AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #1 Skrevet 28. juni 2011 Jeg er ny i posten, og i dag hadde jeg en skikkelig lang dag. Jeg var sen og det er ikke første gang. Noen jeg har lagt merke til etter at jeg begynte å jobbe som postbud er hvor utrolig mange som klager. Hvis jeg er sen klager de på at jeg er sen, hvis de venter på noe og de har ikke fått det klager de på meg eller de jeg jobber med. Ingen tenker at jeg kanskje har kjempe mye å gjøre og er ny på jobb. Tror de at jeg syns det er moro å være så sen? Det er ikke særlig gøy og å være nedlesset i post og reklame, og bruke mye mer tid enn de andre. Det er flaut. Det er heller ikke min feil at brevet noen venter på ikke kom med posten i dag. Jeg er postbud, jeg kan ikke noe for at et brev tok lenge tid enn forventet. Jeg syns bare det er utrolig kjipt at når jeg jobber skikkelig hardt og gjør mitt beste, så er det bare kjeft å få. Beklager jeg måtte bare få ut litt frustrasjon. Jeg har hatt en skikkelig tøff dag.
Daniel84 Skrevet 28. juni 2011 #2 Skrevet 28. juni 2011 Hehe, det finns folk som klager på alt! Det er normalt at du bruker lenger tid første dagene/uka, før du lærer deg navnene til de som eier postkassa Drit i de som klager, og bare fortsett å gjør jobben din. Alle starter der du er nå 1
Gjest Best Skrevet 28. juni 2011 #3 Skrevet 28. juni 2011 Jeg jobber i butikk, og jeg pleier å skryte til både postbudet og andre transportører. Dere gjør en god jobb!!! 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #4 Skrevet 28. juni 2011 Men en mamma som er postbud, har "jeg" fått erfare hvor mange tåpelige og kunnskapsløse klager som ofte hagler inn, og hvor mye jobb som faktisk kreves av et postbud. I forbindelse med de aller fleste klagene har jeg innsett at det faktisk ikke er postbudet som kan klandres. Mamma har heldigvis, etter 20 år i gamet, lært seg å drite langt faen i dumme folk og ta det med et (noenlunde sarkastisk) smil. Håper du har bedre dager i vente :-) 2
Elensire Skrevet 28. juni 2011 #5 Skrevet 28. juni 2011 Jeg har klaget på postbudet to ganger. Den ene gangen kom jeg hjem og oppdaget at en pakke lå oppå postkassestativet (blokk), fullt synlig, og slik lagt til at alle og enhver kunne ha tatt den. Pakken var til meg, og potbudet hadde rett og slett ikke giddet å legge den i postkassen (fant den etter at resten av posten var levert). Med tanke på at den fint kunne blitt stjålet slik den lå så mente jeg at det var beretiget. den andre gangen jeg klagde var da postkassen for 2 dag på rad var stappet full av reklame, til tross for godt merket postkasse med "uadressert reklame" merker på. Da grep jeg fast i budet og gav han bunken tilbake og gav han grei beskjed om å respektere merkingen på postkassen. Først svarte han sleipt og sa at postkassen ikke var merket, og da jeg viste han tydelig merking bare mumlet han at han var sommerbud, så det var ikke han som leverte dagen før. Da ringte jeg og posten sentralt og klagde. bortsett fra det så syns jeg postbudene rundt om er ganske flinke. Selv om jeg godt forstå frustrasjonen over at posten kommer sent. Er jo ikke spesielt kjekt å ha post liggende i en tilgjengelig postkasse for lenge, og når posten kommer flere timer for sent så er det vel ikke urimelig å reagere? En betaler jo tross alt for tjenestene posten tilbyr.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #6 Skrevet 28. juni 2011 Jeg har klaget en gang, da var det en ny som sendte pakken min til utlevering som bedriftspakke slik at den kom veldig tidlig og jeg ikke fikk beskjed om at de skulle komme. Fikk den senere på dagen da, så var ikke noe bitter. I alt er jeg veldig fornøyd med postbudene, og jeg er en av kvinnene som ikke er en djevel uten empati. Så jeg har full forståelse for at ting kan bli forsinket!
