Gå til innhold

Alternativ behandling,-har du prøvd?


Tilde

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen av dere har prøvd alternativ behandling av noe slag? Erfaringer?

Selv gikk jeg til fotsonebehandling en 4-5 ganger i forkant av sist fryseforsøk,og da ble jeg jo gravid...

Så nå har jeg begynt hos henne igjen.Det er ikke særlig behagelig når hun knar områdene for livmor og hormoner,men jeg har faktisk tro på at fotsoneterapi virker.Dersom knaingen hennes kan forbedre mitt "livmormiljø" :lol: slik at det er mer mottakelig for en graviditet så er det faktisk en ting jeg er villig til å betale 350 kr timen for.I tillegg får jeg mye gode råd om matvaner og slikt, siden hun er utdannet innen ernæring også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk til refleksolog da vi skjønte at vi trengte litt starthjelp etter 4 års prøving. Og dette gjorde underverket for oss... Etter 4 behandlinger merket jeg stor forskjell på både PMS og menssmerter. etter 10 behandlinger var jeg gravid. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er midt i et forsøk (insiminasjon), som jeg i forkjøpet har gått til akupuntør. Jeg fikk 5 beh. på en 4 ukers periode. Pint meg igjennom nåle stikk, og elektriske ladninger(vibrasjoner) i kroppen :tunge1: Men man vil jo prøve det meste for å lykkes. Så det blir spennende + at jeg har spist mere vitaminer enn jeg noensinne har gjort :stortsmil:

Det er enda en uke til jeg vet det ene eller det andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mannen har gått til refleksolog for å bedre kvaliteten på svømmere uten særlig hell desverre. Nå blir det sannsynligvis donor på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tilde.

Vi har ikke forsøkt så lenge (9mnd.), men har nå vært hos kinesolog for å se om det kan gjøre underverker. Kinesologen bruker essenser og oljer for å stabilisere kroppen og rette opp i energibaner. Og om det ikke gjør underverker med prøvingen, så har det hatt stor effekt på andre kroppslige plager jeg har hatt. Det kostet 500 kr for en behandling og kinesologen mente det burde holde for meg :D

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ at jeg har spist mere vitaminer enn jeg noensinne har gjort :stortsmil:

Hvilke vitaminer spiser du?

Noe som skal være spesielt bra for oss som prøver å bli gravid?

Tenkte jeg skulle ta meg en tur på apoteket i helga :wink:

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv gikk jeg til fotsonebehandling en 4-5 ganger i forkant av sist fryseforsøk,og da ble jeg jo gravid...

Så nå har jeg begynt hos henne igjen.Det er ikke særlig behagelig når hun knar områdene for livmor og hormoner,men jeg har faktisk tro på at fotsoneterapi virker.Dersom knaingen hennes kan forbedre mitt "livmormiljø" :lol: slik at det er mer mottakelig for en graviditet så er det faktisk en ting jeg er villig til å betale 350 kr timen for.I tillegg får jeg mye gode råd om matvaner og slikt, siden hun er utdannet innen ernæring også.

Hei,

jeg tenkte at jeg skulle prøve meg på fotsoneterapi.

Men, jeg synes liksom ikke jeg har en "god nok" grunn til å bestille time..

..hvis du skjønner.

Må man ha en grunn for å bestille time? Kan man bare si at man ønsker å bli gravid? Blir det for dumt, eller er det jeg som er litt dum nå??

:ler::ler::ler:

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Har tatt akupunkturbehandling for luftveisproblemer, nærmere bestemt forstørrede polypper. Det gikk så langt at jeg ikke eide lukte- og smakssans i lange, lange tider. Etter en periode m akupunktur kom jeg gradvis tilbake til normalen og har ikke vært plaget på et og et halvt år. Så det får man si ga gode resultater. Men så sies det jo også at akupunktur har spes gode resultater å vise til når det gjelder nettopp luftveisproblemer. Kan absolutt anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hanne T.
Eh..sikkert teit spørsmål' date=' men hva er egentlig refleksologi? :klø:[/quote']

Nei, ikke noe teit spørsmål, mange som ikke har hørt om dette før. Jeg jobber selv som refleksolog, og skal forsøke å svare deg litt oppklarende..

Refleksologi er en utvidet form for fotsoneterapi. Man bruker den gamle vitenskapen om fotsoneterapi. Og det er dette som ligger i bunnen for denne behandlingsformen, og man har på en måte "flyttet" føttene rundt i kroppen da alle kroppens deler er en del av sonesystemet.

Hver kroppsdel er spesialist på sine områder. Føttene er spesialist på "gamle" og kroniske ting samt skjelett, leggen er spesialist på følelser og muskler, lårene er spesialist på mage/tarm systemet og huden.. og slik fortsetter det helt til topps!.. :blunke:

Håper dette var litt oppklarende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sorry!!! Så ikke at det var i forumet for graviditet sp målet ble stilt! Svarte jo bare på alternativ behandlig generelt jeg....... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne T.

AT man sliter med å få barn er absolutt god nok grunn til å prøve. Selv har jeg daglig henvendelser fra jenter som er i den situsjonen. Så løp å bestill time du.... men jeg anbefaler at du sjekker litt rundt, ta en runde med "gule sider" og spør om terapeuten har erfaring med lignende tilfeller... og spør om resultatene også... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Går til homeopat som jobber med ufrivillig barnløse. Får øreakupunktur og fotsoneterapi. Hun foreskriver også div. homeopatiske midler. Har gått der siden feb. , men er dessverre ikke blitt gravid ennå. Håper at behandlingen vil være til hjelp når vi skal ha IVF etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...