Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Når skal mannen din ut i pappaperm, da? Her er det pappaperm fra mandag av, og dermed også pappaen som tar alt nattevåk. Blir veldig godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han skal ikke ta ut sin pappaperm før neste år siden jeg skal jobbe 60 % dette året :sjenert: Så ingen umiddelbar løsning i sikte her i gården :fnise: Men, igår la jeg meg klokka 23, så idag føler jeg meg litt mer oppegående til tross for to oppvåkninger inatt :jepp: Nattavvenning er ikke bare bare, men nå tror jeg tiden er inne...ihvertfall for meg :ler: Ikke så ille synes jeg når hun "kun "våkner klokka halv 3 og 4, for så å sove til 8 :)

Ellers, strålende fint vær idag, perfekt for en bytur :happy: Storesøster skal først på besøk hos en venninne, så på overnatting til en annen, så henne ser vi bare nå i formiddag :fnise: Travelt å være 10 år!! Så da blir det bare meg, kjære og Liten resten av dagen, vi får prøve å finne bursdagsgave til Storesøster som har bursdag om 6 dager :bond: Familieselskap imorgen, slått sammen med søs sine twins sin feiring - genialt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Slitsomt med lita jente som fester om kveldene. Men ja, legg henne tidligere :) Og legg deg tidligere :fnise:

Det er absolutt på tide at mannen tar sin del av legging og nattevåk. Når lillegutt var så gammel som Liten er nå så kunne jeg nesten ikke sove på dagen lenger så selv om jeg var i permisjon så tok han sin del. Jeg fikk jo aldri hentet meg inn. Nå som vi jobber begge to deler vi likt - eller, jeg sover lengst om morgenen da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg vil ikke ha en stor og en liten pupp :sur: Jeg vil ha to store :regler: ...eller to små...

:fnise: Tar hun bare en? Har ei venninne som hadde det sånn - hun fiksa det med ammeinnlegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du... Er det tibetansk spaniel dere har? Naboen har nemlig det, og jeg synes ikke de behandler den særlig bra, pluss at den bjeffer heeeele tida, så vi holder på å bli gale.. :bond: Jeg kan ingenting om hunder, så jeg vet ikke om den "skal være sånn".. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Tar hun bare en? Har ei venninne som hadde det sånn - hun fiksa det med ammeinnlegg ;)

Neida, hun tar begge, men suger hardere fra den høyre enn den venstre - ergo mer melk der, myyye mer melk :overrasket: Etter 3 x tette melkeganger på venstre side tror jeg den har tatt litt skade, det virker ihvertfall ikke som den klarer å produsere så mye :klo: Det går greit å skjule det så lenge jeg har klær på....det er verre i naken tilstand :fnise: Idag morges var kjæres reaksjon som følger: :overrasket::hakeslepp::skratte: Sier seg selv at forskjellen var ENORM!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Neida, hun tar begge, men suger hardere fra den høyre enn den venstre - ergo mer melk der, myyye mer melk :overrasket: Etter 3 x tette melkeganger på venstre side tror jeg den har tatt litt skade, det virker ihvertfall ikke som den klarer å produsere så mye :klo: Det går greit å skjule det så lenge jeg har klær på....det er verre i naken tilstand :fnise: Idag morges var kjæres reaksjon som følger: :overrasket::hakeslepp::skratte: Sier seg selv at forskjellen var ENORM!!!!

Haha! :skratte: Så lenge du klarer å skjule det med klær så går det jo fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du... Er det tibetansk spaniel dere har? Naboen har nemlig det, og jeg synes ikke de behandler den særlig bra, pluss at den bjeffer heeeele tida, så vi holder på å bli gale.. :bond: Jeg kan ingenting om hunder, så jeg vet ikke om den "skal være sånn".. :sjenert:

Vi har tibbe ja :jepp: En litt "slitsom" rase spør du meg, vanskelig å få til å adlyde kommando, litt katteaktig i oppførselen :roll: De er i utgangspunktet avlet frem for å ligge på klostermurene i Tibet og holde vakt, derav bjeffingen så fort de hører eller ser noe..det går an å plukke det av de, og vi har mye godt klart det, men å gi beskjed er instinktet deres, så det er umulig å fjerne det helt! Vovvis elsker å ligge ute på haugen og observere, så kjefter han litt hvis det går noen forbi med hund, men ellers er han rolig :Nikke: Ellers hadde vi hatt ham mye mere inne...Hva er det som gjør at dere tenker at de ikke behandler den bra? Du vet du kan melde de til dyrevernet hvis du mener hunden lider?! Ellers må dere nesten prate med de om bjeffingen, og høre om de kan gjør en innsats for å plukke det litt av hunden...vi måtte prate med naboen vår, siden deres husky satt ute og ulte som en ulv halve kveldene og holdt Liten våken :dry: Nå tar de henne inn klokka 18 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! :skratte: Så lenge du klarer å skjule det med klær så går det jo fint :)

