Gå til innhold

Gravid, snart termin

Fremhevede innlegg

Skrevet

I alldager dette ble jo en tråd verdig stilen på BIM. Hadde ikke trodd jeg skulle se noe slikt på KG.

Og igjen er det de anonyme brukerene som hyler verst. Jeg gremmes. :tristbla:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke tåler negatvie svar og at folk ikke er enig med deg, så ikke legg ut et innlegg på et diskusjonsforum.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det kommer nok ikke til å skje igjen

Skrevet

Kjeder folk seg enormt på en søndagsettermiddag/kveld? Virker veldig slik med tanke på alt som blir sagt til TS og det sjokkerer meg overhode ikke at dette er anonyme brukere. Det er jo standard :)

Du får overse de tåpelige kommentarene her TS, de færreste var konstruktive og de fleste var rett og slett kun for drittslengning. Det hadde vært noe annerledes om de var konstruktive, men men.

Jeg synes forslaget om familierådgivning/familievernkontoret var en bra ide dersom det ikke bedrer seg når du tar tak i situasjonen og snakker med samboeren din.

• Liker 1
Skrevet

Takk for det. Ja det kan hende det blir rådgivning. Det ordner seg nok på et vis uansett

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er sliten. Dere har mange barn, et til på vei, og de er en god miks av dine, mine og våre med all logistikk og planlegging det fører med seg. Det første som slår meg er at skiftarbeid er en arbeidsform som passer utrolig dårlig med dette familielivet. Nå aner jeg ikke hvilket yrke mannen din har, men har han mulighet til å få seg en jobb med mer normale arbeidstider?

• Liker 2
Skrevet

Han jobber i gruvedrift. Han har veldig lyst til å jobbe dagtid, men finner ikke noe som vil være lønnsomt..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at du er sliten. Dere har mange barn, et til på vei, og de er en god miks av dine, mine og våre med all logistikk og planlegging det fører med seg. Det første som slår meg er at skiftarbeid er en arbeidsform som passer utrolig dårlig med dette familielivet. Nå aner jeg ikke hvilket yrke mannen din har, men har han mulighet til å få seg en jobb med mer normale arbeidstider?

Hvorfor skal han bytte jobb? Tenkt om han trives? Er det slik at alle barnløse skal ta drittjobbene?

Skrevet

Han jobber i gruvedrift. Han har veldig lyst til å jobbe dagtid, men finner ikke noe som vil være lønnsomt..

Jeg tror - gitt det hadde gått rundt økonomisk - jeg heller ville valgt en dårligere betalt jobb for å få hverdagen til å gå greit i hop. Men dere har sikkert gode grunner til at han ikke har valgt dagtidsjobber :)

• Liker 1
Skrevet

Han har faktisk lyst til å bytte jobb på grunn av skift-gåing

Skrevet

Jeg tror - gitt det hadde gått rundt økonomisk - jeg heller ville valgt en dårligere betalt jobb for å få hverdagen til å gå greit i hop. Men dere har sikkert gode grunner til at han ikke har valgt dagtidsjobber :)

Han liker lønna veldig godt ja..:)

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal han bytte jobb? Tenkt om han trives? Er det slik at alle barnløse skal ta drittjobbene?

Altså, jeg ville valgt jobb etter det som passet meg og min familiesituasjon best - det vil vel du også? Jeg hadde ikke valgt en jobb med ugunstige arbeidstider for å sympatisere med barnløse. Dessuten har jeg ikke sagt at skiftarbeid er drittjobb, men at det passer dårlig med denne familiens hverdag.

AnonymBruker
Skrevet

Han liker lønna veldig godt ja..:)

Det er da det er snakk om å prioritere...

Men han/ dere har det kanskje ikke så ille med skiftarbeid hvis han/ dere ikke er villig til å godta litt mindre lønn...

Skrevet

Det er da det er snakk om å prioritere...

Men han/ dere har det kanskje ikke så ille med skiftarbeid hvis han/ dere ikke er villig til å godta litt mindre lønn...

Med barn nummer seks rett rundt hjørnet kan det hende familien er avhengig av den høye lønna han har, da.

Jeg klarer ikke å beskrive hvor lei jeg er av høre at det "bare er å prioritere" i alt som har med økonomi og familie og gjøre.

Skrevet

Eg tykkjer det er småleg av mannen din å gjere forskjell på ungane - men det er jo akkurat det du gjer også! Viss du vil at mannen din skal behandle sonen din som sin eigen (noko han absolutt burde all den tid sonen din ikkje har kontakt med biologisk far), må du behandle hans ungar som dine. Slik er det berre. Du kan ikkje vente at han skal behandle alle ungane som sine, medan du skiller tydeleg mellom dine eigne og hans.

Eg trur de hadde hatt nytte av rådgiving på familievernkontoret i kommunen, det er gratis, berre å ringe å få time.

• Liker 3
Gjest hilde
Skrevet

Har lest gjennom tråden og du har nok fått mye kritikk. Jeg syns dere burde gå til rådgiving, da kan dere redde dette før det er for sent. Konflikter som går på dette med mine, dine og våre barn er vanskelige å komme ut av og fører ofte til brudd til slutt.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for det. Ja det kan hende det blir rådgivning. Det ordner seg nok på et vis uansett

Jeg tviler på at det bare ordner seg. Det er mulig at du en dag våkner opp og alt er i orden, men jeg ville ikke veddet sparepengene mine på det for å si det sånn.

Familierådgivning er det beste rådet du har fått.

AnonymBruker
Skrevet

Vurdert å sterilisere deg og ikke bruke barn til å fikse forholde?

AnonymBruker
Skrevet

Så det er greit for mannen som er helgepappa å sove seg gjenom tiden de er der og la stemor ta alt ansvaret for 5 barn? Det er da ikke svar som er i samsvar med andre "helgepappaogstemor"tråder som florerer på dette forumet... Han har tydligvis fri og ser barna sine annenhver helg, da burde han stå opp og tilbringe tid med sine egne barn og ikke bare dumpe de på samboeren. Han har nok av anledninger ellers til å få sovet ut og det er ikke mer synd i han enn andre mennesker i jobb. Her i huset forventer jeg at far stiller opp selv om han har travle jobb og rare arbeidstider. Han er ikke den eneste som er sliten og trenger hvile, vi må alle ofre noe og sånn er det bare når man har små barn.

• Liker 3
Gjest Zizzi
Skrevet

Vurdert å sterilisere deg og ikke bruke barn til å fikse forholde?

Den var drøy å ikke tema i det hele tatt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...