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #7 Skrevet 28. juni 2011 Jeg har klaget på postbudet to ganger. Den ene gangen kom jeg hjem og oppdaget at en pakke lå oppå postkassestativet (blokk), fullt synlig, og slik lagt til at alle og enhver kunne ha tatt den. Pakken var til meg, og potbudet hadde rett og slett ikke giddet å legge den i postkassen (fant den etter at resten av posten var levert). Med tanke på at den fint kunne blitt stjålet slik den lå så mente jeg at det var beretiget. den andre gangen jeg klagde var da postkassen for 2 dag på rad var stappet full av reklame, til tross for godt merket postkasse med "uadressert reklame" merker på. Da grep jeg fast i budet og gav han bunken tilbake og gav han grei beskjed om å respektere merkingen på postkassen. Først svarte han sleipt og sa at postkassen ikke var merket, og da jeg viste han tydelig merking bare mumlet han at han var sommerbud, så det var ikke han som leverte dagen før. Da ringte jeg og posten sentralt og klagde. bortsett fra det så syns jeg postbudene rundt om er ganske flinke. Selv om jeg godt forstå frustrasjonen over at posten kommer sent. Er jo ikke spesielt kjekt å ha post liggende i en tilgjengelig postkasse for lenge, og når posten kommer flere timer for sent så er det vel ikke urimelig å reagere? En betaler jo tross alt for tjenestene posten tilbyr. Jeg trodde du var en mann men så så jeg det sto kvinne? i profilen din... Men slik skal jo ikke en dame oppføre seg?
Gjest Tirkes Skrevet 28. juni 2011 #8 Skrevet 28. juni 2011 Har aldri klaget, men sukker ofte over å få uadressert reklame tross merking om nei, takk. Ser ikke noe poeng i å få panikk over tidspunket posten min kommer på. Om regningene kommer før lunsj eller rett før middag spiller ingen trille. :-) Ikke ta det så tungt, TS, de fleste setter pris på at du kommer når du kommer. 3
Gjest odisi73 Skrevet 28. juni 2011 #9 Skrevet 28. juni 2011 Ja hva skulle vi gjort uten postbudet? Tror du er et flinkt postbud jeg ,men jeg måtte klage ifjor. Faktisk hele nabolaget. Da kom posten i syv tiden om kvelden,og da var vi forbanna. Dette gjentok seg gang på gang så han fikk sparken. Det er flinke folk i alle yrker og desverre dårlige. Men la de bli kjent med deg for den du er så kanskje de ser du er ett godt postbud.
Elensire Skrevet 28. juni 2011 #10 Skrevet 28. juni 2011 Jeg trodde du var en mann men så så jeg det sto kvinne? i profilen din... Men slik skal jo ikke en dame oppføre seg? Så du mener at en kvinne ikke skal klage på dårlig service? At postbudet gjorde rett da han istedenfor å låse opp postkassen en ekstra gang og slippe pakken min nedi, lot den bli liggende løst oppå stativet? hvem som helst kunne ha tatt den, og jeg ville ha tapt pengene jeg hadde betalt for pakken pga postbudet. At et sommerbud får beskjed om å respektere merkingen på postkassen burde heller ikke være noe poblem. Hadde han latt være å bli sleip og sur så hadde jeg ikke giddet å gjøre noe mer med det enn å si ifra til han. så forklar meg, hva er det som er så galt her? Hadde du tolerert at DHL f.eks hadde lagt en pakke utenfor døren din på tross av at ingen var hjemme, slik at den var lett synlig fra veien? Når jeg betaler for en tjeneste så forventer jeg at den blir utført slik tjenestetilbyder lover. Så hvis du mener at en dame ikke skal si ifra når noe er lite tilfredsstillende så lever du i feil århundre. 2
Daniel84 Skrevet 28. juni 2011 #11 Skrevet 28. juni 2011 Har aldri klaget, men sukker ofte over å få uadressert reklame tross merking om nei, takk. Ser ikke noe poeng i å få panikk over tidspunket posten min kommer på. Om regningene kommer før lunsj eller rett før middag spiller ingen trille. :-) Ikke ta det så tungt, TS, de fleste setter pris på at du kommer når du kommer. Husk at det bare ikke er posten som leverer reklame da.. 1
