Gå til innhold

Hva får man vite på 1 undersøkelsen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Får man vite hvor langt man er på vei ved den første gyn.undersøkelsen? Eller sjekker legen kun celledeling/cyster og kjønnssykdommer?

Hilsen litt nysgjerrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du får vite ca. hvor langt du er på vei ved den første undersøkelsen.

Men terminen du får da blir ofte korrigert ved ultralyd.

Legen/jordmora regner også ut ifra første dag i siste mens, og sjekker om det stemmer med terminen de kommer frem til.

Som regel går de ut ifra størrelsen på livmora.

Tror livmora er på størrelse med en grapefrukt rundt 12 uker.

ellers så er det blodprøve, urinprøve og blodtrykk som er vanlig i tillegg til de gynekologiske prøvene du nevnte.

IKHH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeeel.... Jeg fikk ikke vite noe særlig. Hun fant frem "hjulet" og spurte når jeg sist hadde mens, og kom frem til termin på den måten. Vi fylte ut noen papirer som skal i helseboka. Hun tok underlivsundersøkelse på meg, men hadde problemer med å finne livmortapp og kjenne livmora, så hun trodde jeg har bakovervendt livmor. Ellers var det bare noen foldere, blodtrykk, ørten blodprøver og veie meg.

Om 1,5 uker skal jeg til første jordmortime, og håper på litt mer "action" - som f.eks høre hjertelyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:=)

på min første undersøkelse så:

*fylte vi ut noen papirer.

*tok blodprøve-4 rør.

*urinprøve

*GU

*tok blodprosenten.

*graviditetstest.

*ble veid.

og så snakket vi litt om hvordan jeg hadde det og sånn.

fikk også med meg noen bøker og brosjyrer om svangerskapet.

Til Kame!

jeg vet ikke hvor langt du har kommet,men hvis du kun har hatt 1 undersøkelse? så tror jeg ikke du kan få regne med å få høre hjertelyden enda...

jeg fikk ikke høre hjertelyden på babyen min før jeg var i uke 21.

Klem fra Snupzy og lille Natalie i magen:=)

23+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg hørte hjertelyden i uke 12, så det er fullt mulig!

Hilsen Hestehoven 30+11212[ Dette Innlegg er endret av: Hestehoven den 2002-05-15 08:42 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg hadde min første undersøkelse i uke 12 og vi kunne høre hjertelyden klart allerede da..

IKHH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å være i uke 16 på jordmortimen, så jeg skulle tro det var en sjans ja. Men, det er jo mulig at det avhenger litt av "mageflesket" og livmoren min... Håper iallefall! icon_smile.gif

Uke 21 var da veldig sent - da har man jo vært på UL også - jeg er bare spent på å få noe livstegn der innenifra!

(Jeg TROR kanskje at jeg kjente bevegelser i går kveld, men magen min spiller meg mange puss for tiden, så jeg tror ikke helt på det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...