Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Gjest pysepusen

En sekk er kjekt å ha til byttetøy :jepp: De har jo skap, men jeg synes det er kjekkere med sekken som kan tas med hjem hver dag for sjekk! Det er fort gjort å miste oversikten over hva som ligger i skapet/hylla (når det er sagt er vel du som meg som ser gjennom alt hver dag uansett :fnise:) Ellers har du oversikten over hva som er greit å ha? Du har vel fått brev i posten der det meste av info står..

Å ja, men da kan jeg jo like gjerne bruke en liten bag ;) Gidder ikke kjøpe Bergans-sekk til å ha stående i skapet liksom :fnise:

Og nei, har ikke fått noe brev i posten, men skal nok klare meg :lur:

Lurer på om det er sovemedisin i melka mi idag :klo: Nå sovnet hun igjen :overrasket: Like greit, jeg trenger nemlig en dusj etter dagens luksus: 30 minutter i solarium :strix:

Deeeeeilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sovemedisin i melka, sier du? Gidder du å sende over litt som jeg kan gi S? :daane:

Er hun virkelig 7 uker alt? Skal si tida flyr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, men da kan jeg jo like gjerne bruke en liten bag ;) Gidder ikke kjøpe Bergans-sekk til å ha stående i skapet liksom :fnise:

Og nei, har ikke fått noe brev i posten, men skal nok klare meg :lur:

Deeeeeilig!

Hehe, nei Bergans sekk er ikke nødvendig, jeg tenkte mer typisk barnehagesekk med spiderman eller no på :fnise:

Ikke fått noe info?! Kanskje de har endret rutinene, at dere får alt i forbindelse med oppstart...jeg har jo vært vekke derfra et år, mye kan ha skjedd iløpet av den tida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovemedisin i melka, sier du? Gidder du å sende over litt som jeg kan gi S? :daane:

Er hun virkelig 7 uker alt? Skal si tida flyr!!

Jeg er jo helt sjokkskadd, hun har vært helt "pyton" på kveldstid siden søndag, ikveld er hun drømmebaby!!! Kanskje det hjalp å holde seg unna melk for min del idag :klo: eller så virker ammeteen inn, hun ha ihvertfall ikke vondt i magen ikveld :tommelopp: Tuller din lille skjønne mye på kveldstid?

Ja tida går litt for fort....:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo helt sjokkskadd, hun har vært helt "pyton" på kveldstid siden søndag, ikveld er hun drømmebaby!!! Kanskje det hjalp å holde seg unna melk for min del idag :klo: eller så virker ammeteen inn, hun ha ihvertfall ikke vondt i magen ikveld :tommelopp: Tuller din lille skjønne mye på kveldstid?

Ja tida går litt for fort....:bond:

Hun tuller endel ja.. :sukk: Når folk spør når hun legger seg, svarer jeg gjerne "fra 19 til 21.30" ;) Heldigvis pleier hun å sove ganske lenge når hun først har sovna. Så lenge hun klarer seg med ett nattmåltid skal jeg ikke klage. Hun har hatt noen netter nå nettopp med to nattmåltider, og da blir jeg s-l-i-t-e-n! :Gjesp:

De styrer virkelig livene våre, disse små! Men så er de søte også, da! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tuller endel ja..Når folk spør når hun legger seg, svarer jeg gjerne "fra 19 til 21.30" Heldigvis pleier hun å sove ganske lenge når hun først har sovna. Så lenge hun klarer seg med ett nattmåltid skal jeg ikke klage. Hun har hatt noen netter nå nettopp med to nattmåltider, og da blir jeg s-l-i-t-e-n!

De styrer virkelig livene våre, disse små! Men så er de søte også, da!

Her har vi ikke begynt med sengetid enda, hun sovner i armene mine når hun er fornøyd, så legger vi henne i vogga på soverommet når vi skal legge oss selv :sjenert: 2 nattmåltider er tøft ja, da er det ikke mye en får sove :natti: Zombie neste dag da :ler: Her er det også stort sett ett måltid etter vi har lagt oss, så sover hun til neste morgen :)

Nå har jeg kjøpt soveskinn fra Nøstebarn, det kom i posten idag, og det ser foreløpig ut til å være en slager :hoppe: Hun har ihvertfall ettermiddagshvilen sin i vogga på soverommet, noe som er en seier i seg selv siden hun pleier å ha den hvilen oppå meg eller kjære :tunge1:

Ergo`en er også en suksess, men jeg blir så uhorvelig varm når jeg har den på :daane: Klarer ikke ha den på særlig lenge av gangen, det hjelper jo ikke akkurat på å ha det nyfødtinnlegget inni pluss liten som er ca 1000 grader :fnise: Sa i Belle sin bok også, hadde det ikke vært for at det ser noe tacky ut å gå toppløs med Ergo på, så hadde jeg gjort nettopp det :ler: Men den fungerer fint til å bære henne i søvn med, så sniker jeg henne utav når hun er i drømmeland :sovne:

Ikveld kommer 2 av fadderene til liten på besøk, de har ikke sett henne enda, så det blir litt stas :strix: De er verdens fineste mennesker, er virkelig glad for at de takket ja til å være faddere!! Nærmer seg med stormskritt hele dåpen, er vel på tide å få ting på plass......mulig vi kan begynne med å sende inn dåpsmelding :sjenert: Nå kom ihvertfall fødselsattesten hennes tidligere i uka, så hun har offisielt et navn :tommelopp: Nå er det ingen vei tilbake rent navnemessig ;) Ikke for det at vi har angret et sekund, hun kler virkelig navnet sitt :hoho:

Satser på at melkeprikkene hun har ervervet seg de siste dagene forsvinner til dåpen, sånn som det er nå ser hun nemlig mer ut som en kvisete tenåring enn en 7 uker gammel baby med helt ny hud :ler: Stakkar liten :rodmer:

Huset er strekt, liten sover og kjære er og griller seg i solarium...jeg burde tatt meg en hvil...men har selvfølgelig mer lyst å dekorere rommet til liten :roll: Håpløs!! *sparker seg selv til sengs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sende inn dåpsmelding? Hva er det? :klo: S er jo døpt og allting, men noe sånt har vi ikke gjort.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere likte ergoen. :jepp: Da vi prøvde den i butikken, sovna A etter sånn ca 5 sekund. :fnise:

Forresten, siden det ser ut som om du har en baby som er like varm som min: hva kler du på henne egentlig? Vi har problemer med å kle lite nok på henne vi. Vi føler liksom ikke at hun kan sove i bare bleia heller. :klo:

Usj, de melkeprikkene altså. A er skikkelig pizzatryne for tiden. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

hehe, er det nå jeg skal si at her spiste han minst to ganger pr natt til han slutta med amming ved elleve måneder? :tunge1: Nyt en gang til natta så lenge dere kan jenter :lur::fnise: Det verste er at nå savner jeg det :daane:

Kos deg masse med besøk kjære! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sende inn dåpsmelding? Hva er det? :klo: S er jo døpt og allting, men noe sånt har vi ikke gjort.. :fnise:

:fnise: det er sånn melding til kirka med all info om oss, liten og fadderene ;) Er ikke det vanlig? Fikk info i posten om dette her vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere likte ergoen. :jepp: Da vi prøvde den i butikken, sovna A etter sånn ca 5 sekund. :fnise:

Forresten, siden det ser ut som om du har en baby som er like varm som min: hva kler du på henne egentlig? Vi har problemer med å kle lite nok på henne vi. Vi føler liksom ikke at hun kan sove i bare bleia heller. :klo:

Usj, de melkeprikkene altså. A er skikkelig pizzatryne for tiden. :ler:

Ja ergoen er sovemedisin :) Deilig!! Nå viste besøket vårt meg en glimrende måte å holde henne på når hun har vondt i magen på kveldstid også, så ikveld var det minimalt med skriking :hoppe: Klarer ikke forklare hvordan med andre ord enn at hun ligger/ henger på overarmen min med håndbaken presset mot magen hennes..funket brillefint :nigo:

:fnise: stakkar liten, hun har stort sett bare body og strømpebukse på seg på dagen og sover i kun body..alle de fine klærne hennes, de får vi ikke brukt :tunge1: og nå er hun begynt å vokse utav de uten at vi har hatt de på engang :daane: Mulig noen har overdrevet antallet plagg en baby faktisk trenger å ha......................................... :shoppe::ler:

Har melkeprikkene overtatt lille A også?? Forbaskede greier altså :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, er det nå jeg skal si at her spiste han minst to ganger pr natt til han slutta med amming ved elleve måneder? :tunge1: Nyt en gang til natta så lenge dere kan jenter :lur::fnise: Det verste er at nå savner jeg det :daane:

Kos deg masse med besøk kjære! :hjerte:

:daane: du har jammen vært god som holdt på så lenge, og på toppen av det hele kan si du savner det??? :pls: All ære til deg, jeg gleder meg til å få puppene mine tilbake :ler:

Besøk var superkos!!! De er så utrolig gode :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gitt info om oss, S og fadderne muntlig. Har ikke vist så mye som en fødselsattest på noen av oss. Sånn sett kunne jeg bare ha dikta opp noe.. ;)

Skjønte hvordan du mente grepet var. Vi har gått maaange runder på stuegulvet med S på den måten! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min lille skjønne ligger på gulvet og sover, helt utslitt etter å ha øvt seg på å løfte hodet :fnise: Hun får bare sove, selv om hun fortsatt ligger på magen, jeg sitter jo her så det må vel være trygt?!