Vindmølle Skrevet 28. juni 2011 #12 Skrevet 28. juni 2011 Nei, jeg har aldri klaget på postbudet. Har aldri opplevd at posten ikke har kommet innen jeg er hjemme fra jobb, så om den kommer kl 12 el 15 har ingenting å si for min del. At det skal være så utrolig viktig for folk når posten kommer skjønner jeg egentlig ikke. Hvor ofte er det egentlig at man venter på noen i posten som er så viktig at et par timer fra eller til spiller noen rolle? Skjønner imidlertid at det er greit om posten kommer på ca samme tidspunkt hver dag, kjedelig for de som er hjemme på dagtid å gå flere ganger til postkassen før det dukker opp noe. Men, jeg har klaget på det lokale postkontoret et par ganger. De er utrolig slappe, og bryter rutinene sine gang på gang. 1
Gjest Tirkes Skrevet 28. juni 2011 #13 Skrevet 28. juni 2011 Husk at det bare ikke er posten som leverer reklame da.. Nei, der er noen lapper og slikt som andre smyger nedi, men jeg bor litt på "bøgda", vi har ikke så mye reklamegreier her, her finnes ikke avisbud feks. Mesteparten kommer med postmannen og enkelte "I are polish want paint house english speak gud"-lapper og reklame for happenings i bygda og i Velforeningen. :-) Men har ikke klaget på reklamen heller da. Bare sukket veldig tungt. Må forresten flire av naboen. Tror de hater å hente post. De er hjemme, men postkassa er i blant så full av jeg tror postmannen banner høyt når han/hun skal forsøke å legge mer post i. Tror kanskje postbudet skulle fått klagd litt i blant også. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #14 Skrevet 28. juni 2011 Haha, det er jo ikke slik at folk får post på et bestemt tidspunkt!? Jeg får posten en gang mellom 10 og 16. Det har aldri falt meg inn å klage på tidspunkt på dagen.
Rainbow Skrevet 28. juni 2011 #15 Skrevet 28. juni 2011 (endret) Har aldri klaga på postbudet. Vet at det ikke er hans skyld om pakker er forsinka eller noe. Og har aldri tenkt på engang å kjefte for at posten kommer sent en dag. Her kommer den sjelden før to uansett, og er vant til det. Tenker alltid at de sikkert har mye å gjøre i perioder etc. Når det er sagt skjønner jeg jo frustrasjonen din veldig godt. Folk har en tendens til å ta ting opp med den de får tak i, ikke den det gjelder. Som at du ikke har ansvar for at det de venter på ikke kommer. Som journalist måtte jeg ofte ta kjefta for at bildet av personen som ringte ikke var stort nok, at saken ikke fikk plass langt nok fram eller hadde fått mange nok spalter eller at noe de hadde venta på ikke kom med. Og ikke minst at noe hadde dårlig trykk. Jeg prøvde å si at jeg ikke hverken tegna sider eller hadde ansvar for trykken. Fikk også kjeft for at folk ikke hadde hatt dagens avis. De ble alltid overraska da jeg sa at det fantes flere instanser, og at jeg kunne nevne det for redaktøren, desken og trykkeriet. Og at de måtte ringe Posten (som var vår distributør) ang. avisen som ikke kom. Den som er tilgjengelig får kjefta. I mitt tilfelle hadde jeg navnet mitt på trykk, og det var derfor lett å ringe meg for å få ut sinnet, mens du dukker opp ved postkassa til folk. Lett å ta tak i deg og kjefte for ting du ikke kan noe for. Det at du er sen kommer sikkert uansett til å endre seg når du kommer bedre inn i rutiner og tempo!:-) Endret 28. juni 2011 av Rainbow81
