Gå til innhold

Jages fra plata og oslo s...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min lenke

De narkomane i oslo jages fra sted til sted, men hvor skal de egentlig gjøre av seg??

Hva synes dere om hvordan politiet takler rusproblemet i hovedstaden? Syns dere slike problemer bør løses på andre måter? Evt hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lenke

De narkomane i oslo jages fra sted til sted, men hvor skal de egentlig gjøre av seg??

Hva synes dere om hvordan politiet takler rusproblemet i hovedstaden? Syns dere slike problemer bør løses på andre måter? Evt hvordan?

Det kan i hvert fall ikke fortsette som det har vært, at folk har måttet nærmest kjempe seg vei gjennom en flokk narkomane for å komme seg ned på t-banestasjonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ganske meningsløs narkoman jaging, løser ingenting, men "vi" slipper å se dem på Oslo S en liten stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Det kan i hvert fall ikke fortsette som det har vært, at folk har måttet nærmest kjempe seg vei gjennom en flokk narkomane for å komme seg ned på t-banestasjonen.

Oi, noen som opplever det?

Har til dags dato aldri opplevd å måtte kjempe meg gjennom en flokk med narkomane. Gå forbi dem gjør jeg ofte, men aldri kjempet meg gjennom.

Syns det er tragisk at de skal legge 9mill på å stå med pisken og leke seg. Da kunne de heller brukt de pengene på å skape et eget sted til dem, med mulighet for hjelp for de som ønsker det, et koselig sted hvor de kan få lov til å være mennesker, ikke rotter.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er igrunnen rart at folk som har det vondt, som er syke (narkomani er vel en sykdom), som er de svakeste av de svake, skal jages rundt som dyr.

Bare for at Oslo skal fremstå litt bedre på "ytan". Ja ja.

Det er ikke løsning på et poblem, det er en slags patetisk fasadepussing. Er det meningen at turister som kommer skal "slippe å se" at vi ikke evner å hjelpe den store andelen narkomane i Oslo...?

Disse menneskene trenger hjelp. Ikke å bli jaget rundt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

et koselig sted hvor de kan få lov til å være mennesker, ikke rotter.

Det er da bare til å slutte med narkotikaen det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja for det er virkelig så enkelt....

Det finnes mange avveningsinstitusjoner. Det er bare å faktisk ville slutte og be om hjelp (noe narkomane får gratis).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Synes faktisk de narkomane og uteliggerne får alt for mye oppmerksomhet jeg. Egne tv- progran, reportasjer, audiens hos Kongen....Hadde det hendt meg så hadde jeg jaggu takla livet bedre, men de får vel mere igjen for å ruse seg ser det ut som. Ikke rart de ikke slutter. Er man et hederlig rusfri menneske som går på jobb hver dag så man får man hverken audiens eller omtale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange avveningsinstitusjoner. Det er bare å faktisk ville slutte og be om hjelp (noe narkomane får gratis).

Så det er derfor til og med UNGE folk på 15-30år må vente på månedsvis, ofte opptil et år, på å få behandlingsplass???

Ikke prat om ting dere ikke vet noe om.

Synes faktisk de narkomane og uteliggerne får alt for mye oppmerksomhet jeg. Egne tv- progran, reportasjer, audiens hos Kongen....Hadde det hendt meg så hadde jeg jaggu takla livet bedre, men de får vel mere igjen for å ruse seg ser det ut som. Ikke rart de ikke slutter. Er man et hederlig rusfri menneske som går på jobb hver dag så man får man hverken audiens eller omtale.

Ja såklart får de mer igjen for å ruse seg. De får hele samfunnet i ryggen, som klapper dem på skuldra og sier at de er flinke, normale folk. De mister alt av familie og trygghet de noen gang har hatt. De mister alt av grunner til å leve, alt som holder de oppe er neste sprøyte. Er klart de får mer enn nok igjen for å ruse seg!

Folk er bra dumme, altså. Blir nesten helt satt ut jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk de narkomane og uteliggerne får alt for mye oppmerksomhet jeg. Egne tv- progran, reportasjer, audiens hos Kongen....Hadde det hendt meg så hadde jeg jaggu takla livet bedre, men de får vel mere igjen for å ruse seg ser det ut som. Ikke rart de ikke slutter. Er man et hederlig rusfri menneske som går på jobb hver dag så man får man hverken audiens eller omtale.

Trollebolle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er tragisk at man på en rusletur fra olso S til Carl Johan ser folk som setter skudd, folk som dealer åpenlyst, et flertall tiggere og de nigerianske horene linet opp på rekke og rad. Dette på bare 100 meter. Jeg skammer meg!

Endret av Liquorice
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes mange avveningsinstitusjoner. Det er bare å faktisk ville slutte og be om hjelp (noe narkomane får gratis).

Ja for det er bare bare. Du trenger ihvertfall ikke vente i månedsvis på å få plass på ett behandlingssenter. :ironi:

Jeg synes "løsningen" til politiet, er for lettvint. Det blir ikke noe færre narkomane, fordi vi ikke ser de lenger.

Endret av sebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk for hvem?

Ja, det lurer jeg også på.

I intervjuet sa politiet at de ikke ville kalle det å jage noen, men å hjelpe dem. Som de har gjort de siste 30 årene med norsk narkotikapolitikk. Gid, for en suksesshistorie. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lenke

De narkomane i oslo jages fra sted til sted, men hvor skal de egentlig gjøre av seg??

Hva synes dere om hvordan politiet takler rusproblemet i hovedstaden? Syns dere slike problemer bør løses på andre måter? Evt hvordan?

Jeg vet ikke helt hva de skal gjøre, rent konkret. Men alle løsninger må ta et par grunnleggende sannheter med i betraktningen.

1: Vi hadde narkomane i går, og vi kommer til å ha dem i morgen. Dette forsvinner ikke.

2: Alle mennesker må være et sted. Man kan stresse de narkomane alt man vil, og gjøre livet så surt for dem som man bare vil. Men når alt kommer til alt, så må de fortsatt være et eller annet sted. Nå er de på Plata. Vil man at de skal sette sprøytene sine et annet sted? Gi dem et sted å gjøre det. Sprøyterom hadde kanskje vært en god start. Der kunne man også hatt basale helsetjenester, og latt snille sosionomer med lilla skjerf ta seg en runde og se om det ikke var noe de kunne hjelpe med. Man kunne delt ut rene sprøyter, og så videre.

Jeg tror at det ville være fullt mulig å skape et eller flere steder der narkomane heller ville dra, enn til Plata. Det eneste man trenger å gjøre, er å finne ut hva det er de finner der som er så viktig, og sørge for at de kan finne mest mulig av det samme på et sted som myndighetene velger. Være litt proaktiv, liksom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er da bare til å slutte med narkotikaen det?

Når jeg ser inn i krystallkulen min, så ser jeg ikke det skje noen gang, i noen av alle de alternative virkelighetene som kan tenkes.

Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser inn i krystallkulen min, så ser jeg ikke det skje noen gang, i noen av alle de alternative virkelighetene som kan tenkes.

Andre forslag?

Det er deres valg. Vil de ikke slutte så får de leve som rotter og dø som rotter. Sorry, men jeg klarer ikke å finne et eneste uns med sympati for de. Sorry. Dette er noe de har valgt selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange avveningsinstitusjoner. Det er bare å faktisk ville slutte og be om hjelp (noe narkomane får gratis).

DET er en sannhet med så mange modifikasjoner at jeg er frista til å kalle det svart løgn.

Det er enorm underkapasitet på behandlingsplasser, og det er LANG ventetid for dem som kommer og ber om hjelp. Uansett om det er Legemiddelassistert Rehabilitering det er snakk om, (LAR) eller vanlig avrusning og rusbehandling. Det er utrolig sendrektig.

Jeg tror det ville være enormt mye å spare, samfunnsmessig, på å bedre dette tilbudet. Det ville iallfall redusert kriminalitetsproblemer ganske kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deres valg. Vil de ikke slutte så får de leve som rotter og dø som rotter. Sorry, men jeg klarer ikke å finne et eneste uns med sympati for de. Sorry. Dette er noe de har valgt selv.

Det er det selvsagt et snev av sannhet i. På den annen side så innebærer undergangen for disse sjelene også en masse vansker for omgivelsene deres. Selv om man driter i de narkomane, så er det nokså fornuftig å hjelpe dem, likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...