Gjest pysepusen Skrevet 4. november 2011 #521 Del Skrevet 4. november 2011 Fliiiiinke jenta som sover alene! Hun ligger ca. sju måneder før lillemannen her Selvfølgelig fikk han julegave i fjor Ikke en sånn kjempestor og sikkert mer for mammaens del enn for hans, men det står da i boka hans om hans første jul hva han fikk av mamma og pappa Kos deg på konsert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 4. november 2011 Forfatter #522 Del Skrevet 4. november 2011 Der sier du noe Pys, ting må jo dokumenteres Jaja, da får vi kjøpe noe hun trenger og jeg har lyst på likevel, så slår vi 2 fluer i en smekk Lekekasser fra KidsRoom f.eks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 5. november 2011 Forfatter #523 Del Skrevet 5. november 2011 Liten hadde hysterisk gråteanfall på kjøpesenteret, hun har seriøst aldri grått sånn før, ingenting hjalp; mat, magemassasje, kos - u name it! Jeg ble livredd og trodde hun var blitt akutt syk...vi kaster oss i bilen og kjører hjem, idet jeg legger henne ned ved siden av meg i senga fiser hun verdens lengste fis og det lukter død heks Så går det 5 sekunder før hun begynner å le Så vondt kan visst luft i magen være!!!! Vi venter på ei bleie da, så det kan jo være det plager henne ekstra Storesøster ligger i senga, hun sier hun er trøtt, selv om jeg skjønner det ligger mer bak - igjen! Hun er så vanvittig sjalu, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre Kjenner jeg begynner å få nok av hele greia, pratet litt med kjære isted, og han sier det samme...Jeg skjønner det er vanskelig å bli storesøster, jeg har en mindre bror selv, og husker jeg syntes det var litt kjipt med en gang...men nå er hun 9 1/2 år, og Liten har vært her i 5 mnd, Storesøster får delta i så mye som vi mener er forsvarlig i forhold til Liten - hun får trille vogn, holde på fanget, leke med, bytte bleier, være med å bade - det eneste hun ikke får er å løfte/ bære henne! Vi anerkjenner, ser henne og sier og viser at vi er glad i henne, hva mer kan vi gjøre? Jeg er fristet til å si at nok er nok, men hun er nok for liten til å "ta seg sammen" - eller? Det ble litt sytete dette her, men jeg må få det ut et sted...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 5. november 2011 #524 Del Skrevet 5. november 2011 Skjønner at det er vanskelig med storesøster, men når jeg leser her så savner jeg en liten vesentlig ting; jeg tror storesøster vil ha mer alenetid med deg og sin far. At hun får lov til å være med på ulike gjøremål med LIten er en ting, men jeg tror hun vil være sammen med dere alene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 5. november 2011 #525 Del Skrevet 5. november 2011 Skjønner at det er vanskelig med storesøster, men når jeg leser her så savner jeg en liten vesentlig ting; jeg tror storesøster vil ha mer alenetid med deg og sin far. At hun får lov til å være med på ulike gjøremål med LIten er en ting, men jeg tror hun vil være sammen med dere alene! Akkurat det samme tenker jeg! Spesielt deg gjerne. Og det er vanskelig å få til nå, jeg vet! Men kanskje det er nok med en tur på butikken for å kjøpe lørdagsgodt? At pappaen bader Liten og du og storesøs leser litt bok imens? Jeg vet hvordan det er med mamma-avhengig baby og jeg er glad jeg ikke vet hvordan det er med sjalu storesøster innimellom. Men på en annen side; hun har ikke vondt av å sture litt i senga si heller. Hun er som du sier 9 1/2 år og må tåle at hun ikke kan få akkurat den samme type oppmerksomhet hele tiden som før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 5. november 2011 Forfatter #526 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg gjør jo det, men hun er aldri fornøyd!!! Går bare rundt med et "pitty-me-uttrykk" i fjeset hvis jeg ber henne vente litt eller sier det er noe hun ikke kan få lov til/ noe vi ikke kan gjøre....jeg blir gal!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 5. november 2011 #527 Del Skrevet 5. november 2011 Hvis dette allerede er på plass hadde jeg bedt pappaen snakke med henne. Hun er absolutt stor nok til å forstå. Når jeg tenker meg om så begynte lillesøs å bli generelt sur i den alderen. 9 1/2 going 13 liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 5. november 2011 #528 Del Skrevet 5. november 2011 Hvis dere allerede gjør det, så skjønner jeg også veldig godt at det er vanskelig. Men da hadde jeg tatt et "familiemøte" hvor du, din kjære og storesøster får snakket sammen om hvordan hver og en av dere vil ha det som familie, hvilke forventninger man har til seg selv og av andre som en del av familien og hva som er mulig/ ikke mulig å få til sammen og til hvilken tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 6. november 2011 Forfatter #529 Del Skrevet 6. november 2011 Det er et godt forslag Frigg, vi har langt på vei gjort dette også, men ikke alle 3 på en gang...jeg og Storesøster har flere ganger pratet om hennes forventninger vs min kapasitet nå når vi har ei lita i hus, men det virker ikke til å hjelpe lenger enn en liten stund om gangen (fra vi har pratet til neste gang hun kommer hjem) Det er sånn at jeg lurer på om det er noen som driver og sier ting til henne når hun ikke er her, men det blir bare spekulasjoner, og det kommer det ingenting godt utav!! Jeg vet jo hva hun forventer, og jeg har sagt jeg langt på vei kan innfri, men ikke helt, fordi vi har 3 barn nå - ikke 2! Jeg pratet litt med henne ikveld, ba henne om å se det positive med å ha en lillesøster, ikke bare det negative, og minnet henne på hvor mye hun gledet seg til hun skulle bli født, tenke litt over hvor heldige vi er som har alt vi trenger, at vi har mange som er glad i oss og ikke bare misunne andre, lengte etter mer mer mer og det vi ikke har....(grunnlaget for samtalen var noe helt annet enn dette egentlig, det hadde mer med ønsket om walk-in-closet å gjøre i en alder av 9 år, hvor skal dette ende???? Jeg visste ikke hva det var jeg før jeg var voksen og så Sex og Singelliv! Hva er det vi gjør mot barna våre idag?!) Det var en tankefull jente som la seg til å sove etter at vi hadde lest siste side i boka! Jeg spurte hvordan hun hadde det inni seg, og hun svarte godt, men masse tanker! Mission accomplished, kanskje kanskje var det det som skulle til.... Jeg tenker jeg også...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 7. november 2011 #530 Del Skrevet 7. november 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. november 2011 Forfatter #531 Del Skrevet 7. november 2011 Heklehelvete Jeg av alle burde vite bedre enn å sette igang med håndarbeidprosjekter Foran meg ligger en halv bootie, et kvart pannebånd og en haug med halvferdige blomster i alle størrelser Lurer på om jeg bare skal kjøpe årets julegaver dette året også Imorgen skal vi på helsestasjonen, skulle egentlig ta vaksine, men det ble utsatt til onsdag.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 8. november 2011 #532 Del Skrevet 8. november 2011 Så nydelig videoen av den lille er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 8. november 2011 #533 Del Skrevet 8. november 2011 Enig. Nyyydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 9. november 2011 Forfatter #534 Del Skrevet 9. november 2011 Takk Jeg gråt mens jeg laget den Sentimental, jeg?! Idag har lille venn fått vaksine Hun gråt fælt mens det sto på, men etterpå har det gått fint, hun har - som sist - foreløpig bare vært ekstremt sovete Det er ikke akkurat vanlig at hun sovner i bilsetet og jeg kan løfte henne utav og bære henne gjennom huset før jeg legger henne nedi vogna - fremdeles sovende Nesten så jeg lurer på om hun burde fått vaksine oftere Håper bare vi slipper feber denne gangen også, HS sa hun kunne få feber nå selv om hun ikke fikk det sist siden hun fikk mer vaksine denne gangen...krysser fingrene!! Ellers fikk vi målt og veid, hun ligger fortsatt på sin egen kurve langt der nede 6015 gram og 63,5 cm - ikke store flisa, akkurat passe syns mamma og pappa Idag var også første gang hun tok tak i en leke som lå foran henne mens hun lå på magen En stor bragd for ei lita jente!! Med meg hjem etter helsestasjonen ble en sånn matte ...bare rosa da tenkte den er god for Liten å ligge og rulle på Den er uten skadelige stoffer, supersøt med figur på fremsiden, ganske stor (150x120) passe fast og god å ligge på - ikke verst til 479 kr! På Barnas Hus koster noe lignende tusenlappen De vet å ta seg betalt!! Nå venter jeg på bestis, hun er så god, innom hver uke for å passe på at ikke Liten glemmer henne ut Bonusen er at vi får skravlet masse masse i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 10. november 2011 Forfatter #535 Del Skrevet 10. november 2011 ...der kom feberen gitt Ventet bare på det, hun har vært utrolig nærhetssøkende idag, har bare villet ligge på fanget og kose hele dagen - aller helst med puppen halvveis inni munnen I ettermiddag ble hun plutselig rød i kinnene og blank på øynene, men ingen feber når vi målte...10 hysterisk-grining minutter senere hadde hun 38 i feber, og det steig raskt Hun ble helt fra seg, og roet seg ikke før paracet' en virket stakkar Så sår gråt river virkelig i hjertet!!!! Nå sovnet hun endelig, håper hun får sove godt inatt, det trenger både hun og jeg.... Imorgen er det julebord med jobben, men det ser ikke lovende ut...jeg vil ikke ha barnevakt hvis hun er like utafor imorgen også, selv om hun ligger og sover når vi evt. går Da tror jeg det er best å holde seg hjemme! Mannen går jo uansett, så i såfall får jeg bunkre meg opp med heklearbeid Skal kjøpe mer garn imorgen, tenkte jeg skulle prøve meg på noen kurver, det trenger jeg ikke bruke dyrt ullgarn på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 11. november 2011 Forfatter #536 Del Skrevet 11. november 2011 Når jeg likevel må opp før fuglene (jeg mener bestemt det fortsatt er natt så lenge det er mørkt ute....klokka 7 var det natt i mitt hode!) så er det greit å gjøre det så koselig som mulig! Ute er det frost men inne er det lyst og varmt med fyr i ovnen, stearinlys på bordet, varm toddy i koppen og pysj og bustehår på både liten og stor Når kampen om søvnen er tatt her så skal jeg ta meg en dusj...akkurat nå; sint trøtt baby og oppgitt mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 11. november 2011 #537 Del Skrevet 11. november 2011 Du har det godt, du. Når klokken er 7, ligger jeg og halvsover med en bablende baby ved siden av meg. Men enig i at det er brutalt å stå opp når det er mørkt altså. til deg. Håper at sint, trøtt baby blir til smilende, blid baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 11. november 2011 Forfatter #538 Del Skrevet 11. november 2011 Sint trøtt baby hvilte i 2 sekund (sånt kalles også blinking......) og ligger nå og hyler frydefullt på gulvet mens hun prøver å få tak i beina sine Hun er søt da, men burde vel strengt tatt sove litt snart siden hun er våken på 3. timen Venter på jobbemann 1og 2 som skal komme og bygge garasje til oss...som vanlig er de forsinket, lurer på om de lærer å komme for sent når de tar utdannelsen Jeg har ihvertfall aldri møtt en snekker eller murer som har komt når de sa de skulle komme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 11. november 2011 #539 Del Skrevet 11. november 2011 Det er en egen bok for snekkere og murere om hvordan de skal klare å komme for sent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 11. november 2011 Forfatter #540 Del Skrevet 11. november 2011 Da har disse pugga den boka, for de kom ikke i det hele tatt Kjære skal på julebord, jeg rigger meg til med heklenåler i alle størrelser og rødt, koksgrått og hvitt garn Julegavehekling!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå