Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Mammalykken idag er at vi (kremt..jeg!) har løst en nøtt i forhold til leggingen av Liten! Vi (dobbeltkremt..jeg :fnise:) har rett og slett lagt henne for seint, selv om det oppi våre hoder var tidlig :sjenert: Hun har vært overtrøtt, dermed babyfestival i timesvis og urolige kvelder med mange oppvåkninger! Siden fredag (eller lørdag :klo:) har hun vært i seng klokka 18, og sovnet i løpet av max 1 time - ikveld tok det kun 20 minutter, kæn ju beliv it?? :hoppendeglad: 18.30 sov min lille skjønne, og jeg har evighetslang kveld med tid til all verden :ler: Storesøster fikk sin dose kvalitetstid, jeg har ryddet huset og sett Masterchef :happy: Nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre på :overrasket: L-u-k-s-u-s-p-r-o-b-l-e-m!!!!! Den tidlige leggingen kombinert med nattavvenning har altså resultert i både roligere kvelder og - hallulja alle sammen - roligere netter!! Det eneste som mangler nå er at hun begynner å elske maten jeg lager til henne :hoho: Inatt sov hun fra 18 - 5.30, så litt pupp og sovings til 7.30 - det er nesten så jeg føler meg litt opplagt :hakeslepp: Tydeligvis viser det utenpå også, var innom jobb idag og fikk så masse fine komplimenter at jeg ble helt satt ut :sjenert: Herlig!!!! Stort sett har jeg følt meg som en vandrende dass de siste ukene, så dette gjorde underverker :nigo:

Var hos (:redd:) tannlegen idag - overbevist om at jeg hadde minst tusen hull og kom til å tilbringe resten av mitt liv i tannlegestolen med et borr i gapet! Vet dere, jeg fikk faktisk s-k-r-y-t av tannlegen (som forresten er ganske flott å se på :jepp:) Rene, fine tenner, friskt tannkjøtt og null hull - rett og slett imponerende mtp at jeg ikke har vært hos tannlegen siden våren før jeg ble gravid!! Jeg var bare sååååå letta på vei ut, at det overskygget det faktum at timeprisen for å ligge i den fæle stolen er i overkant stiv :nei: Liten fikk seg tannbørste også! Når han hørte at hun hadde fått en tann fisket han frem den søteste tannbørsten og ba meg ta godt vare på den ene lille tanna :fnise: Det var visst det søteste han visste, babyer med èn tann :rodmer: Må si meg enig, jeg blir helt tussete når hun smiler så stort at tanna viser :bond:

En annen ting..hun sugler så forferdelig, at nå er hun helt kjøttkake rundt munnen stakkar :overrasket: Føler jeg har prøvd alle kremer..er det noen som har et magisk tips om hva som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dessverre ingen gode råd der, for Vesla her siklet ikke så ille (har jeg skjønt i ettertid da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Du kan få komme her og gjøre litt av de million tingene jeg skal gjennom :fnise:

Hvis du vil kan du få planlegge innredningen av huset, det ligger nederst og burde ligge øverst ;) *fnis*

Nyt kveldenen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk! :hoppendeglad: Vi knakk den koden for 3 uker siden ca, så nå sovner hun stort sett i 6-tiden. Mange mener det er tidlig (kremt svigermor kremt :roll: ), men om vi bare drar det ut til halv 7 blir det sirkus i sengen. Så bra at det virker for dere også! :hoppe:

Jeg har jo helt glemt å svare deg på hva den kremen heter. :sjenert: På tørr og irritert hud i ansiktet bruker vi Allround krem fra Dr. Greve Pharma. Synes den er veldig god. Regner med at den fås tak i på apotek. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært hos legen idag ang utslettet rundt munnen, helsestasjonslegen that is siden fastlegen er umulig å få tak i :roll: Hun syntes ikke det var så sårt, hadde sett mange verre tilfeller..jaja, vi synes ihvertfall det ser vondt ut, og alle andre som ser henne reagerer!! Ihvertfall skulle jeg bare fortsette å smøre, ble anbefalt å bruke en blokkerende krem og en skikkelig feit, og smøre annenhver gang..Hun nevnte på Inotyol og Locobase Repair, så nå er de i hus også :shoppe: Jeg har et større lager av dyre kremer nå, som Avène og A-Derma, til ingen nytte..får vel kanskje bruk for de også en dag, de holder seg jo ;)

Fikk veid og målt Liten også, 7580 gram og 71 cm :happy: Fin lita jente sa helsesøster, ingen tungvekter men fine proporsjoner - og kjempekvikk :ler: Å..sier du det :hoho: Hun kan ta pusten fra de fleste med energinivået sitt!! Nå ligger hun ute i vogna og lader opp til en ny omgang, tenkte å stikke bort til naboen som er dagmamma etterpå, så får hun vært litt med andre små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig morgen idag vil jeg si; halv 6 var morgenfuglen min klar til å ta fatt på nye eventyr :daane: Nå skal det sies at med litt pupp overtalte jeg henne til å slumre til klokka var 7, men det har ikke vært soving, for jeg måtte legge henne igjen halv 9 :overrasket: Babysang idag, planlagt trilletur ned og ute er det skikkelig innevær :regn: Men med regntøy på så er det jo egentlig bare litt kos å gå i regnet, ihvertfall nå når det er lyst, fuglene synger og bladene spretter ut bare du ser på de :fnise: Vår :hjerte:

Har vært umåtes flink å gå tur i det siste, lange turer med mye oppoverbakker, kjenner det godt i bakside lår og rumpe for å si det sånn :skya: Herlig!! Treningssenteret derimot blir ikke så flittig brukt :flau: Det tar jammen tid å komme inn i treningen igjen altså.............

Nei, jeg får vel pakke og gjøre meg klar til babysang, så slipper jeg å stresse som en gal 5 min før vi skal gå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Kos dere på babysang, og med turen dit i :regn: Det er helt greit med regn så lenge man har godt regntøy, og så er det så deilig å komme inn igjen etterpå! :jepp:

Synes det høres ut som du får vært mye i aktivitet jeg, selv om det ikke nødvendigvis er på treningssenteret. Det kommer nok etterhvert det også tenker jeg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.30 er tidlig ja, vi har hatt et par av de i det siste her også. Takk og lov at det er pappaen som tar de nå :fnise:

Ha en riktig god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille skatt har begynt å synge :rodmer: "Bæ-bææ lill" synger hun, med melodi, helt tydelig bæbæ lille lam :hjerte: Hun er bare helt fantastisk herlig, jeg tror jeg dauer :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei denne tar vi helt og holdent æren for selv :snurt: Synger ikke om sauer på babysang :fnise: Litt mer halleluja-alle-sammen der :tunge1:

Å vi skal kooooooooooose oss i helga :happy:

Nå; pizza og The Voice i armkroken til "Onkel reisende Mac" som endelig er hjemme :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en liten sutrus i hus har det ikke vært mange stundene til å skrive så mye de siste dagene! Forkjølelse, frustrasjon over å ikke klare alt du vil og tenner på gang kan ta knekken på noen og enhver - inkludert mammaen ;) Men nettene er ihvertfall fine tross alt, med soving fra 18.30-06.00 - det er jo fantabulistisk :hoppendeglad:

Idag var vi på besøk i barnehagen Liten skal begynne i :bond: Først samtale med styrer (som var min sjef i ped.leder vikariatet jeg har gått i) så omvisning og hilserunde :) Stor flott basedrevet barnehage, per dags dato 120 barn fra 0-6 år - at det var så mange barn der hadde jeg aldri trodd, for omg så stille og harmonisk alt var :pls: Tror dette blir veldig bra for Liten (og etterhvert for meg også, men akkurat nå gruer jeg meg som en hund :grine:) Hun har utviklet seg til å bli et ganske så sosialt lite vesen, sprellet med armer og bein og lo høyt da hun såg de andre barna :happy: Nå var det akkurat i sovetiden vi var der, så det var bare "store" barn inne, men det gjorde visst ingenting for Liten! Etter 2 timer var hun rimelig gåen, så vi dro hjem, spiste litt og så sov hun i over 2 timer :hjerte:

Kjære er på spilleøvelse ikveld, huset er noenlunde ryddig og min lille sutrekopp sover søtt i senga, så nå skal jeg krølle meg oppi sofaen og se Masterchef Australia :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent, sola skinner, livet er fint :hjerte: Nå skal jeg hente Liten hos mormor og så skal vi bare kose oss sammen med Storesøster resten av dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet

Åh, så deilig å ha treninga unnagjort og hele dagen igjen! :klappe: Jeg må pent ta min økt etter jobb jeg, men det blir forhåpentligvis deilig det også! :danser: Kos dere masse resten av dagen! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykken er å stå opp klokka 5 :dry: Trodde jeg skulle få dette trollet til å sove igjen, men klokka 6 tok jeg den hysteriske ungen og ga henne grøt og melk; 1,5 porsjon grøt + 150 ml mme :overrasket: Sulten ja!!

Hun spiser så lite om dagen, at når hun våkner i halv 6 tida (vanligvis) er hun skrubbsulten!! Det blir nok mer pupp enn nødvendig i løpet av dagen, fordi det er enkelt og jeg vet at da spiser hun ihvertfall :sjenert: Men, dermed spiser hun mindre fast føde...så jeg bestemte meg for at hun får ikke pupp før klokka 6 om morgenen...det var ikke babyen enig i :daane: Ikke puppen heller for den del - spreeeeeng :overrasket: Så her sitter jeg da, trøtt som en sokk med happy shiny mett baby :tunge1: Idag blir det hviling sammen :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Stå opp klokka 5 er virkelig drepen! Hadde det sånn en periode vi også, og man blir virkelig helt ødelagt. :daane: Men sats på at det går over. :fnise:

Ha en strålende dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Håper dagen blir bra til tross for ekstra tidlig morgen! :sol::kaffekopp:

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...