Gå til innhold

kjæresten min har hatt sex med søskenbarnet sitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det som er så forferdelig galt da?

For meg er sex mellom søskenbarn ei veldig tynn linje mellom nytelse og incest. Jeg syns det blir for ekkelt at man har sex med en person som er i så nær familie av seg. Det er sant at det kanskje ikke står i Norges Lover at man ikke skal ha sex med sine egne søskenbarn, og det er jo lov å gifte seg med søskenbarnet sitt, men det er ingen garanti for at barnet de evt. får blir "normalt". Det viser bare hvor nært familie man er med søskenbarnet sitt. Og med det syns jeg bare at det er totalt unødvendig og som sagt ekkelt, at søskenbarn har seg med hverandre.

Det kan være trangsynt og teite tanker fra min side, men her var det spurt om våre personlige meninger og dette er min personlige mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bare er det incest, men også dårlig dømmekraft. Det betyr jo at hvis han blir kåt/desperat nok kan han knulle det meste, til og med egen familie

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare er det incest, men også dårlig dømmekraft. Det betyr jo at hvis han blir kåt/desperat nok kan han knulle det meste, til og med egen familie

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her.

takk for svar igjen..

ser at det er delte meninger. noen ser ikke problemet, som min kjære, og noen synes det er ekkelt, som meg. synes bare det er så galt når de er så nære. vokst opp sammen, har en bror/søster-interaksjon med tulling og småerting, og så videre. har snakket mer ikveld, jeg lurte på hvordan de plutselig kunne gå fra søskenbarn til sexpartnere. han sa hun ble igjen etter et familiebesøk, og det ene førte til det andre... forstår ikke hvordan man kommer i den situasjonen. men må vel bare komme over det her, gjort er gjort og jeg vil ikke miste ham. gruer meg til å se henne om en ukes tid, ikke fordi jeg er sjalu men fordi hele situasjonen gir meg ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolle

jeg prøvde å si at for meg hadde det føltes nesten som å ha sex med broren min, og spurte litt useriøst om han kunne hatt sex med sin egen søster, og da lo han bare og sa: det kan jeg ikke vite, jeg har jo bare brødre :forvirret: håper han bare tulla.

:hakeslepp:

Håper at det var tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det hadde ikke jeg taklet!

Jeg og en barndomsvenn hadde en flørteperiode, men det gikk aldri lenger. Hans mor er samboer med min onkel, og di har ett barn sammen. Di har vært sammen siden vi gikk på barneskolen. Jeg ville ikke av den grunn at jeg følte vi var alt for nære til at noe slikt burde skje. Og vi er ikke biologisk i slekt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier de har vokst opp sammen, og har et bror/søster forhold, men har hatt sex opptil flere ganger. I tillegg vet han ikke om han kanskje kunne knulla sin egen søster?!? Nei, fy faen TS, denne fyren ville i hvert fall ikke jeg orket å tilbringe resten av livet med.

Det er incest, det er ekkelt og det er ikke "bare" sex.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje incest, det er fullt lovleg. Om det er moralsk riktig å gjera, tykkjer eg kjem an på kva slags forhald det er mellom syskenbarna. Har dei ikkje hatt noko særleg med kvarandre å gjere og aldri hatt eit nært forhald, tykkjer eg det er greit, sjølv om eg ikkje kunne tenkt meg å hatt sex med mine syskenbarn. Har dei derimot hatt eit nært forhald gjennom barndommen og vakst opp saman, er det meir problematisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde å si at for meg hadde det føltes nesten som å ha sex med broren min, og spurte litt useriøst om han kunne hatt sex med sin egen søster, og da lo han bare og sa: det kan jeg ikke vite, jeg har jo bare brødre :forvirret: håper han bare tulla.

Dette er jo bare humor, du burde virkelig ikke ta alt så himla seriøst.

Jeg pleier ikke å gå for "dump han" svar, men dere passer tydeligvis veldig dårlig sammen, siden han har så avslappet forhold til sex, mens du ser det helt annerledes, så tviler jeg på hvor mye hold det er i forholdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Oi for et intelligent svar. Kan du hvertfall skrive hva du er uenig i? Hvis du er uenig i at det er incest, så kan du søke opp definisjonen av incest. Hvis du er uening i at man er i slekt med søskenbarnet sitt så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Om det er nest verste sort kan kanskje diskuteres, men incest det er det!

