Gå til innhold

Ranger disse motivasjonene for sex


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Ranger fra mest til minst moralsk høyverdig:

- for å få barn

- for selvbekreftelse

- av kjærlighet

- for penger

- for nytelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg oppfatter samtlige motivasjoner som moralsk akseptable og ser ingen grunn til å rangere dem. Det å ha sex er ikke noe galt som man må ha en best mulig motivasjon for å kunne tillate seg, det er like akseptabelt å gjøre det for nytelsens eller selvbekreftelsens skyld som for penger. Og selv om kjærlighet til et annet menneske kanskje betyr mer for meg enn kortsiktig nytelse, er det ikke dermed sagt at kjærlighet er en mer "høyverdig" motivasjon for sex. Kjærlighetens storhet ligger i kjærligheten selv, ikke i at seksuell nytelse blir mer akseptabel innenfor rammen av et kjærlighetsforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Av kjærlighet

2. for nytelse

3. for å få barn

4. for selvbekreftelse

5. for penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- av kjærlighet

- for nytelse

- for selvbekreftelse

- for å få barn

- for penger

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

1. For kjærlighet

2. For nytelse

3. For å få barn

4. For penger

5. For selvbekreftelse

Jeg anser personer som har det for selvbekreftelsesdelen som mer syke enn de som har det for penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. For kjærlighet

2. For nytelse

3. For å få barn

4. For penger

5. For selvbekreftelse

Jeg anser personer som har det for selvbekreftelsesdelen som mer syke enn de som har det for penger.

Samme rekkefølge som jeg har tenkt også. Har aldri skjønt hvorfor de som gjør det for penger blir sett mer ned på enn de som er motivert av selvbekreftelse. Det første er som oftest av nødvendighet mens det andre er av forfengelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HunterLady

Samme rekkefølge som jeg har tenkt også. Har aldri skjønt hvorfor de som gjør det for penger blir sett mer ned på enn de som er motivert av selvbekreftelse. Det første er som oftest av nødvendighet mens det andre er av forfengelighet.

Mhm. Stemmer.

Skjønner heller ikke hvorfor mange ser ned på salg av sex. Jeg kan forstå at mange ikke liker selve industrien og at den ikke burde eksistert, men dessverre så gjør den det.

Jeg ser også mer ned på en mobber enn en narkoman.. Jeg mener man er et dårligere menneske når man må hevde seg selv, enn om man gjør ting ut av desperasjon og livskriser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. for selvbekreftelse

2. av kjærlighet

3. for nytelse

4. for penger

5. for å få barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Flere av disse henger på en måte sammen, så egentlig gir det lite mening å rangere dem. Whatever, her er lista mi:

- av kjærlighet

- for å få barn

- for nytelse

- for selvbekreftelse

- for penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ranger fra mest til minst moralsk høyverdig:

- for å få barn

- for selvbekreftelse

- av kjærlighet

- for penger

- for nytelse

1. Penger

2. Barn

3. Selvbekreftelse

4. Kjærlighet

5. Nytelse (skjer sjelden med andre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koseklumpen

1. Av kjærlighet

2. for nytelse

3. for å få barn

4. for selvbekreftelse

5. for penger

Enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Det er da ikke moralsk høyverdig eller moralsk forkastelig noe av det. Så lenge man ikke bevisst skader andre i prosessen så har det ingenting med dårlig moral å gjøre.

Hvorfor er det mer høyverdig å ha sex for å tilfredsstille seg selv enn å selge sex til mennesker i rullestol som ikke har noe seksualliv ellers - for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...