lille_frosk Skrevet 28. juli 2015 #3141 Del Skrevet 28. juli 2015 Velkommen tilbake Diddles! Håper formen er stadig stigende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 28. juli 2015 Forfatter #3142 Del Skrevet 28. juli 2015 Takk lille_frosk, det er den absolutt Jeg har bare vondt i hodet idag, magen er sånn noenlunde igjen *puh* Nå har jeg tatt en lang god dusj, tatt på meg den nye favorittjeansen min, spist knekkebrød med hvitost til frokost og drukket verdens beste cappuccino fra kaffemaskinen vår! Føler meg så bra!! At vekta har gått ned er kanskje ikke så rart mtp de siste dagene, men det var en digg følelse å se de tallene blinke mot meg Vi sov til 10.30 idag hele gjengen, vi har seriøst den beste senga i hele verden Liten sov sammen med oss inatt..Hun har delt seng med Storesøster hele ferien, og det ble rett og slett for mye for henne at hun plutselig skulle sove alene! Hun var helt knust igår kveld under kveldsstellet, og når jeg spurte henne hva som var galt kom dette; "Fyst så bodde me ein plass, så sko me bo på hotell i bare to dagar åsså nå e me plutseligt hima - de blir for mahasse for meg mamma!!! *hulksnufs* Eg savne vennene mine, å leeheekene mine - eg vihihil leheheka me leeeekene mine" Stakkar lille venn, snott og tårer fossa ut og hun var helt vrak Snille gode mannen så løsningen med en gang, og tilbydde henne å sove sammen med oss - da roet hun seg ganske fort Hun sovnet tett inntil meg, med en liten hånd på armen min slik hun har gjort siden hun var sånn bitteliten Lille strykeren min, stryker og stryker på mammaen sin, helt til hun sovner selv *sukk* Det er hverdagslykke det!! Idag skal vi få tak i midlertidig kjøretillatelse og bestille nytt sertifikat til meg..det er nemlig fort gjort at jeg glemmer at jeg ikke har sertifikat og "bare skal" ett eller annet!! Surrehode!! Det kan bli en dyr affære, så mannen bare --> det ordner vi først av alt! Etterpå skal vi kikke på tapet til Liten sitt rom, og kjøpe maling til gjesterommet De siste to ferieukene er det endel som skal ordnes her i heimen, så dagene kommer vel til å fly er jeg redd Hahaha, jeg er klissete lykkelig over å være hjemme igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 28. juli 2015 Forfatter #3143 Del Skrevet 28. juli 2015 Jaha, da har jeg ny telefon - helt blank, ingenting på Ingen telefonnummer what so ever!! Lessons learned, nå er iCloud skrudd PÅ Så neste gang dette skjer (det skal ikke skje igjen, men hvisomatte dersomatte...) så har jeg alt lagret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 28. juli 2015 #3144 Del Skrevet 28. juli 2015 Har du samme telefonnummer? Tenkte meg en tue på trening i morgen kveld - om formen tillater det. Hvordan er din form? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 28. juli 2015 Forfatter #3145 Del Skrevet 28. juli 2015 Jeg har samme nr ja, har bare skaffet meg nytt simkort og puttet det i mannen sin avlagte Iphone 5s Han gikk jo hen og skaffet seg gedigne iPhone 6 før vi reiste Den er latterlig stor!! Jeg vet ikke helt om formen tillater det Jeg har magesmerter fra en annen verden innimellom, og det som kommer ut er blodig-isj Såeh..spinning er sikkert ikke så lurt hvis det ikke blir sånn over natta kjempeforbedring..mulig jeg må en tur til legen! Jeg tenker det har med tablettene jeg tok å gjøre, men jeg er ikke sikker..alt sto jo på spansk, så jeg vet bare det de sa; ta 2 tabletter første gang og så 1 tablett etter hver gang på toalettet med diarè..jeg trengte bare de første 2 tablettene, så så vanvittig mye skade kan de jo ikke ha gjort Jeg vet ikke, det er ikke noe gøy ihvertfall!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 29. juli 2015 #3146 Del Skrevet 29. juli 2015 Eeeeh, Egilspinning er definitivt ikke lurt når det er snakk om blod annet enn der det skal komme blod fra. Og ikke da engang, nesten. Håper det enten blir bedre eller at du kommer deg til legen. Det høres virkelig ikke noe gøy ut! Jeg er i utgangspunktet klar, for kroppen er bare sånn deilig-støl etter gårsdagen, men blir det verre utover kvelden har jeg ingenting på spinning å gjøre jeg heller. Gidder ikke å gå om jeg ikke er mer enn 95% sikker på at jeg kommer til å gjøre en okay jobb. Da blir jeg bare skuffa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 29. juli 2015 #3147 Del Skrevet 29. juli 2015 Men...men... Skulle ikke du komme og klemme på meg og spise kake på Pascal...? Da kan du jo ikke lenke deg fast hjemme så altfor lenge ihvertfall... Spøk til side, jeg skjønner godt at det er deilig å være hjemme hos seg selv igjen, særlig når ferien ble avsluttet med dårlig form! Det er nok godt med å komme hjem til rutiner igjen både for stor og spesielt Liten tenker jeg! Håper dere får fine uker i den gjenstående ferieperioden! ...selv om det ikke høres helt bra ut dette med formen din altså... Jeg stemmer for at du bør få det sjekket ut ganske fort hvis det ikke er tegn til bedring! *strengstemme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 29. juli 2015 Forfatter #3148 Del Skrevet 29. juli 2015 Eeeeh, Egilspinning er definitivt ikke lurt når det er snakk om blod annet enn der det skal komme blod fra. Og ikke da engang, nesten. Håper det enten blir bedre eller at du kommer deg til legen. Det høres virkelig ikke noe gøy ut! Jeg er i utgangspunktet klar, for kroppen er bare sånn deilig-støl etter gårsdagen, men blir det verre utover kvelden har jeg ingenting på spinning å gjøre jeg heller. Gidder ikke å gå om jeg ikke er mer enn 95% sikker på at jeg kommer til å gjøre en okay jobb. Da blir jeg bare skuffa. *miff* jeg har sånn skikkelig dødslyst å gå, og akkurat nå føler jeg meg ganske bra..jeg ser det an utover dagen, er det greit? Mulig det var sånn at siste rest skulle ut igår..det som ble stengt inne av tablettene liksom! Jeg vet ikke..det er iallefall ikke så vondt idag, og mer normalt! Jeg skal opp på apoteket og få tak i sånne melkesyrebakteriekapsler, gir de en sjans før jeg evt. tar kontakt med legen Skjønner tankegangen din ifht trening eller ei når du er støl, kroppen har godt av hvile også - noe Egilspinning bare ikke er Men...men... Skulle ikke du komme og klemme på meg og spise kake på Pascal...? Da kan du jo ikke lenke deg fast hjemme så altfor lenge ihvertfall... Spøk til side, jeg skjønner godt at det er deilig å være hjemme hos seg selv igjen, særlig når ferien ble avsluttet med dårlig form! Det er nok godt med å komme hjem til rutiner igjen både for stor og spesielt Liten tenker jeg! Håper dere får fine uker i den gjenstående ferieperioden! ...selv om det ikke høres helt bra ut dette med formen din altså... Jeg stemmer for at du bør få det sjekket ut ganske fort hvis det ikke er tegn til bedring! *strengstemme* *ler* jo det skal jeg jo også Det begynner å minke på tida mi eneste...men det er jo en fin ting å gjøre ei helg til høsten også, er det ikke? For jeg tror helt seriøst ikke jeg kommer meg til Oslo iløpet av de siste feriedagene...det står for mye på todo-listen min her hjemme Jeg skal sjekke opp hvis det ikke gir seg når jeg begynner på melkesyrebakterier! Jeg mistenker at det er en mageinfeksjon, det oppfører seg ihvertfall sånn..og de pleier å gå over av seg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 29. juli 2015 #3149 Del Skrevet 29. juli 2015 Jeg har store planer om å dra til Oslo til høsten en gang. Bestis skal jo få baby i oktober. Hadde det ikke vært helt fantastisk om vi kunne finne på noe alle tre? Eeeeh...jeg tror kanskje jeg slår fra meg trening i dag jeg altså. Våknet opp og var som sagt deiligstøl, men nå er jeg bare vondt-støl. AU! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 29. juli 2015 #3150 Del Skrevet 29. juli 2015 *ler* jo det skal jeg jo også Det begynner å minke på tida mi eneste...men det er jo en fin ting å gjøre ei helg til høsten også, er det ikke? For jeg tror helt seriøst ikke jeg kommer meg til Oslo iløpet av de siste feriedagene...det står for mye på todo-listen min her hjemme Jeg har store planer om å dra til Oslo til høsten en gang. Bestis skal jo få baby i oktober. Hadde det ikke vært helt fantastisk om vi kunne finne på noe alle tre? Eeeeh...jeg tror kanskje jeg slår fra meg trening i dag jeg altså. Våknet opp og var som sagt deiligstøl, men nå er jeg bare vondt-støl. AU! Jaaaa, høsten er også fin å gjøre sånt på , det er jo veldig bra å ha noe å glede seg til! Jeg stemmer for at vi får til det! Nå skal jeg gjøre et forsøk på å bli støl jeg også, men håper jeg ikke blir invalid-støl... Det er så vondt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 29. juli 2015 Forfatter #3151 Del Skrevet 29. juli 2015 Jeg har store planer om å dra til Oslo til høsten en gang. Bestis skal jo få baby i oktober. Hadde det ikke vært helt fantastisk om vi kunne finne på noe alle tre? Eeeeh...jeg tror kanskje jeg slår fra meg trening i dag jeg altså. Våknet opp og var som sagt deiligstøl, men nå er jeg bare vondt-støl. AU! Jaaaa, høsten er også fin å gjøre sånt på , det er jo veldig bra å ha noe å glede seg til! Jeg stemmer for at vi får til det! Nå skal jeg gjøre et forsøk på å bli støl jeg også, men håper jeg ikke blir invalid-støl... Det er så vondt! Oh så gøy!! Ja det må vi prøve å få til Jeg skal ikke gjøre noen forsøk på å bli støl, fikk klar beskjed om å ta det med ro når jeg var innom apoteket og forklarte hva problemet var Så nå har jeg fått noe greier jeg skal ta for å balansere magen, også må jeg være forsiktig med hva jeg spiser..og som sagt ikke drive med noe tung trening før det har blitt bra! Jeg er litt sånn *miff* fordi jeg ikke kan trene, men.. Nå har vi vært og kjøpt maling til rommet til Liten (fargen heter Lille Prinsesse, haha hvor passende er ikke det da?!) og takshingel til å legge på hønsehuset, så ser det litt finere ut enn med den gedigne presenningen som har vært på siden i høst Har planer om å male hønsehuset utvendig og fikse opp litt innvendig før høsten kommer for fullt også, må bare se hva jeg får tid til! For i tillegg til å fikse opp hønsehuset skal jeg lage en fin krok på terrassen utenfor soverommet vårt, med pallesofa, grill og terrassevarmer Jo også male rommet til Liten - så mye tid til å kjede seg er det ikke Jeg må ha hjelp av pappa til å få europaller hjem, vi har ikke hengerfeste på noen av bilene våre..Sånn som været er her på vestlandet er jeg enig med mannen i at det ikke er vits i å bruke mange tusen kroner på utemøbler som likevel blir ødelagt! Så da gjør vi det billig, og pallesofa er jo kjempestilig synes jeg Gleder meg til å komme igang med ting, akkurat nå er alt litt sånn "i lufta"..vi skal igang med rommet til Liten ikveld da, skru ned og flytte ut ting, sparkle spikerhull og teipe lister! Så kan vi male imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 29. juli 2015 Forfatter #3152 Del Skrevet 29. juli 2015 (endret) Hoi, need some help here Vi får ikke Liten til å sove!! Hun er blitt helt snodig nå iløpet av ferien, skal ikke legge seg - selv om hun er trøtt som en dupp Etter vi kom hjem er det blitt helt ille!! Når hun sovner så våkner hun etter noen timer og sier hun ikke er trøtt lenger og vil stå opp!! Igår var hun våken i 4 (!!) timer fra 21-01..jeg aner ikke hva vi skal gjøre for å snu denne trenden, og tror seriøst jeg blir gal snart *riversegihåret* Nå er hun våken igjen, våkna kl 21 ikveld også og er ikke trøtt sier hun (jeg ser jo at sannheten er en annen, men prøv å si det til en 4 åring da ) Hun er helt umulig å snakke med for tida også, og når hun gråter eller det er noe hun ikke vil så blir hun helt baby; gråter og snakker med sånn babystemme Hun er helt rar!! Hjelp!! Jeg kjenner henne ikke igjen... Endret 29. juli 2015 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 30. juli 2015 Forfatter #3153 Del Skrevet 30. juli 2015 Himmel og hav, kort natt inatt gitt - Liten var våken kl 6.30 idag tidlig Etter 2 kopper kaffe og en halvtimes hvil mens hun så barnetv (takk og pris for SommerMorgen ) så klarte jeg å kreke meg ut på badet for å dusje Hun holdt det nemlig gående til klokka 1 inatt også, så at hun i det hele tatt har klart å være våken idag er meg et stort mysterium!! Hun sovna kl 18 ikveld, da klarte jeg ikke å holde henne våken mer..rettere sagt, da hadde hun allerede sovet i et kvarter i bilen Dro inn til foreldrene mine i ettermiddag for å få litt avlastning Kjære skulle kjøre mammaen sin i noe selskapsgreier for gamle tanter () og jeg så ikke for meg hvordan jeg og Liten skulle holde ut ettermiddagen alene Temperamentet hennes har nemlig vært i tråd med at hun har sovet dårlig i det siste for å si det mildt..nabodama humret litt når hun gikk forbi oss i formiddag, vi styrte på med hagearbeid mens Liten av og på var med slæsj lå på bakken og hylte for ett eller annet Det må unektelig ha vært litt underholdende å se på! Men vi fikk nå gjort litt, renska opp i ugras som har fått vokse fritt mens vi var vekkreiste, kantklipte gresset utenfor muren og kostet på gårdsplassen..alle bladene som ligger på bakken minner oss på at høsten er på vei Det har jo ikke vært skikkelig sommer her hjemme enda! Er jo lov å håpe på at august har noen varme fine dager å by på Etter Liten la seg har jeg fått tapet lister på rommet hennes og vasket veggene, så nå står det klart til å males I det tempoet ting skjer nå om dagene skal jeg være glad om vi er ferdige til neste år Vi får ikke gjort en dritt så lenge hun ikke skal sove...nå har hun vært våken siden klokka 21 ikveld også!! Forstår ingenting jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. august 2015 #3154 Del Skrevet 1. august 2015 Ånei! Søvntrøbbel er noe herk! Kan det hjelpe med en liten daglur? At hun egentlig tar en liten lur når hun sovner kl 18? Det er det eneste tipset jeg har å komme med. Håper virkelig det går over fortere enn svint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 1. august 2015 Forfatter #3155 Del Skrevet 1. august 2015 Takk for tips!! Men..Hun klarer ikke å hvile..uten at det blir så seint som du nevner her, i 18 tida - og hvis hun får stå opp igjen etter en så sein hvil så legger hun seg uansett ikke før kl 23 lizzm Nei vi får holde fast ved rutinene vi hadde før vi reiste; kveldsmat og Barnetv, så tannpuss og kveldsstell før vi leser og synger på sengekanten Før vi reiste så sov hun innen kl 19, og sov til neste morgen rundt 7-7.30..det er jo helt vanlig for en 4 åring etter hva jeg har skjønt; 11-12 timer søvn! Inatt gikk det mye bedre med sovingen!! Så jeg tror bare hun har vært helt utafor ifht rutiner og søvn..igår sovna hun kl 19 og våkna kun for å tisse kl 21 Når hun våkna så var vi litt sånn og tenkte vel at nå er dette blitt en dårlig vane..men så sovna hun igjen når vi la henne i senga etterpå Seier!! Sov hele natta - helt til klokka 9 idag!! Så da er gjerne den delen forbi..da har vi bare de andre utfordringene igjen; gå på do når du må tisse, snakke med vanlig stemme (ikke sutrestemme eller babyspråk - herregud noe så irriterende!! ) og få kontroll på temperamentet igjen - det er nemlig noe ala dette --> for hver minste ting Alt går seg mest sannsynlig til etterhvert som vi får kontroll på sovingen.. Igår ble jeg ferdig med soverommet hennes, og det ble SÅ fint Deilige lyserosa fargen!! Så nå gjenstår det bare å henge opp litt bilder og sånn, og få tak i et garderobeskap som ikke tar opp hele rommet.......høhø, alle jeg har sett på er sånn 2 meter høye - det nytter jo ikke!! Fant et på Ikea sine sider som er 140 cm høyt, og lyserosa *elsk* Men, så vet vi ikke hvor fine de er i virkeligheten - oftest synes jeg Ikeamøbler bare er fine på nettsida og i katalogen Men jeg får tenke litt på det, kanskje jeg tar meg en dagstur over fjorden i neste uke! Kjære driver og henger opp ny lampe i taket hennes nå; jeg fikk tak i Eos Vita mini (sånn fjærlampe vettu) på salg idag Tror det blir nais!! Ellers har vi kost oss nede i sentrum idag; frokost på bakeriet, is på en benk i gågata og nye sko til meg og kjære (elsk på de nye skinnskoene til Ecco ) Vi traff foreldrene mine og tantegutten min J på lekebutikken og tok de med hjem hit så ungene fikk leke litt og vi fikk drikke kaffe Når foreldrene mine og J skulle gå ville Liten også være med, så da ble det sånn Hehe..digg! Vi skal hente henne snart da, de driver og pusser opp badet hjemme, så de har verken toalett, dusj eller vask..ikke lett å ha overnattingsgjester da - ihvertfall ikke en sånn kresen gjest som Liten..hun går jo ikke på do hvor som helst Satt og lurte på hva jeg skulle finne på å lage til kvelds, ramlet over en blogg der ALT ser kjempegodt ut Noen er blitt frisk - og sulten hele tida Vi lagde dette, og jeg sier bare o.m.g Fy søren så godt!! Anbefales!! Vi brukte kyllingfilet istedet for klubber, det fungerte veldig bra! Som tilbehør laget jeg salat med ruccola, avokado, tomat og pinjekjerner *slurp* Jeg er SÅ mett, det er helt latterlig Men ja - løp og lag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 2. august 2015 #3156 Del Skrevet 2. august 2015 Så kjipt! Men samtidig veldig greit at det forhåpentligvis ser ut til å komme tilbake til normalen! U-sovende unger er veldig lite sjarmerende. A er også sånn for tiden, når hun er trøtt. Blir steike forbanna og rister fordi hun er så sint! Her er det 10 timers søvn som er ideelt. Skulle gjerne hatt en 14-timersunge altså. M har heldigvis 12+. Ååå, den lampen er så nydelig! Hvor var den på salg, og hva måtte du betale? Kan vi få lov til å komme på besøk en dag og se? Og pip gjerne om du har lyst til å ta med deg noen lekekasser til meg fra Ikea! Vi trenger sårt noen nye her i stua. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 2. august 2015 Forfatter #3157 Del Skrevet 2. august 2015 Vi er nok tilbake til normalen Det er deilig!! Inatt sov hun på rommet sitt - av egen fri vilje ...at hun kom inn til oss i 3-tida snakker vi ikke så høyt om Ihvertfall ikke siden hun sov til kl 9.30!!! Bursdag og julaften på en gang jo Jeg er premenstruell som bare det og trenger helt avsindig mye søvn, så siden Liten sov så lenge så ble det 10 timer søvn på meg inatt - føler meg litt mer som et menneske, ikke bare troll liksom Jeg var på Christiania belysning (tror det er det den heter? Den som ligger oppe på Extra Leker!) Fikk 20 % avslag på den, så med oppheng kom den på rett under 700 kr Det var den siste de hadde, så jeg turte ikke annet enn å kjøpe den De andre jeg har sett av de lampene har vært så store, denne her er bare liten og søt Vi har kjempelyst på besøk, så bare kom Liten trenger å leke med noen på sin alder for å si det sånn ...og jeg trenger å !!! Jeg gir et pip om jeg stikker på Ikea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 2. august 2015 #3158 Del Skrevet 2. august 2015 Wæææ, hva ER det med mensenkroppen som trenger så mye søvn? Jeg merket det ikke før, men nå blir jeg helt padde. Er vel alderen. Men ååå, 10 timer høres himmelsk ut. Jeg ligger på rundt 6,5 tim - som regel usammenhengende - og det går akkurat. Problemet er at det skal så lite til før kroppen takker for seg. Jeg kunne tenkt meg en stor til å ha på vårt rom, men de er jo dødsdyre! Vi kan komme på besøk neste helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 2. august 2015 #3159 Del Skrevet 2. august 2015 Hvilke ecco sko ble det? Jeg kjøpte meg disse i går: så klassiske og myke- falt pladask ( uten at det er det mest spennende paret ever) Bilde fra http://demandware.edgesuite.net/sits_pod21/dw/image/v2/AAJX_PRD/on/demandware.static/Sites-EccoUS-Site/Sites-ecco/default/dw9054d2e3/images/hi-res/213613/55351/01_213613_55351.jpg?sw=1024&sh=1024&sm=fit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 2. august 2015 Forfatter #3160 Del Skrevet 2. august 2015 Wæææ, hva ER det med mensenkroppen som trenger så mye søvn? Jeg merket det ikke før, men nå blir jeg helt padde. Er vel alderen. Men ååå, 10 timer høres himmelsk ut. Jeg ligger på rundt 6,5 tim - som regel usammenhengende - og det går akkurat. Problemet er at det skal så lite til før kroppen takker for seg. Jeg kunne tenkt meg en stor til å ha på vårt rom, men de er jo dødsdyre! Vi kan komme på besøk neste helg! Hahahah, det er definitivt alderen..kombinert med det faktum at vi nå har unger - også kjent som små energityver Åh, jeg også sikler på en sånn stor til vårt soverom..ikke helt usannsynlig at jeg tar og driter en lang gang i om den er dyr og unner meg den anyways Den Liten fikk er så søt Akkurat passe til hennes rom!! Neste helg høres bra ut, såvidt jeg vet har vi ingen planer! Hvilke ecco sko ble det? Jeg kjøpte meg disse i går: så klassiske og myke- falt pladask ( uten at det er det mest spennende paret ever) Bilde fra http://demandware.edgesuite.net/sits_pod21/dw/image/v2/AAJX_PRD/on/demandware.static/Sites-EccoUS-Site/Sites-ecco/default/dw9054d2e3/images/hi-res/213613/55351/01_213613_55351.jpg?sw=1024&sh=1024&sm=fit. Det ble disse *eeeeelsk* De er bare helt sykt gode på!! Jeg har hatt et par lignende i brunt semsket skinn som jeg omtrent har slitt ut, så det var ingen tvil når jeg så disse *musthave* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå