Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Åh, det hørtes helt perfekt ut! : hjerte:

Åååå...den løsningen hørtes veldig bra ut : jepp:

Jeg ønsker også å kunne være hjemme med mitt/ mine barn noen dager i uken (når den tid kommer da : ler:).

Åh, perfekt! : hjerte: Skulle ønske vi også kunne gjort noe sånt, men det er vanskelig når mannen har den jobben han har. I tillegg hadde det blitt litt økonomisk...rart ( : fnise: ) siden jeg for det meste tjener bedre enn ham. : sjenert: Så nyyyyyt det til det fulleste! : klem:

Nå gleder jeg meg forresten noe innmari til lørdag. : bolledeig:

Ja vi synes også det er en god løsning :happy: Det eneste aberet er at jeg får ganske mye mindre penger inn på konto enn jeg er vant med...så jeg er nødt til å gjøre en helomvending i pengebruken min og bli skikkelig gnien :fnise: Det vet jeg rett og slett ikke om jeg har i meg :sjenert: Heldigvis har jeg noen mnd til med 80 % lønn som jeg kan øve meg på...denne mnd gikk det rett vest for å si det mildt :hoho:

Jeg mener det bør gå, søs og mannen klarer seg på 1 lønn med 3 barn, da bør vi klare oss på 1 og 1/2 lønn...det sitter oppi hodet, må bare grave det frem ;) ...og muligens grave ned kortet :ler:

Tett-i-desa-baby igjen her i huset :sukk: Inatt sovnet hun ikke skikkelig før 02.15 :natti: Da hadde hun vært våken 2 ganger i halvtimen fra hun la seg klokka 7 til jeg tok henne opp, ga saltvannsspray, sugde ut sikkert 1 dl snue (:spy:) og tok henne inn i stua med oss klokka 23.30 :bond: Hun var så tett stakkar, fikk ikke puste litt gjennom nesa engang! Prøvde å legge henne i senga vår når vi la oss, men det ble bare krøll - hun trenger å ligge i egen seng! Så da ble det litt sår jamen-jeg-vil-ikke-ligge-alene-gråting og mye holde-hånda-stryke-på-håret før hun omsider sovnet ;) Jeg har så mange bed-blocks under senga at den ser mer ut som en sklie enn seng...og har også samme effekt; Liten lå som en ball nederst i senga idag tidlig når hun våknet med et vræl :fnise: Heldigvis fikk jeg henne i søvn igjen etter kjære og Storesøster gikk, og da sov hun faktisk 2 1/2 time :hjerte: ...med puppen i munnen that is :dry: Det var sårt tiltrengt søvn for oss begge!! Ellers er hun i strålende humør, men snuen renner og hun ser ikke helt opplagt ut, så jeg mistenker henne for å spille tapper for å slippe å legge seg igjen :ler:

Jeg har avlyst daten med preggis-bestis idag for å vie meg helt og holdent til min lille syke skatt..

Og Belle: Jeg gleder meg også til lørdag :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trøtt.no :natti: etter nok en laber natt, denne natta omvendt av sist - hun var nemlig våken 3 ganger mellom halv 3 og 5 :daane: Da må jeg si jeg synes det er bedre at hun sover fra halv 3 til 7 :sjenert:

Ellers var planen babysang idag, men hun var såpass slakk når hun våknet at det avlyste jeg glatt...ikke vits i å presse henne når immunforsvaret er nede, og iallefall ikke når det går - av alle ting - kikhoste i området :haar: Nå er hun jo vaksinert, men en har ingen garantier fordet...tantegutten min på 13 år ligger strekk ut og kiker, til tross for vaksine :sukk: Heldigvis virker hun piggere nå enn når vi våknet, etter litt mat, saltvannsspray og fjerning av snott i massevis :tunge1: Nå spinner hun rundt på golvet her og kommer seg egentlig ingensteds hen, fordi hun er så opptatt av å gjøre alle kunstene hun kan for å klare å krabbe :hoho:

Igår reiste hun seg helt opp på egen hånd for første gang, plutselig sto hun og dunket på lokket på lekekassen og hvinte av fryd :rodmer: Så det går mot travlere tider, før jeg vet ordet av det går hun vel.......om 1 1/2 mnd er hun 1 år, og jeg skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig at tiden kan gå så fort!!

Ute er det øs-pøs, hadde en tanke om å gå lang tur idag, men den tanken revurderes kraftig akkurat nå ihvertfall ;) Noen har blitt litt late etter lang påskeferie..........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten nettopp en mail i innboksen min fra Fuckbook (:overrasket: seriøst??? :skratte: sikkert den grisete versjonen av Facebook :ler:) med tittelen "Life is short, have an affair" :daane: Jeg blir neddynga i søppelpost for tiden, skjønner ingenting jeg...har jo filteret på max også, det må ligge et virus på maskinen som sender ut alt mulig dritt :sjenert: Får meg ihvertfall en god latter hver dag av overskriftene i mailene - før jeg sletter dem that is ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikhoste er ekkelt altså.. Får enda vondt i mammahjertet av å tenke tilbake på sykehusoppholdet vårt :trist:

Håper dere får en fin og avslappende dag i regnværet. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, jeg tenkte på dere når jeg hørte tantegutten hadde fått det!! Han er jo 13 år, men det er visst helt forferdelig å høre ham hoste, da kan jeg bare forestille meg hvor grusomt det må ha vært med en bitteliten S :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:haar: Kikhoste? Sånn vil vi ikke ha. :snurt:

Så flink Liten er! :hoppe: Det går så fort når de først finner ut av det altså. A har begynt å stå noen sekunder uten å holde seg hun nå, men det tror jeg er mest når hun ikke tenker over det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er stygt å si det, men den skolen tantebarnet går på er den skolen i byen med mest innvandrere, og de følger ofte ikke vårt vaksinasjonsprogram....så jo, kikhoste er tilfelle desverre! Jeg er bare SÅ glad vi ikke var i søster sin bursdag for et par uker siden!!!!

Driver og prøver å få orden på økonomien min til jeg skal ned i lønn, og har lagt ned forbud mot å handle på kontoene jeg har hos Ellos, H&M og La Redoute :sjenert: De er snart nedbetalte også, og når jeg får skattepengene skal jeg betale ut de 6000 kronene jeg skylder på kredittkortet mitt :nigo: Jeg er en kløpper på å bruke penger jeg ikke har (bruker de på forskudd og tenker jeg skal betale inn når jeg får lønn...vel...det skjer ikke!) Men nå er det stopp! Slutt på netthandel og kredittkorthandel :regler:

I tillegg skal jeg sette opp månedsmeny og handle slavisk ut fra den! Hverdagskost i ukedagene + 1 restedag og 1 suppedag, så koser vi oss litt ekstra i helga :jepp: Sånn som det er nå koser vi oss rett som det er med helgemat i ukene også :sjenert: Lommeboka blir tynnere, jeg blir ikke :vekt: Dette har jeg klart før, faktisk halverte jeg matbudsjettet på denne måten, så jeg klarer det igjen :jepp: Klapper meg selv på skuldra for å oppmuntre meg litt og går på med optimisme ;)

Månedsmeny kommer straks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skolen der ja. Det er ''vår'' skole også når den tid kommer. Håper bare vi kommer oss bort herfra før det. :sjenert: Ikke pga. skolen altså, det hørtes fælt ut. :fnise: Vil jo flytte før hun blir 6 liksom. :gjeiper:

Så flink du er! :5: Jeg eier ikke et eneste kredittkort jeg, for jeg vet at det kommer til å gå rett vest. Er veldig flink til å tenke sånn som du gjør (gjorde!) og så blir det ikke noe av. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere skal kjøpe nabohuset oppi vår gate :hjerte: Skulle ønske jeg bare kunne bestemme det :ler: Kunne lagt inn et skam-bud på 2 mill eller noe, de får ikke solgt serdu....

Flink og flink, selg nå ikke skinnet før bjørnen er skutt :fnise: Jeg har jo til nå bare snakket om alt jeg skal gjøre bedre og annerledes, tiden vil vise hvor gjennomførbart det er :sjenert: Men altså, takk, jeg er optimistisk til det hele...egentlig :ler: Jeg har kreditt på bankkontoen, av en eller annen grunn måtte vi ha kredittkonto utenom...vi måtte jo ikke bruke av den da, men det er aaaaltfor lett å overføre en tusing her og der :kjefte: Ellers takker jeg fort nei når tilbud om kredittkort hos andre selskap kommer haglende, for jeg har virkelig ikke viljestyrke nok til å la være å handle med "enkle penger" :sjenert:

En ganske grei natt inatt, sånn bortsett fra kampen jeg måtte etter bestis-besøk da :tunge1: Da hadde hun vært våken 4 ganger, og kjære var litt oppgitt når jeg kom hjem...Prøvde å forklare han at det er like frustrerende for meg når hun styrer sånn, at det ikke akkurat er lett for meg heller, men :vetikke: Han ser det ikke helt fra min side tror jeg, tenker vel at det bare er å gi pupp så sovner hun....det er ikke tilfelle, og ikke kan jeg drive å puppe henne i søvn ørten ganger på natta heller :filer: Hun begynner jo etterhvert å bli såpass stor at hun strengt tatt ikke trenger mat på nattestid...Men altså, etter byssing, trøsting, sang og kos sovnet hun omsider klokka 01 og sov til halv 7 :happy: Da var hun trøtt som en dupp, men det var ikke snakk om å sove mer, så da ble det morgen da på zombiemamma og zombiebabyen :natti: Hun hviler allerede hvil nr 2, så det var nok litt for tidlig å stå opp ja :ler:

Planer om å brette klær, gå lang tur og shine huset sånn før helga, så får vi se.......foreløpig har jeg spist, vasket klær og...ja, det var det :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ja ikke sant? Shine huset kan jeg bare glemme så lenge rotekoppen er våken :daane: Hjelpes som den lille kroppen drar utover alt hun kommer forbi :ler: Roter og bråker og forårsaker nesten hjerteinfarkt på mammaen sin med alle stuntene sine :bond: Litt sånn, åh jeg kan reise meg opp selv - og i neste øyeblikk; se mamma, jeg holder meg med en hånd og danser mens jeg står! :hakeslepp: Hun er gal!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening :bolledeig: Deilig å være igang igjen etter atter en altfor lang pause :sjenert:

Liten er hos mormor og jeg nyter å spise og drikke kaffe uten hjertet i halsen :ler: Hun eiger ikke hemninger den lille flisa, så her må en være obs hvis hun ikke skal smelle hodet i gulvet gang på gang!! Hun slipper seg jo når hun har reist seg opp :overrasket: og med mangel på balanse (og vett.....) sier det seg selv at det der blir det hyl-skrik-og-vræl + blåveiser av :roll: Til nå er akkurat det avverget, men aldri i livet om jeg klarer det ut og ut :daane:

Resten av dagen skal vi ikkeno` :happy: Rydde litt, lage middag, vaske klær, sånne huslige sysler :fnise: Så må vi gå oss en lang god tur da, for en viss baby hadde bare hvilt 45 minutter nå i formiddag :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten sa "krabbe" og "billebæ" idag, sikkert helt bevisst :ler: Festlig var det lell ;)

Leggingen har gått så fint de siste kveldene, det er så godt :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Akkurat som A sa high-five her en dag? :rodmer:

Så bra at leggingen er fin. Da ser det lyst ut for trening i kveld, ja? Trenger å få utløp for litt...ting. :rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser lyst ut for trening ja, men jeg må krype til korset og innrømme at jeg orker ikke spinningen først...leggingen går kjempefint, men denne natta var litt vel oppstykka :natti: Hun våknet halv 1 og brølgrein i 1 time før hun sovna (puppenekt) så våknet hun igjen klokka 3 :daane: Da gav jeg meg og tok henne med inn i senga vår, det virket som det var noe som plaget henne, så jeg tenkte det var feil natt å gjennomføre puppenekt på :sjenert: Så fra 3-isj har jeg sovet med klistremerket mitt under min dyne, festet til puppen :roll: ...altså, det er litt koselig også :hjerte: Det er så kort tid igjen av denne perioden der hun vil ha pupp tenker jeg, så jeg prøver å nyte de små stundene som best jeg kan :jepp: Merker ammingen er på hell, hun har ikke tid lenger på dagen, det er bare 2 minutt så skal hun opp og sjekke hva som skjer rundt henne :fnise: Stort sett skjer det ikke så mye, siden det bare er oss to :tunge1: Men viktig å sjekke, i tilfelle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt greit! Forstår godt det altså. Men det trengs vel kanskje litt oppvarming først? :klo: Siden det bare er en halvtime liksom? :vetikke:

Hvordan gjør du det med puppenekt egentlig? Tar du henne opp eller lar du henne ligge? Får så utrolig vondt av A når hun ligger i sengen uten at jeg kan kose med henne. :sjenert: Tenkte å ta frem ergoen på natta jeg, men det gjør vel kanskje bare vondt verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvarming før hva da? Quickspin`en eller Kettlebell`en?? Det er helt sikkert oppvarming i kettlebell-timen, så vi trenger ikke quickspin`en, var bare jeg som hadde litt lyst å spinne ;) Men varer ikke Kettlebellen i en time da? :klo: Skal vi møtes litt før? Sånn kvart over 8? Så kan vi :skravle: litt først?

Puppenekt ja, det er et eget prosjekt ;) Jeg trøster jeg, tar henne opp og koser og koser, bysser og synger :happy: Så sovner hun tilslutt på skuldera mi, da legger jeg henne nedi senga! Vil ikke hun skal forbinde sengamed gråt, så derfor tar jeg henne opp når hun griner...Hvis hun begynner å grine etter jeg legger henne ned, så tar jeg henne opp og gjør alt om igjen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kettlebell'en tenkte jeg. Står på timeplanen at det bare er 30 minutt. :klo: Eller, timen heter kettlebell 30 så... Åja, skravling hørtes fint ut. Kvart over 8 er fint. Og dersom vi trenger oppvarming kan vi skravle på tredemølla eller på sykkelen i styrkerommet. :fnise:

Det var sånn jeg tenkte å gjøre det også. Da er den saken klar. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå...da burde vi ta quickspinen først egentlig da....men din oppvarmingside var kosligere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...