Gå til innhold

Prøvere, fortell litt om dere selv


Chiquita

Anbefalte innlegg

Nesten litt flaut å skrive her siden så mange har prøvd leeenge.... Vel..

Navn: Meta

Alder: 25 år

Mannen: 28 år

Sammen: i 5,5 år, gift i nesten 7 måneder.

Prøvere: Er inne i femte og nest siste prøvemåned før vi må slutte å prøve for denne gangen pga min jobbsituasjon (vikariat ut mai neste år).

Vi har også prøvd kinesologi for å se om det får fart på sakene, men foreløpig er det for tidlig å si..

Lykke til alle andre prøvere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og her kommer jeg:

Navn: Snuppelure

Alder: 30

Mann: Supermann

Alder: 31

Gift: 2 år, sammen i ca 4 år.

Prøvere siden påske. Div komplikasjoner

Er dritt lei av ikke å få det til!

Men smiler til verden og ler av min egen utålmodighet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Navn:Frøy

Alder: 27

Mannen: Billy :briller:

Alder: 27

Har vert sammen i 10 år, og gift i 2 år.

Vi har prøvd å fått barn i 3 år, og har vert til utredning i 2 år.

Mannen min har dårlig sædkvalitet. :cry:

Skal begynne det første prøverørforsøket nå. 3 desember starter jeg med spray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Navn: K.

Alder:26

Mannen:31

Vi har vært sammen i 4 år, gift snart i 5 mnd.

Kastet pillen ved årskiftet 03, aktive prøvere det siste halve året.

Venter i spenning, og håper det skjer noe snart :D

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn : Trude

Alder : 30

Mannen : 30

Har vært gift i 6 1/2 år , er så heldige at vi har en datter på snart seks år.Men vi ønsker veldig søsken til tulla vår, og har nå vært prøvere i 2 år( + 1 år før det uten prev ) Er utredet, har endometriose. Vi skal i gang med IVF på riksen etter jul en gang.

Klem - og lykke til ! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er ikke prøvere, men ufrivillig barnløse som likevl ikke har gitt opp...

Har hatt et IVF-forsøk og dermed to klipp igjen på kortet på Ullevål. Disse skal brukes til ICSI-forsøk, da det var dårlig befruktning sist.

Det blir likevel ikke før sommeren, da jeg ble behandlet for muskelknuter tidligere i høst og det ikke er verd å kaste bort et forsøk før livmoren er fullt restituert etter dette. Foreløpig er jeg bare glad for at jeg har fått beholde livmoren!

Siden dette prøverørsprosjektet er lenge til og et evt resultat enda lenger til, og uansett ikke kommer til å resultere i mer enn én graviditet, så har vi søkt om å bli godkjent som fosterforeldre. Så barn skal det bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Navn: gleder meg!

Alder: 22

hans alder: 25

Sammen i over tre år, gift i snart fire mnd!

Har nettopp sluttet på p-pillen. Men, skal vente i tre mnd. før vi blir prøvere... (går nemlig siste år på spl. og har tenkt å jobbe iallefall 1/2 år)

Håper jeg kan få menge meg litt med dere for det :lol:

Lykke til alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om cappofamilien også :

Navn: cappo

Alder: 26 år

Forlovet med cappomannen, 31 år

Vært sammen i 2,5 år, gifter oss i januar (om 50 dager idag).

Delvis prøvere i siste periode, forsinket mens med 2,5 uker, men dessverre ingen spire...

Prøver igjen i neste periode.

Gleder meg til å bli kjent med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke prøvd så lenge, men sårt alikavel

Navn: Maxine

Alder: 30 år

Mann:37 år

Vært sammen i 1 år. Jeg har en sønn på 8 1/2 fra tidligere forhold som "satt" på første forsøk. Sluttet med p-pillen for 12 uker siden. Fikk en endagsblødning en uke etter det. Det er 11 uker og 4 cbtester siden *sukk* Vil så gjerne få det til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen som har det på samme måte som meg. Jeg er ny på disse sidene, men tenkte at nå kunne det passe å bli med i en diskusjons gruppe, for at jeg kanskej kan få litt tips, noen trøstende ord, og noen som virkelig forstår hvordan det er for oss som ikke blir gravide på et blunk.

Litt om meg selv og oss:

Jeg:21år

Han:34

Gift i litt over 1 år.

Prøvd å bli gravid siden januar i år.

Ingen barne fra før av.

Sliter litt med dette fordi jeg har svigerinne og venninner som bare ser på gubben sidn og blir gravide. Og de er så søte og snille å sier at det nok snart er vår tur også, at vi må bare være tålmodige. Det er så lett for dem å si, de får jo unger og kuler på magen etter et kvarter uten "pilla".

Jeg er veldig glad i disse menneskene rundt meg, men de forstår ikke helt hvordan det er. De kan si at de forstår, men de gjør det ikke.

Derfor blir jeg glad hvis jeg finner likesinnede her!!!