Man sier incest når det er snakk om overgrep, og det er vel ikke overgrep når man er frivillig med på det og ikke er under seksuell lavalder, altså; at man ikke blir misbrukt av en eldre person!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min har vært bortpå sin kusine for mange år siden. De var voksne) De stoppet før det ble samleie, men vet det var noe fingring etc inni bildet.

Jeg hadde litt problemer med dette i begynnelsen. Var litt sjalu overfor kusinen. Men vet nå at det er absolutt ingenting mellom dem.

Tenker sjeldden på det. Når vi snakker om det, er det i grunn jeg som erter han for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemeg

I noen land er søskenbarnekteskap tabu og ulovlig, med god grunn. De har felles besteforeldre og får de avkom bidrar det til innavl. Ikke OK og definitivt en dealbreaker.

Men nå har ikke kjæresten til TS fått "avkom" med søskenebarnet, så det er vel ikke så relevant her. Men det sier vel bare hvor galt det i grunn er.

Jeg hadde heller ikke likt det om en eventuell type hadde hatt seg med ett søskenbarn. Det rett og slett litt ekkelt. Det hadde vært litt annerledes om de hadde vært fjorten når det skjedde, men når man i voksen alder har gjort det, da forandrer saken seg!

.. Men kan hende det skjedde i fylla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HunterLady

Man sier incest når det er snakk om overgrep, og det er vel ikke overgrep når man er frivillig med på det og ikke er under seksuell lavalder, altså; at man ikke blir misbrukt av en eldre person!

Incoorect. Incest er sex innad i nær familie. Det har ingenting å si om noen er frivillig eller ei. Overgep er overgrep, og selv om incest oftest innebærer overgrep så er de to tingene veldig forskjellig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt en kjæreste som var så ukritisk til hvem han har/hadde sex med. Grenser forflyttes når slike ting skjer... Og det at han valgte å si det til deg kan tyde på at han ikke har modnet veldig siden den gang heller.

Men ... det er meg, du må selv kjenne på hva som er rett for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Incoorect. Incest er sex innad i nær familie. Det har ingenting å si om noen er frivillig eller ei. Overgep er overgrep, og selv om incest oftest innebærer overgrep så er de to tingene veldig forskjellig.

Definisjonen er at det alltid regnes som incest dersom det er mellom søsken, eller foreldre+barn. Men dersom vi snakker søskenbarn eller onkel/tante + nevø/niese er det bare regnet som incest dersom det er overgrep eller den ene er under seksuell lavalder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HunterLady

Definisjonen er at det alltid regnes som incest dersom det er mellom søsken, eller foreldre+barn. Men dersom vi snakker søskenbarn eller onkel/tante + nevø/niese er det bare regnet som incest dersom det er overgrep eller den ene er under seksuell lavalder.

Jepp. Incest er sex innad i nær familie, som sakt. Søskenbarn er jo også nær familie, selv om det er lovlig.

Men femenninger og slikt regnes vel ikke som incest dersom overgrep skjer? Er vel kun to ledd ut som regnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært tiltrukket til min fetter. Nå er vi begge opptatt, men hvis han hadde prøvd seg tidligere, hadde jeg kanskje slått til. Vi har aldri flørtet åpenlyst, men det har alltid lagt noe i luften. Kjenner det enda når jeg treffer han.

Men dagdrømme kan jeg enda :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Incoorect. Incest er sex innad i nær familie. Det har ingenting å si om noen er frivillig eller ei. Overgep er overgrep, og selv om incest oftest innebærer overgrep så er de to tingene veldig forskjellig.

Ja, akkurat, det er seksuelt overgrep i nær familie, når man er 22 år og frivillig med på det, så er det ikke incest. Ekkelt, det er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Ja, akkurat, det er seksuelt overgrep i nær familie, når man er 22 år og frivillig med på det, så er det ikke incest. Ekkelt, det er det!

Jeg synes det kommer veldig an på relasjonen, selv om det er en smule ekkelt ja.

Men så har det jo kommet fram i denne tråden at de stod hverandre nær fra før og hadde kjent hverandre lenge. Da skal jeg si meg enig i at det er ekkelt.

Hadde de tilfeldigvis møttes og aldri hadde kjent hverandre på en familiær måte, så er det noe annet. Da ligger ikke de familiære følelsene der, og det blir mindre ekkelt.

Det er meget uforståelig for meg at noen har lyst på sex med familiemedlemmer, enten det gjelder søskenbarn eller bror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...