Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

:fnise: Uffda Pys, det hørtes ikke spesielt koselig ut...Hvor spiste dere? Jeg har så lyst å prøve den nye pizzeriaen nede på kaien!! Vår middag ble faktisk ganske bra, selv om Liten egentlig var trøtt og lei så klarte vi å spise og prate en stund før hun gav beskjed at nok var nok :fnise: Jeg fikk henne ikke til å sove etter turen vår idag, så hun var våken fra 14.30 til 19.00 :daane: Det er lov å være sur liten baby da altså, men kveldsbadet og alt gikk overraskende greit :nigo: Jeg har satt opp dagsrytmen vår for å se hvor mye hun sover på dagtid, og når jeg ser det sånn, ramset opp, så ser jeg jo at hun sover (stort sett) mye på dagtid...men altså, det er slettes ikke alltid sånn! Hvis jeg drar henne med på ting midt i sovetiden hennes kan hun komme helt utav det og være våken i 4-5 timer :hakeslepp: Prøv å få henne til å sove da...good luck with that :ler: Igår f.eks var hun helt håpløs, litt bedre idag :happy:

Vår dagsrytme har blitt noe som ligner på dette:

kl 08.30: God morgen :bolledeig: Liten er våken og ligger i senga og hyler fornøyd. Hun får tørr bleie og melk, så ligger vi og prater og koser :hjerte:

kl 10.30-12.00: Liten sover, mest sannsynlig i vår seng med nesen trykket mot puppen :rodmer: Vi står somregel ikke opp før hun har hatt denne første hvilen...

kl 12.00-13.30: Liten er våken, jeg dusjer og spiser frokost, Liten ligger under babygymmen eller vi leker sammen på gulvet :)

kl 13.30-14.30: Ut på tur med vogna, da får hun en god times søvn der også! Ofte protesterer hun en stund før hun sovner, og hun våkner når vi kommer hjem og vogna stopper :roll:

kl 14.30-15.30:Tid for litt kos og lek på gulvet

kl 15.30-16.30: Oppi bæreselen med seg, jeg gjør husarbeid og lager middag, Liten sover etter en ørliten protest (gah så vanskelig det er å ikke sove i den bæreselen :fnise:)

kl 16.30-17.30: Liten er våken og ligger i korga si og spreller mens mamma og pappa spiser middag

kl 17.30-18.30: Jeg bysser eller pupper Liten i søvn, forhåpentligvis sover hun 30 minutter...

kl 18.30-19.00: Kveldsstell; Liten puttes i badekaret og får på pysj

kl 19.00-20.00: Mamma og Liten ligger i senga, Liten spiser og mamma sover :ler: Så er det kveld :hjerte:

Ca kl 01.30-02.30:Vræl!! Liten er s-u-l-t-e-n!! Jeg står opp og tar henne med i stua..Liten spiser og spiser...

kl 02.30-05.00: Forhåpentligvis sover vi alle 3...

kl 05.00-05.30: Liten våkner med et gledeshyl, jeg derimot er trøtt og bustete på håret :fnise: Liten får komme oppi senga vår for å spise og kose :hjerte:

kl 05.30-08.30: *snork*

kl 08.30: God morgen :bolledeig:

osv....

Ikke så verst egentlig, det er de nettene som tar litt knekken på meg i.o.m at jeg somregel ikke er i seng før klokka har passert midnatt :sjenert: Nattugle-gener :opplyser:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

To spørsmål:

Kan du gå lenger tur for at den andre hvilen varer lenger? (her måtte vi gå i timesvis eller stå utenfor og bysse...)

Hvorfor går dere i stua og spiser midt på natta? Er det natt, så er det natt... da er vi på soverommet. Kanskje hun blir litt forvirra av det?

Enig med deg at det ikke er så verst ;)

Endret av pysepusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg kan gå lenger tur, men ofte våkner hun etter 1 time i vogna likevel :sukk: Å stå og bysse vogna hjelper ikke her, den må t-r-i-l-l-e :roll: Det går seg vel til etterhvert :klo: Hun blir jo større, det har jo komt seg myyye!! Men tenker du hun burde hatt lenger hviler om gangen? For det er det jeg prøver å få til, men hun våkner automatisk etter en time eller halvannen enten hun ligger i vogn eller bæres i Ergoen...eneste som kan få henne til å sove lenger er å la henne ligge ved puppen!

Jeg tar henne med inn i stua for å ikke sovne med henne oppi senga, syns det er lettere enn å sitte i senga og amme, da får jeg så vondt i ryggen :sjenert: Jeg tør ikke ha henne liggende i senga vår hele natta, hun blir skummelt varm selv om hun ligger under egen dyne..det er mørkt i hele huset, så tror ikke hun blir så mye mer forvirra av det enn om jeg hadde ammet på sengekanten?! Hadde vi hatt plass til en stol på soverommet skulle vi hatt det, men det er det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Noen barn sover ikke så mye mer enn en time, halvannen uansett hva man gjør... men det kommer seg etterhvert, det er helt sant! Jeg bare tenkte på hvilen hennes så kort før sengetid, jeg. Men hun er jo så lita enda at det er nok veldig nødvendig. Og kan man ikke forlenge hvilen før det så må hun jo få sove. Ellers blir det verre enn alt ;)

Her i huset hadde det ikke gått å gå inn i stua selv om det var bekmørkt, så jeg hadde prøvd å amme i senga, men det kan jo godt være at det ikke har noe og si heller :)

Og som sagt tidligere; det er normalt at de henger i puppen annenhver time hele natta etter den ene lange soveperioden (og for veldig mange har det ikke noe å si om de får fast føde eller ikke, for noen blir det verre med fast føde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvilen rett før leggetid er absolutt nødvendig :daane: Hun kan klare seg uten også, Idag gjorde hun det, men da bikker hun gjerne over og blir overtrøtt :sukk: som sagt gikk akkurat det over all forventning Idag :nigo: avogtil hjelper det at jeg holder meg langt unna kveldsstellet :fnise:

Tror ikke Liten bryr seg om at jeg tar henne med meg inn i stua, hun våkner ikke mer av det enn at jeg ammer i senga..når jeg ammer sittende i senga blir det mye "hipsing og hapsing" for å få rett stilling, og det blir lett gråting av det siden hun tåler veldig lite når hun er trøtt :troest: men når hun våkner 2. gangen tar jeg henne somregel opp i senga og lar henne spise mens jeg sover, fordi da skal kjære snart stå opp likevel, så da blir det ikke så varmt i senga over lang tid! Kokt baby er ikke bra :ler:

Jeg satser på å fullamme frem til hun er 6 mnd, så tar vi fast føde derfra, så sant hun legger greit på seg frem til da vel og merke ;) Det er vel endel som får vondt i magen av fast føde, det hjelper jo ikke på nattesøvnen akkurat :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Det hjalp ikke på nattesøvnen her ihvertfall! :fnise:

Her en dag kom jeg over et persentilskjema for brysternærte barn, men jeg finner det jo ikke igjen da... uansett så lå min lille fint på det skjemaet hele veien - til og med på den kontrollen når hs sa at han burde begynne med grøt fordi han ikke la på seg nok :kjefte: Leste på ammehjelpen at de har feil skjema på helsestasjonen fordi de som blir ammet legger på seg mye i begynnelsen, men så avtar det en periode. Jeg hadde likt å vite det for et år siden ihvertfall :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket: Hiroshimableie :daane: Liten var dekket i bæsj fra haka og opp til nakken !!!

Fra haka og opp til nakken? :klo: Trodde haka og nakken var på nesten samme plass jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Spørs hva slags mønster du tenker?!

Jeg har liksom sett for meg to forskjellige...

Med mønster:

Mnster.jpg

Uten mønster:

Uten.jpg

Skikkelig dårlige bilder :sjenert:

:overrasket: Hiroshimableie :daane: Liten var dekket i bæsj fra haka og opp til nakken !!!

Deeeeeeilig :fnise:

Fra haka og opp til nakken? :klo: Trodde haka og nakken var på nesten samme plass jeg :ler:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæsj fra magen og opp og fra nakken og ned, altså hele veien rundt :tunge1: Imponerende ekkelt :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har liksom sett for meg to forskjellige...

Med mønster:

Mnster.jpg

Uten mønster:

Uten.jpg

Skikkelig dårlige bilder :sjenert:

Vi stemmer for mønster :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan si det sånn :fnise: Hun ble litt forvirra av det, siden et bad somregel betyr natta...men det gikk seg til det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin dress. :rodmer: Her er det mamma som er strikkemaskinen. Glad jeg har noen som er flinke til å strikke når jeg ikke er det selv. :jepp:

Det høres ut som om vi har identiske babyer av og til. :fnise: Jeg tror A har en innebygd klokkealarm som går av om hun sover mer enn en time om gangen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg en liten stund for meg selv, litt deilig også :happy: Det er heavy netter for tida, Liten nekter å ligge i vogga si etter vi har lagt oss, og jeg sover dårlig med henne oppi senga :sukk: Inatt har hun nok økt, hun har iallefall hengt fast i puppen konstant fra halv 1 til idagmorges klokka 10.30 :daane: Jeg ante mistanke når hun våknet 3 ganger på kvelden igår for å spise...nå har hun lagt seg fint ikveld, så det er lov å håpe på en bedre natt ;) Siden nettene blir såpass amputerte for min del sover vi til langt på dag :fnise: Idag sto vi noe motvillig opp halv 12, fordi vi ble invitert på lunsj hos Liten sin lille venninne og mammaen hennes borti gata her :spise: Det var veldig koselig, så jeg er glad jeg takket ja! Etterpå dro vi ned på åpen helsestasjon for å måle og veie, har ikke gjort det på 3 uker nå, så var litt spent :) Lille jenta vår vokser seg stor veldig fort, Idag var hun 5600 gram og 60,7 cm lang :daane: Hun har ikke lagt så mye på seg, litt over 100 gram i uka, men hjelpe meg som hun har strekt seg!! På 3 uker har hun vokst 4,7 cm :hakeslepp: HS målte flere ganger for å se at det var rett, hun var også overrasket over hvor mye hun har vokst :ler: Så det forklarer hvorfor str 62 er akkurat passe nå :daane:

Ellers er jeg igang med å lære meg å hekle :overrasket: Håndarbeid har aldri vært min greie, selv om jeg alltid har hatt lyst å kunne både strikke og hekle...en venninne av meg lærte seg nettopp å hekle, og lager de mest fantastiske baby-uggs, og etter jeg såg de bestemte jeg meg for å lære meg det :fnise: Foreløpig går det som forventet; ikke så bra :hoho: Men jeg gir ikke opp, kan jo ikke forvente allverden etter èn kveld med heklenål heller da!! Spent på om dette teppet blir til Liten eller barna hennes :skratte:

Jeg sendte kjære avgårde for å kjøpe større heklenål for 2 timer siden, lurer på hvor det har blitt av han :klo: Han har vel truffet kjente, liker å :skravle: han også ;)

Imorgen skal vi ingenting, det er litt deilig etter 2 travle dager med sosialt liv :jepp: På torsdag skal vi gå langtur, så det er best å lade batteriene ;)

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...