Tja...ordner det seg når jeg slutter å amme tror du?! Jeg bekymrer meg litt for sommeren og soling....puppene har liksom vært stoltheten min :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså, jeg vet ikke helt.. :sjenert: Den bjeffer fra morgen til kveld, og helt ekstremt hvis de reiser. Da gneldrer og bråker den i ett kjør helt til de kommer tilbake (og de er ofte og lenge borte..). De binder den ofte i tørkestativet utenfor og lar den stå der i evigheter, og da er det også et evig leven. Jeg har vel sett at de har gått tur med den toppen tre ganger siden jul.. De påstod for huseier at den var så sindig at vi ikke skulle merke at den bodde her, men eieren selv omtaler den nå som en sinnahund, så de har jo tydeligvis løyet for å få bo her (egentlig ikke lov med husdyr nemlig..). Men men, folka er SØPPEL, så...... Teller uker og dager til vi overtar huset vårt ;) Det eneste positive med hunden er at S elsker den. Hun vil helst stå i kjøkkenvinduet og peke på den hele dagen, men det gidder ikke jeg (hun må nemlig løftes for å se den).. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Tja...ordner det seg når jeg slutter å amme tror du?! Jeg bekymrer meg litt for sommeren og soling....puppene har liksom vært stoltheten min :sukk:

Da blir de nok jevne - om enn veldig slappe :tunge1: Jeg kunne ha solt meg toppløs med puppen før graviditeten, men absolutt ikke nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså, jeg vet ikke helt.. :sjenert: Den bjeffer fra morgen til kveld, og helt ekstremt hvis de reiser. Da gneldrer og bråker den i ett kjør helt til de kommer tilbake (og de er ofte og lenge borte..). De binder den ofte i tørkestativet utenfor og lar den stå der i evigheter, og da er det også et evig leven. Jeg har vel sett at de har gått tur med den toppen tre ganger siden jul.. De påstod for huseier at den var så sindig at vi ikke skulle merke at den bodde her, men eieren selv omtaler den nå som en sinnahund, så de har jo tydeligvis løyet for å få bo her (egentlig ikke lov med husdyr nemlig..). Men men, folka er SØPPEL, så...... Teller uker og dager til vi overtar huset vårt ;) Det eneste positive med hunden er at S elsker den. Hun vil helst stå i kjøkkenvinduet og peke på den hele dagen, men det gidder ikke jeg (hun må nemlig løftes for å se den).. :ler:

Stakkar lille vovvis :grine: Jeg hadde meldt de på rappen, det der er jo mishandling av et så sosialt vesen som en tibbe!! Vi hadde noen naboer som behandlet hunden sin på den måten, den lå i tillegg ute hele natta, året rundt, uansett vær, og peip, klynket, bjeffet og ulte...tilslutt hamret jeg på døra deres klokka 3 en natt og ba dem enten ta inn det stakkars dyret, ellers ville vi anmelde dem! Dagen etter ble hunden avlivet, trist, men sikkert bedre for hunden enn å ha det som den hadde det :sukk: Det er mange rundtom som ikke burde ha dyr....men vi rundt har også et ansvar om å si fra :sjenert: Håper det dukker opp en løsning snart, jeg er ekstremt dyrekjær og lider med den stakkar lille teddyen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da blir de nok jevne - om enn veldig slappe :tunge1: Jeg kunne ha solt meg toppløs med puppen før graviditeten, men absolutt ikke nå!

Slappe?? Mine pupper?? :ler: Det klarer jeg ikke se for meg, de kan - umulig - henge, fysisk umulig, rett og slett :hoho: Seriøst, blir de stygge så fikser jeg på dem!!!! Den venstre puppen er like fin som før, selv om jeg har ammet like mye på den som den andre..litt mykere enn før er den jo, men slapp vil jeg ikke kalle den......iiiik, får litt pænik her :ler: Jeg som i utgangspunktet ikke så for meg å amme er fortsatt ikke ferdig nå når ungen nærmer seg året :overrasket: Hadde' kke jeg trodd :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Det har kanskje noe og gjøre med størrelsen fra før? Mine var jo litt større enn dine :sjenert:

Vent å se til melka er helt borte du. Og bare husk at det er ikke så tragisk som det kan virke rett etterpå. Jeg var nesten deprimert den første måneden etter avsluttet amming, men det ble da litt bedre ;)

Nå gleder jeg meg til å bli gravid igjen med fine pupper :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slappe?? Mine pupper?? :ler: Det klarer jeg ikke se for meg, de kan - umulig - henge, fysisk umulig, rett og slett :hoho: Seriøst, blir de stygge så fikser jeg på dem!!!! Den venstre puppen er like fin som før, selv om jeg har ammet like mye på den som den andre..litt mykere enn før er den jo, men slapp vil jeg ikke kalle den......iiiik, får litt pænik her :ler: Jeg som i utgangspunktet ikke så for meg å amme er fortsatt ikke ferdig nå når ungen nærmer seg året :overrasket: Hadde' kke jeg trodd :tunge1:

Puppene mine ble finere etter første runde med graviditet/amming, de! Jeg har alltid hatt små pupper, men de ble faktisk litt større og finere og holdt seg slik også etter amming var avsluttet. Så de trenger ikke bli slappe :)

Jeg er mer bekymret etter denne runden, akkurat nå synes jeg de ser slappe og kjipe ut :sur:

Ahh- herlige KG, hvor man kan diskutere puppene sine med "fremmede" mennesker :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine er mindre enn før graviditeten. Trodde ikke det gikk an jeg.. :sur: Dama i undertøysbutikken sa "Løft dem litt, så sitter bhen bedre." Etter en liten pause la hun til "men du har kanskje ikke så mye å løfte på?" Etter enda en liten pause sa hun "og det er jo bra for deg, for da, eh, slipper du masse problemer når du blir eldre". Ro ro..... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kanskje noe og gjøre med størrelsen fra før? Mine var jo litt større enn dine :sjenert:

Vent å se til melka er helt borte du. Og bare husk at det er ikke så tragisk som det kan virke rett etterpå. Jeg var nesten deprimert den første måneden etter avsluttet amming, men det ble da litt bedre ;)

Nå gleder jeg meg til å bli gravid igjen med fine pupper :fnise:

Haha, jamen bare litt større :fnise: Dine er i en helt annen liga :daane:

Søs sier det samme, nå et halvt år etter endt amming er de back to normal, ikke så vassne som de var :ler:

Håper det klaffer fort når dere setter igang :klemmer:

Puppene mine ble finere etter første runde med graviditet/amming, de! Jeg har alltid hatt små pupper, men de ble faktisk litt større og finere og holdt seg slik også etter amming var avsluttet. Så de trenger ikke bli slappe :)

Jeg er mer bekymret etter denne runden, akkurat nå synes jeg de ser slappe og kjipe ut :sur:

Ahh- herlige KG, hvor man kan diskutere puppene sine med "fremmede" mennesker :hoho:

Bare de blir jevnstore så...hate it hvis jeg skal vandre rundt med ett myggstikk og en skikkelig pupp lizzm :sjenert:

KG er deilig befriende :happy: Selv om jeg er frisinna nok til å prate med mannen på gata om omtrent hvasomhelst, så er det noe med dere jenter her inne :rodmer:

Mine er mindre enn før graviditeten. Trodde ikke det gikk an jeg.. :sur: Dama i undertøysbutikken sa "Løft dem litt, så sitter bhen bedre." Etter en liten pause la hun til "men du har kanskje ikke så mye å løfte på?" Etter enda en liten pause sa hun "og det er jo bra for deg, for da, eh, slipper du masse problemer når du blir eldre". Ro ro..... :rolleyes:

:hoho: sorry, men det var bare hysterisk tragi-komisk :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppesnakk. :happy: Mine er litt slappere enn de var, men det skulle jo bare mangle når huden har strekt seg fra A til E. :overrasket: Har jo fremdeles melk i dem, så jeg håper at de blir noenlunde som før når den er helt borte. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Hahahahaha, jeg skulle akkurat til å si det; dette er jo ikke bare noe man nødvendigvis snakker med fremmede om her inne :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...