Gå til innhold

1 dag over IKM, neg test.. kan jeg være gravid?


ByAdina

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har forsøkt i 11 måneder ca å få barn. Jeg har regelmessig mens.

pleier alltid å få mensen 2-4 dager før IKM. Men denne ganga er jeg en dag over IKM.

Sprøtt men artig. Jeg har siden torsdag (4 dager før IKM) hatt murringer/bobler i magen (nedentil), veldig vondt i ryggen, vært småkvalm i ny og ne men ikke spydd, og hatt superømme pupper, men de er ikke fult så ømme nå lenger, nå er det kun nipplene som er veldig ømme.

Jeg har fått små kviser på nesa, noe jeg aldri har hatt før og er super følsom. Er sur og grinete hele tiden, og glad så sur igjen. Skikkelig berg og dalbane.

Kan jeg være gravid?

Testet meg på IKM (igår) og testet meg idag morges men begge var negative.

ikke tegn til noe svak positivt.

hvor lenge bør det gå til jeg tester igjen?

*håper virkelig på svar* tenk om det denne gang har gått :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CupcakeLotte

Står vel på de fleste pakker at man skal vente 3 dager før man tester på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står vel på de fleste pakker at man skal vente 3 dager før man tester på nytt.

takk for svar, viste jeg ikke! da får jeg smøre meg med tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CupcakeLotte

Ja, jeg vet det ikke er så lett å vente i hele 3 dager. Man vil jo gjerne vite det med en gang! Lykke til hvertfall =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan teste når som helst, men for hver dag som går uten mensen så øker jo sjansen for at det blir en positiv test. Apotektester er ganske dyre, så om du ikke vet når du hadde eggløsning så kan det være lurt å vente noen dager. Eller du kan kjøpe billige strips på nettet (på billigetester.no, homehealth-uk.com eller ebay) og teste så mye du orker ;) Antagelig har eggløsningen vært senere enn vanlig for deg denne syklusen siden du hverken har fått mensen eller positiv test enda.

IKM er forresten den dagen du vanligvis får mensen, så det går ikke an å i snitt få mensen 3-4 dager før IKM ;) Regner med at du mener at du vanligvis har sykluser på 24-25 dager, altså 3-4 dager kortere enn "modellsyklusene" som brukes i sykluskalkulatorer?

Edit: Glemte jo helt å sy lykke til! :klemmer:

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan teste når som helst, men for hver dag som går uten mensen så øker jo sjansen for at det blir en positiv test. Apotektester er ganske dyre, så om du ikke vet når du hadde eggløsning så kan det være lurt å vente noen dager. Eller du kan kjøpe billige strips på nettet (på billigetester.no, homehealth-uk.com eller ebay) og teste så mye du orker ;) Antagelig har eggløsningen vært senere enn vanlig for deg denne syklusen siden du hverken har fått mensen eller positiv test enda.

IKM er forresten den dagen du vanligvis får mensen, så det går ikke an å i snitt få mensen 3-4 dager før IKM ;) Regner med at du mener at du vanligvis har sykluser på 24-25 dager, altså 3-4 dager kortere enn "modellsyklusene" som brukes i sykluskalkulatorer?

Edit: Glemte jo helt å sy lykke til! :klemmer:

Tusentakk for tilbakemelding søte deg!

SÅ dum jeg var, jeg mente sånn som du sa. Jeg følger en eggløsning og mensturasjons greie på mobilen, så sier den ifra når jeg skal ha mensen (egentlig).. og alltid blir det før den dagen mobilen sier jeg skal ha! hehe:)

meeen... til min forferdelighet så fikk jeg mensen igår. Første gang jeg har vært over mensen, så jeg ble utrolig lei meg når jeg først fikk den og begynte å gråte.

verden er så urettferdig..de som ønsker seg barn får ikke men de som ønsker seg får..

jaja, bedre lykke neste gang! tusen takk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, vet akkurat hvordan du føler! Har siden jeg ble prøver flere ganger hatt lange sykluser. Gått flere dager over IKM og tatt test på test, negative, negative og atter negative. Det er utrolig skuffende, for håpet stiger voldsomt når man ikke får mensen som forventet!

Bedre lykke neste syklus! :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...