Gå til innhold

Hva ville du gjort dersom din man "tok" noen for deg?


Gjest Rolf

Anbefalte innlegg

Hva ville dere gjort damer dersom f.eks en ny landsmann eller en full nordmann kom bort og sa noe slibrig til deg og var ubehagelig, og du tilkalte typen din for å få hjelp, og han regelrett svolket vedkommende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva svolket betyr, men hvis du mener å slå ned så ville jeg ikke at typen hadde gått så langt, men ville satt pris på om typen brukte kjeften sin på han så han ikke hadde turt å gjøre det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vet ikke hva svolket betyr, men hvis du mener å slå ned så ville jeg ikke at typen hadde gått så langt, men ville satt pris på om typen brukte kjeften sin på han så han ikke hadde turt å gjøre det igjen.

Svolke kan vel tolkes som offentlig pisking/hardjuling av en person. Så dersom typen din hadde klikket i vinkel og pisket vedkommende til han skrek og strigråt med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva ville dere gjort damer dersom f.eks en ny landsmann eller en full nordmann kom bort og sa noe slibrig til deg og var ubehagelig, og du tilkalte typen din for å få hjelp, og han regelrett svolket vedkommende?

Jeg ville ikke ha likt det og hadde forsøkt å stoppe ham. Jeg hater vold i all slags form. Jeg hadde også seriøst revurdert forholdet og lurt på om jeg ville ha vært sammen med noen som reagerer med ekstrem vold for en liten bagatell.

Tror neppe jeg hadde tilkalt typen for å beskytte meg heller. Ikke i mot den slags.Så hele situasjonen er egentlig litt fjern for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis typen ikke hadde gjort noe, hadde jeg gått fra ham.

Hvis typen ahdde brukt vold, hadde jeg gått fra ham.

Jeg hadde ønsket at typen ville irettesatt personen verbalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ANONYM

Jeg hadde aldri godtatt at kjæresten min var voldelig mot noe annet menneske! Hvis åersonen bare hadde snakket dritt til meg, hadde jeg ønsket at typen ba ham pelle seg vekk! Og hvis personen hadde klådd på meg eller angrepet meg, hadde jeg forventet at typen min holdt armene hans og deretter fikk ham til å gå vekk, ved hjelp av ord. Men hvis typen min var voldelig, hadde det faktisk blitt slutt på dagen! Og det samme hvis han var feig og ikke sa / gjorde noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener trådstarter med "ny landsmann"? Norske gutter kan også klå og være plagsomme... Jeg er enig i dem som skriver at en verbal irettesettelse er veien å gå, og at forholdet nok hadde tatt slutt hvis min mann hadde vist seg å kunne utøve vold mot andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koseklumpen

Hadde typen min dratt til noen bare fordi de var litt slibrige i komentarene til meg hadde jeg blitt ganske satt ut og mest sansynlig gjort det slutt, for da hadde han vist seg og være en helt annen en den jeg har blitt kjent med.

Jeg har så og si null toleranse for vold, så sant det ikke er i selvforsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Hva ville dere gjort damer dersom f.eks en ny landsmann eller en full nordmann kom bort og sa noe slibrig til deg og var ubehagelig, og du tilkalte typen din for å få hjelp, og han regelrett svolket vedkommende?

Hadde ikke skjedd, for jeg hadde ikke tilkalt typen for hjelp.

Min mann vet meget godt at jeg kan passe på meg selv.

Men om han hadde banket opp fyren så hadde jeg syns at min mann var utrolig barnslig og idiotisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Okusan

Da hadde jeg tenkt at han var en skikkelig gentleman, min ridder på den hvite hesten!

Særlig hvis den som ble "svolket" (helt ukjent uttrykk for meg også) falt, slo hodet i asfalten, daua, og mannen min måtte tilbringe de neste ti årene i fengsel. I love it! :ironi:

(jeg må si at jeg ikke hadde satt pris på at han blandet seg i det hele tatt, selv ikke bare verbalt. Du skal ikke tilbringe lange tiden hos påtalemyndigheten før du ser hvor mye som går galt fordi noen skal "ordne opp" eller "hjelpe til" mot noen som er helt uberegnelige... så jeg ville heller ha kommet meg lengst mulig bort. Med mannen på slep)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...