Gå til innhold

Dyrebutik som passer dyr uten godkjenning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet om en dyrebutikk som passer kaniner/marsvin/hamstre/undulater for kundene sine, mot betaling. Jeg tror ikke de har godkjenning for det, da de har dyrene på bakrommet og er veldig vage med svarene sine så fremt man ikke sier at man trenger det.

HVa skjer hvis jeg melder dem til mattilsynet+ For man har vel ikke lov til å passe dyr i en dyrebutikk uten godkjening for passet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En dyrebutikk har jo godkjenning for å ha dyr fra før. Skulle ikke tro de måtte ha enda en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fable

Ja, de har egentlig bare lov å ha dyr som butikken har for salg i butikken.

Dyrepass er egentlig ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov nei. Jeg har jobbet i dyrebutikk og sjefen min tok inn dyr for å passe de noen få ganger og satte de på bakrommet, men vi hadde ikke lov til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld de til Mattilsynet! Selv om jeg tviler sterkt på at Mattilsynet gjør noe med det, de er en gjeng med inkompitente idioter som bare sitter på ræv og lar folk fortsette å mishandle dyrene sine!

Sorry, måtte bare få det ut....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en måte er det jo bedre at de gjør det enn at dyrene blir dumpet eller satt igjen hjemme alene over lengere tid..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charella

På en måte er det jo bedre at de gjør det enn at dyrene blir dumpet eller satt igjen hjemme alene over lengere tid..

Kunne ikke hvert mer enig.

Så lenge dyrere har det bra, hvorfor bryr du deg???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke hvert mer enig.

Så lenge dyrere har det bra, hvorfor bryr du deg???

Enig. trur jeg heller hadde opprettet et ulovlig dyreinternat enn at noen dyr hadde blitt dumpa. Selv om det ikke er lov, betyr det ikke nødvendigvis at dyrene blir behandlet dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge i ett nøtteskall, hvorfor skal folk bry seg med alt og alle? Så lenge dyrene har det bra så ser jeg ikke problemet. Bruk heller energien din til å si fra om viktige saker som dyremishandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke hvert mer enig.

Så lenge dyrere har det bra, hvorfor bryr du deg???

Dyrebutikker er ikke kjent for å ta godt vare på dyrene da.. Om et dyr på en dyrebutikk blir akuttsykt/veldig skadet og har enorme smerter er det ikke alle som gidder å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at det er bedre å få noen "uautoriserte" til å passe dyrene enn å avlive dem. Og det er jo gjerne alternativet. Jeg ville ikke ringt til mattilsynet. Da kan det hende at de dyrene de passer blir avlivet faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrebutikker er ikke kjent for å ta godt vare på dyrene da.. Om et dyr på en dyrebutikk blir akuttsykt/veldig skadet og har enorme smerter er det ikke alle som gidder å gjøre noe med det.

Nemlig...

Jeg haddde en sjef som ikke brydde seg særlig..

Hadde en gang en kaninunge som hadde blitt lam i bakparten. Kollegaen ringte sjefen for hun ville dra til dyrlegen med den, men sjefen sa det var for dyrt og ba henne sette den på bakrommet så den kunne dø selv. Kollegaen min hørte selvfølgelig ikke på sjefen og dro til dyrlegen for å få den avlivd og ringte i tilegg mattilsynet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte mase på en dyrebutikk for å ta med en kanin som hadde sår over hele kroppen og et ødelagt øye til veterinæren. De ville ikke ta han med før neste dag og han hadde hatt det sånn i noen dager. Når han enedlig kom til veterinæren ville de nesten ikke vente til jeg kom dit(om ca.5min) engang før de la han i narkose fordi han hadde så store smerter. Det var selvsagt ikke dyrebutikken som betalte verken operasjonen eller behandlingen og mattilsynet gjorde ikke en dritt. :tristbla: Dyrebutikken er fortsatt åpen og får fortsatt selge kaniner. Men de har lært at man ikke skal sette ukastrerte, kjønnsmodne hanner sammen i et bittelite bur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...