønt etter hvert at det er ganske vanlig å legge til spillevenner.

selv har jeg kun folk jeg har pratet flere timer med å uten tvil hadde snakket med igjenn hvis jeg hadde møtt de(men siden noen er venner fra barndommen og tidlig ungdomsår er det ikke sikkert jeg hadde kjent dem igjenn uten videre).

har også fb-venner jeg ikke kjenner, men som jeg ønsker å bli kjent med som valpe-kjøpere(og kjøpere av andre dyreunger) siden jeg har høye krav til nye valpehjem(må jo være sikkert på at de får det godt!).

har og godtatt noen få venneforesørsler fra venners venner ved en feiltagelse hvor jeg har hatt dårlig tid og derfor har det gått i glemmeboka å fått slette de. av-viser ukentlig venneforespørsler fra folk jeg ikke kjenner godt nok, folk jeg bare har vekslet noen ord med på fest, i jobbsammenheng osv.

jeg har 220venner forde jeg har studert/bodd flere plasser. men jeg vurderer om jeg skal kutte ut flere av de som jeg ikke hadde ville brukt flere timer på å snakke med, å være venner med noen jeg bare hadde snakket med i en halvtime hvis jeg hadde møtt de føles litt.....tåpelig og falskt...

de fleste av mine venner med få fb-venner er enten litt asosiale, har bodd samme sted hele livet og gått lite skole eller er voksne og legger kun til ordentlig gode venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...