Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Helle melle, for et fint innlegg! :hjerte:

Først av alt: stakkar Liten. Det er ikke godt å ha så vondt altså! Jeg ville sett det an angående tannlege. Dersom det skulle vise seg at tenner blir blå, at tannkjøttet hovner opp osv, så ville jeg gått. Da får man det ihvertfall ned på papiret i tilfelle rottefelle forsikringer og sånn. Det er jo uansett ingenting de kan gjøre med disse små melketennene dessverre. Evt. kan du jo ringe til tannlegen og høre om de mener at dere bør få det sjekket. :) Da A fikk blå tann, gikk vi ikke før den faktisk ble blå. Tror det var en ukes tid etter at hun tryna.

Huff, jeg fikk helt hjertet i halsen da jeg så at vofsen var blitt borte. Heldigvis er jeg ikke så natterangler at jeg rakk å følge det live, så jeg så jo raskt at han var kommet tilrette. :klem:

Deilig trening! :nigo: Synes vi er flinke jeg altså! :ler: Og apropos; ikke ha dårlig samvittighet kjære deg. Du visste jo ingenting! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helle melle, for et fint innlegg!

Først av alt: stakkar Liten. Det er ikke godt å ha så vondt altså! Jeg ville sett det an angående tannlege. Dersom det skulle vise seg at tenner blir blå, at tannkjøttet hovner opp osv, så ville jeg gått. Da får man det ihvertfall ned på papiret i tilfelle rottefelle forsikringer og sånn. Det er jo uansett ingenting de kan gjøre med disse små melketennene dessverre. Evt. kan du jo ringe til tannlegen og høre om de mener at dere bør få det sjekket. Da A fikk blå tann, gikk vi ikke før den faktisk ble blå. Tror det var en ukes tid etter at hun tryna.

Huff, jeg fikk helt hjertet i halsen da jeg så at vofsen var blitt borte. Heldigvis er jeg ikke så natterangler at jeg rakk å følge det live, så jeg så jo raskt at han var kommet tilrette.

Deilig trening! Synes vi er flinke jeg altså! Og apropos; ikke ha dårlig samvittighet kjære deg. Du visste jo ingenting!

Togtur i Skottland høres forresten kjempespennende ut!

Hun er hjemme fra barnehagen idag..

Jeg har bare ikke hjerte til å sende henne avgårde når hun sliter med å spise og drikke..og så sårbar som hun er, tar lett til tårene og gråter sånn vond leiseg gråt :kose: Så da ble det halv hjemmedag med pappaen først og resten av dagen med meg - fint å dele det på den måten!

Tror vi dropper tannlege, kjære hadde fått sjekket tennene hennes skikkelig idag - og det gjorde bare "2" vondt (hun måler alt i skala fra 1-10 :ler: Så når hun bare har "2" i vondt så er det ikke så ille ;)) Men jeg skal be barnehagen skrive skademelding, sånn i tilfelle..for hvis det kan ta en uke før tanna blir blå, så kan det være greit å ha på plass i tilfelle!

Hun virker bedre nå enn når jeg gikk idag tidlig, kjære sa hun hadde spist godt når paraceten virket *puh* Hun er småforkjøla i tillegg, så paraceten hjalp nok på formen generelt :Nikke: Nå skal vi bake muffins, for å plastre over at hun ikke kan bade i bassenget sitt på terrassen..det gikk ikke å plastre over hullet i bassenget, så da plastrer vi over skuffelsen hennes med muffinsbaking istedet :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er hjemme fra barnehagen idag..

Jeg har bare ikke hjerte til å sende henne avgårde når hun sliter med å spise og drikke..og så sårbar som hun er, tar lett til tårene og gråter sånn vond leiseg gråt :kose: Så da ble det halv hjemmedag med pappaen først og resten av dagen med meg - fint å dele det på den måten!

Tror vi dropper tannlege, kjære hadde fått sjekket tennene hennes skikkelig idag - og det gjorde bare "2" vondt (hun måler alt i skala fra 1-10 :ler: Så når hun bare har "2" i vondt så er det ikke så ille ;)) Men jeg skal be barnehagen skrive skademelding, sånn i tilfelle..for hvis det kan ta en uke før tanna blir blå, så kan det være greit å ha på plass i tilfelle!

Hun virker bedre nå enn når jeg gikk idag tidlig, kjære sa hun hadde spist godt når paraceten virket *puh* Hun er småforkjøla i tillegg, så paraceten hjalp nok på formen generelt :Nikke: Nå skal vi bake muffins, for å plastre over at hun ikke kan bade i bassenget sitt på terrassen..det gikk ikke å plastre over hullet i bassenget, så da plastrer vi over skuffelsen hennes med muffinsbaking istedet :fnise:

Huff, det forstår jeg godt! Jeg har ikke lyst til å gå på jobb når jeg har vondt og ikke får til å spise, liksom. :lol: Men ja, skademelding er nok lurt! :tommelsmil: Her tok det minst en uke før vi så antydning til blå tann, og enda lenger før vi var sikre på at den var blå. Det viktigste er uansett å sjekke tannkjøttet, at hun ikke får blodansamling der. :Nikke:

Muffinsbaking høres ut som perfekt plaster. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, hvor henter man motivasjon til å trene når det er så til de grader deilig vær?! :daane: Ligger her i nesten ingenting og kjenner sola steike på rumpa mi - ikke en celle i kroppen har lyst å dra på spinningtightsen og gå på intervall :hoho: Klarer jeg å komme meg avgårde ikveld vil jeg si det er en bragd, rett og slett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom du deg avsted? Med så få sommerdager vi har i løpet av et år i dette landet er det nesten for galt å dra på trening før sola har gått ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom meg avgårde ja :hoppe: Mer enn litt stolt av det!! Burde sikkert heller ligget pladask i sola, men det er noe med å gjennomføre det en har satt opp som ukas mål :sjenert: Jeg er i overkant god på å finne på unnskyldninger for å _ikke_ gå på trening, så jeg har bestemt meg for at når jeg har sagt trening så blir det sånn!! Ellers er jeg igang....Excuses, Excuses :flau:

Avsluttet kvelden med skravling og et ISKALDT bad sammen med en venninne :hjerte: Fine onsdagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, fridag, sol, fin temp ute og lønn på kontoen - kan en "helt vanlig fredag" bli bedre?! ;) Idag skal vi møte bestis og twinsa - det blir SÅ fint :hjerte: Vi har ikke sett hverandre på evigheter nå pga sykdom, ferieavvikling på hver vår kant og alt sånt..så idag har vi satt av hele dagen :hoppe: Nå venter vi bare på melding om at de har stått opp :fnise: De ungene er noen skikkelige sovetroll, så de sover lett til 9.30 når de har fri :daane: ..mens vi var oppe og hoppet kl 7.30! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en deilig dag! :sol: Vi skal i det minste ha utelunsj på jobb, så jeg får slikket litt sol ihvertfall. :ler:

Hnnng. Jeg vil også ha sovetroll! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt et sånt barn! Sovebarn altså. :fnise: Dere kan jo skylde dere selv som ikke fikk det når dere ikke la det inn i bestillingen!

Hurra for fredag og fint vææær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Kleshaugen er brettet og Liten har besøk av søskenbarnet sitt, de leker superfint inne på rommet!! Elsker det!! Jeg benytter sjansen til 10 minutter med en kopp kaffe..og KG :nigo:

Det har vært stille fra min side i en ukes tid, for selv om vi har det veldig bra (sånn så bra at det er vanskelig å beskrive følelsen..nesten for godt til å være sant-følelsen!) så har det ikke vært så mye lyst til å skrive liksom..ingen skrivekløe what so ever! Jeg mistenker at pms`en min spiller en stor rolle her, jeg har mer enn nok med å holde kropp og følelser i sjakk :sjenert: Synes jeg klarer det ganske bra, denne gangen har jeg ikke brølt til _noen_ :hoho: *applaus* Løsningen for meg er D-vitaminer og plenty søvn/ hvile..så derfor har jeg prioritert frisk luft og søvn foran trening denne uka, og kan ikke skilte med en eneste dag på treningssenteret :flau: Noen sykkelturer med Liten, noen turer til fots med vovvis - men ellers? Nada!! Det har vært godt..når jeg er så trøtt at jeg er svimmel fra jeg står opp til jeg legger meg igjen så har jeg ingenting på trening å gjøre - samme hva Fotballfrue sier om at trening gir overskudd :snurt: Men nå kjenner jeg treningslysten er på vei tilbake, så det blir nok noen økter i uka som kommer :jepp: 

Igår hadde vi en sånn fin fin dag :hjerte: Sto opp med Liten og lot kjære sove frampå..så syklet vi ned på Politiets dag der vi møtte Søster og Lillebror! For Liten sin del kunne vi sikkert ha droppa den greia, for hun er lik pappaen sin der; liker ikke store forsamlinger og sånn..ikke skulle hun verken kjøre politibil, ta fingeravtrykk eller hilse på Politiet - ikke før alt var slutt og nesten alle var gått hjem, da ville hun plutselig ta fingeravtrykk - og snille krimteknikeren sto over for hennes skyld :hjerte: Oppvisningen med politihundene var stor stas, men størst av alt var at hun fikk ballong, refleks og slikkepinne med Politilogo på av en politidame :ler: "Eg vågte jo å ta imot å sei takk mamma!!" :rodmer: Etterpå gikk vi på kafè med Søster og ei venninne av henne, skravla, spiste grøt og drakk chilikaffe mens ungene lekte på lekerommet - deilig lørdag!

Kjære hadde spillejobb igår kveld, så når Liten skulle legge seg gikk han..jeg sovna sammen med henne, våkna etter en time, laget meg ostesmørbrød og satte meg ned foran pc`en med prosjekt fotoalbum i hodet! Sorterte meg gjennom 2000 bilder, og det er bare fra de første 4 mnd av Liten sitt liv :daane: Planen nå er å sortere, slette og organisere - for så å bestille bilder og omsider få i land fotoalbum og babyboka til Liten..den har nemlig ligget brakk i en sann evighet!! Det er en skam..alle de fine bildene som bare ligger på pc`en - det har vi jo ingen glede av!! Sippet meg gjennom en haug med videosnutter av Liten og ble tusen ganger mer babysjuk enn jeg var i utgangspunktet :ler: Ikke "sunt" i det hele tatt, men veldig veldig koselig!!

Idag sov vi lenge hele gjengen :hjerte: Etterpå har Liten lekt og lekt..hun fikk en hel sekk med barbieting av Søster, og den stupte hun nedi idag! Så kom søskenbarnet hennes, og leken har bare fortsatt :hjerte: Det tegner til å bli en fin fin søndag også!! Nå skal vi lage middag (beefburger i pita med salat :sikle:) og ikveld skal jeg enten trene på senteret eller jogge meg en tur..vi får se hva som frister mest! Kjære reiser imorgen tidlig, så det blir armkrok-kos og film ikveld :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. september, første høstdagen...Øs pøs regnvær ute...sånn vær som gjør at jeg får lyst å tenne stearinlys overalt og krølle meg under et pledd i sofaen med en kopp varm te! Tror det må bli sånn ikveld..inntil mannen :hjerte: Han kom hjem i ettermiddag etter 2 dager i Oslo på kurs, deeeeilig å ha han hjemme igjen!!! Jeg skjønner virkelig ikke hvordan dere som har menn som er på reisefot får livet deres til å gå opp!! ..eller alenemødre for den del --> dette er meg som bøyer meg i støvet :pls: Hektiske morgener er det verste jeg vet, men det føles ut som samme hvor tidlig jeg står opp når kjære er vekkreist så strekker ikke minuttene til :klo: Det er rart, for jeg gjør jo de samme tingene når han er hjemme..eneste ekstra er jo at jeg må lufte og mate hunden! Snodig :ler: Men; han er hjemme - og elsk på at han lar meg sove meg gjennom både barnetv, kveldsstell og legging :ler: Nå skal det sies at det slett ikke er hverdagskost her i hus at han tar seg av alt sånn mens jeg ligger og snorker på sofaen, men at han gir det lille ekstra når han vet jeg er helt gåen pga menssmerter og pms - det  jeg jo bare digge han for! 