Hilsen Lilletrollet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ble liksom henvist hit siden jeg ikke er gravid. Likevel kan jeg nok ikke defineres som prøver ennå. Skal ikke begynne å prøve før i mai. Kommer til å følge med på både dette forumet samt graviditet og familie og barn for å lære litt.

Dette er meg:

Min alder: 21

Hans alder: 29

Vært kjærster i snart 3 år og samboere i 1 1/2.

Han er helgepappa for sin sønn på 6 år. Jeg har ingen barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempekos med eget forum :enig_animasjon: . Takk til dere som ordnet dette :hoppe:

Navn: Summis

Alder: 27

Min kjære: 30

Sammen siden des 91, gift i ett år.

Har ei datter på 3 1/2 år ( som gjerne vil bli storesøster). Vært prøvere i ca. 2 år hadde en SA juni i år :( . Er litt "skremt" egentlig for å få en til, siden pia vår kom til verden 9 uker før tiden, men vi tar sjansen.

Får svaret neste uke, om det klaffet denne gang. Krysser fingrene. :-?

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende !!!

Jeg: Turnips, 29 år

Mannen min også 29 år

Sammen i 4,5 år gift i 1,5 år.

Prøvere i 1,5 år med en SA i mai.

Ingen barn fra før.

Har startet utredning med GU og skal ta 22 dags blodprøver neste fredag. Mannen min skal levere sædprøve, men vi må vente litt med det da jeg i går hade en positiv EL-test og man må være avholden 3 dager før prøven leveres. Har for øvrig tatt en innvendig UL i høst pga uspesifikke mavesmerter. Fant ingenting som feilet eller forklarte smertene.

Har vært en gang hos fotsoneterapeut og skal igjen på tirsdag. Har meget uregelmessig syklus så vi sliter med å få det til å klaffe. EL nå viser normal syklus på 30 dager så kansje fotsoneterapien allerede har hjulpet. I hvert fall er mavesmertene borte.

Ønsker lykke til til alle dere og håper på aktivt bruk av sidene så vi får beholde dem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så mange prøvere! Koselig med selskap da... :D

Navn: la Flaca

alder: 28 (sambo også)

Sivil status: sambo, gifter seg 1.juli 2004

Vært samboer i: 3,5 år

Barn: ingen, stemor til ei på 5.

Prøveperiode: nr.1

Annet: veeeldig forelsket i kjæresten min

Skal løpe til byen og kjøpe Don Quai + Damina(?) i dag, bare sånn at jeg GJØR noe liksom... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får vel snike meg inn og si litt om oss her jeg og:

Jeg: 24 år

Min kjære: 31 År

Giftet oss i Mai i år

Sluttet på p piller i Februar i år

Hadde en SA i uke 7 i Juli

Har teite lange sykluser, ikke prøvd noe spesiellt for det hitill. Har vært hos legen pga denne syklusen da, som er veeeldig lang, og skal kanskje sette i gang eggløsning ved hjelp av medikamenter hvsi den ikke kommer de nærmeste dagene!

Ellers vil jeg karakterisere meg som en veldig heldig dame, da jeg har funnet meg historiens beste mann :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

uhm, jeg er 33 han er 32. Vi giftet oss i juni 2000.....vi fant plutselig ut en dag at.. :o ....om vi skal få barn noengang så må vi begynne å prøve. Jeg har ikke barn, aldri vært gravid.....og har ikke peiling på hvordan dette skal gå. Sluttet på pillen i august i år. Det er alt.....er kjemperedd...eller spent ...eller.....åh..all over the place!

(PS. Skjønner ingenting av forkortelser dere bruker...eller JO ..EN det var SA for Spontan Abort....EL, PCOS (?), IVK eller ...skjønner ingenting av det ...og det stresser meg litt....uehh......eggledere, syklyser...og hva er det derre med perioder? ...for det betyr jo ikke en mense-periode, men noe annet...what?! ...help....uehh!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(PS. Skjønner ingenting av forkortelser dere bruker...eller JO ..EN det var SA for Spontan Abort....EL, PCOS (?), IVK eller ...skjønner ingenting av det ...og det stresser meg litt....uehh......eggledere, syklyser...og hva er det derre med perioder? ...for det betyr jo ikke en mense-periode, men noe annet...what?! ...help....uehh!)

Kan ikke alle jeg heller! Men EL betyr i alle fall eggløsning. Og prøveperiode er en syklus (regnes fra første dag av mensen (dag 1) til dagen før du får neste mens igjen)

Ellers vet jeg at et uttryk mange bruker er IKM, det betyr noe sånnt som Ikke Kom Mens, Er i alle fall den dagen du skal ha mens hvis du ikke har blitt gravid.

Et annet uttrykk jeg kjenner til er DPO, som betyr Days Past Ovulation (dager etter eggløsning)

Ellers får jeg overlate til noen andre å forklare de andre tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder forkortelser kan man smugtitte litt her på Snart Gravid sin ordliste.

Det hjalp meg i begynnelsen når jeg følte det som om jeg var på oppdrag i miletæret og ikke hadde fått utdelt kodene. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...