Idag har vi vært på åpen helsestasjon og målt og veid liten; 4330 gram og 53 cm :strix: Store lille jenta vår, vokser i rekordfart gjør hun!!! Snart på tide å pakke vekk klær i str 50 :grine:

Har fått tak i det meste jeg trenger til bordpynt til dåpen også, mangler bare blomstene egentlig :) Vi (kremt..jeg...:ler:) har valgt lilla, hvitt og sølv som fargekombinasjon, tror det blir kjempefint :jepp: Neste ting å gjøre er å bestille maten, lage bordkort og å prøvedekke et bord for å se hvordan det blir :nigo: Bordkortene blir enkle; bilde av liten med navnet til gjesten på, som festes med en bitteliten klesklype på glasset!

Eldstemann har forresten komt inn på skole i Trondhjem og reiser dagen etter dåpen :grine: Gruer meg noe helt forskrekkelig!!! Vi fant en kjempeflott hybel til han i forgårs, og pappaen skal være med han opp den dagen han reiser for å se at han kommer seg greit på plass...jeg skulle så inderlig gjerne vært med jeg også, men kjære sier det blir for mye styr å dra med seg liten på fly bare for noen timer...er vel noe i det :sjenert: Han skal forresten være gudfar og bære lillesøstera si til dåpen :rodmer: Storesøster skal ta lua og tørke hodet :hjerte: Gleder meg til dåpen jeg :strix:

Nei, jeg får vel benytte sjansen til å rydde litt mens hun sover her :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med dåpsforberedelser. :hoppe: Vi skal også ha lilla pynt. Lilla, gul og hvit. :jepp:

Store jenta. :rodmer: Så bra at hun vokser fint. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Dåpsforberedelser er stas! :hoppendeglad: Kjempefine farger dere ar valgt :hjerte:

Og kan tenke meg at det blir et rørende øyeblikk når storebror skal bære og storesøster skal ta av lua *rørt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

Så stas med dåpsforberedelser, og så utrolig koselig med involvering fra storesøsknene i selve dåpen! :hjerte: Det går nok bra med han som skal på hybel også tenker jeg, en ny epoke det der! ;)

Ha en fin dag Diddles! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

haha, lillegutt var sliten etter å ha vandalisert stua di i dag ;) Han pleier egentlig ikke sove en hvil nr. to, men i dag varte den i nesten to timer :ler:

Lillegullet ditt er så søøøøøøt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: han var travel nok han ja ;) Så godt han fikk seg en skikkelig hvil, så fikk du en pause også :fnise:

Nå sitter jeg i sofaen med liten koblet på puppen, mens min nyervervede vaskeengel gjør huset helgerent :strix: Litt luksus må man kunne unne seg når man har en liten i hus, vaskeengelen tar bare 100 kr timen - det er hun virkelig verdt!!!!

Igår fant jeg endelig ut hva jeg skal ha på meg i dåpen, endte med å kjøpe nok en kjole :sjenert: Skal se om jeg får lagt ut bilde av den og liten sitt antrekk litt senere :) Liten skal skifte til lilla kjole fra NameIt etter dåpsseremoni og fotoshoot, så matcher hun bordpynten :ler: Litt lettere å hamse med henne uten en flere meter lang kjole på ;)

Nei, jeg får putte liten i Ergo'en og rydde rommet til storesøster, det glemte hun fint å gjøre selv :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Jeg tror vi har en felles bekjent. :nigo: Så du hadde skrevet til lille-G ( :fnise: ) på fb. Hun er visstnok i samme barselgruppe som meg. Eller, egentlig ikke da, men vi har slått sammen mai og juni. Hun er bestisen til kona til bestisen til mannen min. :ler:

Så gøy med ny kjole. :hoppe: Blir ikke bunad på meg heller. Ikke det at jeg hadde fått den på meg uansett, men føler det blir så stress med ammingen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...