Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Frustrerende ja, forbokstaven..med gigantisk F!! Og igår kveld ble jeg nominert til årets verste mor :sukk: ..jeg tok nemlig de nye rulleskøytene og la de på loftet! ...Dere vet, de hun har ønska seg i et år  :filer:  

Hun sovna tilslutt..etter skriking verre enn noen gang :daane: Herregud det var så ille, det gikk gjennom marg og bein! Enda godt jeg hadde prata med naboene om det tidligere på dagen, om skrikingen og at vi sliter med leggingen - ellers hadde de kanskje trodd vi mishandlet henne... 

Hun fikk valget altså; ligge i senga si og være stille, hun trengte ikke å sove hvis hun ikke var trøtt! men  - hennes valg var å skrike, og da røyk rulleskøytene! Hun skreik sånn at kjære måtte gå ut av huset!! Til slutt visste jeg ikke min arme råd, og var så utslitt at jeg ringte til mamma og grein til henne i telefonen :sjenert: ..da sovna hun :overrasket: 

Hun har sovet rundt inatt, for første gang på 14 dager!! ..kom inn i stua nå, med et stort smil - overbevist om at hun nå skulle få rulleskøytene tilbake! Men hun takla faktisk greit svaret hun fikk; at avtalen var at hun skal legge seg fint uten hyl og skrik - så er de hennes igjen imorgen! Så får vi se...dette er det eneste "lokkemiddelet" jeg har, hun bryr seg verken om at svømmehall eller overnatting hos mormor og beste ikke blir noe av! 

Jeg gikk og la meg klokka 23 igår kveld, så akkurat nå er jeg sort of uthvilt  :tommelopp: Drikker kaffe og spiser knekkebrød og føler meg på en måte litt opplagt..fikk meg et løft istad når jeg gikk på vekta; å slutte med sjokolade har gitt utslaget jeg håpet på  :strix: Minus 7 kg!! Dette er jo sjokoladekilo - uten tvil, for jeg veide ikke så mye mens jeg amma Liten!! Da var jeg tilbake til pre-graviditetsvekta mi ganske raskt...så slutta jeg og amme men fortsatte med samme enorme mengder sjokolade :nei: Nå er det altså borte, idag veide jeg 64 kilo blank - på første dag mens  :blink: Hah, in your face sjokolade - du får ikke komme inn i livet  mitt igjen!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, jeg føler sånn med deg! :klem: Håper virkelig rulleskøytene er det som funker!

Åååå, du er flink altså! Jeg hadde en planlagt sjokoladesprekk i går, og spiste meg omtrent kvalm. :ler: Det som er det beste her, er at jeg syntes det ble for mye med en liten kinder og én kvikk lunsj. Tenk det du, jeg som fint kunne spiste en svær plate på en kveld. :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merker jeg også, det er ekstremt lite søtsaker som skal til nå før det blir for mye!! 3 seigmenn og en liten skål is så holder jeg på å dette om :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merker jeg også, det er ekstremt lite søtsaker som skal til nå før det blir for mye!! 3 seigmenn og en liten skål is så holder jeg på å dette om :ler:

Mhm! Synes det er så deilig å bare kunne ta seg en rute med sjokolade, eller en liten neve chips. Trodde aldri jeg skulle komme dit liksom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Jeg har også vært der i perioder, men ikke nå. Selvkontroll forsvant ut av vinduet den dagen graviditetstesten var positiv altså ... Men det skal også sies at jeg er mye mindre sulten generelt, så jeg tror ikke jeg totalt ender på flere kalorier. Og sjokolade har jeg ikke spist så mye av heller ... Men det er jo så godt! *slurp*

Diddles - ikke tenk på å gi deg selv den tittelen en gang, tross alt så er jo det her til Litens eget beste også. Ingen har det noe greit med sånne kvelder ... Bedre å ty til litt kraftige virkemidler som kanskje faser ut dette litt kjapt, enn å være så mild at det bare drar ut i evigheter. (Og lett for meg å si, som ikke har barn! :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk heller ikke bananas med usunn mat når jeg gikk gravid, jeg ble kvalm av søtsaker! Min greie var mandariner og farris bris..og fersken på boks :fnise: Men etterpå, når jeg ammet hver 2. time døgnet rundt? Hallo sjokolade!! Måtte få energien fra ett eller annet..og det gikk fint det, jeg fortsatte å ta av - fordi jeg i tillegg til å amme meg ihjel gikk tur med Liten i vogna i timesvis hver dag for å få henne til å sove andre steder enn oppå meg :sjenert::fnise: Men kiloene kom snikende på når hun lærte seg å sove mens vogna sto stille samtidig som jeg trappet ammingen ned..for sjokoladeinntaket ble ikke redusert, jeg var jo blitt helt avhengig!!! Det er en befrielse å være kvitt det evige suget etter noe søtt :hoppe: Jeg kan fortsatt være fysen, men det tilfredsstilles lett med litt is eller en halv rute mørk sjokolade (86 %) eller noen yogurtnøtter :jepp:

Usj, jeg vet..det er tullete av meg å nominere meg selv til den tittelen, for jeg har jo ikke vært stygg med henne! Selv om hun sier det er stygt gjort..og den følelsen skjønner jeg at hun har! Men som du sier; det er for hennes (og vår) skyld det ble gjort..og dårlig oppførsel må få en konsekvens, ellers gir ikke den tøtta der seg :daane:

En time til så skal hun ta hull i ørene :bond: Jeg begynner å tro hun kommer til å klare det...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa forresten til A i går at Liten skulle få hull i ørene, og hun bare ''eg o viiil!''. Så sa jeg at hun måtte huske på at det gjorde litt vondt, og da bare *skjelvende underleppe* ''eg vil ikkje allikavel, mamma!''. Så sa jeg at hun kunne jo høre med Liten hvordan det var, og hun bare '' :grine: Neeeeei, eg VIL ikkje, mamma!'' Stakkar, skulle trodd jeg tvang henne til noe, i stedet for bare å forsiktig foreslå det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: hun er muligens ikke helt klar enda!! ..Liten derimot har glitrende blomster i ørene sine :rodmer: Hun var suuuuperflink!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Så bra det gikk fint å ta hull i ørene!! :nigo: Skjønner at det er litt bedre utvalg i førstegangsøredobber nå enn da vi var små, i og med hun har glitrende blomster nå!!

Og så må jeg få skryte av standhaftigheten og resultatene dine!! :daane: Det er kjempebra jobba, og det kommer virkelig ikke gratis. Kjenner jeg er en anelse misunnelig altså, så langt på andre enden av skalaen som jeg befinner meg :flau: Men da skal jeg heller snu på det og bruke deg som inspirasjon isteden! :jepp::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk fint å ta hull i ørene!! :nigo: Skjønner at det er litt bedre utvalg i førstegangsøredobber nå enn da vi var små, i og med hun har glitrende blomster nå!!

Og så må jeg få skryte av standhaftigheten og resultatene dine!! :daane: Det er kjempebra jobba, og det kommer virkelig ikke gratis. Kjenner jeg er en anelse misunnelig altså, så langt på andre enden av skalaen som jeg befinner meg :flau: Men da skal jeg heller snu på det og bruke deg som inspirasjon isteden! :jepp::klemmer:

Hahaha, ja det har skjedd myyyye på den fronten Nef!! De som er nå er jo supersøte!! Jeg ville jo ha alle :ler: Jeg er så imponert over henne, og det var de som stakk også! Hun satt som et tent lys i stolen - hvit som et laken, det skal sies - men hun var fast bestemt, det så jeg på hele henne; dette skal jeg klare!! Hun valgte seg ut noen supersøte rosa glitrende blomsterøredobber, så tegnet de opp, sjekket at det var beint, telte til 3 og stakk - i begge ørene samtidig :tommelopp: Hun begynte å gråte med en gang, mest fordi hun skvatt, fordi det gjorde ikke så vondt sa hun..men så fikk hun en slikkepinn og haugevis med skryt av damene som stakk henne, og så fikk hun se øredobbene sine og vips var det over :ler: I hele ettermiddag og kveld har hun gått og kikket seg i speilet, og hun er så kry at hun nesten sprekker :hjerte: 

Takk snille Nef for skryt :hjerte: Nå har jeg ikke gjort så mye mer enn å fortsette normal trening og slutte med sjokolade..med å slutte med sjokolade for meg har vel omtrent følts uoverkommelig ut tidligere, så litt stolt er det lov å være av seg selv ;) Du kommer dit du også, det vet jeg - fokuset ditt har bare vært (er?) annetsteds hen akkurat nå, det er fullt forståelig og helt greit! Normalt kosthold og bevegelse i det daglige skal jo egentlig holde, hvis ikke vi legger lista så høyt :sjenert: Jeg har slutta å håpe på å få drømmekroppen liksom, nå er jeg fornøyd om vekta viser snille tall og alt ikke henger og slenger :ler: Jeg er ikke fit sånn som før, jeg er bare helt normal!! 

Nå gikk leggingen over all forventning også, så nå håper jeg vi har snudd den dårlige trenden :pls: Hun sovna uten et knyst! Jeg lå der med henne, sånn vi pleier - men når hun var i drømmeland kunne jeg gå ut av rommet uten at hun våkna helt panisk - JIPPIII :hoppe: Da skal rulleskøytene stå ved senga hennes imorgen tidlig, det lovte vi henne hvis hun klarte å legge seg fint ikveld! Jeg gleder meg til å se mestringsgleden hennes imorgen tidlig!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Takk snille Nef for skryt :hjerte: Nå har jeg ikke gjort så mye mer enn å fortsette normal trening og slutte med sjokolade..med å slutte med sjokolade for meg har vel omtrent følts uoverkommelig ut tidligere, så litt stolt er det lov å være av seg selv ;) Du kommer dit du også, det vet jeg - fokuset ditt har bare vært (er?) annetsteds hen akkurat nå, det er fullt forståelig og helt greit! Normalt kosthold og bevegelse i det daglige skal jo egentlig holde, hvis ikke vi legger lista så høyt :sjenert: Jeg har slutta å håpe på å få drømmekroppen liksom, nå er jeg fornøyd om vekta viser snille tall og alt ikke henger og slenger :ler: Jeg er ikke fit sånn som før, jeg er bare helt normal!! 

Skryt fortjener du virkelig! :duskedame::klappe:

Jeg har aldri vært spesielt fit, så jeg trenger jo ikke prøve å komme tilbake til det liksom :erter::fnise: Men at selvfølelsen ikke akkurat har godt av den trenden jeg har vært (og ja, delvis er) inne i nå er det ingen tvil om. Jeg prøver å starte hver dag på nytt, hvis den forrige dagen ikke gikk etter planen. I går og på onsdag har det gått bra, og ett sted må jeg jo begynne :ler:

God helg til deg og dine! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, deilige helgen - som brått ble søndag kveld og jobb imorgen *hyl* Jeg finnes ikke klar i det hele tatt !!! Menmen, sånn er det bare  - 5 uker ferie er brukt opp gitt...

Fredag dro Liten på overnatting til mormor og beste, og jeg og mannen dro på kjærestetur...til Ikea :skratte: Helt seriøst, det var en kjempefin ettermiddag og kveld - vi hadde det skikkelig fint!! Har ikke vært for mye tid til bare oss denne ferien her, ca ingenting..så noen timer alene gjorde godt!

Jeg hadde handleliste klar, så Ikea var unnagjort på 2 små timer :tommelopp: Vi kom ikke hjem med altfor mye ræl vi ikke hadde brukt for heller (mest sannsynlig fordi jeg hadde med meg bremsen min a.k.a mannen :fnise:)..bare en halv million hylleplater vi hadde tenkt å lage bokhyller oppunder taket i stua, men som ikke ble helt rett likevel..Ellers kjøpte vi rosa skap og kommode til Liten i Stuva-serien (*elsk*), et skoskap til å ha i gangen (død over sko _overalt_ :hoppendeglad:) og noen småting utenom for å få litt mer system i ting og tang her hjemme..Etter Ikea stakk vi innom Kvadrat, og snublet over en butikk full av klær jeg ville ha *snap* Siden det viste seg å være såpass dyre klær der kunne jeg ikke handle så mye..men jeg endte opp med en superfin hverdagskjole fra Ralph Lauren - gleder meg til å bruke den nå i høst!!

Når vi kom hjem fikk jeg overtalt mannen til å være med å skru litt, så vi fikk sammen skap og kommoden (det var mye enklere enn det har vært tidligere å skru sammen Ikeamøbler :klo: Noe har skjedd!!) før vi kræsja i sofaen og slukte to episoder av Beauty and the Beast (hahaha, kjære kveler meg om han får vite at jeg forteller om serien vi ser på :hoho:

Lørdag sov vi nesten til 11 før vi velta utav senga og fikk tatt en dusj :hjerte: Rolig frokost med kaffe og glansa magasiner før jeg bretta opp ermene og begynte med å legge klærne til Liten på plass og skru sammen skoskapet mens kjære slo plenen og rydda opp i prosjekt rosebed jeg hadde her en kvled :sjenert: Det var kjempefint vær, så strengt tatt burde vel jeg også ha benytta sjansen til å være ute - men når jeg har sånne prosjekter stående så prioriterer jeg å bli ferdig..Jeg rakk akkurat å legge inn i skapene til Liten før hun kom hjem, og plutselig var Storesøster hjemme også!! Jentene var _så_ glad for å se hverandre, så de hang sammen hele ettermiddagen :hjerte: Latteren til Liten trillet rundt hvert et hjørne i huset, mye tull og tøys når Storesøster kommer hjem :ler: De lekte på terrassen, gikk på butikken og kjøpte lørdagsgodteri og krøllet seg tilslutt oppi sofaen og såg barnetv sammen *elsk* Det er så deilig at Storesøster liker å være litt liten også innimellom, det gjør henne liksom ingenting å leke med dukker eller se barnetv sammen med lillesøsteren :rodmer: På kvelden laga vi pizza, og svigermor kom - det var skikkelig koselig! Liten oppførte seg eksemplarisk både ved bordet og når Storesøster la henne for kvelden, og Svigermor var også i godt humør!! Pratet masse om "før i tida" og om når de var misjonærer i Etiopia mens kjære var liten :) Svigermor gikk rundt 20.30, da fant vi frem litt knask og rigget oss til med Jakten på den forsvunne diamant og Monopol sammen med Storesøster - så koselig!! 

Idag sov vi også lenge, Liten har snudd tvert og blitt et skikkelig sovetroll; sov fra 19.30-9.30 inatt :daane: Det er ikke meg imot!! Vi sto opp og laget til en sånn god frokost med kokte egg, masse godt kjøttpålegg, grønnsaker og ferske frokostbrød fra bakeren nede i by`n :nigo: Herlig!! Etterpå var vi ute og hoppa paradis og lekte i sandkassen, før jeg plutselig kom på at jeg hadde glemt å skru på mobilen min (den lada seg ut igår kveld, og jeg lot den ligge av til lading med vilje..deilig å ikke være på hele tida!!) Inn på mobilen tikka det en melding fra Belle om vi ville finne på noe, og det ville vi jo! Det ble Leo`s lekeland (a.k.a helvete spør du meg..) og Liten ble kjempeglad!! Det var ikke så mye tid for meg og Belle å skravle, men ungene hadde det gøy og _litt_ skravling fikk vi sneket innimellom at Belle måtte løpe etter en av ungene sine :ler: Hun minste der er en liten nøtt *knegg* Liten blir så gåen av å være der, og hun vil ha alt mulig (de selger så mye søppelmat; godteri og kokosboller, slush og sukkerspinn :dry: klart ungene maser og slår seg vrang da!!) og det toppa seg helt når noen løp henne ned sånn at hun falt ned flere trinn og slo seg både i ribbebein og rygg (samtidig som Belle`s M sovna på sofaen, what a mayhem *skratt*) ...da måtte jeg bare sveipe henne med meg hjem...men det var fint å se disse vakre mnskene igjen, de har vært et savn hele sommeren!! Belle og kidsa altså, ikke Leo :ler: 

Jeg putta Liten i dusjen når vi kom hjem - måtte vaske av henne alle bakteriene fra lekeland *hvamenerduhysteriskmamma* og imens laget vi middag; osteburger med pommes frites og en dødsgod salat med fetaost og valnøtter *slurp* Etter barnetv var Liten klar for senga..så etter legging har jeg ikke gjort så mye..tok kveldsstellet i hønsehuset og plasserte to klukke høner i "arresten" (det er i det lille hønsehuset - uten rugemuligheter, for når de ligger klukk legger de ikke egg..da later de som de skal bli mødre og ruger på alt mulig :roll: Og jeg vil ha _egg_!!!) og..ja..det var det ;) Nå skal vi ha arme riddere til kveldsmat og et par episoder til av en eller annen serie før det er natta og opp og hopp på jobb imorgen!! 

Håper dere andre har hatt en fin helg også!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milde moses for et deilig innlegg. :nigo:

Kjolen var SUPERFIN! For meg hadde det vært en festkjole, men... :fnise: Jeg er jo ikke akkurat kjolebruker på generell basis, så jeg bør vel ikke si noenting. :lol: Men jeg liker så godt sånne ''enkle'' kjoler, hvor man føler seg litt sexy og fin uten å vise utringning ned til navlen, liksom. Har en kjole med et sånn kikkhull jeg også, bare lenger oppe på ryggen. 

Åh, hellige jul, du fortjener virkelig en sove-lenge-unge nå altså! :klem: En smule misunnelig her jeg sitter, men... ;)

:hoho: Godt å se at andre også ser at hun kan bli en håndfull hun der. Frem til nå har hun jo vært så enkel og søt og liten. :ler: Og du, det var egentlig ikke meningen å ''lokke'' med den drikken der altså. Hun skulle jo egentlig ikke få noe mer (én bamsesaft er nok synes jeg), men så var jeg så stressa og leita etter M, at jeg sa ja da hun spurte om hun kunne få, sniken. Hun vet å spør på ''riktig'' tidspunkt. Ellers enig i alt det andre de selger der. Hva med litt frukt i det minste? :dry: For M som ikke liker is eller andre søtsaker, er det jo faktisk ingenting å kjøpe til henne der. Stakkar, hun fikk et glass vann, hun. Og gratis pølsebrød. :skratte:

Masse lykke til på jobb i dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FOR et koselig innlegg! Den helgen der hørtes jo bare helt suveren ut, og tøffe Liten som turte å ta hull i ørene! Jeg liker forresten også godt IKEA-date, særlig når det ikke er smekkfullt med folk der. Da er det koselig å rusle rundt og kikke på utstillingsrommene og alt med det ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kjip start på dagen her med misforståelser, tårer, en mann som bare gikk uten å si hadet og hele pakka *blæh* Nå fikk vi ordnet opp pr sms her, men dagen har fått en rocky start og det merker Liten - så hun er dritvanskelig å ha med å gjøre :daane: 

Det dreier seg egentlig ikke om oss, det er svigermor - men det blir bare så vanskelig, for det er jo mammaen hans! Eldstemann er hjemme med kjæresten sin denne helga (første gang vi møter henne btw - veldig koselig jente!!) og dermed inviterer farmor han og kjæresten på middag - det er jo greit! Men så sier kjære før han går på jobb at Storesøster også kan , hvis hun har lyst :overrasket: Da går jeg rett i forsvar - for hun sier ingenting om minstejenta..hun er altså _ikke_ invitert :sukk: Hvordan i alle dager skal jeg forklare for Liten at begge søsknene skal til farmor på middag, men hun ikke kan bli med? Det var vi forsåvidt enige i, men fordi jeg gikk rett i forsvar så skjønte jeg ikke at kjære var på min side og mente at Storesøster ikke trengte å vite om det..det ble bare tull, jeg fikk ikke til å tenke klart og kjempet mot tårene mens jeg nivasket kjøkkengulvet, og til slutt gikk han bare! Jeg trodde han gikk ut for å roe seg med en røyk, men så hørte jeg han kjørte!! ..så da gikk han på jobb, uten å si hadet eller noe..sånn gjør han aldri!! Det ble så feil og kjipt og vanskelig..Liten merker at jeg er "off" og vrir til sånn hun pleier når jeg ikke er helt meg selv..herlig kombinasjon! Kjenner jeg har mest lyst til å løpe fra hele greia..

Nei..jeg får ta meg av henne litt, nå ligger hun og vræler på sofaen :roll: Jeg måtte bare få det ut, så blir kanskje resten av dagen bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, sånne misforståelser er så kjipe! :klem: Godt at dere skværa opp, selv om det ikke er okay at Liten ikke er invitert. :riste:

Håper dagen blir litt bedre. Vi får ha kjipasdag sammen du og jeg. Mannen kommer mest sannsynligvis ikke hjem i dag. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for klemmer jenter, det trengte jeg :hjerte:

Ting roa seg utover dagen altså, så kvelden ble fin tross alt! Mamma kom innom en stund så jeg fikk puste, vi gikk en god tur med vovvis sammen; jeg, kjære og Liten..etterpå fikk hun en rolig kveld som ble avslutta med pizza foran barnetv, og så sovna hun :hjerte: Storesøster lufta seg til ei venninne - og kom glad og fornøyd tilbake utpå kvelden! Eldstemann og kjæresten fikk skvist inn en planlagt joggetur mellom middager og fotballkamp med kompiser - og kom også glad og fornøyde tilbake igår kveld! Kræsja i sofaen med oss og bare skravla før jeg krøyp til korset og putta meg selv i seng rundt 1 inatt ;)

Idag kom jeg meg tidlig ut av senga og stakk opp på trening :trene: Planen var å trene sammen med Belle, men siden tidsskjemaet er ganske knødd her idag (- og jeg trengte å lufte hodet mitt etter igår) så begynte jeg bare..Det ble en kjapp økt, men åh så godt det gjorde!! Føler meg så mye bedre når jeg har fått trent :daane: Denne uka har jeg faktisk fått inn alle 3 planlagte økter; 2 styrkeøkter og 1 beastmode-spinning ( :fnise:) hvis alt går etter planen så går jeg på MRL/ stretch imorgen kveld også - da er uka komplett!! Det er tungt å komme igang med styrketrening igjen, jeg er helt mødd i kroppen og kjente det godt underveis idag *gelebein*

Mandag 10.08

Styrketrening:

10 min oppvarming

Knebøy 20 kg x 8 reps (3 sett)

Markløft 40 kg x 8 reps (3 sett) 

Low pull 33 kg x 8 reps (3 sett)

Down pull 26 kg x 8 reps (3 sett) 

Triceps 5 kg x 12 reps (3 sett)

Beinpress 75 kg x 8 reps (3 sett) 

Situps 20 stk x 3 sett + 2 sett skrå situps

Rygghev 15 stk x 3 sett 

Mageøvelser i slynge 15 stk x 3 sett

+ et halvhjerta forsøk på sideplanke i slynga, men da var jeg fint ferdig så det ble virkelig halvhjerta :sjenert:

Onsdag 12.08

Spin intervall 45 min

Gjennomsnittspuls: 82 %

Maxpuls: 93 %

Kcal: 410

- Skikkelig beastmode på spinning på onsdag, jeg følte jeg hadde uendelig å gå på :bond: Dritdigg følelse!! Tydelig at kroppen har hatt godt av ferie!! 

Lørdag 15.08

Styrketrening

10 min oppvarming

Knebøy 20 kg x 8 reps (2 sett) + 30 kg x 8 reps (2 sett)

Triceps 5 kg x 12 reps (3 sett)

Bulgarske utfall med 5 kg i hver hånd 8 stk x 3 sett

Situps 15 stk x 2 sett

Skrå situps 20 x 2 sett

Rygghev 15 stk x 3 sett 

Veldig fornøyd med egen innsats denne uka! Jeg har ikke pressa meg maks på styrkeøktene, det er litt å gå på der - helt bevisst - for å unngå å bli så inni hampen støl..haha, det hjalp lite - på onsdag kunne jeg nesten ikke gå, og jeg mistenker det ikke kommer til å være særlig bedre på mandag :hoho: 5 uker fri fra det meste som har med fysiske utfordringer å gjør = raskt forfall! Men det er heldigvis forholdsvis lett å hente seg inn igjen :jepp: 

Nå har jeg fått rydda huset mens Storesøster og Liten sitter i sofaen og ser Tingeling og Drømmebeistet og knasker popkorn! Ute pøser det ned, skikkelig vestlandsvær her..det kunne godt vært sånn som igår (altså kjempefint!!) for ikveld skal Eldstemann feire bursdagen sin med kompisene - så det hadde jo vært greit om de kunne sittet ute..menmen, været er en av de tingene vi ikke rår med! Det er ihvertfall ryddig og greit her, så får jeg vaske imorgen ;)

Vi skal bort til et vennepar ikveld på taco og :skravle: mens Eldstemann har fest her! Storesøster skal på overnatting til twinsa til søster, mens Liten blir med oss..hun får legge seg der borte, så vekker vi henne når vi skal gå! Hun sier hun vil sove der til imorgen, men jeg er litt sånn mjee til det :sjenert: Hvis hun våkner midt på natta - sånn som hun ofte gjør, så er jeg redd de ikke klarer å roe henne..de kjenner henne jo, men..vi får se ;)

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag it is then!!  En helt ny uke ligger der foran meg - og jeg..? Jeg har stort sett gjespa meg gjennom ukas første dag :natti: Jeg.er.så.trøtt!! Herrepitter, det er helt på koma-nivå altså!! *øynenegårikryss*

Det henger nok igjen etter helga..lørdag trodde vi vovvis var borte for godt *hyyyyyl* Han kom seg ut når Eldstemann hadde vorspiel her, og var bare borte :overrasket: Jeg syklet byen rundt i øsende pøsende regn- midt på natta - lette etter han i 3 timer uten resultat..så lenge har han aldri vært vekke før! Ropte meg sår og hes i stemmen og plystret til det ikke var mer plystr (?!) igjen..når Eldstemann og kjæresten kom hjem klokka 3 var han fortsatt ikke komt til rette, og vi trodde at han var blitt påkjørt eller noe :grine: Eldstemann gav seg ikke - han _skulle_ ut og lete videre, selv om jeg sa det ikke var vits..drog på seg regntøy og gikk ut..så gikk det 2-3 minutter før vi hørte han kom inn og laget plystrelyder; "kom da, kom vel!!" Vi sprang ut i gangen, og hvem sto vel ikke i innkjørselen vår, dryppende våt!? Vovvis!! :hoppendeglad: Å herregud så glad vi ble, hulka og lo om hverandre!! For en lettelse!! Så fikk bare noen få timer søvn den natta, og har nok litt hang-over pga det enda...

Søndagen sov vi frempå, Liten våkna først klokka 11!! (Hun var våken til midnatt på lørdagen da, så ikke rart hun var trøtt *kremt* Skikkelig i slaget når vi var på besøk - det var så koselig!! Vin, fine mennesker, god mat, skravling og latter :hjerte:) Laget til en god lunsj før Eldstemann og kjæresten skulle reise..det kom noen (okei da, bøtter med) tårer når de reiste, og jeg følte meg ganske tom - plutselig var det bare Liten, kjære og meg her..men så var det litt godt også, for Liten fant sånn roen og var bare harmonisk og glad resten av ettermiddagen og kvelden :hjerte: Vi kjørte og kjøpte sunday`s på McDonalds, gikk tur med vovvis og var i barnehagen borti gata og lekte - rett og slett en fin avslutning på en fin men hektisk helg!! Jeg kom meg aldri på trening igår kveld, stølheten etter lørdag gjorde sitt inntog (det straffer seg å ikke tøye ut etter styrketrening :opplyser:) så denne jenta havna på sofaen istedet...

Idag skviste jeg inn trening mellom jobb og henting i bhg :trene: En kjapp økt, kjørte supersett så det ikke skulle ta så lang tid..svetta som en gris og var ferdig i tide til å hente Liten rett før klokka 3!

Mandag 17.08

Styrketrening

10 min oppvarming på mølla 

Knebøy 20 kg x 8 reps (1 sett) + 30 kg x 8 reps (3 sett)

Triceps 7,5 kg x 12 reps (3 sett)

Beinpress 80 kg x 8 reps (3 sett) 

Situps 15 stk x 3 sett

Skrå situps 30 stk x 3 sett

Rygghev 15 stk x 3 sett

Mageøvelse i slynge 15 stk x 3 sett

*muskelmikkesmiley* Selv om jeg fortsatt føler meg litt utilpass der i styrkesalen så _gjennomfører_ jeg økta - til og med alene *tommeloppformegselv* 

Når jeg kom for å hente Liten hadde hun DEN snusleppa :overrasket: Stakkar lille venn, helt forslått, hoven og blodig! Hun hadde falt av "karusellen" i barnehagen, og gått på tygga så det sang etter! Jeg kjente det langt inni hjertet når jeg hørte at det hadde skjedd mens jeg var på trening! ..at de hadde vurdert det som at jeg ikke trengte å komme å hente henne før, fordi de visste jo jeg kom "tidlig" *riversegihåret* Tror dere jeg fikk verdens svarteste samvittighet eller? Og mer enn litt sånn :dry: fordi de ikke ringte meg!! Hadde jeg visst om at hun hadde skada seg så ville jeg jo ikke ha gått på trening!! Da hadde jeg jo henta henne med en gang!! *blargh* De fikk nå ihvertfall beskjed om at jeg ville ha en telefon om sånt skjedde igjen - det valget er nå mitt spør du meg :regler: ..stakkar Liten min!!

Hun er ganske forslått i munnen, underleppa er hoven, blålilla og tydelig vond!!! Det har vært en hard ettermiddag for både henne og oss, med tårer og hyling - alt gjør dritvondt!! Spise, drikke - og verst av alt; pusse tenner :daane: Fikk i henne most banan og paracet til slutt, hun nektet jo å innta noe som helst..men etter mye overtaling fikk jeg i henne 10 ml før hun la seg..håper hun får sove skikkelig inatt!

Hun klager over vondt i tennene oppe i munnen..jeg kan ikke se noe tennene, og de kjennes ikke løse ut heller - men jeg lurer på om jeg bør ta henne med til tannlegen imorgen?! For å sjekke..mest sannsynlig har hun "bare" slått seg skikkelig, men det er vel gjerne greit å få tatt bilder av tennene for å være sikker..eller er jeg hysterisk mamma nå? :sjenert:  

Mens mannen er på øving ikveld er planen bare å slappe av og la rot være rot *slengerbeinapåbordet* Skal lete frem en skikkelig jentefilm og sløve i sofaen..Kroppen er godt sliten etter trening, men etter en hvil sammen med Liten når hun la seg er jeg ikke så trøtt som jeg var *kvelerengjesp* Himmel det er hardt å begynne på an igjen med jobb og trening etter ferie!!! Note to self; ikke ta helt ferie fra treningen i 4 uker til neste år!

I oktober skal vi forresten hit; Stonehaven :hjerte: En langhelg..Liten, mannen og meg *glederseg* Det er en forsmak på neste års planlagte togferie i Skottland - etter ønske fra mannen..Han snublet over en blogg mens vi var i Spania og vips så var vi hekta på tanken :ler: Vi er håpløse, planlegger neste års ferie mens vi er på ferie :hoho: Men, tror det blir en fin opplevelse!! Vi skal til varmen også altså, deler ferien vår opp til neste år..det ble litt vel lenge med 17 dager i strekk på reise for Liten..så neste år blir det en uke på togferie i Skottland, så litt hjemme før vi drar til Italia og Toscana i 10 dager :hjerte: ...og kanskje en uke til Tyrkia eller noe i den dur i september :nigo: Hah, jeg digger å reise!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...