Gå til innhold

Klager du på postbudet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har aldri klagd på postbudet noen gang.. Har aldri hatt noen grunn til det. Og nei, jeg synes ikke det er en god nok grunn at du bare er for sen med posten. Så lenge den kommer fram, er jo det det viktigste!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har klaget på postbudet en gang. Bor i bygård i Oslo, og postbudet (eventuelt vikaren for den faste) har & har hatt en tendens til å ikke låse postkassen vår etter levering av post. Så hvem som helst kan komme til oppi der og plukke ut det de måtte ønske. Det var slik hver dag i to uker - IKKE greit. Nå skjer det en gang i blant, bare. Ellers synes jeg postbudene gjør en god jobb, kan tenke meg at det er slitsomt å drasse på x antall kg post dag ut og dag inn, inn og ut div bygninger med x antall trapper.

Skrevet

Jeg har aldri klaget på posten og jeg synes det er rart noen synes det er viktig at posten må komme på et bestemt tidspunkt. Om posten kommer kl 12 eller kl 16 spiller vel ingen rolle? Ja hadde forstått det hvis posten kom sent på kvelden, men når den kommer på dagtid, så synes jeg det blir for dumt å klage altså.

Å uansett åssen jobb man har (om man jobber på en skobutikk, matbutikk, cafe, posten, NAV osv) så får man kjeft av kunder. Sånn er det bare. Tror de fleste har opplevd sure og grettne kunder på jobb som klager på alt. Det er ikke noe spesielt gøy å få kjeft når man er ny på jobb og gjør sitt beste. Husker da jeg fikk jobb på skeidar (min aller første butikkjobb) og jeg fikk mye kjeft i begynnelsen pga jeg ikke kunne kassen ordentlig og ikke helt viste hvor alt lå i butikken osv. Det er ikke noe morsomt når man prøver så godt man kan og er ny i jobben.

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har klaget en gang, og det var da jeg hadde bestilt oppbevaring av post (i god tid) i forbindelse med ferie, og posten kom i postkassen likevel. Men det var vel egentlig sorteringen og ikke budets skyld. Jeg klagde ikke spesifikt på budet, heller, men på at den bestilte tjenesten ikke ble levert.

Men jeg har klaget så masse på avisbudet at jeg en periode valgte å si opp avisabonnementet mitt. På tross av at postkassen er tydelig merket med navn og adresse (det er levering i postkassen og ikke på dørene heromkring), hendte det minst en gang per uke at avisen ikke ble levert.

Skrevet

Det hender at det går noen dager mellom hver gang jeg henter post, og når jeg da henter så er postkassen så stappfull at det tyter ut.

Helt greit at det er mitt ansvar å tømme postkassen, og jeg har heller ikke noe "neitakk til reklame" klistremerke, men det må gå an for postbudet å bruke sunn fornuft littegrann.. Hvis postkassen er full, så ikke stapp enda mer reklame neddi der.. :kjefte:

AnonymBruker
Skrevet

Det hender at det går noen dager mellom hver gang jeg henter post, og når jeg da henter så er postkassen så stappfull at det tyter ut.

Helt greit at det er mitt ansvar å tømme postkassen, og jeg har heller ikke noe "neitakk til reklame" klistremerke, men det må gå an for postbudet å bruke sunn fornuft littegrann.. Hvis postkassen er full, så ikke stapp enda mer reklame neddi der.. :kjefte:

Det er faktisk noen som blir sint om du ikke gir dem reklame, fordi da kan de gå glipp av tilbud de vil få med seg.

Og det er ikke postbudet sin feil at du ikke henter posten din. Jeg kan ikke beskrive hvor irriterende det er når noen ikke tømmer kassa si. Jeg har ofte (selv om jeg ikke putter reklame oppi) måttet ta med posten inn igjen fordi det ikke er plass til mer. Man betaler for oppbevaring, men det er enkelte som ikke henter posten og bare lar kassa bli så full at budet må ta med posten deres igjen hver dag, og noen bare fjerner kassa for å reise vekk og ikke betale for oppbevaring.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har klaget på posten flere ganger og jeg har klaget på postbudet 1 gang.

Han hadde stappet postkassa full med reklame og brev og når han skulle ha oppi en pakke fra CDON.com så la han den bare på bakken siden det ikke var mer plass i kassa...bakken som var VÅÅÅÅT pga øsende regn.

Vi har merket kassa med Ingen Reklame, Takk, så om han hadde gitt faen i å putte masse reklame oppi så hadde han fått plass til pakken.

Jeg var hjemme og så ham når han gjorde dette, så jeg rakk å huke tak i ham og sa at dersom min pakke nå er ødelagt så skal han erstatte den. Han unnskyldte seg veldig og sa at det aldri skulle skje igjen.

Jeg klager ALDRI på at posten ikke alltid kommer til et visst tidspunkt, jeg har ikke så hastverk med å få regninger :fnise:

Syns de generelt gjør en fantastisk jobb :)

Hvis det ikke er plass til en pakke, skal man ta det med seg inn igjen. Budet kopierer framsiden av pakken, leverer pakken på postkontoret og kopien i kassa.

Noen som ofte får ting som er for stort har kanskje avtalt med budet at han/hun kan ligge det en plass i nærheten av kassa, men jeg ville aldri gjort det. Jeg tar alltid med meg inn igjen det som ikke går i kassa.

Skrevet

Det er faktisk noen som blir sint om du ikke gir dem reklame, fordi da kan de gå glipp av tilbud de vil få med seg.

Og det er ikke postbudet sin feil at du ikke henter posten din. Jeg kan ikke beskrive hvor irriterende det er når noen ikke tømmer kassa si. Jeg har ofte (selv om jeg ikke putter reklame oppi) måttet ta med posten inn igjen fordi det ikke er plass til mer. Man betaler for oppbevaring, men det er enkelte som ikke henter posten og bare lar kassa bli så full at budet må ta med posten deres igjen hver dag, og noen bare fjerner kassa for å reise vekk og ikke betale for oppbevaring.

Må si meg enig med deg. Jeg synes det blir litt for dumt å klage på full postkasse når man ikke gidder å hente posten på noen dager. Da er det din egen feil at postkassen blir full.

• Liker 2
Gjest Consensio
Skrevet

Ikke alltid eieren av postkassa sin feil at den er full. Jeg tömmer kassa hver eneste dag, likevel opplever jeg stadig at det renner over og lokket ikke engang kan lukkes når jeg kommer for å hente posten. Når man trykker ned reklamen slik at det kröller seg skikkelig i bunnen og legger brevene oppå.

Og her er det ikke snakk om de som går med reklamen, men postbudene.

Skrevet

Har aldri klaget på postbudet, selv om han kan være sen. Sier bare hei og smiler.

AnonymBruker
Skrevet

Har klaget generelt til Posten Norge flere ganger de siste årene, men aldri direkte til postbudet. Postbudet har jeg bare huket tak i for å spørre hvem jeg kan kontakte for forskjellige ting. Og jeg må si at jeg aldri blir møtt med forståelse eller vilje til å hjelpe. Posten Norge kan ikke noe for at de gjør feil, og at det kan gå alvorlig ut over dem som bruker Postens tjenester (skulle ønske vi hadde andre alternativer) er de ikke interessert i å høre noe om.

Husker forresten et postbud som kanskje kan belyse hvorfor noen bud ikke gjør noen god jobb: jeg jobbet i en "post-i-butikk", og han som var postbud der den sommeren kunne hverken norsk eller engelsk. Eller latet som om han ikke forsto. Hvordan han har bestått opplæring (om han hadde fått det da?) skjønner jeg ikke, og bare det å forklare han at "nei, du kan ikke ta med deg posten fra butikken før klokken 13:00" var vanskelig.

Nei, misliker Posten Norge sterkt. Hele organisasjonen.

TS: som andre her skriver, i absolutt alle yrker hvor man møter mennesker får man kjeft og tilsnakk for ting man ikke kan noe for. Det er dessverre sånn det er. Hvis du trives i jobben håper jeg du klarer å se forbi det etterhvert.

Appropo, de "Uadressert post - nei takk"-lappene, hvorfor gjelder de bare posten? Hvorfor gjelder de ikke alle de gratisavisene som kommer hele tiden også?

Skrevet

Ikke alltid eieren av postkassa sin feil at den er full. Jeg tömmer kassa hver eneste dag, likevel opplever jeg stadig at det renner over og lokket ikke engang kan lukkes når jeg kommer for å hente posten. Når man trykker ned reklamen slik at det kröller seg skikkelig i bunnen og legger brevene oppå.

Og her er det ikke snakk om de som går med reklamen, men postbudene.

Det er jo som sagt noen som kan bli sinte hvis de ikke får reklame. Å det er ikke rart at postkassen blir full når man ikke henter den på flere dager. Da synes jeg det blir for dumt å klage. Det er noe annet hvis man henter posten hver dag, men når man ikke gjør det, så blir det for dumt å klage på at postkassen er stappa full altså.

Gjest Consensio
Skrevet

Det blirdumt å klage når de trykker nedi alt sammen?

En gang tok jeg ut alt sammen, rettet det ut og så om det var mulig og legge det i kassa på vanlig måte - og jammen meg så gikk det helt fint.

AnonymBruker
Skrevet

Appropo, de "Uadressert post - nei takk"-lappene, hvorfor gjelder de bare posten? Hvorfor gjelder de ikke alle de gratisavisene som kommer hele tiden også?

Det finnes en "gratisaviser nei takk" også. En sånn en har jeg hengt på døra, siden de nå har fått den uvane å slenge det på dørstokken istedenfor å legge det i postkassa. Jeg har ikke noe ønske om at alle skal se av en søplehaug på dørstokken at jeg er på ferie.

• Liker 1
Skrevet

Heheh, jobber i posten jeg også. Bare som ringevikar, men har fått noen rare klager læll.. Som f.eks en som huka tak i meg og klagde på at han ikke hadde fått reklamen sin dagen før. KANSKJE litt min feil; det sto "ingen reklame" på postkassen hans, men i de skjemaene der det står hvem som skal ha reklame og ikke sto det at han ikke var reservert og dermed skulle ha.

Skrevet

En gang tok jeg ut alt sammen, rettet det ut og så om det var mulig og legge det i kassa på vanlig måte - og jammen meg så gikk det helt fint.

Det har jeg heller ikke sagt. jeg sa at det blir for dumt å klage at det blir for fult når man ikke tømmer postkassen på flere dager. Har ikke sagt noe om at det blir for dumt å klage på at de presser og trykker posten nedi postkassen.

AnonymBruker
Skrevet

Ja men det er en kasse. er du klar over hvor lang tid det tar om en skal forsiktig rette ut alle arkene i flere hundre postkasser? Postbudene har sinnssykt mye å gjøre. Det er ikke tid til å pent ligge oppi posten.

Som postbud jobber du til du er ferdig. Man har fast arbeidstid, men det hjelper lite på dager der det er mye post og reklame fordi posten skal frem uansett.

Gjest Silvermist
Skrevet

Nei, jeg har aldri klaget på postbudet.

Er glad og fornøyd med at posten kommer i postkassen min jeg, har ingenting å klage på :)

Gjest Consensio
Skrevet

Ja men det er en kasse. er du klar over hvor lang tid det tar om en skal forsiktig rette ut alle arkene i flere hundre postkasser? Postbudene har sinnssykt mye å gjøre. Det er ikke tid til å pent ligge oppi posten.

De ligger som regel allerede rettet ut når de tar det ut av sykkelvesken eller bilen. Reklame og annen post pleier sjeldent å bli krøllet sammen før det leveres ut.

Og forunderlig nok så blir det alltid lagt i postkassa på en skikkelig måte bortsett fra når en spesiell postmann leverer posten.

Om det ikke er tid til å legge posten i postkassa, så er det jo rart at så mange klarer det? ;)

Gjest Ruccola
Skrevet

Klaget når postkassestativet i borettslaget vårt for TREDJE gang hadde fått pakker som var for store til kassen.

Jeg har jobbet på postkontor, og sånne SKAL leverest til postkontoret, mens postkassen da skal få en lapp om at de kan hente for stor sending på postkontoret.

En av desse tre gangene var det faktisk fagbrevet mitt som var trykt nedi kassen selv om det egentlig var for bredt! Stod 20 cm opp av en åpen postkasse når jeg kom hjem fra jobb!

Fikk bare såvidt dratt det ut av kassen fordi det var trykt så hardt nedi at det hadde kilt seg fast.

HELDIGVIS regnet det ikke, og pappstykket inni brevet var litt større enn selve fagbrevet, så fagbrevet var like fint!

Men Å så sinna jeg var :(

En annen pakke var til en nabo. Hun hadde bestilt forstørrelser av bilder, som kom i et sånt papprør. Stakk laaaangt oppifra kassen som da stod åpen. Det regnet ute, så jeg tok denne inn til meg, og gikk til henne og leverte den når hun kom fra jobb.

Tredje gangen var til en annen nabo. Da hadde de satt hele pakken oppå stativet. Jeg tok bilder av denne, og leverte til sorteringssentralen. Fortalte datoen dette var, og at de måtte huke tak i den ansvarlige postmann og få inn litt rutiner! :sjenert:

Fortalte da samtidig om de to andre situasjonene, og at dette ikke er holdbart! Selv om vi har et lite tak over postkassestativet vårt, så blåser det og regner tross alt mye her, og det er bare flaks at det gikk bra de gangene.

De beklaget, og faktisk har det ikke skjedd igjen senere, så de har nok klart å finne synderen ;)

Men TS, du skal prøve å sitte i luken på postkontoret på lille julaften når folk ikke har fått pakkene sine du..... :gjeiper: DA skal du få se sinte, frustrerte og klagende mennesker!

Enkelte folk roet seg faktisk heller ikke når jeg gikk inn å søkte på pakken og så at den ikke var postet før 21 desember (og fristen for innlevering var 16 desember) Det formelig lynte av øynene til enkelte kunder, mens andre ringte sine kjære og kjeftet der kjeften skulle vert ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...