Han svermer rundt meg, det er så godt :rodmer: Godt og vondt på en gang..fordi jeg vet at det delvis er fordi han har det vondt inni seg! I jobben sin havner han oppi mange forskjellige situasjoner, og i helga var det en sånn menneskeskjebne som fikk han - og oss - til å sette ekstra stor pris på at vi har hverandre, er friske og alt :hjerte: Jeg kan ikke gå inn på hva det dreier seg om, men en tragisk hendelse var det - og når man må stå oppi sånt så er det ikke til å unngå at det kryper innunder huden på en...........

Sitter og ser på fingeren min, den blir bare blåere og blåere *hyl* Slo meg skikkelig når jeg skulle ta inn varer på jobb idag; en pakke med 8 x 1,5 liter eplejuice datt ned på langefingeren min og klemte den mellom  pakken og varetralla! Det gjorde så vondt at jeg såg stjerner der en stund  :grine: Burde nok strengt tatt vært iset ned i det minste, men sånt hadde jeg ikke tid til..så jeg kosta bare videre..to store traller med varer skulle på plass pluss to kjøkken som skulle vaskes - da kan ikke jeg sitte på en stol og ynke meg over fingeren min :fnise: Men jeg angrer litt på det nå når jeg ser hvilken farge den har fått........hm.........den er nok ikke brekt for jeg kan bøye fingeren uten å dette over ende av smerter, men den har fått en skikkelig omgang bank ser jeg  :filer:

Jeg skal dempe belysningen, tenne lys og sette på litt musikk :hjerte: På bordet ligger et par nye glansa magasiner og venter på meg *hverdagslykke* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiik, hvordan går det med fingeren din i dag?

Bare innom og oppdaterer meg egentlig. Hadde jo store planer om å dra på trening, men denne jobben min suger all energi ut av meg. Energi som til og med trening ikke kan gjøre noe med. :lol: Til helgen kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fingeren er litt bedre idag heldigvis, hevelsen har gått ned og den er mindre blå og vond :tommelopp: Fikk seg nok bare et kraftig slag!! 

For et par uker siden falt Liten av "karusellen" i bhg og slo munnen sin skikkelig, tror jeg sa noe om det her når det skjedde?! Iallefall, nå ser jeg ikveld at fortennene hennes - spesielt den ene - begynner å bli grå :sukk: Så imorgen må jeg ringe tannlegen..søren altså, jeg håpte i det lengste at det hadde gått bra! Håper ikke de blir veldig blå, det er så synd for henne om hun må gå rundt med blå/grå fortenner i årevis!! Hvordan gjorde dere det Belle, var det snakk om trekking av tanna til A?! 

Trening ja, det har jeg også tenkt på de siste dagene..men det har blitt med det :sjenert: Nå fikk jeg mensen igår, så idag er jeg helt slått ut :daane: Tok min siste p-pille på en stund på søndag, vi er herved (uoffisielt) prøvere :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attevar?! :hakeslepp: Prøvere?? :bolledeig: Har jeg ramla helt av lasset her, eller var det siste du nevnte om prøving her inne at den ballen var lagt død for godt? :klo:

Hadde tenkt å skrive noe om tenner også, men glemte helt hva jeg hadde tenkt å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Skjønner godt du ble litt satt ut nå!

Jeg trodde helt seriøst at alt håp om en til var ute!! Men så..vi er enige om at det er plass til en til i familien vår :hjerte: Han er all in :tommelopp: 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva ER det jeg leser? :hakeslepp::grine: Åååååå, det var gode nyheter kjære deg. :klem: Håper det tar like kort tid som med Liten. :nigo:

Ang. tann så var det kun snakk om trekking dersom hun hadde vondt, eller om det ble blodansamling i tannkjøttet. Her har det ikke vært noen av delene, og tannen sitter også bom fast. Kjipt at den begynner å bli blå da. :kose: A sin er jo bare litt blå, og det er jo ikke noe som lyser opp liksom. Vi er blitt vant med det nå, og kan ikke se for oss henne med to krisshvite fortenner. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woooow! Lenge siden jeg har skrevet noe her,men hey, prøvere! :strix:

Og hei igjen, og sånn! :ler:

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper prøvetida blir kort!

Hva ER det jeg leser? Åååååå, det var gode nyheter kjære deg. Håper det tar like kort tid som med Liten.

Ang. tann så var det kun snakk om trekking dersom hun hadde vondt, eller om det ble blodansamling i tannkjøttet. Her har det ikke vært noen av delene, og tannen sitter også bom fast. Kjipt at den begynner å bli blå da. A sin er jo bare litt blå, og det er jo ikke noe som lyser opp liksom. Vi er blitt vant med det nå, og kan ikke se for oss henne med to krisshvite fortenner.

Woooow! Lenge siden jeg har skrevet noe her,men hey, prøvere!

Og hei igjen, og sånn! 

:nigo: takk jenter!! Mye sommerfugler i magen rundt dette her, nå er det ikke mange dagene igjen før vi kan begynne :lur:

Idag har jeg bestilt time hos gyn for en real sjekk down there, regnet meg frem til at jeg ikke har tatt celleprøve siden før jeg ble gravid med Liten :hakeslepp: Jeg ble en smule traumatisert under fødselen, gamle "sår" ble revet opp pga en mannlig lege som ikke var istand til å ta hensyn når jeg trengte det som mest....så jeg har ikke klart å ta noen underlivsundersøkelse etterpå! Nå kjenner jeg at jeg bare må få gjort det, før jeg muligens blir gravid igjen - og har derfor bestilt time hos en kvinnelig gynekolog! Jeg synes det er dårlig gjort av fastlegekontoret å ikke la meg bestille time hos en av de kvinnelige legene der; "dette har vi tatt opp på møte og bestemt at sånn er det - har du valgt en mannlig lege er det han som skal foreta disse undersøkelsene, ellers må du bestille time hos gynekolog selv! Hva er det som er grunnen til at du ikke ønsker at fastlegen skal ta denne prøven?!" Før det første ble jeg ganske sjokkert over at hun spurte hva grunnen er, spesielt når jeg sa det var private årsaker og ikke noe med legen - det kan nå aldri vær etisk riktig å spør om sånt over telefon?! For det andre; ikke f**@ om jeg går til doktor Rålekker og sprer beina - for så å få en eller annen form for nedsmelting fordi det blir helt feil med en mannlig lege!

I tillegg skal vi skrive brev til sykehuset hvis jeg blir gravid, og forklare ting litt sånn at ved en evt. fødsel så kan de være obs..jeg mener å huske at jordmor skrev noe i journalen min under samtalen vi hadde etter fødselen, men jeg er ikke sikker på hva hun noterte ned..vet bare at kjære bekreftet det når hun sa at hun følte på seg at min reaksjon ovenfor de mannlige legene bunnet i noe mer enn smerter under fødselen!

Så det er mye tanker, følelser og sommerfugler rundt dette her.....men mest av alt gleder jeg meg altså :hjerte: 

Fredag og fridag idag - og _det_ kjempefine været :sol: Deilig!! Liten har dratt halve rommet sitt ut på terrassen og leker kjempefint med dukkene sine :rodmer: Jeg ser at hun kommer til å bli en kjempefin storesøster, så mye omsorg som hun har for dukkene sine :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...