Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Takk for klemmer, det varmer :hjerte:

Med svigermor innlagt, Eldstemann hos kjæresten og Storesøster på overnatting hos ei venninne hadde vi plutselig ro nok over oss til å ha litt sårt tiltrengt kjærestetid igår :strix: Det er bare skjønt å kjenne på hvor galglade vi egentlig er i hverandre :rodmer:

Liten sov helt til 6 idagmorges (:hoho: du vet du har stått tidlig opp når du synes 06.00 om morgenen er en bra tid :ler:) og prikkene og flekkene hun har hatt over hele seg hadde roet seg kraftig *pusterlettetut* Vi var hos legen på torsdag pga utslett som spredde seg som ild i tørt gress :haar: Legen sjekket crp og tok strep-test fra halsen, fordi hun var rød og hoven i halsen! Han mente det var en virus-halsbetennelse så har inntatt kroppen mens immunforsvaret allerede var nede pga tannfrembrudd :klo: Mulig det kan stemme, for jeg har kjent på sår hals noen dager selv, så da er det vel jeg som har smittet henne :sjenert: Men ellers fant han ingen grunn for så høy feber og utslett, så han mente det var feberutslett...jeg synes det var rart at utslettet kom etter endt feber, så jeg valgte å gi henne allergimedisiner den kvelden, ut fra egne erfaringer (jeg har hatt likt utslett selv) og det hjalp :hoppe: Bivirkningene av allergimedisiner er jo tretthet, så hun har sovet ekstra godt idag...og det trengs etter såpass tøff tørn med høy feber og dårlig søvn :kose: Tror viruset er utav kroppen hennes nå, for feberen er borte og matlysten tilbake (:hoppendeglad:) men for å være på den sikre siden avlyste vi planen om å gå i 1 årsdag til ei fra barselgruppa, og "sparer" oss til 1 årsdagen til Belle`s skjønne A imorgen :nigo:

Annars har vi bestemt oss for å starte med boligsparing til Liten :fnise: DnB har opprettet nettopp dette for barn mellom 0-18 år, så kan en fortsette å spare på BSU etterpå - genialt spør du meg!! Hvis vi setter av f.eks 300 kr i mnd blir det nesten 97.000 kr innen hun er 18 år, det er jo en god start på BSU!! I tillegg setter vi av halve barnetrygden inn på Fox og Pia kontoen hennes, til sånt som moped, sertifikat o.l :) Så får vi se om vi klarer å spare like mye nå når jeg går ned i lønn til høsten, men noe skal vi få til ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

Det er sikkert ekstra godt med litt kjærestetid med tanke på hvor mye styr det har vært for dere den siste tida! :klemmer: Godt dere fikk muligheten! :jepp: Håper formen til Liten holder seg bra, sånn at dere får en fin uke! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjenner etter føler jeg hele dette året har vært en evig berg og dalbane :daane: Med Liten, manko på søvn og overskudd og svigermor sitt svingende humør har det ikke vært veldig enkelt å holde seg på solskinnssiden, der jeg trives best :sjenert: Sånn sett blir det nok greit å begynne på jobb igjen, og få fokus over på noe annet enn svigermor, hus og hjem, barn og hund :tunge1:

Mandag startet grytidlig, 05.15 var Liten klar for en ny dag :bolledeig: *stønn* Mammaen var ikke fullt så klar siden hun på en måte ikke gikk og la seg til rett tid igår :fnise: Vi satt nemlig oppe til 1 og så den siste Harry Potter filmen :tunge1: Veldig smart :roll: Så jeg er langt nedi digre Starbucks-kopp nr 2 med kaffe, og arbeidslysten er på bånn :ler: Masse jeg burde ha gjort, foreløpig har jeg bare konstatert nettopp det - det er mye jeg burde ha gjort idag gitt :fnise:

Vi har vært på butikken ihvertfall, men det var bare fordi vi måtte...det var nemlig bare 1 bleie igjen :overrasket::ler: Flaks at det var èn igjen da for å si det sånn :daane:

Begynner så smått å få reise-sommerfugler i magen, 12 dager til avreise nå :bolledeig: Må vel gå gjennom sommerklærne mine..mistenker at det blir en sørgelig affære, jeg er nemlig ikke fullt så fornøyd med kroppen min denne sommeren som jeg var for 2 år siden :sjenert: Men noe må jeg da kunne bruke!!

Igår var vi i 1 årsdag til skjønne A :hjerte: Det var kjempekos, mye :skravle: og supergod kake :sikle: Liten var helt utslitt etter et par timer, og sovnet på 2 nanosekund! Etter en hvil tok vi turen innom svigermor, hun skulle visst bli utskrevet idag...så får vi se da :snurt: Hun virket lettere til sinns, og vi er lovt mer hjelp i det daglige, så nå krysser vi det vi har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye som har skjedd hos dere på ett år, så skjønner at det har vært en berg- og dalbane. Og det kommer nok til å bli deilig å begynne på jobb igjen også vil jeg tro; gjøre noe annet, være sammen med andre folk, savne Liten og møte Liten igjen etter jobb :hjerte:

Snakket du med svigermor i går eller? Hvordan oppførte hun seg/ sa hun overfor deg?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med svigermor ja, ble jo nødt til det siden jeg ikke fant noen unnskyldninger for å ikke bli med på besøk :sjenert::fnise: Jeg forholdt meg særdeles nøytral, tidde still når jeg følte vi kom innpå vanskelige tema og pratet i vei om vær og vind, Liten og sånne ting ;) Er sånn jeg forholder meg til søstera mi også, blir stille som en mus hvis det snakkes om ting der jeg føler hun er på vippen, men prater i vei om nøytrale ting :jepp: Beskytter meg selv litt, rett og slett! Merket hun kikket grundig på meg flere ganger, men jeg bare smilte tilbake eller konsentrerte meg om Liten :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Høres veldig lurt ut å ha en strategi for å beskytte seg selv litt! Det er grenser for hvor mange ganger man orker å stange hodet i den samme veggen, så da er strategier gode å ha! :jepp::klemmer: Håper det går bra med dere og at dere får den hjelpen dere er lovet. Skjønner godt at det har vært turbulente tider! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det gikk greit på besøk hos svigermor. :klem:

Urk, kjenner følelsen av å gå gjennom sommergarderoben altså. Jeg har bestemt meg for at jeg skal kjøpe meg en ny og fin bikini i år ihvertfall, for å lure meg selv til å føle meg litt okei. Det er vel kanskje lov å håpe at magen popper ut innen vi reiser, sånn at jeg faktisk ser gravid ut og ikke bare feit rundt magepartiet. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint ;) Sitter i mørket på rommet til Liten og venter på at hun skal finne ut at det er på tide å sovne :murvegg: Skal vel ærlig innrømme at inni meg er jeg litt :frustrert: over at jeg må sitte her inne mens kjære snorker i vei på sofaen :dry: For jeg er jo ikke trøtt :ironi: Men altså, bortsett fra det går det fint :tunge1:

Noen råd for å få kiddien til å sove?? Bruker mellom 1,5 og 2,5 timer hver kveld nå, og kjenner det er rett før jeg bare går ut og lar henne grine til hun sovner :sjenert: (Jeg gjør det jo ikke, fordi jeg er helt imot det, men akkurat nå frister det!) Hadde hun sovet 12 timer fra nå til imorgen hadde det jo vært greit, men hun våkner halv 6 uan-fåkkings-sett :roll: ...og da sier det seg selv hvor våken og opplagt hun er resten av dagen lizzm......hvilene på dagtid blir helt koko også når hun holder på sånn, fordi hun er så trøtt hviler hun som f.eks idag: fra 7-8, så fra 11-13.30, og når klokka blir halv 5 er hun trøtt igjen! Men da nytter det ikke å hvile for da er hun oppe til nærmere 9 om kvelden :sukk: Så ikveld var hun klar for natta kl halv 6, sovnet ved puppen, våknet når jeg la henne nedi senga og er per øyeblikk *trommevirvel* fortsatt våken! Hjelp :bond:

Ellers; vi reiser på lørdag :hoppendeglad: Det skal bare bli såååå godt å være vekkreist, til sol og sommer, ferdig mat, ingen hund, svigermor og husarbeid :daane: Hurraaaaaa :bolledeig: Det er sånn ca dødsvarmt der nede nå, og jeg gleder meg noe helt uanstendig mye :hoho:

Nei nå tror jeg pigadøtte meg trollet sovna :overrasket: Hun våkner vel når jeg går ut av rommet, as usual, men hvis ikke; Brun & Blid here I come :sol:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Slitsomt når de holder på slik :sukk:

Men; kan du ikke gå ut og inn av rommet da? Enn å sitte der inne liksom... Vi stod ved senga hans med ryggen til og flyttet oss litt og litt for hver dag som gikk. Til slutt var vi ute av rommet ;) Jeg hadde nok ikke begynt med noe slik før etter ferien da. Og begynn med å legge annenhver kveld! ...og se om det går an å gjøre noe på dagtid. Kanskje utsette første hvil (gå på lekeplassen klokka sju om morgenen liksom...)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arh, og når jeg får tenkt litt så blir jeg litt sånn - hvorfor gidder jeg å stresse med det, jeg vet jo det bare er en periode :sjenert: Plutselig legger hun seg fint igjen lizzm...

Nå har jeg tenkt og tenkt mens jeg lå i solarium (fytti hell så varmt btw :daane: Resten av by`n hadde tydeligvis også solt seg før meg idag *svettersomengrissmiley*) og kommet frem til at nå lar jeg henne bare hvile når hun vil - som du sier Pys; det kommer til å skli fullstendig ut på ferie likevel :tunge1: Så har vi 14 dager her hjemme etterpå der begge har fri og kan dele litt på å ta opp kampen om leggetiden ;) Så de siste dagene før vi reiser nå skal hun få hvile klokka halv 5 hvis hun er trøtt da, så får jeg heller legge henne senere..bedre det enn å sitte i mørket med en overtrøtt unge i timesvis og irritere meg :fnise:

Jeg prøver å gå inn og ut av rommet altså, men hun vræler så det høres ut som noen river av henne den ene armen :overrasket: nesten så jeg blir redd for hva naboene må tenke! Og når jeg går inn igjen da, 1 minutt etter jeg gikk ut (:roll:) så er vi tilbake til scratch igjen, og må roe henne ned og få henne i sovemodus igjen! Såeh, det letteste er å sitte der inne..........har også prøvd å gå litt rundt i rommet mens jeg er der, for at hun ikke skal reagere sånn på lyden av meg tassende på vei ut av rommet, men da står hun bare i senga og hoier :roll: Haha, jeg skal bare ikke ha flere småunger!!!!!!!!!! Bare låne andre sine, og levere de fra meg når jeg har fått "dosen" :ler: Hun er søt som bare juling, bedårende som ei sa tidligere idag, men gu`hjølpes hun kan være det motsatte også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenes falske alarm, et øyeblikk der stoppet verden min opp :daane: Jeg tok en graviditetstest, fordi jeg glemte en pille for noen uker siden og har ikke følt meg helt trygg i.o.m det er minipille :sjenert: Opp kom 2 streker, og jeg ble helt :grine::bond::grine::bond: ringte i all hysteri til legen og gråt i telefonen!! Dama i andre enden var helt fantastisk, roet meg ned og satte meg opp på hastetime...så la jeg på og tok en titt til på testen - og nå var det bare 1 strek :klo: Det må ha vært den rosa fargen som trakk seg tilbake som laget en strek som ikke skulle være der, og som skremte vettet av meg :fnise: Jeg sjekket nok testen for tidlig, på pakken sto det jeg skulle vente 5 minutt, men når streken kom opp sluttet jeg å tenke :sjenert: Snakk om å gå fra fortvilelse til lykke på kort tid!!! Jeg er IKKE gravid :hoppe: For sikkerhetsskyld skal jeg ned og levere morgenurin imorgen tidlig, bare for å være på den s-i-k-r-e siden.............for hjelpe meg hvis jeg hadde vært gravid :haar: Vet ikke hvordan jeg skulle sagt det til kjære ...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får vel svar med en gang?? Håper det ihvertfall!! Den er nok negativ, satser alt på det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

OI! :overrasket: Håper du får det svaret du vil i morgen! :) Hvis ikke tar jeg gjerne en graviditet for deg jeg ;) Hvis ikke trøttheten min forteller meg noe da :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv og hoi og himmel og hav! :bond: Godt du fikk morgenurinhastetime, håper du får det svaret du ønsker deg. Tipper du husker pillen fra nå av! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan bare ikke være gravid nå, det hadde sånn ca vært verdens undergang :sjenert: Jeg trodde jeg hadde et urinprøveglass, men det har jeg ikke....vet ikke helt hvordan jeg skal løse den der :klo: Jeg får bare holde meg og kjøre ned der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg leverte, var det en annen som hadde levert i et sweet&soursaus-glass. Kjør ned der du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...