Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

:ler: ja denne lille jenta driver ikke og svømmer med strømmen ;) Hun er jo vant med kaldt vann på flaske og i kopp, så da syntes kjære vi skulle prøve med kald mme - suksess :hoppe: Hadde jeg aldri trodd!! Har prøvd en gang tidligere også, men da var hun nok ikke verken sulten eller tørst...vi får nå se hvordan det går idag, det som er godt en dag smaker gjerne hoggorm en annen dag :fnise:

Natta gikk sånn tålelig greit! Hun våknet klokka 22 igår kveld og gråt, men lot seg lett synge i søvn, så det tror jeg bare var resultat av at hun snudde seg og våknet. Så sov hun til 02.15 uten et knyst, men da var balubaen igang når hun skjønte det ikke var mat å få :grine: Hun ble fullstendig :rasende: og holdt seg igang med vekselvis grining, brøling, hyling og - utrolig nok innimellom der; pludring :roll: Det var pludringen som gjorde at jeg ikke ga meg, for da er det ikke sult som driver henne ihvertfall tenker jeg! 04.10 sovnet hun omsider skikkelig, etter 30 minutter av-og-på soving, og jeg kunne krølle meg under dyna :happy: Lykken varte bare en time, for 05.20 våknet hun igjen, og denne gangen var hun sulten!! Så da fikk hun komme oppi senga til oss og sovnet fornøyd med puppen i munnen og sov til 8 :) Da var jeg totalt i svima, noe jeg fortsatt er :bond: men det er ingen bønn, nå er det morgen, så det så :snurt: Har fantastisk lyst på kaffe, men klarer ikke å bli enig med meg selv om det virker inn på Liten eller ikke.....så foreløpig holder jeg meg til knekkebrød, frukt og juice ;)

Nabojenta ville trille henne litt idag, så jeg øyner en mulighet for 30 minutter i solarium :hoppendeglad: DET TRENGS!!!! Ellers har vi ingen planer, bare være hjemme og slappe av :happy: Storesøster kommer i barnetv-tid, så da har vi begge jentene våre i ei uke :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler:

Jeg må le litt, for denne smileyen, :rasende: er så morsom, og jeg ser for meg Liten som prøver å manipulere mammaen med raseri på natta ettersom hun ikke får kose med pupp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: det var faktisk nettopp sånn det var, hun burde vært på film!! Hjelpes for et temperament..vi holder fast i det opprinnelige kallenavnet Lille Tordensky :happy: Fikk i henne en hel porsjon grøt (1 dl vann og 3/4 dl grøtpulver) pluss 70 ml mme :hoppe: Nå ligger hun inni lekekassen...alle lekene ligger utenfor :fnise: Snart tid for dagens første :sovne: sammen i senga :hjerte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg kan definitivt se for meg Liten :rasende: i senga si. Hun har sterk vilje hun der altså. :fnise: Men godt at det gikk tålig greit, om enn ikke helt optimalt enda. Det kommer nok. :Nikke:

Åh, så flink hun er til både å spise og drikke! :hoppendeglad: Snart skyter hun fart skal du se, og blir like stor som A. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: vilje av stål kalles sånn!! Hun kan komme langt med det, når hun bare lærer seg å bruke den fornuftig så :tunge1: Akkurat nå misbrukes den litt på totalt unødvendige ting som "jeg vil IKKE ligge på stellebordet etter at bleia er på" eller "Jeg vil opp!! NÅ :regler: Neeeei, forresten, jeg vil neeeed :sur: Jeg vil opp igjen...NÅ!! Nei jeg vil ned, slipp meeeeeg" :klaske::hoho:

Mamma kom innom med en rull Smil, ferske frokostbrød og en lang klem :rodmer: Hun er god!! Litt kaffe, kos med Liten og :skravle: gjorde godt for oss begge tror jeg...det har vært noen tøffe dager, så det var godt å se at hun faktisk er helt frisk *puster lettet ut* Liten var trøtt som en dupp, så jeg la meg i senga vår etter mamma gikk nå, og hun sovnet på 2 nanosekund :overrasket: Jeg koblet henne av og listet meg inn i stua for å nyte litt meg-tid :hjerte: Jeg trenger det innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ligge på ryggen er livsfarlig. :redd: Det er godt A er så glad i tannbørsten sin som hun er. Da får jeg ihvertfall sjanse til å skifte bæsjebleier uten at hun skal makke seg rundt hele tiden. :roll:

Meg-tid er deilig, men jeg faller alltid for fristelsen og sovner sammen med henne. Særlig når jeg vet at hun som oftest sover dobbelt så lenge når jeg er der. :hjerte: I dag tok jeg meg en power nap i bilen etter at vi hadde parkert siden A sov også. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Du er fin Belle :happy: Løsningsorientert!! Jeg hadde vel heller prøvd å sniiike Liten ut av bilen i håp om å få lagt henne i senga..men istedet vekket henne i prosessen :roll::ler:

Venter besøk av Belle og A pluss ei til fra barselgruppa om litt :hoppe: Men først trenger Liten en hvil, hun tror nemlig at når vekkerklokka til kjære ringer så skal hun også stå opp.......De to som var våkne etterpå var ikke de som i utgangspunktet hadde klokka på! Kjære snudde seg over på sida og sov videre mens Liten plukket meg i ansiktet og turnet som en gal i senga :daane: Ergo har vi vært oppe siden halv 7 :gjespe: noe som betyr en hvil for både meg og snella mi ;)

Forresten prøvde Liten å drikke vann fra hundeskåla istad :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Du er fin Belle :happy: Løsningsorientert!! Jeg hadde vel heller prøvd å sniiike Liten ut av bilen i håp om å få lagt henne i senga..men istedet vekket henne i prosessen :roll::ler:

Forresten prøvde Liten å drikke vann fra hundeskåla istad :hoho:

Ikke bare Belle som er løsningsorientert altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What a nais life!!!

Siden torsdag har livet vært sånn ca en dans på roser :hjerte: Jeg har hatt overskudd og energi, Liten har spist godt, sovet godt og ellers vært sånn --> :nigo::bolledeig: og innimellom så har det vært helt ünderbart vårvær :sol: som har gjort godt for kropp og sjel å være ute i, kan bli våryr av mindre!!!

Det har skjedd store ting på matfronten, Liten gaper og spiser og synes tydelig det hun får er godt - ENdelig :hoppendeglad: De siste dagene har hun spist fulle porsjoner grøt til frokost og kvelds, gode porsjoner med frukt og fullkorn til lunsj og masse middag, i tillegg til at jeg ammer og hun får mme til grøtmåltidene :hakeslepp: Det løsnet bare helt plutselig etter vi innførte flaske med mme til grøten :klo: Dette må jo bare gjøre underverker på vekta hennes :vekt: Blir spennende å se på tirsdag når vi har time på helsestasjonen!!

Tydeligvis gjør det godt i en liten kropp å være full av mat! Hun har alltid vært en ganske fornøyelig liten jente, men nå stråler hun :rodmer: og utvikler seg i rekordfart!!! Vi har ett trinn opp fra den ene stua til den andre, og i løpet av èn dag klarte hun å knekke den koden ifht hvordan å komme seg opp :overrasket: Idag har hun klart det lett som en plett! Så nå har hun erobret begge stuene, gangen, kjøkken og badet i helga :bond: Hver eneste lille krinkelkrok er nøye undersøkt, plukket og sleiket på :dry: Hun blir alldeles :rasende: når det er noe hun ikke klarer med en gang, og gir seg ikke før det er i boks!

Lille jenta vår er snart 9 mnd (!!) og idag var vi i 1 årsdag til tante sitt minste gull! Han er en sånnen fin gutt altså :happy: Jeg blir litt :sukk: over å tenke på at det bare er 3 mnd til det er vår tur å ha 1 årsdag...Disse mnd etter Liten kom i hus har bare *svooosj* forbi...skjønner ikke at det er mulig at tiden kan gå så fort!

Kjære er på spilleøvelse i kveld, og Storesøster har vært hos farmor og hørt på radio (!!! :ler:) og spist kveldsmat. Hun er vel snart hjemme igjen nå, så da blir det litt lesing og synging før det er natta på henne også - og kvelden er miiiiiiiin :hoppendeglad: Jeg skal kroe meg i sofaen og begynne på prins-pannebånd nr 2. Garn til prinsessepannebånd og kjole til 1 årsdagen Liten ligger også klar.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk at det endelig har løsnet med maten! :hoppendeglad:

Så flink hun er! :hoppe: Men nå blir det vel en smule mer travelt for deg som må passe på som en hauk sånn at hun ikke tryner nedover det trinnet. :fnise::haar: Jeg merker det selv, jeg, at det ikke er like lett å gå på do for eksempel, som det var før. Og å lage middag. :daane: Forstår virkelig ikke hvordan du klarer å gjøre det hver eneste dag. :ler:

Jeg har også hatt en ''tiden-går-altfor-fort-dag'' i dag. Man blir så stolt når de lærer nye ting, men samtidig er det litt trist også fordi det betyr at de blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En smule mer travelt ja, det var mildt sagt :ler: Men nå har vi et ganske babyvennlig hus sånn ellers, så hvis jeg lukker skyvedørene inn til den innerste stua kan hun boltre seg i den andre stua, gangen, kjøkken og badet mens jeg gjør andre ting, som f.eks å lage middag ;) Ellers får jeg ha henne i Ergoen, min reddende engel :hjerte::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mammaen til Storesøster har bursdag idag, så hun skal hjem til henne en tur før vi henter henne igjen ikveld..stilig når hun spør meg om vi ikke kan gå og kjøpe presang til mamma (som ikke snakker til meg engang :roll:) Joda, det blir god kaffe, en fin kopp og et blad, så kan hun kose seg etter Storesøster har gått igjen :happy: Jeg føler meg snill som tenker gode tanker for henne :fnise:

Men først skal Liten sove ut (håper det blir en stund, for hun har vært en liten :heks: inatt og trenger søvn!!) og jeg skal surfe på nettet og drikke te :happy: Kjøkken og bad er ryddet og vasket, og med så enkel middag som pølselapskaus blir det ikke mye oppvask heller :) Jeg har juksa og kjøpt ferdig kuttet lapskausblanding, klar til å sette på kok... :sjenert: Bare å tilsette buljong, purreløk og pølser :tommelopp: Noen snarveier må man avogtil ta med en liten i hus.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten var jeg og hentet pakken fra Me&I på lørdag, og idag har Liten på seg denne tunikaen med sånn brun bukse til (som er myyyye søtere i den lille str til Liten :ler:) Angrer litt på at jeg ikke kjøpte også, men det går jo an å ta en annen gang ;) I tillegg til tunikaen og den brune buksa ble helt fantastiske buksa med i handlebagen :fnise: Virker som det er god kvalitet på klærne, og de kan brukes lenge pga gode størrelser og muligheten til å brette opp buksene nede og stramme de i livet :nigo: så da satser vi på det var et godt kjøp med 900 kr for 3 plagg :sjenert:

Jeg snopet meg bukse og genser på Vero Moda sist uke, selv om jeg eeegentlig ikke skulle bruke penger på klær denne mnd :sjenert: Til mitt forsvar kom det bare på 500 kr........Dessuten trenger jeg klær...og...og...og... :flau::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp oppdatering på dagen idag:

:regn:

:kaffekopp:

helsestasjon og

:Gjesp:

Lille bølle driver og innbiller seg at mamma har lyst å stå opp klokka 5 :fy_fy: Hun burde etterhvert ha lært at mamma funker best når hun får sove til 9 :krangle:

Kjære hadde besøk av en kompis igår, så det ble litt for seint for min del (av en eller annen grunn innbiller jeg meg at jeg ikke kan legge meg når vi har besøk...det var jo ikke for min del han kom bort :ler:) De skal på Kaizers i helga, fordi den snille kona til kjære (les; meg) kjøpte billetter til han til jul og sa han kunne ta med en kompis istedet for meg...jeg må ha vært gal i gjerningsøyeblikket, jeg har sååååååååå lyst å være med :bond: Men så skal vi på Waterboys helga etterpå, så det var vel sånn jeg tenkte, barnevakt èn helg istedet for to ;)

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest pysepusen

Hehe, har dere kommet til stå-opp-klokka-fem-perioden? Sliiiitsomt :Gjespe: Dessverre så er det ikke så mye annet og gjøre enn å bli vant til det ;) Her er klokka ca. halv seks om dagene når han vil opp, men nå er det innført en ny regel: ikke ut av senga før klokka seks. Ikke at han skjønner noe av det da :fnise: Det blir ikke mye søvn da fra halv seks til seks, men vi får slumre litt i senga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har dere kommet til stå-opp-klokka-fem-perioden? Sliiiitsomt :Gjespe: Dessverre så er det ikke så mye annet og gjøre enn å bli vant til det ;) Her er klokka ca. halv seks om dagene når han vil opp, men nå er det innført en ny regel: ikke ut av senga før klokka seks. Ikke at han skjønner noe av det da :fnise: Det blir ikke mye søvn da fra halv seks til seks, men vi får slumre litt i senga ;)

My god :daane: La oss endelig ikke håpe det er noen periode nei :fy_fy: Her i dette huset bor ingen morgenfugler :regler:

Sitter og ser på bilder fra Portugalturen vår i 2006...det er noen kilo siden :sukk: Jeg vil ha den kroppen tilbake :kjefte: Den kommer vel ikke av seg selv tenker jeg :sjenert: Her må det nazi-regime til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, gamle bilder er noe herk. Jeg husker jeg lagde fotobok fra bryllupsreisen vår da jeg nettopp hadde gått ut i permisjon og var svær som en hval. Ikke akkurat særlig oppløftende. :sukk: Men vi får prøve å være ved godt mot og trene når vi kan. :tommelsmil: Et glimt og to av skattene våre hjelper godt på det også. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant Belle, du er god som minner meg på at livet dreier seg om mer enn å ha en smæsjing kropp :klemmer: Jeg er (desverre for meg selv) litt i overkant kroppsfiksert kombinert med altfor glad i det søte liv :sukk: Til vanlig bruker jeg krom for å dempe søtsuget, men så lenge jeg ammer skal jeg visst verken ta det eller epleeddikkapslene mine...

Skulle akkurat til å si at jeg ikke har spist noe usunt siden lørdag, men så plasserte kjære et stykke av svigermors sitronpai foran meg her...damn :sur::fnise:

Blir sulten av å se på Masterchef forresten :sikle: Bare 3 stk igjen nå, spennende!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...