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #16 Skrevet 29. juni 2011 Jeg har aldri klaget. Som oftest har postbudet vært her når jeg kommer hjem fra jobb, og dersom ikke så er han like rundt hjørnet. Svært skjelden jeg venter noe som liksom ikke kan vente til neste dag.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #17 Skrevet 29. juni 2011 Nei, jeg har aldri klaget. Men det var en periode vi fikk post og reklame stappet godt ned i postkassen (nei den var ikke full) og til tider også litt på utsiden så når det regnet så ble det vått. Det så ut som alt ble krøllet sammen også kastet i postkassen fra flere meter. Burde egentlig klaget da, men jeg klager sjelden på noe som helst.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #18 Skrevet 29. juni 2011 den andre gangen jeg klagde var da postkassen for 2 dag på rad var stappet full av reklame, til tross for godt merket postkasse med "uadressert reklame" merker på. Da grep jeg fast i budet og gav han bunken tilbake og gav han grei beskjed om å respektere merkingen på postkassen. Først svarte han sleipt og sa at postkassen ikke var merket, og da jeg viste han tydelig merking bare mumlet han at han var sommerbud, så det var ikke han som leverte dagen før. Da ringte jeg og posten sentralt og klagde. Dette må jeg bare kommentere fordi det er veldig normalt at folk klager på. Fordi selv om kassen din er merket, så hender det at man er i sin egen verden og glemmer seg. Dette er ikke noe som vanligvis skjer med de som faktisk kjører den samme ruten år etter år. Men for nye postbud, så er det faktisk veldig lett å overse reklame klistremerket. Spesielt hvis det er inni kassa. Det beste er hvis det er tydelig oppå lokket.
Elensire Skrevet 29. juni 2011 #19 Skrevet 29. juni 2011 Dette må jeg bare kommentere fordi det er veldig normalt at folk klager på. Fordi selv om kassen din er merket, så hender det at man er i sin egen verden og glemmer seg. Dette er ikke noe som vanligvis skjer med de som faktisk kjører den samme ruten år etter år. Men for nye postbud, så er det faktisk veldig lett å overse reklame klistremerket. Spesielt hvis det er inni kassa. Det beste er hvis det er tydelig oppå lokket. Som jeg skrev i første innlegget så bor jeg i blokk, så vi har slike borettslagpostkasser som må låses opp en og en rekke for at postmannen skal kunne legge posten oppi. Så det er nok ikke merket på innsiden, der kommer vi ikke til selv. Men vi har merket veldig godt på fremsiden av postkassen. Jo da, det er fair enough. men som regel er det jo en grunn til at vi ikke ønsker reklame. og hadde det skjedd en gang så hadde det ikke vært noe å reagere på...men det skjer hver sommer, og hver dag frem til jeg enten får fatt på postbudet, eller ringer og klager. Jeg vil jo påstå at en del av postbudets jobb er å se etter den type merking, og respektere den. men som sagt så er jeg stort sett godt fornøyd med postbudet her.
Gjest Consensio Skrevet 29. juni 2011 #20 Skrevet 29. juni 2011 Jeg har klaget på posten flere ganger og jeg har klaget på postbudet 1 gang. Han hadde stappet postkassa full med reklame og brev og når han skulle ha oppi en pakke fra CDON.com så la han den bare på bakken siden det ikke var mer plass i kassa...bakken som var VÅÅÅÅT pga øsende regn. Vi har merket kassa med Ingen Reklame, Takk, så om han hadde gitt faen i å putte masse reklame oppi så hadde han fått plass til pakken. Jeg var hjemme og så ham når han gjorde dette, så jeg rakk å huke tak i ham og sa at dersom min pakke nå er ødelagt så skal han erstatte den. Han unnskyldte seg veldig og sa at det aldri skulle skje igjen. Jeg klager ALDRI på at posten ikke alltid kommer til et visst tidspunkt, jeg har ikke så hastverk med å få regninger Syns de generelt gjør en fantastisk jobb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå