BellaRose Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #21 Skrevet 3. juli 2011 Når jeg kommer hjem fra nattskift så må jeg legge meg med en gang. Får jeg ikke gjort det er det umulig å sovne. Dette fordi at kroppen vår er laget for å sove om natten og ikke på dagen. Kommer jeg fra kveldsvakt så må jeg "lande" litt før jeg kan gå å legge meg. Man går jo ikke å legger seg rett etter jobb på dagtid... å kroppen trenger tid til å lande før man legger seg. Da kan det bli ganske sent før jeg får lagt meg, å vanskeligere å komme opp til kl 06.00 - 08.00. Er det så vanskelig å ta hensyn til mannen og hans skiftarbeid? Har jeg sagt at jeg ikke tar hensyn til hans skiftarbeid? Vær så snill å si meg hvilken setning det er.
BellaRose Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #22 Skrevet 3. juli 2011 Jeg skjønner at situasjonen din er vanskelig, Tittitt! Jeg syns også at han burde ta litt mer ansvar for barna, men jeg syns også at dere burde sette dere ned og ha en rolig, saklig prat om hvordan dere har det sammen. Hvorfor har det blitt som det har blitt? Hvordan opplever barna det? Hvordan kan vi løse dette på en god måte? Her er det viktig å holde seg rolig og saklige, og ikke gjøre det til en krangel. Hvis dere begynner å krangle, låser diskusjonen seg og man kommer ingen vei. Dere kan få hver deres tur til å fortelle hvordan dere opplever og føler det, hvor ingen avbryter hverandre. På den måten får dere forklart dere og sett det fra begges side uten beskyldninger og at man går i forsvarsposisjon. Når dere har snakket sammen om hvordan dere opplever det, kan dere ta fatt på oppgaven å finne en god løsning på problemet. Er det egentlig riktig å forskjellsbehandle barna, når det er en god blanding av "dine, mine og våre"? Jeg tror det mest riktige er at begge tar del i oppdragelsen av barna begge bor sammen med til daglig (dvs. deres to felles barn og din eldste). Ettersom barna hans har en mor som oppdrar dem fra før, syns jeg det burde være fars ansvar når de er hos dere, mens du er stemoren som gjør det hyggelig å være der, men opplyser pent hvilke regler som gjelder hjemme hos dere. Thank you! Enig med deg.
BellaRose Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #23 Skrevet 3. juli 2011 Ok, jeg stiller ikke opp, jeg er ei elendig stemor osv..Takk for fine kommentarer folkens. Dere kjenner hverken meg eller min samboer, men dømme er dere flinke til.
BellaRose Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #24 Skrevet 3. juli 2011 Men du skjønner vel at du ikke kan forvente av mannen at han skal ta til seg ditt barn som sitt eget, mens du skal få slippe unna hans barn??? Når du har innledet et forhold med en mann som har barn fra før så må du regne med å også innvolvere deg i hans barn på lik linje som du forventer at han skal være innvolvert i ditt barn. Jeg sier igjen at dere bør slutte å reprodusere dere selv nå, dere har altfor mye annet å tenke på før dere i det hele tatt bør tenke på flere barn. Jeg sa aldri at jeg skulle slippe unna hans barn! På lik linje?? Sønnen min bor her! Han har ingen annen far! De er her annenhver helg og litt innimellom og har ei mor!!
BellaRose Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #25 Skrevet 3. juli 2011 Det er ingen sykdom å få barn. Å hvis ts ikke klarer å ta seg av de barna de allerede har så burde ihvertfall krana stenges igjen for flere barn. Du vet ikke hva du snakker om! Jeg har hatt vond bekkenløsning i flere måneder og masse vonde kynnere hele tiden! Men likevel tar jeg meg av det ansvaret jeg har!!
BellaRose Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #26 Skrevet 3. juli 2011 La meg gjette: hvis alle disse barna var dine biologiske barn hadde det vært helt greit? Er det overhodet relevant???Hva i all verden har det med saken å gjøre? Slike dumme bemerkninger gidder jeg ikke å svare på en gang..
BellaRose Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #27 Skrevet 3. juli 2011 syns som mangen andre her at du rett og slett har tatt vann over hode for lenge siden å få barn med en som ikke stiller opp.men du sliller da ikke opp du heller. du skriver heller ikke hvor ofte hans barn er hos dere. Hvordan har du kommet fram til at jeg ikke stiller opp? Er veldig nysgjerrig..
BellaRose Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #28 Skrevet 3. juli 2011 Nå må dere bare fortsette. Jeg er i ilden og klar til å forsvare meg selv! Bring it on!!
Maryell Skrevet 3. juli 2011 #29 Skrevet 3. juli 2011 Jeg tror kanskje du bør søke svar et annet sted enn i et forum på nett... 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #30 Skrevet 3. juli 2011 Jeg sa aldri at jeg skulle slippe unna hans barn! På lik linje?? Sønnen min bor her! Han har ingen annen far! De er her annenhver helg og litt innimellom og har ei mor!! Det er da hverken mannen din sitt ansvar eller problem at din sønn ikke har en far. Han skal da ikke stille mer opp for din sønn enn egne barn av den grunn. 6
BellaRose Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #31 Skrevet 3. juli 2011 Det er da hverken mannen din sitt ansvar eller problem at din sønn ikke har en far. Han skal da ikke stille mer opp for din sønn enn egne barn av den grunn. Hehehe, det sa jeg da aldri heller, at han skal stille mer opp for han enn sine egne. Nå må dere skjerpe dere å les det som står, ikke lag egne historier av noe dere ikke har peiling på..
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #32 Skrevet 3. juli 2011 Har jeg sagt at jeg ikke tar hensyn til hans skiftarbeid? Vær så snill å si meg hvilken setning det er. Innlegge under. Utrolig mange her som angriper uten å vite hva de snakker om egentlig..Her setter jeg meg ned å skriver ned hva jeg sliter med og får så mange negative svar. Takk skal dere ha.. Og PS: Mannen min sover når han vil. Som sagt så er det jeg som sørger for alt her om morgenen. Det eneste jeg vil er at han skal stå opp sammen med oss når hans barn også er her. Hvis alle svar heretter skal være angrep mot meg, så gir jeg blaffen..Beklager at mitt innlegg fant dine øyne Her sier du at du vil at han skal hjelpe til på morgenen. Nå vet ikke jeg hvordan din mann jobber ennet enn at han jobber skift, men kommer han fra nattevakt på morgenen så kan hans søvn være spolert hvis han ikke får lagt seg med en gang han kommer hjem. Tror dere ville ha god nytte av familievernkontoret hvor dere kan få snakket ut om livs situasjonen med en upartisk tredjepart. Familievernkontoret er gratis. Denne sier jeg meg enig i. syns som mangen andre her at du rett og slett har tatt vann over hode for lenge siden å få barn med en som ikke stiller opp.men du sliller da ikke opp du heller. du skriver heller ikke hvor ofte hans barn er hos dere. Veldig enig her å. Virker ikke som om noen av dere har interesse for å stille opp for hverandres særkullsbarn. Du vet ikke hva du snakker om! Jeg har hatt vond bekkenløsning i flere måneder og masse vonde kynnere hele tiden! Men likevel tar jeg meg av det ansvaret jeg har!! Kjipt for deg at du har bekkenløsning, bla, bla, bla...men du har ikke tenkt på at grunnen kan være at du/ dere har tatt dere vann over hode med å reprodusere dere selv så mange ganger. Du vet, andre kan også slippe til med å befolke verdenen. Til sist vil jeg si at du er så aggresiv i dine svar at det er få som tar deg seriøst. Ikke vær i forsvar hele tiden, men prøv å les det som blir skrivd her. Hvis du skal poste på et forum så må du tåle negative svar så vel som positive. 4
Gjest malifika Skrevet 3. juli 2011 #33 Skrevet 3. juli 2011 Nå må dere bare fortsette. Jeg er i ilden og klar til å forsvare meg selv! Bring it on!! Hei ts. Først og fremst vil jeg si gratulerer med en ny baby. Det andre jeg vil si til deg er at jeg skjønner veldig godt at du er sliten og jeg syntes folk har vært veldig krasse mot deg her på forumet og at du har fått mye unødvendig pepper. Din tidligere sønn ser på din samboer som en far og jeg syntes det er fælt av han at han katigoriserer han som DIN unge. Og jeg skjønner veldig godt at du føler anerledes ovenfor de barna som er der så sjelden i forhold til dine egne som er der hele tiden men, du må huske på at det gjør ikke din samboer. For han er dette ungene hans like mye som de dere har felles uansett hvor sjelden de sees. Du skriver at mannen jobber skift og at du er under utdanning, da regner jeg med at han betaler mesteparten for familien i kr og øre mens du betaler din del ved å sørge for barn og hjem. Mulig din samboer blir såret over at han tror du ikke vil ta deg av han sine barn mens han tar seg av ditt?? kanskje han ikke skjønner at det er fordi du sliter med graviditetsplager, han er jo ikke kvinne så vet ikke hvordan det er. Kanskje han tror det er noe du skylder på fordi han tror du rett og slett ikke gidder.Mulig det er derfor han sier ting som ditt barn osv. Mitt råd til deg er rett og slett og snakke med han grundig, gi og ta vet du. Og derifra så slutter du å tenke på han sine barn som hans og som han må ta seg av når de er der men, rett og slett se på dere alle som en stor familie. Når barna hans er hos dere så har du ikke lenger 2 (3) barn, du har 5 som du skal ta deg av på en helt like måte. Slitsomt ja men, kvinner i generasjoner før deg har klart og tatt vare på både 7 og 9 unger alene mens mannen jobbet døgnet rund, så det skal nok gå bra med deg også skal du se. Lykke til med den lille.
BellaRose Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #34 Skrevet 3. juli 2011 Innlegge under. Her sier du at du vil at han skal hjelpe til på morgenen. Nå vet ikke jeg hvordan din mann jobber ennet enn at han jobber skift, men kommer han fra nattevakt på morgenen så kan hans søvn være spolert hvis han ikke får lagt seg med en gang han kommer hjem. Denne sier jeg meg enig i. Veldig enig her å. Virker ikke som om noen av dere har interesse for å stille opp for hverandres særkullsbarn. Kjipt for deg at du har bekkenløsning, bla, bla, bla...men du har ikke tenkt på at grunnen kan være at du/ dere har tatt dere vann over hode med å reprodusere dere selv så mange ganger. Du vet, andre kan også slippe til med å befolke verdenen. Til sist vil jeg si at du er så aggresiv i dine svar at det er få som tar deg seriøst. Ikke vær i forsvar hele tiden, men prøv å les det som blir skrivd her. Hvis du skal poste på et forum så må du tåle negative svar så vel som positive. Jeg mente jo selvfølgelig i helgene når sønnene hans er her, da har han fri. Men nå gir jeg opp..Alle her har visst gjort seg opp sin mening om meg, en person de aldri har møtt. Ikke skal man få forsvare seg heller, så da får det bare være. Vi formerer ikke hele verden med å få 5 barn, det er jo bare helt idiotisk å si sånt. Jeg bryr meg virkelig ikke lenger om hvem som tar meg seriøst. Det var visst en dum ide å skrive hit, jeg ble jo bare missforstått og dømt..Så dere får ha en fin kveld, og finn på noe annet å gjøre enn å kritisere meg, vær så snill
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #35 Skrevet 3. juli 2011 Slutt å spør om råd hvis du ikke kan takle negativitet. Stakkars mann sier nå bare jeg. Du suttrer som en 4åring jo.. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #36 Skrevet 3. juli 2011 Jeg mente jo selvfølgelig i helgene når sønnene hans er her, da har han fri. Men nå gir jeg opp..Alle her har visst gjort seg opp sin mening om meg, en person de aldri har møtt. Ikke skal man få forsvare seg heller, så da får det bare være. Vi formerer ikke hele verden med å få 5 barn, det er jo bare helt idiotisk å si sånt. Jeg bryr meg virkelig ikke lenger om hvem som tar meg seriøst. Det var visst en dum ide å skrive hit, jeg ble jo bare missforstått og dømt..Så dere får ha en fin kveld, og finn på noe annet å gjøre enn å kritisere meg, vær så snill Men kjære vene, hvordan i alle dager skal vi vite hva du mener? Som du selv sier så kjenner vi deg ikke, å vi svarer utifra hva du selv skriver her. Forøvrig så har du fått svar av både positiv og negativ art, men det virker ikke som om du bryr deg om annet enn å gå i selvforsvar. Du har fått råd om å gå i familieterapi, men det er svar du bare ignorerer. Du har fått råd om å ta en alvorsprat med mannen, men det blir også ignorert. Du har fått råd om å behandle alle barna likt, men det svarer du ihvertfall ikke på. Ikke vent medhold for at mannen din ikke særbehandler sønnen din så lenge du ikke har interesse for hans særkullsbarn. De har like stor rett på fars oppmerksomhet som ditt/ deres fellesbarn. 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #37 Skrevet 3. juli 2011 Men kjære vene, hvordan i alle dager skal vi vite hva du mener? Som du selv sier så kjenner vi deg ikke, å vi svarer utifra hva du selv skriver her. Forøvrig så har du fått svar av både positiv og negativ art, men det virker ikke som om du bryr deg om annet enn å gå i selvforsvar. Du har fått råd om å gå i familieterapi, men det er svar du bare ignorerer. Du har fått råd om å ta en alvorsprat med mannen, men det blir også ignorert. Du har fått råd om å behandle alle barna likt, men det svarer du ihvertfall ikke på. Ikke vent medhold for at mannen din ikke særbehandler sønnen din så lenge du ikke har interesse for hans særkullsbarn. De har like stor rett på fars oppmerksomhet som ditt/ deres fellesbarn. Jeg glemte å skrive dette; Det virker som om du hadde forventet deg et hylekor om hvor forferdelig mannen din er, å stakkars, stakkars deg. Med din oppførsel så får ingen medlidenhet med deg, å da må du tåle negative svar. Du har selv lagt opp til det. 5
BellaRose Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #40 Skrevet 3. juli 2011 (endret) Takk for den. Snakker om mobbing over nett altså. Dere er i hvert fall flinke til det. Håper dere er stolte Endret 3. juli 2011 av Tittitt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå