Gjest Annaires Skrevet 1. juli 2011 #21 Skrevet 1. juli 2011 Man bruker vel ikke lue bare når det er minusgrader? Jeg har lue på min baby nå. Her jeg bor har det ikke vært mye sommervær å skryte av. Idag er det f.eks 14 grader og kald vind. Får øreverk selv når jeg er ute.. Men på varme sommerdager er det ikke nødvendig å ha på lue. Man må se an været, ikke kalenderen. Så du bruker lue nå?
Neala Skrevet 2. juli 2011 #22 Skrevet 2. juli 2011 (endret) Min unge har alltid noe på hodet når vi er ute, fordi jeg synes hodebunnen på så små bør være tildekket. Nå bruker han caps eller solhatt stort sett, men hadde han vært yngre, hadde han nok alltid hatt lue på, hvor tykk/tynn ville variert med temperatur. Enig i denne. Bruker alltid lue ute, er det varmt bruker jeg en helt tynn. Synes ikke ørene heller skal utsettes for noe unødig. I vogna kan jeg ta den av, men da kommer den alltid på før hun plukkes opp igjen. Endret 2. juli 2011 av chico
SummerJoy Skrevet 2. juli 2011 #23 Skrevet 2. juli 2011 Så du bruker lue nå? Trodde det var litt forskjell på voksne folk og babyer.
Gjest Ashley_Johanna Skrevet 2. juli 2011 #24 Skrevet 2. juli 2011 Helsesøster sa at de ikke skulle ha lue på inne,men alltid når babyen er ute. Så min har alltid noe på hodet ute,for å beskytte mot kulde,vind eller sol.når det er varmt har hun silkelue ell solhatt på seg. Har aldri vært svett for det. Men når babyen blir eldre, med bedre tempregulering og mer hår på hodet, er det kanskje ikke så farlig..
Gjest imli Skrevet 2. juli 2011 #25 Skrevet 2. juli 2011 Eg brukar alltid noko på hovudet til ungane ute. Tynn lue vår/haust, og solhatt om sumaren. Det er noko som heiter "å kle varmen ute" Å få solsteik på hovudet er ikkje behageleg. Likar å bruke solhatt/caps ute i sola sjølv. Då ungane mine var babyar, hadde dei på tynne luer ute om sumaren, også når dei lå i vogna.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå