AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #1 Skrevet 4. juli 2011 Siden de som vet bedre å mener at også vi burde vite bedre, så lurer jeg på om du ville sluppet til en pedofil der hvor barnet ditt er. De som liksom vet bedre mener at pedofile ikke er til fare for barn, men hvorfor får de da ikke jobbe med barn hvis risikoen for overgrep er minimal?Hvis de ikke er noen risiko for barn, hvorfor advares det da mot å legge ut bilder av barn på nettet? Jeg kunne ramset opp mange ting og situasjoner der pedofile liksom burde få slippe til hvis de ikke utgjorde noen fare eller risiko for overgrep mot barn, men regner med at de fleste skjønner hva jeg mener. For å svare på spørsmålet selv, så ville jeg aldri i verden tillat at en pedofil var i nærheten av mine barn. Hadde vi hatt en pedofil i familien eller omgangskretsen, hadde jeg bevvist sørget for at den pedofile ALDRI var alene med barna.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2011 #3 Skrevet 4. juli 2011 Til de som ønsker høyere straff for pedofile overgrep og innbiller seg at det skal forhindre det samme, hvor høyt straff må til for at du skal føle seg trygg på å overlate ditt barn i hendene på en pedofil som barnevakt en helg? Hvor stor straff må til for at du skal føle at det ikke er noen fare for at han skal gjøre noe dumt mot barnet?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #4 Skrevet 4. juli 2011 Hvem er disse som vet bedre da? Jeg kunne linket hvis tråden ikke var blitt fjernet Var bl.a en tråd igår der flere mente at pedofile ikke utgjorde noen fare for barn, men jeg tror den generelle oppfatningen er at vi beskytter barna våre mot pedofile å vil ikke ha de i nærheten av våre barn. -ts-
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #5 Skrevet 4. juli 2011 Til de som ønsker høyere straff for pedofile overgrep og innbiller seg at det skal forhindre det samme, hvor høyt straff må til for at du skal føle seg trygg på å overlate ditt barn i hendene på en pedofil som barnevakt en helg? Hvor stor straff må til for at du skal føle at det ikke er noen fare for at han skal gjøre noe dumt mot barnet? For meg så spiller ikke straff noen rolle. Jeg lar da aldri en pedofil være barnevakt for barnet mitt uansett. Straffet eller ikke. -ts-
la Flaca Skrevet 4. juli 2011 #6 Skrevet 4. juli 2011 Hva er egentlig problemstillingen her? Hva er det du lurer på?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #7 Skrevet 4. juli 2011 Hva er egentlig problemstillingen her? Hva er det du lurer på? Mener du at pedofile ikke utgjør noen fare for barn? At de ikke skal dømmes for legningen sin? -ts-
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #8 Skrevet 4. juli 2011 Mener du at pedofile ikke utgjør noen fare for barn? At de ikke skal dømmes for legningen sin? -ts- Mener du at alle pedofile begår overgrep? 1
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2011 #9 Skrevet 4. juli 2011 Vel, pedofile finnes vel i to grupper. De som gjør noe og de som ikke gjør noe. Mulig det er fler grupper også. Noen dreper jo også. Jeg vet godt at det finnes folk som har legningen og som ikke vil gjøre noe galt og de er vel egentlig heller ingen fare. MEN Nei, jeg hadde aldri latt en som jeg vet er pedofil passe mine barn, selv om de ikke er dømt og kanskje aldri vil gjøre noe heller. Mine barn betyr mest. Jeg vil være på den sikre siden.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #10 Skrevet 4. juli 2011 Mener du at alle pedofile begår overgrep? Jeg mener at alle pedofile er en trussel for barn i.o.m at sjangsen for overgrep er stor. Om alle begår overgrep har jeg ikke noen formening om annet enn at jeg under ingen omstendigheter villa hatt pedofile i nærheten av mine barn. Man vet aldri nåe en pedofil slår til. -ts-
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #11 Skrevet 4. juli 2011 Vel, pedofile finnes vel i to grupper. De som gjør noe og de som ikke gjør noe. Ut over det innlysende, de som begår overgrep og de som ikke gjør det, hva tror du er forskjellen på disse to gruppene? Med andre ord, hva er det, tror du, som gjør at den ene gruppen ikke begår overgrep, selv om de er pedofile?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #12 Skrevet 4. juli 2011 Jeg mener at alle pedofile er en trussel for barn i.o.m at sjangsen for overgrep er stor. Om alle begår overgrep har jeg ikke noen formening om annet enn at jeg under ingen omstendigheter villa hatt pedofile i nærheten av mine barn. Man vet aldri nåe en pedofil slår til. -ts- Det er som å si at alle heterofile menn er en trussel for kvinner. Man vet aldri når en heterofil mann slår til. Likevel er det en forskjell på gruppen som begår overgrep og den gruppen som ikke gjør det. Hva består det forskjellen av, tror du? 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #13 Skrevet 4. juli 2011 Ut over det innlysende, de som begår overgrep og de som ikke gjør det, hva tror du er forskjellen på disse to gruppene? Med andre ord, hva er det, tror du, som gjør at den ene gruppen ikke begår overgrep, selv om de er pedofile? Er ikke jeg som skreiv det du siterer til her, men svarer hva jeg mener. Jeg synes ikke det er opp til meg å vurdere den ene gruppen opp mot den andre. I mine øyne er en pedofil en pedofil, å mine barn skal ikke utsettes for pedofile. Akkurat her skjærer jeg alle over en kam, de pedofile altså. -ts-
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #14 Skrevet 4. juli 2011 Er ikke jeg som skreiv det du siterer til her, men svarer hva jeg mener. Jeg synes ikke det er opp til meg å vurdere den ene gruppen opp mot den andre. I mine øyne er en pedofil en pedofil, å mine barn skal ikke utsettes for pedofile. Akkurat her skjærer jeg alle over en kam, de pedofile altså. -ts- Ikke bare pedofile, men du skjærer alle mennesker over samme kam. Altså ville jeg fryktet deg like meget som en pedofil som begår overgrep. Du skjønner ganske sikkert ikke hvorfor jeg plasserer deg i samme kategori, men i mine øyne er det ganske logisk. Jeg ville fryktet en person med liten/manglende empati langt mer, vare seg med eller uten pedofile trekk, enn jeg ville fryktet en person med sterk empati, var seg med eller uten pedofile trekk. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #15 Skrevet 4. juli 2011 Jeg hadde aldri, aldri i verden latt mine barn være alene sammen med en jeg visste var pedofil. Godt mulig ikke alle er overgripere, men jeg ville ikke stolt på personen.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2011 #16 Skrevet 4. juli 2011 Ut over det innlysende, de som begår overgrep og de som ikke gjør det, hva tror du er forskjellen på disse to gruppene? Med andre ord, hva er det, tror du, som gjør at den ene gruppen ikke begår overgrep, selv om de er pedofile? Jeg vet ikke hva som faktisk stemmer, men jeg tror at de som begår overgrep i hovedsak er syke. Noen er kanskje onde også, jeg vet ikke, noen vil kanskje si at de også er syke. Jeg tror egentlig ikke så mye at en oppegående normal person vil begå overgrep. De fleste homofile og hetrofile begår jo heller ikke overgrep. Kanskje ikke riktig og sammenligne, men, men... Men så er det jo ikke alltid like lett å hvite om hvor syk noen egentlig er bestandig. Det står ikke skrevet i panna på dem. Er jo ikke kjeldent at venner og familie av drapsdømte, sexforbrytere og slikt står sjokkert frem i media og sier at dette hadde de ikke trodd "h*n var jo snill". Som sagt, jeg vil være på den sikre siden. Jeg vet selv at de eneste som vil ha sex med mine småjenter er enten pedofil eller syk. Og ta tar jeg mine forhåndsregler. Skulle min bror voldta tiåringen min så kan jeg trøste meg med at jeg aldri kunne vite. Hadde han derimot sagt på forhånd at han er pedofil så hadde jeg nok følt stor skyldsflølelse. Og tenkt stadig vekk at "kanskje det kunne vært ungått".
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #17 Skrevet 4. juli 2011 Ikke bare pedofile, men du skjærer alle mennesker over samme kam. Altså ville jeg fryktet deg like meget som en pedofil som begår overgrep. Du skjønner ganske sikkert ikke hvorfor jeg plasserer deg i samme kategori, men i mine øyne er det ganske logisk. Jeg ville fryktet en person med liten/manglende empati langt mer, vare seg med eller uten pedofile trekk, enn jeg ville fryktet en person med sterk empati, var seg med eller uten pedofile trekk. Deg om det. Akkurat her tillater jeg meg å være dømmende overfor en menneskegruppe. Mine barn er mer verdt enn alt annet på jord, å jeg vil på ingen måte utsette de for pedofile. Jeg hadde aldri, aldri i verden latt mine barn være alene sammen med en jeg visste var pedofil. Godt mulig ikke alle er overgripere, men jeg ville ikke stolt på personen. Samme her. Uansett hvilken gruppe disse pedofile tilhører så skal de ihvertfall ikke få komme i nærheten av mine barn såfremt jeg kan forhindre det.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #18 Skrevet 4. juli 2011 Skulle min bror voldta tiåringen min så kan jeg trøste meg med at jeg aldri kunne vite. Hadde han derimot sagt på forhånd at han er pedofil så hadde jeg nok følt stor skyldsflølelse. Og tenkt stadig vekk at "kanskje det kunne vært ungått". Hvis din bror har vært barnevakt mange ganger før, så forteller han deg en dag, i all fortrolighet, dere har god kontakt du er jo trass alt søsteren hans, at han tror han er pedofil og det river i han dag og natt for han vet han aldri kunne gjort et barn noe ondt, men han har hatt tanker om barn når han har vært alene. Nå vet du at han alltid har vært god og snill mot barna dine, du kjenner han og vet at han aldri har vært ond mot noen eller løftet en finger mot noen. Spørsmålet mitt er ikke, som du sikkert venter på, ville du latt han passe dine barn (igjen), nei jeg lurer heller på, ville du ønsket å se han straffes for noe han ikke gjort? Straffes for sine egne tanker - som han ikke ønsker han hadde?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #19 Skrevet 4. juli 2011 Deg om det. Akkurat her tillater jeg meg å være dømmende overfor en menneskegruppe. Mine barn er mer verdt enn alt annet på jord, å jeg vil på ingen måte utsette de for pedofile sosiopatiske. Samme her. Jeg dømmer deg slik du dømmer andre. Og jeg ville aldri i livet lot hverken mine eller andres barn få være i nærheten av hverken deg eller dine barn. Det er fare for at du vil lære så vel dine barn som andres at å tenke kun på seg selv og gi blaffen i andre er riktig. Ingen lever et godt liv slik. Det er et liv tomt på kjærlighet, tomt for lykke. Det finnes materiell glede i livet, men det er også alt. Det finnes ingen glede på andres vegne, ingen glede for at det går godt med andre, ingen glede i å hjelpe andre, se andre ha det godt. Det finnes kun "meg, meg, meg". Slike mennesker er like farlige, pedofile eller ei. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #20 Skrevet 4. juli 2011 Hvis din bror har vært barnevakt mange ganger før, så forteller han deg en dag, i all fortrolighet, dere har god kontakt du er jo trass alt søsteren hans, at han tror han er pedofil og det river i han dag og natt for han vet han aldri kunne gjort et barn noe ondt, men han har hatt tanker om barn når han har vært alene. Nå vet du at han alltid har vært god og snill mot barna dine, du kjenner han og vet at han aldri har vært ond mot noen eller løftet en finger mot noen. Spørsmålet mitt er ikke, som du sikkert venter på, ville du latt han passe dine barn (igjen), nei jeg lurer heller på, ville du ønsket å se han straffes for noe han ikke gjort? Straffes for sine egne tanker - som han ikke ønsker han hadde? Så du mener av vi foreldre skal ofre barna våre for at en pedofil ikke skal føle seg utstøtt? Aldri i verden sier nå jeg. Den pedofile får heller oppsøke situasjoner der h*n slipper å komme i nærkontakt med barn. Alene med barn er i mine øyne uaktuellt. Jeg vil vel også tro at en som er pedofil ikke vil tørre å være alene med barn. Det skal nok veldig lite til for at den pedofile kan bli konfrontert med noe h*n har sagt eller gjort, eller bli anmeldt. 3
Anbefalte innlegg