Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne igjen en film fra 80-90tallet (tror jeg det var)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en film som jeg tenker så utrolig ofte på. Det er ingen jeg har spurt som vet hvilken det er.

Jeg kan si så mye at det ikke er Pretty Woman det er snakk om.

Den ble tatt opp på VHS hjemme hos oss, kanskje på midten av 90 tallet. Men er litt usikker. Og filmen kan jo være litt eldre enn det.

Det er altså en romantisk film som kan minne litt om settingen i Pretty Woman, men det er ikke den.

Handlingen:

Jeg husker ikke helt.. Men jeg mener det er to menn som vedder om at han ene kan gjøre en hvilken som helst trashy jente til en pen og dannet dame.

Og så finner de ei jente på gata(?) tror jeg. Hvordan han får henne med seg hjem husker jeg ikke, men hun ble ikke kidnappet. Kanskje han fikk et eller annet ansvar for henne. Og hun er skitten og trashy og jeg mener å huske at hun klikker på han på badet når han skal ha henne til å dusje.

Og så blir det følelser mellom de to, men så tror jeg de kommer fra hverandre på et tidspunt før de på slutten av filmen møtes igjen og blir sammen. Jeg tror hun står på trappen i et fly eller noe i en nydelig hvit drakt og hvit hatt. Men det er jeg ikke sikker på.

Huff dårlig forklart.

Men jeg blir SÅ UTROLIG GLAD om noen har noen tips til hvilken film det kan være!! Bare kom med forslag selvom du er usikker! :) Takk takk for alle tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minte meg om My Fair Lady, med Audrey Hepburn, men den er mye eldre enn som så :/ Men handlingen høres jo helt lik ut! Men det er en musical da, det hadde du vel sikkert husket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan man søke etter filmer ut fra type handling.

Det du beskriver høres ut som en moderne versjon av My Fair Lady. Kanskje du kan finne noe ut fra det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke My Fair Lady nei :) Det er en amerikansk, romantisk, vanlig spillefilm.

Men takk for tips!! Skal søke litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må nesten være basert på My Fair Lady, plottet er jo helt identisk ;) Særlig det med at hu klikker når hu må bade ;) Så kanskje hvis du søker på filmer som er basert på My Fair Lady?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må nesten være basert på My Fair Lady, plottet er jo helt identisk ;) Særlig det med at hu klikker når hu må bade ;) Så kanskje hvis du søker på filmer som er basert på My Fair Lady?

Til å være en så liten jente så må jeg si du imponerer! Veldig kultivert. Bravo! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres litt ut som det kunne være en nyinnspilling av My Fair Lady, ja. She's all that for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell
Pygmalion (boken av George Bernhard Shaw som My Fair Lady er basert på) er filmet ved minst to anledninger, en 1938-versjon og en BBC-versjon fra 1985. Sistnevnte finnes visstnok bare på VHS, etter hva jeg har klart å google meg fram til. Kanskje det kan være den du har sett? Jeg har ikke sett noen av dem, men jeg er veldig med på å holde My Fair Lady-tråden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke My Fair Lady. Tror det var en skikkelig B-film, men jeg elsket den.

Det er ikke Shes all that. Jeg gikk på barneskolen da jeg såg den, en gang litt tidlig på nittitallet :)

ts :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. Ingen av de heller. Den må være laget før 95, minst. Mest sannsynlig enda tidligere. Tipper på 80-tallet engang.

Men takk for tips.

Kom gjerne med flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...