Shadee Skrevet 1. juli 2011 #1 Skrevet 1. juli 2011 Har dere lue på når dere er ute i vogna? Nå er det jo smell varmt ute, og jeg brukte ikke det i dag.. vet man skal bruke sunn fornuft, men jammen ikke lett å vite alltid :-) Det gjelder spedbarn forresten.
Ciara Skrevet 1. juli 2011 #2 Skrevet 1. juli 2011 Jeg hadde nyfødt barn i fjor sommer, og brukte aldri lue på ham. Det var varmt, han lå godt beskyttet nede i vognbagen, og han lå på et lammeskinn som isolerte godt.
sjøhest Skrevet 1. juli 2011 #3 Skrevet 1. juli 2011 Jeg bruker det hvis det er under 15 grader og vind. Men tror jeg bruker det litt for ofte egentlig, for babyen er ofte svett når jeg tar den opp.
SummerJoy Skrevet 1. juli 2011 #4 Skrevet 1. juli 2011 (endret) Babyer skal ikke ha lue i vognen på varme sommerdager. Endret 1. juli 2011 av SummerJoy 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #5 Skrevet 1. juli 2011 Babyer skal ikke ha lue i vognen på varme sommerdager. Hvis ikke så skjer hva da???? 1
Gjest Annaires Skrevet 1. juli 2011 #6 Skrevet 1. juli 2011 Man bruker vel ikke lue på baby nå?? Det er jo langt på plussiden på gradestokken. Stakars små som bli kledd som om det skulle være seinhøst.
Redbull Skrevet 1. juli 2011 #7 Skrevet 1. juli 2011 Har ikke lue på når det er varmt ute og vindstille. Ikke når hun er oppe av vogna heller.
SummerJoy Skrevet 1. juli 2011 #8 Skrevet 1. juli 2011 Hvis ikke så skjer hva da???? Overoppheting? De små svetter mest via hodet.
Redbull Skrevet 1. juli 2011 #9 Skrevet 1. juli 2011 Man bruker vel ikke lue på baby nå?? Det er jo langt på plussiden på gradestokken. Stakars små som bli kledd som om det skulle være seinhøst. Vi bor på Vestlandet, så jo, jeg bruker lue på babyen min ennå...
SummerJoy Skrevet 1. juli 2011 #10 Skrevet 1. juli 2011 Man bruker vel ikke lue på baby nå?? Det er jo langt på plussiden på gradestokken. Stakars små som bli kledd som om det skulle være seinhøst. Man bruker vel ikke lue bare når det er minusgrader? Jeg har lue på min baby nå. Her jeg bor har det ikke vært mye sommervær å skryte av. Idag er det f.eks 14 grader og kald vind. Får øreverk selv når jeg er ute.. Men på varme sommerdager er det ikke nødvendig å ha på lue. Man må se an været, ikke kalenderen. 2
Shadee Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #11 Skrevet 1. juli 2011 Det var jo bra :-) Selv om man bør lære seg å stole litt mer på seg selv, så er det alltid godt å lese at andre tenker det samme.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #12 Skrevet 1. juli 2011 Kupper tråden litt - for greit at man ikke har lue på i vogna nå, men hva med når de fraktes ute i bilstol f.eks? Eller bæres ute ellers? Har dere på tynn lue på spedbarn da på denne tiden av året?
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #13 Skrevet 1. juli 2011 På en nyfødt så har jeg en tynn lue på til vanlig. De er vare for trekk. Bruk litt sunn fornuft og føl deg fram. Først og fremst må su se ann været. Kle heller av dersom du er inne eller at det er lunt. Jeg har hatt baby med ørebetennelse bare 3 uker gammel.
Gjest pysepusen Skrevet 1. juli 2011 #14 Skrevet 1. juli 2011 Gutten her ble født i mai i fjor. Om sommeren da hadde han hele tiden på seg en tynn lue (med uv-beskyttelse). Utenom i vogna på skikkelig varme dager og når vi var kommet inn i bilen. Til oss sa de nemlig at man alltid skal ha lue på utenom nedi vogna på ekstra varme dager. Har forresten lue på ettåringen nå, men så virker det ikke til å bli sommer her heller da 1
Shadee Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #15 Skrevet 1. juli 2011 Hva med inne da? Har ikke lue på den lille her, vi ligger med vinduet åpent..
SummerJoy Skrevet 1. juli 2011 #17 Skrevet 1. juli 2011 Kupper tråden litt - for greit at man ikke har lue på i vogna nå, men hva med når de fraktes ute i bilstol f.eks? Eller bæres ute ellers? Har dere på tynn lue på spedbarn da på denne tiden av året? Det kommer jo helt an på hvor varmt det er. Men om det er varmt (og sol) så må de ha solhatt. Men det er jo mer med tanke på å beskytte mot UV stråler enn pga at de fryser på ørene..
Gjest Marmot Skrevet 1. juli 2011 #18 Skrevet 1. juli 2011 Min unge har alltid noe på hodet når vi er ute, fordi jeg synes hodebunnen på så små bør være tildekket. Nå bruker han caps eller solhatt stort sett, men hadde han vært yngre, hadde han nok alltid hatt lue på, hvor tykk/tynn ville variert med temperatur. 1
Serenity88 Skrevet 1. juli 2011 #19 Skrevet 1. juli 2011 (endret) Brukte silkelue hele sommeren i fjor, ofte inne også Edit: Nå bruker vi kun solhatt om det er sol, og en tynn lue om det kaldt og blåser. Endret 1. juli 2011 av Serenity88
Tussi! Skrevet 1. juli 2011 #20 Skrevet 1. juli 2011 Vi bruker hettegensere for tiden og bruker da bare hetta nå når det ligger på 15 grader. Ellers har han jo bare på seg body og da er det eventuelt solhatt hvis han er i sola.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå