Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:fnise: jada, idag er det strålende :sol: ute :hoppendeglad: Fortsatt kaldt da, men bedre enn snøstorm!!!!

Mamma kommer ut en tur idag, "trengte" henne egentlig mest igår mtp det manglende antallet timer søvn, men litt godt er det nå uansett når hun kommer og "tar fra meg" Liten litt ;) Inatt har hun sovet 12 timer med unntak av en drøy 1 1/2 time der hun tullet litt igårkveld og ville at mammaen sin skulle sitte vedsiden av sengen mens hun sov :roll: Når vi kom over den kneika sov hun non-stop til 7 :hoppe: Halleluja!!

Siste dag på jobb for kjære før han også har påskefri - lykke :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sol:, kaffe latte og Bergenes Melk, mannen har jobbfri og Liten sover og sover og sover - what a day :strix:

Hun reiser seg forresten opp etter alt i overkommelig høyde nå :bond: Det begynner å gå opp for meg at hun slettes ikke er den bittelille babyen min lenger, men iferd med å bli stor jente :sjenert: I babyboka hennes er det nå flere ting hun har mestret enn ikke!! Underholdningsfaktoren er høy, hun skravler, ler og åler seg i rakettfart etter den stakkars hunden for å pirke han i øynene og dra ham i følehårene :daane: Ikke rart han slipper halen ned og løper når han ser henne :ler: Nå har hun fått slæsj låne tigerbamsen til Storesøster, den er ca i naturtro størrelse (godt vi har stor stue...) og med følehår og øyne hun kan pirke alt hun vil på :fnise: I tillegg avlaster den meg litt sånn at jeg slipper å bære klatrestativ og tyggeleke hele dagen :fnise: Igår når kjære kom hjem satte hun i et gledeshyl når hun såg han, tror det var rett før han begynte å :grine: av glede - det var så spontant og ekte :rodmer: Deilig måte å starte påskeferien på!!

Storesøster kommer hjem idag, og Eldstemann reiser til fjells, her er det en jevn flyt av unger hele tida :ler: På lørdag er det grilling og påskeeggjakt hos foreldrene mine, for der legger nemlig påskeharen egg i reir :overrasket: Det er like gøy hvert år det, og selv om Storesøster bare er dager fra å fylle 10 år så tror hun fremdeles på påskeharen pga dette :rodmer: Hun er søt!!! Frem til da skal vi bare kose oss hjemme, gå lange turer i fineværet og sikkert spise altfor mye påskegodt *kremt* Håper det er en venninne eller to av Storesøster hjemme disse dagene, ellers tilter hun :bond: Hun er absolutt barn av den overstimulerte generasjonen...så når hun kommer og sier "jeg kjeeeeeeeder meg" får hun "Så bra, det synes jeg du skal gjøre litt" tilbake, til hennes store frustrasjon :hoho: 10 minutter etterpå er hun i full sving med å lage noe eller leke! De har godt av å bruke nøtta litt avogtil også, å ikke bare få alt servert på et fat :jepp:

Har funnet et par nettsteder med masse bra artikler om barn, og skal definitivt lese meg litt opp til jeg skal tilbake i jobb :happy: Spennende!!! For de som er interesserte: sjekk ut Circle of security, Famlab (Jesper Juul) og Relasjonssenteret (Herdis Palsdottir)

Happy reading :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...den som hadde en mann som tilbydde seg å ta babyen om morgenen innimellom..."Jeg tar henne jeg, bare sov du, det fortjener du!" *drømmersegvekk* Det har ikke jeg :sjenert:

Tenkte jeg skulle se om han tilbyr seg en av de neste dagene, ellers må jeg rett og slett spør han hvordan han tenker tror jeg :klo: Antagelig at jeg er selvgående og ikke trenger søvn lenger.....det er ganske langt fra virkeligheten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jommen sa jeg smør, nå er jo påsken snart over allerede :daane: Èn liten deilig fridag igjen, så er det tilbake til hverdagen...som forresten er temmelig lik ferien siden jeg fortsatt har permisjon :ler: Bare uten kjære hjemme :sukk:

Lurer litt på hvor tida blir av jeg..synes nettopp jeg jobbet livet av meg for å presse ut denne lille skapningen vi har i hus, og all of a sudden kan hun alt mulig og er liksom stor jente??? Bare de siste ukene har det eksplodert i nye triks og koder som er knekt :overrasket: Hun prater som en foss; dideldideldidel, dadeldadel og galagalaga med den utrolig søte stemmen sin :rodmer: Hun heiser seg opp overalt og står på de bittesmå føttene sine!! Hun kan vise hvor stor hun er og hvor sterk hun er :jepp: Hun skrattler og fjaser hele tiden, elsker å leke "borte-tit-titt" og at vi fanger henne når hun prøver å åle seg vekk!! Hun er sånn et fantastisk lite vesen, med bøtter og spann av personlighet og sjarm at jeg blir helt matt og svimmel av stolthet :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har verdens skjønneste datter som lå og holdt på og pratet lavt lavt med kosekaninen sin "dideldideldideldidel" til hun sovnet ikveld - og jeg er SÅ takknemlig for at jeg fikk det med meg :rodmer: Både Liten og jeg (og kosekaninen :fnise:) fikk den beste avslutningen på en fin dag :hjerte:

Jeg har tenkt litt...Tenk om jeg var sånn at leggingen skulle ta kortest mulig tid fordi jeg skulle ha "meg-tid"...da hadde jeg gått glipp av sånne magiske øyeblikk :overrasket: ...Og for hva? Facebook, KG, tv?? Min måte å få henne i søvn på innebærer jo amming, synging og en overdose kos + at jeg må sitte ved siden av senga hennes til hun sovner :sjenert: men vet du hva - det er det verdt :strix: (Og til dere som på død og liv skal lære ungene å sovne selv før de egentlig er klar for det, og bruker midler som Ferber osv...deres tap, deres tap, deres tap!!! Målet helliger IKKE midlene :kjefte: Så - helsesøstre rundtom i det ganske land; her er et stort spark i ræva deres; "min" måte funker også :happy:)

Denne jenta er ett stk lykkelig menneske :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verdens skjønneste datter som lå og holdt på og pratet lavt lavt med kosekaninen sin "dideldideldideldidel" til hun sovnet ikveld - og jeg er SÅ takknemlig for at jeg fikk det med meg :rodmer: Både Liten og jeg (og kosekaninen :fnise:) fikk den beste avslutningen på en fin dag :hjerte:

Jeg har tenkt litt...Tenk om jeg var sånn at leggingen skulle ta kortest mulig tid fordi jeg skulle ha "meg-tid"...da hadde jeg gått glipp av sånne magiske øyeblikk :overrasket: ...Og for hva? Facebook, KG, tv?? Min måte å få henne i søvn på innebærer jo amming, synging og en overdose kos + at jeg må sitte ved siden av senga hennes til hun sovner :sjenert: men vet du hva - det er det verdt :strix: (Og til dere som på død og liv skal lære ungene å sovne selv før de egentlig er klar for det, og bruker midler som Ferber osv...deres tap, deres tap, deres tap!!! Målet helliger IKKE midlene :kjefte: Så - helsesøstre rundtom i det ganske land; her er et stort spark i ræva deres; "min" måte funker også :happy:)

Amen!! :takke: (Og deilige liten! :rodmer: =

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og som om det ikke var nok å sitte å høre henne snakke seg i søvn med kaninen, våknet jeg av de samme lydene på babycallen nå idag morges :happy: Kom inn til DEN solstråla, som lå og holdt rundt kosekaninen sin :hjerte: Kanskje hun endelig har fått øynene opp for en form for kos utenom puppen??? Til nå har verken tutt, koseklut eller bamse vært noe annet enn leketøy, og er hun lei seg eller har fått vondt har den eneste trøsten vært nettopp pupp...så I hope :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

EEEEENIG!

Her skulle jeg ønske at vi kunne sitte inne med han til han sovnet, for å gjøre leggingen litt kjekkere... men det går ikke :sukk: Men vi må inn noen ganger og gi litt kose-mose-overdose før han overgir seg til søvnen :)

Så herlig da om hun får seg en kose-kanin. Litt lettere å ha med i barnehagen også :fnise: Der er det fint å ha noe trygt synes i hvert fall den lille bølla vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt aldersforskjell på våre to, så jeg regner med at han kan sovne selv men kanskje ikke vil så lenge det er noen der inne? Am I right?? :ler: Tror neppe det kommer til å funke at jeg sitter inne hos denne villgeita heller når hun blir såpass stor som din skjønnas er ;) Alt til sin tid, du har brukt mange timer på sengekanten du også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Det er jo litt aldersforskjell på våre to, så jeg regner med at han kan sovne selv men kanskje ikke vil så lenge det er noen der inne? Am I right?? :ler: Tror neppe det kommer til å funke at jeg sitter inne hos denne villgeita heller når hun blir såpass stor som din skjønnas er ;) Alt til sin tid, du har brukt mange timer på sengekanten du også :fnise:

Ja, du har rett! Jeg er bare litt lei av at han må grine hver kveld :sukk: I dag hjalp det med to minutter kos i vår seng så la han seg fint da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja det skjønner jeg godt :kose: Men noen ganger er det den eneste løsningen desverre, sånn har det blitt noen ganger her også..selv om jeg sitter ved siden av eller er halvveis oppi senga hennes er det like vondt å høre på!! Håper han finner ut at han ikke gidder mer snart ;)

Jeg funker altså best på lite søvn, det må sies :sjenert: De dagene i påsken jeg har sovet "lenge" har jeg gått med skallebank hele dagen...mulig øreproppene har spilt inn også og laget trykk i ørene, men jeg føler meg mer opplagt idag til tross for få timer sammenhengende søvn :klo: Lille tordensky våknet til live klokka 4.30 og skulle IKKE sove i sin seng....så da ble det sånn :tunge1: Lille varmehungrige kjærlighetssyke puppeunge :hoho:

Idag skal vi ned på NAV og forhåpentligvis få hjelp til å fylle ut papirene ifht pappaperm, gradering og utsettelse...en må jo ha master for å skjønne det der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Denne "fungere-best-på-lite-søvn"-funksjonen må jo komme med det å bli mamma?? :klo: Jeg har ihvertfall ikke sett noe til en sånn evne... :sjenert: Håper det gikk bra hos NAV og at du har blitt mye klokere i skjemajungelen nå! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket også det i dag, at jeg plutselig føler meg i mye bedre form.

Har gjespet dagen lang hele påsken og følt at jeg har gått i ørska, og det på ca. 8-9 timer søvn, men i natt som jeg fikk fem timer er jeg mye mer våken og opplagt.

Sånn har det -ikke- vært før, så jeg skylder på mammatittelen jeg og. :ler:

Og de der papirene er et helsike. Mannen var så oppgitt, han skulle fylle de ut mens han var på jobb og til slutt ringte han meg rimelig oppgitt og sa "Jeg føler meg i utgangspunktet som et normalt oppegående menneske, men nå begynner jeg sannelig å tvile på meg sjøl her ...". :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Hehe, jeg er akkurat lik - lite søvn er best. Forstå det den som kan! :fnise: Men jeg savner litt amme-hormoner da, det var litt bedre da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok vanen med lite søvn som spiller inn, kroppen får sjokk når den får mer enn 4-5 timer sammenhengende :ler:

Besøket på NAV var faktisk oppklarende, og det viste seg at jeg hadde gjort alt rett med unntak av ėn dato :nigo: Men hun skjønte hvorfor jeg ikke skjønte, for den ene datoen som var feil kludret til alt :roll: Så nå gjenstår bare underskrift fra sjefen til kjære så kan vi sende de inn! På den måten vi har løst det trenger ikke Liten å gå fullt i barnehagen før hun er 3 år...merker vi at hun har behov for mer enn 60 % øker vi selvsagt, men forhåpentligvis går det greit :jepp: Så fra høsten skal jeg jobbe onsdag - fredag, og ha fri de andre dagene, så skal vi ha en fridag hver året etterpå :happy: Alle hjerter gleder seg, jeg fryder meg stort over å få såpass mye tid sammen med den lille skatten vår også etter endt permisjon :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå...den løsningen hørtes veldig bra ut :jepp:

Jeg ønsker også å kunne være hjemme med mitt/ mine barn noen dager i uken (når den tid kommer da :ler:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, perfekt! :hjerte: Skulle ønske vi også kunne gjort noe sånt, men det er vanskelig når mannen har den jobben han har. I tillegg hadde det blitt litt økonomisk...rart ( :fnise: ) siden jeg for det meste tjener bedre enn ham. :sjenert: Så nyyyyyt det til det fulleste! :klem:

Nå gleder jeg meg forresten noe innmari til lørdag. :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...