^^Belle^^ Skrevet 29. oktober 2015 #3401 Del Skrevet 29. oktober 2015 Så kjipt at du har en kjip dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 29. oktober 2015 #3402 Del Skrevet 29. oktober 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 29. oktober 2015 #3403 Del Skrevet 29. oktober 2015 og håp om alenetid sendes din vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 29. oktober 2015 #3404 Del Skrevet 29. oktober 2015 sender en og mange tanker til deg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter #3405 Del Skrevet 30. oktober 2015 Takk Skal skrive et sånt langt innlegg senere..nå kommer bare en kjapp liten stemningsrapport fra Diddlesheimen; marrokanske lukter fra kjøkkenet; kylling med couscous på menyen idag, fyr i ovnen - hunden snorkende foran ovnen Liten som har inntatt kosedress og krøllet seg oppi sofaen med film, Storesøster spiller gitar inne på rommet..Jeg er litt roligere inni meg idag enn jeg har vært tidligere i uka! Tenker det har mye med kafèdaten med bestis tidligere idag, litt med en ny 3-ukers sykemelding å gjøre..og litt med vissheten om at jeg har fått noe å sove på av legen To be continued... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 31. oktober 2015 #3406 Del Skrevet 31. oktober 2015 Åh, kjære deg. Tross alt er jeg glad for å høre at du blir tatt vare på. Håper du får en fin kveld med mer ro i sjela! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 31. oktober 2015 Forfatter #3407 Del Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Takk Kokos Jeg sitter inne med et langt innlegg om uka som har gått, men jeg ser det blir mye sutring når det kommer på papiret - så jeg tror jeg lar være Men jeg hadde en veldig fin, lang prat med bestis igår - hun har vært ute en vinternatt før og kan kjenne seg igjen i både søvnproblemer og alt det andre! Legen er også fin og forståelsesfull - ikke bekymra for hvordan jeg reagerer (jeg er fortsatt innafor normalen sier han - det er jo bra, for innimellom føler jeg meg langt fra normal ) men at det er synlig at dette tærer på Nok søvn vil nok hjelpe på! Håper jeg Denne uka har vært røff i kantene med meg!! Halloween var kjapt unnagjort - vi har hatt 4 puljer med små skumlinger på besøk, og så ble det stille! Jeg ble positivt overraska over å se at de valgte mandariner forkledd som gresskar (jeg tegnet gresskaransikt på mandarinene!) og de små posene med popcorn foran godteri! Utfordringen nå er at vi sitter igjen med en diger haug Dumleslikkepinner og Kindersjokolader - som jeg _ikke_ skal spise Storesøster har fest med klassevenninnene borte hos mammaen sin, så hun kommer hjem litt senere..håper det har vært vellykka feiring for hennes del også!! Gresskaret hennes i Tingelingstyle, det ble helt vanvittig fint Skikkelig stolt av hva vi fikk til der altså!!! Nå sover Liten, stappa full av godteri - uten at hun har gått noen "knask eller knep-runde"! Fordi hun a) ville ikke kle seg ut og b) hadde aldri turt å si et kvekk om vi hadde ringt på døra til noen for å få godteri - dermed hadde det blitt jeg som måtte sagt knask eller knep, og det er uaktuelt ...........En runde HalloVin derimot - det hadde jeg vært med på Nå; jeg skal slenge med på sofaen Rot får være rot! Endret 31. oktober 2015 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 1. november 2015 #3408 Del Skrevet 1. november 2015 Så koselig med besøk av små skumlinger! Vi fikk ingen, og jeg var skuffet. Ellers godt å høre at du blir ivaretatt både av god lege og av bestis og andre venner, og at du er innenfor "normalen" i forhold til reaksjoner. Jeg liker legen din tror jeg, det høres ut som han er en type som ikke sykeliggjør normale reaksjoner på krevende livssituasjoner, og det er bra! Jeg håper du fikk sove godt i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 1. november 2015 #3409 Del Skrevet 1. november 2015 Skumlinger Bra at du har en fin lege, altså. Min var og ganske fin(han har dessverre slutta som fastlege og gått over til medisinpreparatindustrien). En sånn type som sier "hvorfor tror du det blir så galt da/ta tiden til hjelp" tilbakemelding istedetfor å glo inn i pc' en og kikke olmt tilbake laaangt bak skrivebordet som jeg synes endel fastleger har en tendens til Ofte kan litt søvn og litt ro ordne opp i innmari mye! Og trening. Og kos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 2. november 2015 Forfatter #3410 Del Skrevet 2. november 2015 (endret) Gode leger er det langt mellom, det er jeg enig i Han har mye bra å komme med fastlegen min..*** *** ***Grytidlig mandag morgen, jeg har vært oppe i mange timer allerede - det var en kort natt gitt! Når jeg vekket de andre kl 7 hadde jeg allerede fyrt i ovnen, matet og sluppet ut hund og høner, satt på tørketrommel og en maskin med klær og var klar til å stikke ned på butikken for å kjøpe ferskt brød Effektiv på 3 timer søvn har jeg alltid vært, straffen får jeg senere idag Fikk gjort unna etterlengtet rydding av kjelleren igår, søndager ass Nå er det faktisk såpass bra der nede at jeg ikke skammer meg langt inn i sjela om noen skulle finne på å gå inn der! Hjelpes for en jobb - og jeg er langt fra ferdig - men mye av det som er rot der nede nå er sånn vi skal kjøre på søppelplassen! Neste prosjekt er loftet...OG det evinnelige gjesterommet...jeg hater sånne roterom!! Men det er en like stor jobb som den jeg gjorde igår...eller vent - loftet er verre enn kjelleren!! Herregud alt vi samler på Best å sette i gang, ellers blir jeg vel sittende her kan jeg tenke meg Her er treningsuka mi forresten; Mandag:Gå tur + Quickspin og funksjonell styrkeTirsdag: Gå tur + Spin2Onsdag:Gå lang tur, ellers treningsfri Torsdag: Gå tur + styrketrening, frivekterFredag: Gå tur + intervallspin og stretchingLørdag:Gå tur + styrketrening, frivekterSøndag: Gå tur, ellers treningsfri Endret 2. november 2015 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 2. november 2015 #3411 Del Skrevet 2. november 2015 Æsj, sliter du med å sove? Uken din ser så fin ut. Har du lyst til å prøve deg på treningssenteret på lørdag midt i verste barnepasstiden? Da er jeg i såfall med. Og så tenkte jeg jeg skulle på spinning på onsdags kveld, om jeg får barnevakt. Den ene dagen du ikke har tenkt, liksom. Håper dagen din blir finere enn finest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 2. november 2015 Forfatter #3412 Del Skrevet 2. november 2015 (endret) Æsj, sliter du med å sove? Uken din ser så fin ut. Har du lyst til å prøve deg på treningssenteret på lørdag midt i verste barnepasstiden? Da er jeg i såfall med. Og så tenkte jeg jeg skulle på spinning på onsdags kveld, om jeg får barnevakt. Den ene dagen du ikke har tenkt, liksom. Håper dagen din blir finere enn finest! Sliter med å sove ja Noen kvelder sovner jeg fort, men så våkner jeg med en sånn ekkel panikkfølelse og bruker resten av natta på å tenke og gruble..og snu meg, og snu meg..og snu meg Andre kvelder er sånn som igår, der jeg var kjempetrøtt men klarer ikke å sove før "natta blir til dag" - selv om vi gjorde en skikkelig innsats før vi la oss..sex = sovemedisin for meg Nå har jeg jo disse tablettene legen gav meg, men jeg har ikke turt å ta de ennå..livredd for å bli helt zombie!! Nå sa han at jeg ikke skulle bli det, og at jeg kunne ta alt fra 1/2 til 3 tabletter for å styre det selv...så jeg må jo prøve! Ingen har godt av så lite søvn som jeg har hatt nå over lenger tid Det gjør jo noe med energinivå, tålmodighet, motivasjon...alt jeg egentlig trenger mye av nå Lørdag midt i verste barnepasstid er uaktuelt for min del Jeg er mer typ grytidlig lørdag morgen eller sein ettermiddag/ kveld...Men onsdag kan jeg prøve meg, ikke så farlig om jeg ikke har treningsfri..men jeg går bare om du skal! Du finner ikke meg på treningssenteret på kveldstid uten moralsk støtte Vi har pratet