Gå til innhold

er gravid med ivf-fikk termin utsatt med nesten en uke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er gravid etter ivf forsøk og er 22 uker på vei.

Var på ultralyd i uke 8 på klinikken vi hadde forsøket, og fikk termindato av de utifra innsett.

På ordinær ultralyd rundt uke 19 målte jordmor hodet osv, og satt terminen tilbake med 6 dager..

Er ikke det litt merkelig?

Vi vet jo 100% når befruktning fant sted..

Ivf klinikken er jo "ferdig" med oss nå som jeg er gravid og godt på vei, så har ikke fått meg til å ringe og spørre de.

Jordmor her på helsestasjonen sa jeg kan følge terminen ivf klinikken ga meg, og ikke bry meg så mye om ultralydterminen.

men jeg kan jo risikere å gå 3 uker "over" tiden etterhvert jeg da, siden det er uenighet om termin her. Jeg vil jo ikke det :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme skjedde med meg etter IVF, ble satt en uke tilbake. Det er fordi de regner ut ifra størrelsen på fosteret. Første graviditet ble jeg satt 5 uker tilbake og legen var ikke til å rikke selv om jeg spurte om det var normalt å teste positivt på "forhånd".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo ta mellom 4-8 dager før egget fester seg, derfor er det en liten feilmargin. I tillegg så vokser jo fostrene i rykk og napp, og noen raskere enn andre.

Også kan det selvsagt være helt feil: min termin ble flyttet en uke fram, det er rett og slett fysisk umulig når jeg vet når vi hadde sex (litt tørke akkurat da det skjedde :sjenert: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gynekolog har aldri rørt IVF terminen etter ul, nettopp fordi man vet når befruktningen skjedde.

Som regel kommer ungen når den kommer, men jeg ville vært obs på overtid og krevd tidligere kontroll om du går over termindato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...