Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Liten er ute på trilletur med nabojenta for første gang :daane: Synes jeg er flink jeg altså som låner henne vekk allerede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gikk så fint, jeg slappet av nesten hele tida :nigo: Til mitt "forsvar" var de borte i nesten 1 1/2 time med henne... så lenge har hun ikke vært vekke fra meg siden sykehuset!! Men det er deilig å vite jeg har muligheten til å få en time for meg selv innimellom, og at vi har barnevakt rett over gata etterhvert når hun blir litt større :jepp:

Idag har vi vært på 3 mnd's kontroll, pluss fått vaksine! Må ærlig innrømme jeg ikke var særlig høy i hatten når hun skulle stikkes, og det rant noen tårer når hun gråt så sårt og jeg måtte vente til de hadde satt sprøyte i begge lår før jeg kunne få lov å trøste :grine: Men alt i alt gikk det jo bra, hun har foreløpig ikke hatt noen annen reaksjon enn at hun er enda trøttere enn vanlig...glad om vi slipper feber altså!! Vektmessig er hun ikke store flisa, hadde bare lagt på seg 200 gram på 14 dager :sjenert: 4845 gram og 55,3 cm - ei nett lita jente, med valker der babyer skal ha valker; rundt håndledd, på armene og lårene, pluss smilehull på hendene :hjerte: Hun følger sin egen kurve fint, og er både kvikk og blid så jeg skulle ikke uroe meg :rodmer: Hun har jo hatt noen uker med magevondt på kveldstid, og vi har måttet massere og presse knærne opp mot magen hennes for at hun skulle få ut luft og bæsj..stakkar liten! Men for en ukes tid siden løsnet det kan en si, og nå er det ikke måte på antall bleier i løpet av en dag :daane: Skal noe til å legge på seg så mye når hun har så mange bleier, det var HS enig i! Hun tvilte på det var tenner allerede, men det vil nå vise seg...er iallefall glad magen hennes er igang igjen!! Det har gjort underverker ifht leggingen også, nå er det ingenting skriking etter vi har gått inn på soverommet, hun spiser seg mett og sovner etterpå - herlig enkelt!!

Nå skal vi kose oss med god kvelds; rørte blåbær på ferskt brød :sikle: og se Greys og Privat Praksis :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er tøff som sendte henne avsted med trillepike! :jepp: Deilig å ha muligheten til å sende henne avgårde litt innimellom, vil jeg tro. Men jeg skjønner hva du mener med at du savna henne etter halvannen time! :fnise:

Så bra at det gikk fint med vaksina! S har ikke fått tatt sin første enda hun, pga kikhosten. Har time til tirsdag, og jeg gruer meg litt... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er tøff som sendte henne avsted med trillepike! :jepp: Deilig å ha muligheten til å sende henne avgårde litt innimellom, vil jeg tro. Men jeg skjønner hva du mener med at du savna henne etter halvannen time! :fnise:

Så bra at det gikk fint med vaksina! S har ikke fått tatt sin første enda hun, pga kikhosten. Har time til tirsdag, og jeg gruer meg litt... :sukk:

Føler meg trygg på at hun er istand til å ta seg av henne på en god måte siden hun er 17 år :) Hadde ikke sendt henne avgårde med en fjortis!! Glatt skal jeg bruke henne når jeg blir klarert for trening igjen :nigo:

Vaksinen går kjempefint skal du se, det er stikket som er verst, og når du får trøste går det fort over :Nikke: Nå kan jo S reagere mer enn Liten, men vi har ihvertfall ikke merket annet enn at hun er trøttere enn vanlig - noe som i seg selv er imponerende siden hun stort sett sover hele dagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blææææh, vaksine er noe dritt!! En smule eplekjekk etter vaksinen på tirsdag, med en unge som sov seg gjennom hele dagen trodde jeg det var forbi....den gang ei, inatt og idag har hun vært helt ugjenkjennelig; lite soving, lei seg og umulig å tilfredsstille :sukk: Vondt å se henne sånn!! Med manko på søvn etter 2 dårlige netter avlyste jeg det planlagte besøket av en gammel venninne, og tok med meg Liten til sengs og ble der :kgbaby: Så kunne hun trøste seg med puppen og sove litt innimellom, og jeg fikk iallefall slappet litt av om det ikke ble så mye søvn :filer: Først utpå ettermiddagen var hun såpass i form at vi kunne stå opp og jeg fikk tatt meg en etterlengtet dusj, før vi gikk en lang tur :) Hun har vært mer seg selv etter dette, hun er fortsatt sutrete og litt utav seg, men MYE bedre! Nå er det kveld, begge kidsa er i seng og kjære er komt hjem fra Oslo :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppendeglad: :hoppendeglad: :danser::hoppendeglad: :hoppendeglad: Hurraaaa :hoppendeglad: :hoppendeglad: :danser::hoppendeglad: :hoppendeglad:

Ååååååårrrhhhh, NÅ ble jeg glad nå!!!! Gratulerer vennen :rodmer: Hvor stor er spiren?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...da var hun tydligvis gravid sist hun var her :overrasket: uten å røpe det da engang - jeg er imponert :pls: Noen er bedre på å ruge på sånne koslige hemmeligheter enn andre :sjenert:

Huset er ryddig og Liten sover i Ergoen :hjerte: Helg!! :hjerte: Lurer på hva jeg skal finne på til middag idag :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææææ, den lille med fille har gått fra å sove natta gjennom til å våkne en gang i timen fra klokka 3 og utover :natti: Det var ikke en del av avtalen lille.frøken, har man først gitt mamma smaken på å sove natta gjennom så fortsetter man med det :regler: Tro om hun kom ut med et eget sett regler som jeg ikke vet om :dry: ....for hun bryr seg ikke om mine ihvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går over! :klemmer: Griner hun hver gang hun våkner? S har noen netter hun våkner veldig ofte, men jeg har funnet ut at hun gjerne sovner igjen etter å ha prata litt med seg selv, hvis jeg lar henne ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun griner - HØYT :daane: ...fordi jeg lar henne ligge og kave en stund i håp om at hun sovner igjen :sjenert: Jeg avslørte henne inatt, grunnen til at hun holdt på som hun gjorde var fordi hun ville ligge inntil meg i senga vår :rodmer: Når jeg omsider gav meg så sovnet hun på et blunk, lille luringen ;)

Storesøster er på venninneebesøk, så nå puttes Liten i vogna og vi skal ut å gå i blesten :fnise: Skikkelig blås-bort-dag idag, tror jammen høsten er på vei :sukk: Føler ikke det har vært særlig sommer i år, så det kan bli en laaang mørketid.....godt vi har to solstråler inne da :nigo: Heldige oss!!

6 dager til Bremen BTW :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fine dagen :hjerte: ...til tross for en rimelig oppstykket natt :natti: Sto opp klokka 6 idag, da gav jeg opp prosjekt søvn og laget muffins med soltørka tomat, fetaost og skinke til storesøster sin nistepakke - gjett om hun var fornøyd da :ler: Vaskeengelen kom litt over 9, så mens hun vasket gikk jeg laaang tur med Liten i vogna og vovvis på slep :hund: Vel hjemme fikk jeg pigadøttemeg plantet høstastersene mine i potter også, de har jo bare stått og vansmektet siden dåpen nå :sjenert: Liten sover og sover i vogna si, tydeligvis fant hun søvnen sin :hoppe: noe jeg nyyyyter her jeg sitter på trappa og nyter sol og te og KG-tid :nigo:

Storesøster skal være hos mammaen sin en uke nå, håper motivasjonen hennes i forhold til skole og lekser er mer på plass når hun kommer hjem igjen :filer: Det har vært en kamp hver ettermiddag/kveld i forhold til leksene, makan til ukonsentrert unge skal du lete lenge etter :daane: Jeg trodde jeg skulle bli sprø!! Nå er det jeg som sitter med henne hver dag med dette leksestyret til vanlig, men igår skulle kjære ta det...:fnise: han ble like oppgitt kan du si, når jeg kom inn i stua for å si godnatt med Liten, da lå Storesøster oppned i sofaen, urket og søyt over å måtte øve på engelsken, med DEN sur-sinte stemmen! Jeg såg at kjære var nær ved å eksplodere, så jeg ba henne skjerpe seg, ikke ofte jeg sier sånt til henne så tror hun skjønte grensa var nådd ;) Ikke fikk hun se Idol heller, og da var jeg jo verdens strengeste, men seriøst - her vanker ingen belønning ved sånn oppførsel :regler: Men det er jo ikke annen "belønning" å vente for 2 mnd skolefri, ungene detter jo totalt av lasset, hun som var så flink før sommerferien, nå har hun tilogmed glemt 3-gangen påsto hun :daane: den har hun kunnet siden 2. klasse...for å ikke snakke om engelskord!!! Nei, vi får håpe hun kommer mer inni det nå, ellers må vi gjøre noen grep her!

3 dager til vi reiser til Bremen :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi gleder oss frynsete!! Det har vært en lang sommer her hjemme, uten at det egentlig har vært særlig sommervær, så nå blir det godt å lufte seg litt :hoppe: Ingen av oss har vært i Bremen før, men vi har hørt mye bra om byen, så satser på det blir gøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jentetur til Bremen i 2007. Alle syntes vi var skikkelig rare som dro dit, for "det var da ikke noe sted å legge ferien til". Men vi hadde det kjempeartig vi! :fnise: Tror bare folk reagerte fordi det var et noe uvanlig reisemål.. ;)

Hvor lenge blir dere? Noen konkrete planer for oppholdet? Blir sikkert kjempedeilig å komme seg vekk litt! Og der er det sikkert full sommer :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...