mer enn vi har ryddet til nå..men ting kjennes okei ut idag, om jeg enn er mer enn litt trøtt *gjeeeeesp* Endret 2. november 2015 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 2. november 2015 #3413 Del Skrevet 2. november 2015 Rydding av roterom kan være godt for psyken også. Får vondt av å høre om nettene dine, det er ikke noe godt å ha det sånn. Får lyst til å hente deg hit, langt unna alle som vet, og passe på deg og være snill mot deg. Skulle virkelig ønske det var noe jeg kunne gjøre, men det eneste som funker er vel å ta tiden til hjelp og fortsette med de bra tiltakene dere allerede har satt i gang.Ser ut som du har en fin plan for uka og jeg håper du får noen gode dager nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 5. november 2015 Forfatter #3414 Del Skrevet 5. november 2015 Åh, du er fin du Kokos Måtte grine en skvett når jeg leste innlegget ditt...Prøvde meg på en halv sovetablett natt til tirsdag og sov i 12 timer i strekk Våknet sur som piss kl 12 fordi jeg hadde gått glipp av spinningtimen Seriøst, jeg har vært tilnærmet komatøs tilstand av en halv sånn pille - også står det på pakken at jeg kan ta opptil 3 på en gang *skratt* jeg hadde jo ikke våkna før uka etter om jeg hadde gjort det!! Ellers har det vært mye kaffidrikking og med venninner - og desto mindre trening *sparkeribakken* Masse dårlige unnskyldninger...så til nå denne uka er det eneste jeg har holdt i forhold til oppsatt plan den treningsfri onsdagen Men nå skal jeg hive på meg treningstøy og gå opp og løfte litt vekter So long! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 5. november 2015 #3415 Del Skrevet 5. november 2015 Det er ikke dårlige unnskyldninger, det er gode unnskyldninger det der! Du er så flink likevel, det er ikke så nøye om du skulker i ny og ne. Gjør det som gjør deg glad! Så kjekt at en halv sovetablett var så effektivt for deg! Å ta en halv sånn en er vel ikke verre enn å ta en fluortablett så det kan du gjøre med god samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 5. november 2015 #3416 Del Skrevet 5. november 2015 Min farmor sov faktisk i over tre døgn av en halv sovetablett en gang.. Det skal sies at de var rihiimelig sterke, men hun hadde nettopp blitt enke og fikk ikke sove, så hun tenkte at en halv av de farfar hadde tatt en hel haug av på slutten umulig kunne skade. Hun fikk litt sjokk da hun våkna og det var onsdag kveld, ikke mandag morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 5. november 2015 Forfatter #3417 Del Skrevet 5. november 2015 Jesus, 3 døgn?! Da må det ha vært krutt i de pillene der!! De jeg har er egentlig en slags allergitabletter som gjør deg veeeldig søvnig - ikke direkte sovetabletter, men de brukes ved søvnproblemer..og funka som ei kule tydeligvis Det nytter ikke å ta de etter klokka 21 kvelden før hvis jeg skal på trening neste morgen ihvertfall! Inatt har jeg sovet..skal vi seeee...ingenting så ikveld blir det en halv pille på denne frøkna! Sleit meg avgårde på trening idag da, og gir meg selv en klapp på skuldra for det!! Dagens økt: 20 minutter oppvarming på mølla (gadd ikke jogge, så jeg gikk i høyt tempo med mye stigning..svetta som en gris! Lekkert..) Knebøy: 12 reps med bare stang som oppvarming, 2x8 reps (40kg) + 2x8 reps (35kg)Markløft: 12 reps med bare stang som oppvarming, 2x10 reps (40kg) + 2x10 reps (50kg)Sittende kabelroing: 12 reps x 4 (26kg)Triceps: 4x12 reps (7,5kg)Pulldown: 4x12 reps (13 kg)Beinpress: 4x12 reps (95kg)Rygghev: 4x12 reps (5kg)Situps: 100 stkOmega: 3x15 repsSideplanke i slynge, pump: 4x15 reps på hver side (au!!!)Jeg kommer sikkert ikke til å klare å gå imorgen..fint da å vite at jeg skal på intervallspin imorgen tidlig Jeje..nå er omelett og en halvliter melk inntatt (jepp, jeg er halvt kalv ) så nå venter en god dusj *lykke* Senere skal vi i svømmehallen med Liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 5. november 2015 #3418 Del Skrevet 5. november 2015 TRE døgn!! Hjelpes ... Skummelt egentlig? Du er forresten så flink med fysisk fostring for tiden, at når du innimellom også prioriterer litt psykisk fostring ( ) som kaffe med venninner kan jeg ikke skjønne annet enn at det bare er lurt og bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 6. november 2015 Forfatter #3419 Del Skrevet 6. november 2015 Den følelsen..når du tropper opp på intervallspin-time og instruktøren bare Hvorfor er du her?! Og jeg bare *blink* Hva da? Skal trene vel Instruktøren da; det er maraton imorgen, har du glemt det?! Jeg bare --> jepp det hadde jeg glemt! Jeg har jo reservert sykkel og alt....også har jeg avtalt playdate med Belle og kidsa Prøver å overtale henne til å være med på maraton nå - sånn at jeg får i pose og sekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 6. november 2015 Forfatter #3420 Del Skrevet 6. november 2015 Nytter ikke å dra med seg blodfattige mennesker på spinningmaraton - og siden jeg anyways er støl som få så dropper jeg det til fordel for lek, skravling og kos sammen med Belle og kidsa Trening er definitivt ikke alt her i livet!! Kom hjem fra trening til Liten som var kjempelei seg, svigermor som litt småsurt sier "der var du ja, det tok sin tid!" og kjære som river seg i håret han ikke har Den lunsjen sammen med mammaen og Liten var visst en utfordring; Liten som ikke ville sitte ved bordet og ropte på pappa hvert 2. minutt - og svigermor som blir muggen fordi hun har null forståelse for at mannen er pappa og prioriterer Liten Seriøst, hvem som er eldst og yngst av Liten og svigermor er definitivt uvisst Så jeg kom hjem og "reddet dagen"! Mannen hadde avtalt med mammaen sin å vise henne hvordan solarium virker (derav den sure kommentaren når jeg kom hjem om at det tok sin tid! Det er nemlig sånn - i hennes hode - at når det er noe hun vil, så skal vi andre helst droppe alt annet og prioritere henne...var det 4 år eller 84 år hun var sa du?!) ihvertfall sendte jeg de avgårde, plasserte Liten i sofaen med blåbær, bringebær og noen Fox og Rox etter Halloween (det er helg er det ikke?! *forsvarersegselv*) i små skåler - fant meg mat og kaffe, og nå sitter jeg her Liten koser seg dønn i sofaen, jeg får slappet litt av *toflueriettsmekk* Nå er det jo strengt tatt sånn at jeg burde tatt en dusj, men det kan vente til mannen kommer tilbake..svetten fra intervallspin tørket på stretchingtimen likevel! Noe så ekkelt, jeg lukter ikke akkurat blomster her jeg sitter Treningssammendrag, intervallspin 45 min: Gjennomsnittspuls: 82%Maxpuls: 92%Kcal: 409Jeg prøvde å ta det litt kuli, siden planen var maraton imorgen..det funket på de to første sangene, da holdt jeg meg under 85% sånn som instruktøren anbefalte for de av oss som skulle på maraton neste dag..men så var det så kjeeeeedelig, så jeg sprakk på de siste 3 toppene og kjørte bånn-pinne-totalt-bananas sånn som jeg pleier Instruktøren bare --> ja det var jo å ta det rolig Vi var i svømmehallen igår, og det gav mersmak - Liten vil selvsagt at vi skal gjøre det idag også haha! Men, hun var så flink!! Vi var litt spent på om hun hadde glemt svømmeferdighetene sine, siden vi faktisk ikke har vært i basseng siden i sommer - men det tok henne nøyaktig 2 minutt så var hun fullstendig havfrue Dykket under, svømte, rutsjet og var skikkelig trygg i vannet! Hun strålte som en sol!! Men tross at det var en superfin opplevelse så blir det nok ikke svømmehallen idag også..Det blir fort dyrt hvis vi skal gjøre det flere ganger i uka Men jeg har sagt hun kan ønske seg klippekort/ billetter til svømmehallen til jul, sånn at vi kan gå litt oftere! Resten av fredagen skal vi bare slappe av og nyte å ha fri sammen Vi får ta oss en tur ut etterhvert, hønsehuset trenger rent spon og det ligger løv over hele plenen..men det er sånn koslig tutlearbeid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå