Diddles Skrevet 3. august 2015 Forfatter #3161 Del Skrevet 3. august 2015 Så var det den mammasamvittigheten da Etter 4 uker ferie er Liten levert i bhg..selv om jeg har fri Det svir skikkelig, og akkurat nå er jeg kvalm..skjønner ikke helt hvorfor, fordi hun hadde lyst å gå..! Hun ble litt satt ut når hun skjønte jeg skulle være hjemme, og sa "men då vil jo eg heller vær me deg mamma" - så det er sikkert den som sitter i! Dette er en avgjørelse tatt på hva hun har gitt uttrykk for de siste ukene..hun kjeder seg! Og jeg er ikke lekekameraten hennes..Da tenker jeg 3-4 timer lek med gode venner må være bedre enn å gå hjemme her med meg som må rydde og vaske..eller? Uff, den samvittigheten *prøveråristedenavseg* Jeg stikker bort i solarium for å freshe opp fargen min litt, går meg en lang tur med vovvis og rydder litt hjemme før jeg henter henne rundt 14.30 Da får hun litt tid med venner og jeg litt tid for meg selv, det trengs..vi har godt av det begge to!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. august 2015 #3162 Del Skrevet 3. august 2015 Ååå, kjære deg. Jeg hadde det på akkurat samme måte i dag morges. Fysisk kvalm, faktisk. Leverte jo M i bhg mens jeg og A er hjemme, og føler meg helt rævva. Men vet du...vi har godt av det begge to. Skulle ønske jeg kunne ta litt sol i dag da - det var faktisk planen min også før A ble syk - men jeg får heller nyte den relative roen og freden det er med bare A her. Nyt det du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 3. august 2015 Forfatter #3163 Del Skrevet 3. august 2015 Hahahah, hva ER det med oss da?? Ungene vil faktisk i bhg også driver vi og plager oss selv med dårlig samvittighet En kan jo begynne å lure..... Kjære kom innom etter et møte i bhg til Liten og bare --> nyt det skjønne deg, nyt det!! Nå har du vært mamma 24/7 i flere uker, idag kan du være bare deg noen timer!! ..så da blir det sånn; jeg rydder og støvsuger litt nå, stikker og fresher opp fargen og går en tur med vovvis før jeg henter henne i bhg Da har hun hatt det kjekt med vennene, jeg har fått gjort unna litt ting jeg ellers måtte brukt kvelden på OG vi har rukket å savne hverandre litt!! Vinnvinn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 3. august 2015 Forfatter #3164 Del Skrevet 3. august 2015 Hahaha, jeg bare SÅ jinxet hele sovegreia til Liten når jeg sa vi var tilbake til normalen!! I think not, hun bare ladet opp til en ny omgang - de siste kveldene har hun dratt det langt, og igår måtte hun faktisk bare ligge i senga si og gråte til hun sovnet...dørene sto åpne, og hun hørte oss hele tida..Det var ikke tårer fordi hun hadde vondt eller var redd, det var sinte og skuffa tårer fordi hun ikke fikk bestemme at jeg skal legge meg også! Men å gråte seg i søvn er uansett ingen god følelse, verken for henne eller oss - og selv om jeg vet det er mange som sverger til den måten å gjøre det på så kjenner jeg at det er ikke min greie..ikke når hun var baby og ikke nå! Vi har snakket mye med henne de siste dagene, tydeliggjort for henne at dette ikke er noe hun får bestemme - mamma bestemmer selv! Hun blir sint og lei seg når vi snakker om det, fordi hun vil bestemme sier hun..jaja, da får du være sint og lei deg da, det er lov det!! Det blir jo vi også når ting ikke blir som vi ønsker; skuffa, lei oss og kanskje tilogmed sinte.. Å innfinne seg med at det er vi som bestemmer sitter langt inne, det er en stor kamel for henne å svelge - og hvorfor hun plutselig tror det er hun som bestemmer det forstår jeg ikke helt Menmen.. Kom over denne artikkelen, verdt å lese! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 4. august 2015 #3165 Del Skrevet 4. august 2015 Ååå, leste den artikkelen i dag morges og måtte tørke en liten tåre. Føler meg av og til SÅ alene om å være ''sinnamamma''. Og ja, jeg ELSKER at andre irettesetter ungene mine. Da hører de ihvertfall litt etter og tar det til seg. Sorry, vi er midt inne i en ''ungene-hører-ikke-på-noen-fase'' nå, og er virkelig som to ville, uoppdragne troll både hjemme og ute blant folk. Hjertesukk. Sånn ellers så høres det ut som om dere gjorde det rette i går - selv om det er kjipt og fælt. A er også sånn altså, vil bestemme alt fra hvem som skal legge henne til hvem som skal ta på henne bilsete osv. Sorry kjære, sinnamamma bestemmer sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 4. august 2015 Forfatter #3166 Del Skrevet 4. august 2015 Vet du, jeg tror de aller fleste av oss er "sinnamamma" innimellom - og en skal ikke ha dårlig samvittighet for det! Disse ungene våre har mye å lære - og det er faktisk VI som bestemmer, ikke de!! Det er heller ikke alltid de hører etter nei, eller som i vårt tilfelle med Liten nå for tida; hun hører..skal vi se..aldri etter Alt er liksom åpent for diskusjon - tror hun! Man blir litt sliten av det vettu, som mamma..og slitne mamma har kort lunte Vi snakket litt om det her om dagen mens vi spiste middag, fordi hun hele tida skulle gå fra bordet for å hente noe..jeg spurte henne om hun gjør sånn i bhg også, men nehei..det var ikke lov å gå fra bordet før en var ferdig å spise i bhg! Så sier jeg; men sånn er det her også - vi har de samme reglene vet du! Og da ser hun på meg, blinker to ganger og sier; men jeg bryr meg jo ikke om hva dere sier!! Jeg bare --> Seriøst?! Den ungen der!! Jeg kunne vridd henne Så sånn har vi det, og da blir det selvsagt endel masing, krangling og kjefting - for høre på oss skal hun!! Åååå dere, det er så koselig å ha ferie!!! Masse kvalitetstid ass...my ass faktisk Jeg spyr! Hahaha, neida...joda Hun er i barnehagen idag også..mot sin vilje - det regna jo Men jeg så ikke for meg meg og henne sammen hele dagen idag, jeg er et pms-troll og hun..vel hun er bare et troll Neida..joda! Så da ble det bhg på henne, og solarium og rydding på meg...skapene i gangen står for tur *gruerseg* Det er s.å. rotete inni der Såeh..gode tips til hvordan få orden i kaosskap tas imot med takk!! Ikke si bokser, for det har jeg i mengder - det blir bare mer styr av det, for ungene legger det ikke _oppi_ boksene etter bruk, men OPPÅ ...og igjen - ingen hører på meg! Lurer på om jeg ikke har stemme Kanskje jeg bare har stemmer inni hodet mitt?! At jeg _tror_ jeg sier det men egentlig så bare tenker jeg det?! Der har vi det Også skal jeg bestille bilder! Jeg hadde bryllupsbilder-på-lerret-bonanza her om kvelden, så 7 stk lerret er på vei til meg i posten Nå skal jeg gjøre det samme med fotografbildene av Liten...og bestille instagrambildene mine i sånn polaroidformat, så kan jeg pynte opp kjøleskapet med de ..og du Belle..igår bestilte jeg den Eos Vita-lampen i medium str til vårt soverom Den er ikke SÅ dyr altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 4. august 2015 #3167 Del Skrevet 4. august 2015 Åååå, heldigen! Den er så fin altså! Hadde vi bare hatt oppheng i taket...i teorien høres det sikkert fint ut å ha spotter i absolutt alle rom (takk du uromantiske elektriker som bygde huset vårt ), men på soverommene skulle jeg så gjerne hatt muligheten til å henge opp fine lamper. Jeg nikoser meg på jobb uten ungene i dag, og jeg er ikke litt flau for å si det engang. M står på stupet til å bli syk igjen, så jeg nyter det så lenge det varer. Kos deg hjemme du, og NYYYYYT det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 4. august 2015 #3168 Del Skrevet 4. august 