Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Hvordan ble bursdagsfesten? Over 30 stk, du er gal! Gratulerer med dagen til den skjønne fireåringen!

Leit å lese om klump i magen og last-baby-blues... Typisk at mammaen til storesøster skulle være preggodame midt oppi dine tanker og ørsmå forhåpninger! Så får du heller trøste deg med å bli superfit av all treningen du må gjennom for å bearbeide det

Gratulerer så mye til den vakre fireåringen deres!!

Gleder meg til å lese om hvordan sjiraffen ble mottatt!

Hipp hurra for Liten!

Diddles - hei! Vet ikke om du husker meg, men jeg har skravlet litt i boken din for ganske lenge siden, og du rakk å skravle bittelitt i min også, før jeg forsvant inn i masterbobla. Gratulerer med fireåring! Det må være en helt sær følelse - et veldig fysisk bevis på hvor fort tiden går. Last-baby blues-innleggene dine er nydelige og veldig såre å lese. Selv om ikke jeg er der nå har jeg i tidligere liv (ikke bokstavelig talt tidligere liv) kjent på noe av det samme, og jeg synes du skriver så fint og ærlig om hvordan det føles. Det er så leit når man ikke kan styre sin egen skjebne sånn, og når de tingene du ønsker deg så mye er avhengig av andre mennesker for å gå i oppfyllelse - eller ikke gjøre det. Uansett synes jeg du er tøff og modig, og det er lov å synes dette er vanskelig. 

Hellæ :vinke: Det har vært dagesvis med høyt tempo, masse å gjøre og lite tid til å sitte på ræva og skrive - men her er jeg igjen :nigo: Så koselig med bursdagshilsner til Liten!!! Vi sier tuuuusen takk *neierfint* Hun er en fantastisk 4- åring!! ..mer om det lenger nede! ..og selvsagt husker jeg deg igjen Lille Frosk :klemmer: Grattis med bestått master *juble* Det må være en deilig følelse!!! Fint å "se" deg igjen her inne!!

Jeg bakte stort sett hele lørdagen - siden jeg doblet pizzahornoppskriften :sjenert: Endte opp med nesten 100 pizzahorn, så endatil folk spiste godt har jeg fryseren full av sånne små deiligheter *fryd* Geniale til turmat/ i lunsjboksen eller hvis vi er fysne på noe enkelt men godt!! Ganske lei av det meste når jeg sank ned i sofaen seint lørdags kveld, men da var alt klart unntatt å blåse opp ballonger, pynte bløtkaka og lage salat :)

Bursdagsfesten ble sånn skikkelig fin! Værgudene var på vår side, så vi fikk både sol og forholdsvis okei temperatur utpå dagen her *puh* ..og godt var det, for med smått og stort var vi mye nærmere 30 stk enn 20 :daane: Jeg vet Mazzi, klin gal og alt det der - men sånn blir det når vi inviterer familie, faddere og nære venner på en gang - da blir vi mange..sånn one big happy family *ler* Stuene våre var fylt opp av vimpler, gassballonger, gavepapir og folk vi er glade i i mange mange timer!! Vakkert rett og slett :rodmer:

Vi serverte nammis pizzahorn med salat, og på kakebordet sto det både jordbærbløtkake, en diger sjokoladekake, svigermors sitronpai, is, gele og sjokoladepudding *slurp* Ingen gikk sultne herfra for å si det sånn!! Liten fikk så masse fint; 2 sett med shorts og t-skjorte, verktøy til verktøyskrinet sitt; en hammer til, vater, målestokk, arbeidshansker og sag, Elsa-veske full av klemmer, strikker og armbånd, Elsa-hansker med musikk (Sweet Lord :hoho:), morgenkåpe, en stor babydukke, strykebrett, en god slump penger, leke-smoothiemaskin, Blafre matboks og drikkeflaske og en _diger_ pose godteri!! Til å begynne med klarte hun seg sååå bra, vi var helt imponerte!! Hun takket fint for det hun fikk og ble sånn tydelig glad..men etterhvert ble det litt mye for henne, hun liker ikke når det blir så mye folk og fokus på henne - så da trakk hun seg litt og krøyp inn i det sjenerte skallet sitt! Menmen ;) Vi sparte gavene fra oss til neste morgen, for vi ville hun skulle få noe på selve dagen sin også..Så en stk sliten men fornøyd Liten sovnet i mamma og pappa sin seng - for siste gang som 3 åring! ...og mammaen måtte gråte noen store takknemlige tårer over hvor fin lita jente vi har...og litt for hvor fort tiden går :sjenert:

Neste morgen våknet hun med et stort smil!! "Go måren mamma, nå e eg endelig 4 år!!" Hun fikk første gaven oppi senga; Elsakjolen! Løftet den andektig ut av eska med et gisp (!!) og bare --> "akkurat sånn eg ønska meg mamma, KOR fant du denna?!" :fnise: Det morsomme var når hun oppdaget diademet som lå oppi eska (kjære hadde selvsagt kjøpt et skikkelig et - ikke sånn plastik-ræl som jeg hadde valgt *ler*) ...hun løftet det opp, tok det på hodet og så kastet hun det fra seg!!! Jeg bare --> :hakeslepp: Liten da *streng stemme* Hva er det du gjør?! Og hun bare :blink: "sånn gjorde jo Elsa me sitt diadem!!" :ler: Hun der altså!! 

Så sto vi opp og gikk inn i stua..midt på stuegolvet sto *damtadam* DEN store presangen!! Hun ble helt satt ut!! Sirklet rundt den, tok litt i den og luktet (!!) på den - funderte litt over hva det kunne være inni før hun fikk klarsignal om å pakke opp..og den reaksjonen skulle jeg gjerne hatt på film, når hun oppdaget at det var en diger sjiraff oppi eska :ler: Hun gispet sånn _superhøyt_!!! Hahaha, det er vanskelig å beskrive den lyden - men den var helt ubetalelig!!! "Mamma å pappa - dåkke e galne!!! Har dåkke fonne en sjiraff te meg!? De hadde eg aldri trudd!!" :hoho: Hun klemte og klemte på oss og sjiraffen, pratet med den og klappet den..stråååålende fornøyd lita jente i Elsakjole som drysset glitter _overalt_ og med en diger sjiraff i armkroken!! "Eg ELSKE å vær 4 år!!" proklamerte hun høyt!! Og så koste vi oss med sjokoladekake og gele til frokost før vi kjørte til bhg..Der ble hun møtt av flagg og jublende barn og voksne, vi leverte fra oss fruktsalat og vaniljekesam og vinket til Liten som smilte nesten rundt det lille ansiktet sitt!! Jeg hentet en like fornøyd Liten noen timer senere, som på inn- og utpust fortalte om dagen sin i bhg og feiringen med vennene sine! Vi kjørte hjem og laget bursdagsmiddagen; pølse med potetstappe og kokt brokkoli :ler: Har man bursdag så har man bursdag - da er det det beste bursdagsbarnet vet på menyen, sånn er det bare! Til mitt "forsvar" var det hjemmelaget potetmos og "Jacobs Utvalgte" pølser, så sånn sunnhetsmessig scoret det ganske bra tror jeg :tunge1: Etter middag var hun klar for mer kake og gele, så da ble det sånn..haha, for et kosthold på oss disse dagene, vi må vel på sukkeravvenning hele gjengen tenker jeg!! 

Når kvelden kom var det vanskelig å sovne! Masse masse nye inntrykk og en million tanker som svirret i hodet..tilslutt sovnet hun da, med den lille hånda si flettet inn i min..varm søt pust mot fjeset mitt..et lite smil om munnen :hjerte: ...at hun litt senere våknet helt hysterisk og hadde tisset ut hele senga si snakker vi ikke så høyt om ;) 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...og dette er Liten som 4 åring! 

Liten er..perfekt! Hahaha, jeg er langt fra objektiv her!! Men sånn er det bare :hoho: Tenk at min kropp har klart å skape et sånt vakkert lite menneske!! En god blanding av mamma og pappa er hun; lik sin pappa i utseende og som sin mamma i temperament og følelsesregister; en liten berg-og dalbane :fnise: 

Dette er ei jente med masse følelser, bein i nesen og en vilje av stål! Lærer hun seg å håndtere alle de følelsene og bruke den viljen på rette måten kan hun få til hva det enn måtte være ;) Hun er veldig selvstendig, vil og får til!! Samtidig er det noen ganger godt å bare være lita, krype oppi fanget på mamma eller pappa og få hjelp :hjerte: Hun er trygg på seg selv; tør å stå for det hun mener, er ikke redd for å si fra når hun ikke er enig - og gidder ikke alltid å følge stimen :ler: Hun er snill med både dyr og oss som er rundt henne, raus med klemmer og gode ord og hun har masse omtenksomhet inni seg!! Litt sjenert - men tør opp etter en stund om hun føler det er greit! Hun har et språk det står respekt av, sånn har det jo vært lenge - men vi må lete etter de få tingene hun sier "feil"..og synes det er _så_ søtt når disse ordene sniker seg inn!!

I barnehagen har hun gode venner, og vi ser at hun stortrives nå :hjerte: Vi får tilbakemeldinger som stemmer 100 % overens med den jenta vi ser hjemme - på godt og vondt! Det er lett å levere henne om morgenen, og jeg henter ei blid og fornøyd snuppe som har masse å fortelle om dagen sin..

Liten er en kreativ sjel, hun elsker å tegne og male, bygge ting med klosser eller playdoh og synger av hjertens lyst med den sukkersøte stemmen sin :hjerte: Hun kan være tålmodig når hun sitter med tegnesakene sine, og er _ganske_ god til å tegne..! Vi kunne tapetsert vegger med alt hun har produsert disse årene :ler: Hun perler bittesmå perler lett som bare det, finmotorikken hennes er det ingenting å si på!! 

Grovmotorisk sett får hun stort sett til det hun vil, men hun er ikke den tøffeste i gata for å si det sånn ;) Hun liker å klatre - men ikke veldig høyt opp, det stopper liksom opp litt, så vil hun ned igjen! Hun hinker ganske bra, å hoppe paradis og strikk er kjempegøy!! Både sparkesykkel og vanlig sykkel brukes ganske mye..når hun sykler - fortsatt med støttehjul - så har hun bra kontroll og hun er glad i fart, men helst bare på flatene..hun spenner seg endel når det kommer bakker, og må jobbes ganske mye med for å våge å slippe seg! Men når hun da har rent ned en bakke så EIGER hun verden :ler: Hun er opptatt av sikkerhet - bruker _alltid_ hjelm og har godt vett i trafikken; ser seg for når vi skal over veien/ venter på grønn mann og går inntil siden når det kommer bil *måttedetvare* 

De siste ukene har personligheten hennes virkelig trådd frem i lyset - og det er så godt å se, at alle kampene vi har hatt og alt vi har snakket om har satt sine spor på en positiv måte! Hun har roet seg _veldig_ i forhold til disse eksplosive utbruddene sine, nå er hun stort sett glad og fornøyd :hjerte: Om hun ikke er enig så prøver hun først med "vær så sniiiill" og "pliiiiis" før hun evt. prøver å forhandle seg frem til noe i nærheten av det hun såg for seg..andre ganger tar hun det svaret hun får og bare--> "neivel!" ..og vi sitter igjen og bare :blink::ler: Hun sprer god-ord rundt seg som blomster og er generelt sett veldig høflig :overrasket: Uttrykk som; "de hørtes herlig ut" og "tusen takk, så snille du e" regner over oss flere ganger daglig - vi er helt godsmacked :hoho:

Alt i alt en herlig liten unge, vi er rike!! Liten...mamma og pappa elsker deg herfra til evigheten :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var en skikkelig fin oppdatering! :hjerter: Tenk at du har 4-åring i hus, da! :hakeslepp: Det er crazy hvor fort tiden har gått. Det virker nesten som om det var i går at de var hver sin ubrukelige lille klump, og vi satt og drakk kaffe og prøvde å ikke være for trøtte. :fnise:

Liten er en fantastisk jente, og dere er heldige at hun er akkurat deres! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres jo helt nydelig ut, lille Liten :hjerte: Gratulerer så mye med fireåring i hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Nydelige skildringer både av bursdagen og av Liten! :hjerte: Skjønner godt at dere er fornøyde med henne altså! :jepp: Jeg elsker sjiraffbildene på Insta! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er O'boy juks når det er sjokoladestopp :klo:

Det er jo pulver ;) Må gå bra det 👍
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var Oboy'en? :ler: 

Og altså... *tar frem strengestemmen* Klokken 00:06 er det tid for å ligge i sengen, ikke crave Oboy. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var Oboy'en?

Og altså... *tar frem strengestemmen* Klokken 00:06 er det tid for å ligge i sengen, ikke crave Oboy.

Fantastisk formaning Belle!

Den var kjempegod :daane: ...og bare så det er sagt så drakk jeg Oboy`en først og spurte etterpå - i tilfelle :hoho: Men seriøst - er det juks å ta seg et glass O`boy i nøden?! Jeg har jo ikke snopestopp sånn sett, det er bare at jeg har bestemt meg for å ligge unna (melke)sjokoladen...og det har jeg klart nå siden før påske :hoppe: Det blir veldig lite annet snop også, bare en og annen bit veldigmørksjokolade (type 86 %) til kaffien...så lørdagskveldene har endret seg fra bordet fullt til kanskje en liten skål med ettellerannet han synes er godt, og bær eller yogurtnøtter til meg :fnise: Snublet over Freia Premium med kokos og trodde jeg var død og kommet til himmelen :daane: Altfor god, så den tør jeg ikke kjøpe flere ganger - for den forsvant _fort_ :sjenert: Sikkert kjempeusunn...garantert...for den var for god til å være "sunn"!! 

Var på MRL/ stretch med den mest selvopptatte instruktøren i manns minne igår :roll: Hvor mange ganger iløpet av en halv time kan man sjekke hårbåndet lizzm?! MRL-delen var tung nok den altså, om enn litt lite variert og enda mindre inspirerende..Etterpå skulle vi ha en halv time stretching, noe jeg har gleda meg til i en evighet for jeg er stiv som en stokk og har vondt hist og pist! ...jeg er snill når jeg sier det var helt latterlig!! Det var - på det beste - vanlig uttøying..ingen av øvelsene gikk i dybden eller gjorde vondt på en god måte eller noenting :overrasket: Akkurat idet jeg kjente strekkingen tok tak så skulle vi bytte side eller øvelse :sur: Jeg ble kjempeskuffa, for de andre gangene jeg har vært på stretching så har det vært s.å. bra!! Jaja, fikk nå trent litt ihvertfall..og kjenner godt at jeg har en (stor) rumpe idag :ler: Blir sikkert litt utfordrende med knebøy og utfall ikveld *kremt* For planen er quickspin og funksjonell styrke ikveld..det blir ikke sjans til så mye mer før fredag, for mannen reiser vekk onsdags morgen og kommer hjem fredag ettermiddag/ kveld :dry: Men jeg har bestemt meg for å ta opp igjen hjemmetreningen for å få inn litt styrke..merket det godt igår at det er lenge siden knebøy, utfall, armhevinger og situps..så da kan jeg holde på med sånn trening når han er vekke ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg superfresh på trening i rooosa tights og svart topp...og halvveis i dagens time fant jeg ut hvorfor jeg har latt vær å bruke akkurat denne Rönisch tightsen min _på trening_ :daane: Ikke bare ble den totally see trough av svette (:overrasket:) - men det såg rett og slett ut som jeg hadde tissa på meg :hoho: Der står jeg, fremmerst i salen med en haug folk bak meg - og oppdager at jeg svetter visst særdeles mye mellom beina når jeg spinner :ler: Den tightsen passer ikke til trening, samme hvor fin den er på i tørr tilstand!! ...så bakerst i skapet med den igjen :fnise: Dagens latter!! SÅ glad jeg hadde en treningsjakke jeg kunne knytte rundt livet før jeg skulle gå hjem!! 

Alt i alt fornøyd med dagens tall på quickspin og innsatsen generelt - stølheten i rumpe og lår til tross!! Fikk skryt for den rette ryggen min i knebøy og gående utfall, og for at jeg knakk walking-diagonal-planke-koden på et blunk (selv om jeg i forkant sa det var _umulig_ _ler:)

Quickspin:

Gjennomsnittspuls: 81 %

Maxpuls: 91 %

Antall kcal: 365

:hoppe: Flinke kroppen min - gjør som den får beskjed om!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Det er lite som slår følelsen man har etter en god og hard treningsøkt hvor kroppen har spilt på lag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, flinkis! :nigo:

Hva er walking diagonal planke? :klo: Er det noe nytt hun har begynt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Det er lite som slår følelsen man har etter en god og hard treningsøkt hvor kroppen har spilt på lag!

Åh, flinkis! :nigo:

Hva er walking diagonal planke? :klo: Er det noe nytt hun har begynt med?

Det er en kjempegod følelse!! Trengte den etter søndagsen blargh-trening :fnise: 

Walking diagonal-planke er noe nytt ja - hun fant det opp i helga :ler: Du står i planke med strake armer, så skal du bakover; venstre arm og høyre fot settes samtidig bak høyre arm og venstre fot, så høyre arm og venstre fot bak venstre arm og høyre fot osv..skjønner du? Så skulle vi fremover etterpå (det var av en eller annen grunn mye vanskeligere :klo:) Det blir ny instruktør på den timen til høsten :sukk: Synes det er så synd, for hun passer så godt til å ha sånn type timer...men, vi lærer oss vel å like hun nye også - timen skulle være ganske lik videre! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten er ute i den store verden - uten mammaen sin :overrasket: Idag ble hun med bestisen sin hjem fra bhg for første gang :daane: Jeg har offisielt stor jente!! Jeg skal benytte meg av de små fritimene, gå en tur med *vossi og sole meg i solarium..og sette meg på kinarestauranten helt alene og spise stekt ris til det kommer ut ørene :fnise:

Edit: Vossi?! :hoho: Det vet jeg ikke hvem er...men jeg kan ta med meg hunden ut å gå da :tunge1:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet

Wow, virkelig stor jente altså! Hadde hun kost seg på besøk?

(Regner uansett med at du koste deg med soling, kinarestaurant og vossi ( :fnise: )! :jepp: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten har storkost seg på besøk!! ..og jeg også, for når jeg kom for å hente sto det kaffe og pavlova på bordet og ventet på meg :daane: Det morsomme her er at Liten og bestisen faktisk er i familie :overrasket: Vi fant det ut for noen uker siden, at jeg og pappaen hennes er tremenninger! Det var hos faren hans jeg stelte hester når jeg gikk på barneskolen :jepp: De var også der når jeg kom for å hente Liten, så det endte opp med beina i sofaen og skravling til klokka var altfor mye!! Ikke ville hun hjem heller, så jeg måtte bære henne gråtende ut av huset :kose: Hun var ikke i seng før kl 20, og det er s.e.i.n.t for henne...så vi får håpe ikke etterdønningene blir for harde imorgen når hun må tiiiidlig opp igjen! 

Det ble verken soling eller kinarestaurant..traff på naboen når jeg var ute og gikk med _vovvis_ og fikk litt av hvert å tenke på etterpå! Hun er mammaen til bestisen til Storesøster..Vi merker godt at hun er blitt større..Storesøster altså, det er mye følelser og styr!! Men det som er litt sånn rart er at hun har begynt å isolere seg fra venninnene..vi har prøvd å snakke med henne om det, men hun påstår alt er greit! Så forteller naboen da at Storesøster sier at hun må gjøre lekser/ husarbeid (:hoho:det er det dummeste - hun løfter ikke en finger her hjemme utenom å gå tur med hunden!!)  i helgene og sånn, så hun har ikke tid til å være med H..til meg sier hun at H skal på svømmetrening så de kan ikke henge sammen - selv om jeg vet at det ikke er tilfelle! Så hun lyger til oss - og til venninna si - og vi vet ikke hvorfor :klo: I tillegg har hun byttet passord på mobilen og nettbrettet sånn at vi ikke kommer innpå - og hun har begynt å blogge uten å spør oss om vi synes det er greit! Jeg vet at vi må ta oss en prat med henne, men det som er vanskelig er jo å vite når hun snakker sant - hun lyger oss glatt rett i ansiktet tydeligvis, og skjuler ett eller annet som hun ikke ønsker at vi skal få snusen i!! Bah...og nå skal hun være hos mammaen sin i en uke, så vi får ikke pratet med henne før tidligst neste onsdag! Nytter jo ikke å ta dette her per tlf..så ja, jeg endte opp med å vri hjernen her hjemme istedet for planen om sol og kinamat!

Jeg vet virkelig ikke hva som er smart å gjøre..det første jeg tenker er at hun skal få bytte tilbake til det passordet vi kan - både på Ipad og telefon! Hun får bare finne seg i at både instagramkontoen og internetthistorikken hennes blir sjekket innimellom..Så får hun si sannheten om hvorfor hun lyver både til venninna si og til oss..men hvordan jeg skal gå frem det aner jeg ikke! Hun kommer garantert til å bli kjempesint fordi hun ikke får ha privatlivet sitt i fred (telefon og Ipad) men litt innsyn må vi ha i hva som foregår! Eller er jeg urimelig?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke urimelig! Hun er såpass ung at dette skal dere bestemme. Jeg hadde rett og slett sagt at enten så har hun et passord dere kan eller så har hun hverken telefon og iPad lenger. Så får dere se hva som er å foretrekke. Når det gjelder blogging ville jeg sjekket sidene hun bruker ang. aldersgrense.

Det er så mye som foregår via tlf/ig/fb for tiden at voksne må ha kontroll...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det er ikke lett med disse store jentene altså... Og enda mindre nå enn da vi var i den alderen, vi hadde tross alt ikke et helt liv på internett i tillegg til det i den virkelige verden!! :daane: Jeg synes heller ikke du er urimelig, hun trenger nok fortsatt litt beskyttelse selv om hun kommer til å være fullstendig uenig i akkurat det selv... :sjenert: Lykke til!

Og så bra at Liten koste seg på besøk! Håper hun var nogenlunde oppegående i dag tidlig også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...