2015 Hahahah, det er definitivt alderen..kombinert med det faktum at vi nå har unger - også kjent som små energityver Åh, jeg også sikler på en sånn stor til vårt soverom..ikke helt usannsynlig at jeg tar og driter en lang gang i om den er dyr og unner meg den anyways Den Liten fikk er så søt Akkurat passe til hennes rom!! Neste helg høres bra ut, såvidt jeg vet har vi ingen planer! Det ble disse *eeeeelsk* De er bare helt sykt gode på!! Jeg har hatt et par lignende i brunt semsket skinn som jeg omtrent har slitt ut, så det var ingen tvil når jeg så disse *musthave* Kjempelekre, og ser veldig gode ut! Liker ecco ja! Du er modig som velger hvitt, er det vanskelig å holde fint tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 4. august 2015 Forfatter #3169 Del Skrevet 4. august 2015 Åååå, heldigen! Den er så fin altså! Hadde vi bare hatt oppheng i taket...i teorien høres det sikkert fint ut å ha spotter i absolutt alle rom (takk du uromantiske elektriker som bygde huset vårt ), men på soverommene skulle jeg så gjerne hatt muligheten til å henge opp fine lamper. Jeg nikoser meg på jobb uten ungene i dag, og jeg er ikke litt flau for å si det engang. M står på stupet til å bli syk igjen, så jeg nyter det så lenge det varer. Kos deg hjemme du, og NYYYYYT det! Men duuuu, Eos-lampene kan settes opp som stålampe også Så kan du skru av spot`ene og sette på en lampe med dus belysning i hjørnet - vips, sexyness Nyter og nyter det å være hjemme..jeg begynte på et ryddeprosjekt - og nå har jeg bare lyst å løpe fra hele greia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 4. august 2015 Forfatter #3170 Del Skrevet 4. august 2015 Kjempelekre, og ser veldig gode ut! Liker ecco ja! Du er modig som velger hvitt, er det vanskelig å holde fint tror du? Jeg kunne seifa og tatt svarte, men så var de hvite SÅ mye finere Dessuten kjøpte kjære svarte, og det er lite døllt å gå rundt i like sko *fullavdårligeunnskyldningerjeghaddebaremestlystpådehvite* De er sikkert ikke hvite og fine så lenge...men siden det er skinn og ikke semsket så er det jo litt enklere Får være flink å tørke av de, og helst ikke gå med de hvis vi f.eks drar på storbyferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 4. august 2015 #3171 Del Skrevet 4. august 2015 Kjempefine sko!! Og litt tilbake, jeg tror barn ikke bare har godt av grenser og rammer, men at det er helt og fullstendig nødvendig. Barn har ikke godt av å måtte ta ansvar for eget liv, det er det vi voksne som skal gjøre - gjennom å være tydelige, kjærlige og forutsigbare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 4. august 2015 Forfatter #3172 Del Skrevet 4. august 2015 denne.ungen.driver.meg.til.vanvidd *riversegihåret* Jeg har så vondt i hodet!! Hun nekter å sove, ligger og vræler i senga..døra står åpen, som igår! Avtalen var at hun skulle legge seg fint ikveld sånn at vi kunne gå i svømmehallen imorgen - vel, det blir ingen svømmehall for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 5. august 2015 #3173 Del Skrevet 5. august 2015 Sovnet hun til slutt? Håper hun får seg en oppvekker nå som det ikke blir svømming på henne i dag i det minste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 5. august 2015 Forfatter #3174 Del Skrevet 5. august 2015 Hun sovna til slutt ja, men ikke før 22.30..da hadde jeg kapitulert og satt meg inn på rommet hennes..så sovna hun på 2 minutt! Hvis hun har gitt seg med det at vi ikke får gå ut av rommet når hun har sovna så får vi gå tilbake til at vi er inne hos henne til hun sovner, for dette "sovne alene" fungerer ikke for noen av oss Jeg blir stressa, trist og lei meg av å høre hvordan hun gråter etter meg - skuldrene mine har vært oppunder ørene de siste kveldene etter å ha hørt på griningen hennes i timesvis, og jeg legger meg med skallebank og dårlig samvittighet fordi hun har grått seg i søvn...den følelsen en har når en har grått seg i søvn - uavhengig av grunn - den er fæl! Samme hva det er som gjør at hun ikke vil sovne alene, vi får jobbe litt med det da..men ikke på denne måten! Det er for brutalt for vår del..jah! Idag er hun hjemme med meg Egentlig skulle vi i svømmehallen, men det kan vi jo ikke siden avtalen ikke ble holdt..så da prøver vi igjen ikveld! Kanskje vi kan gå i svømmehallen imorgen..men det har jeg ikke tenkt å si noe om, så får det heller være en fin overraskelse for henne hvis hun klarer det Bedre å gi henne en positiv opplevelse enn at det blir nederlag fordi hun ikke får det til! Vi har ikke store planene for dagen..vi skal rydde inne på rommet hennes - det var ryddig helt til vi tok inn de store lekene hennes igår Vips så var vi tilbake til at det ikke er plass til å snu seg der inne Jeg får bare ta de ut av rommet igjen og tilbake inn i stua! Vi fikk familiebildeveggen vår nesten ferdig igår, det mangler noen få bilder bare Nå gleder jeg meg bare til bryllupsbildene kommer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 5. august 2015 #3175 Del Skrevet 5. august 2015 Jeg så bildet av veggen, den blir kjempefin!! Og så vil jeg bare gi deg en stor i og med jeg ikke har så mye annet fornuftig å komme med når det kommer til Liten og (mangel på) soving Skjønner det er knalltøft å stå i!! Håper dere finner en metode som virker i løpet av de nærmeste dagene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 5. august 2015 Forfatter #3176 Del Skrevet 5. august 2015 Jeg så bildet av veggen, den blir kjempefin!! Og så vil jeg bare gi deg en stor i og med jeg ikke har så mye annet fornuftig å komme med når det kommer til Liten og (mangel på) soving Skjønner det er knalltøft å stå i!! Håper dere finner en metode som virker i løpet av de nærmeste dagene! Jaaaa, det synes vi også Men så har vi vakre barn, haha - selvsagt blir en vegg full av bilder av de kjempefin Tusen takk for gode klemmer, det hjelper godt på!! En ting har jeg lært av å få barn - og det er at en kan bare ta en dag av gangen, idet du tror at ting har roet/ ordnet seg så snur det Spesielt hvis du sier det høyt...Det er skikkelig jinx`ing!! Vi har hatt en fin dag idag!! Liten fikk se litt på Ipaden i formiddag (vi sov til 9.30, så barnetv var slutt..) jeg har vasket klær, så var vi og kjøpte rulleskøyter (hun skal bli rulleskøytedanser sånn som Belle sin A Datteren din er et unikum Belle!!) Det var kjempegøy med rulleskøyter - helt til de kom på beina da toppa det seg litt når beina gikk i kryss og på tvers, og frustrert kom det fra henne; "ååårrrrhhh, dessa rulleskøytene bare rulle avgårde!!!" Jeg hadde helt seriøst store problemer med å holde meg alvorlig Etter at rulleskøytefantomet hadde rullet fra seg gikk vi tur med vovvis ned til butikken og kjøpte is På veien hjem spiste vi ville bringebær fra grøftekanten (sikkert med masse eksos på, mmm ) og så stakk vi innom bestisen R borti gata og så blei vi der! Hun ble med oss hjem til middag, det var kjempekoslig!! To 4 åringer ved bordet, spagetti med kjøttdeig, masse rå grønnsaker og revet parmesan - den samtalen de imellom - priceless Visste dere bl.a at fluer blir til veps hvis de spiser tomat? Og at R kjenner oss fordi hun kjenner naboen sin?! Hahaha, vi datt av lasset både en og to og tre ganger både jeg og kjære - det ressonnementet til de to der altså Nå leker de ute, med is rundt i hele fjeset..hører latteren deres lang vei Imorgen skal vi forresten ta hull i ørene til Liten Jeg har et litt avslappa forhold til det hele og tenker it`s not gonna happen! Kjenner jeg henne rett så trekker hun seg i siste liten, men for all del..hun kan jo plutselig klinke til og sitte som et tent lys!! Og da har vi ei jente med hull i ørene...sånn som bestisen R har! De skyter i begge ørene samtidig der vi skal, så hvis det blir noe av så blir det ihvertfall øredobb på begge sider - ikke bare i det ene øret sånn de fleste hadde når jeg var liten ...og hvis alt går etter planen får jeg et fridøgn fra torsdag til fredag, for mamma og pappa har sagt de vil ha Liten på overnatting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 5. august 2015 #3177 Del Skrevet 5. august 2015 Rulleskøyter, så gøy! Håper jeg blir frisk i morgen, og at været holder seg. Da skal vi også rulle! Uææææ, hull i ørene! Men åh, det er jo så fint! A har nevnt det noen ganger, men ikke noe mer enn det. Hun skal få når hun virkelig vil - da tenker jeg at hun faktisk gjennomfører det også. For hun er jo helt lik Liten på det viset. Det er vel en viss fare for at hun også vil ha når hun ser at Liten (eventuelt) har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 5. august 2015 #3178 Del Skrevet 5. august 2015 Vi har hatt et mas om hull i ørene i det siste, og ser for meg samme scenario her. Men nå har han godeste lest at det er best å gjøre det hos en profesjonell tatovør/piercer, og der er det 16-årsgrense, så det er nok minst 12 år til hun får hull i ørene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 5. august 2015 Forfatter #3179 Del Skrevet 5. august 2015 Hehe, her kan det bare regne, for Liten vil ikke rulle ute på asfalten uansett samme hvor mye beskyttelsesutstyr hun har på! For A hadde sine rulleskøyter inne, så sånn var det med den saken Bestemt lita frøken det her..snur ikke når hun først har satt seg noe i hodet! Så da satser vi på at dette med hull i ørene også er noe hun har bestemt seg for..selv om jeg som sagt har mine tvil Når vi var i Spania hadde _alle_ jentene hull i ørene, tilogmed de som var sånn helt nyfødt Lurer på om de stikker hull idet de kommer ut...Jeg er ikke helt fan av det da, på så små babyer..men jeg synes det er veldig fint med hull i ørene!! Nå vil hun det selv, og da får vi gjøre et forsøk.. Leggingen ikveld går sånn semi-bra..vi leste og sang, og så sovna hun! Men idet jeg gjør tegn til å gå ut av rommet bråvåkner hun med panikk i blikket og bare "HVOR skal du?!?!" Jeg hysjer på henne, legger henne ned igjen og setter meg på sengekanten..problemet nå er at hun har sovet 15 min før hun våknet igjen - og har på en måte fått hvilt seg litt..så nå ligger hun fortsatt våken, men det er stille-ish i senga..hun ligger og "hulker" (og ja, det er sånn påtatt, irriterende liksomhulking) innimellom, men ikke noe mer..så vi får se, nå er det 20 minutter siden jeg gikk ut ca, begrenser seg hvor lenge jeg gidder å stå og henge ved spisebordet for å fange opp hvert et "hulk" og respondere med et "sjjjj" Jeg er nemlig ferdig med å brette klær, og det andre rotet oppå her innebærer at jeg må gå rundt i huset for å rydde vekk - og da begynner vel rabalderet igjen Jeg er faen så lei dette tullet!! Men når grin-deg-i-søvn ikke er aktuelt så er stå-her-og-heng alternativet Jeg brenner etter å knytte på meg de nye joggisene og løpe en tur, men innen hun har sovna har sikkert den lysten brent ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 5. august 2015 #3180 Del Skrevet 5. august 2015 Fy søren, så frustrerende med søvnstyr! Men jeg måtte trekke på smilebåndet noen ganger av Liten på rulleskøyter og Liten og R. Herlighet så søte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå