Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hoi, du har all min medfølelse. :klem:

Håper dagen din ble bedre enn slik starten var. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Dagene går - og det gjør lillebror også, hele tida :ler: Snart går han i søvne også, det er jeg sikker på..han finner ihvertfall ikke roen på nattestid, og det har nok noe med å gjøre at han driver og lærer seg å gå!! Inatt oppførte han seg som en makk, sovnet først skikkelig i 6 tida :daane: Når gårsdagen da bestod av en hvil, så kan du si jeg var "litt" lei etterhvert inatt! Han sover nå da, hviler godt på dagtid heldigvis, men det blir somregel med den ene hvilen, tror han er klar for å kutte ut hvil nr to..så vi får forsøke å hale ut tida på formiddagen litt, sånn at strekket han er våken etterpå ikke blir sånn 6-7 timer liksom, for da er han oooovertrøøøøøtt og helt komplett tullekopp når han skal sove for natta :daane: 

Nå er det ferie i heimen, faktisk har jeg ferie jeg også :overrasket: Permisjonen er offisielt slutt, ferien varer til 21. juli - og så er det heihei ulønna permisjon *biternegler* Usikker på hva jeg har gjort her :hoho: Noen ganger savner jeg jobben, eller..ikke direkte jobben heller, mer å være i et miljø med folk som er eldre enn 6 år liksom :tunge1: Nå jobber jeg jo i barnehage, så aldersgruppen 0-6 er jo der også - men ja, dere skjønner sikkert hva jeg mener..så bekymrer jeg meg litt for å ha så lite penger, og til å bli såpass låst til hjemmet som jeg blir når Liten ikke skal ha SFO..men vi får se, jeg har jo muligheten til å gå tilbake på avgjørelsen min til nyttår! I utgangspunktet tenker jeg at dette har jeg..rettelse; vi, godt av, og denne tiden får jeg aldri tilbake! Samtidig er ikke 60 % jobb allverden, så jeg hadde likevel fått masse tid sammen med ungene :sjenert: men - avgjørelsen er nå engang tatt, så jeg får stå i det :ler: Hvor var jeg? Ferie..! Teller ned til avreise, nå er det 9 dager til Lillebror fyller 1 år (omg, omg, omg!!!) og 13 dager til vi vender nesen mot sommer og sol i Italia :hjerte: Gleder meg til å komme vekk litt, kjenner hodet har godt av det avbrekket..her hjemme kjører det litt mye på for tida..henger nok litt sammen med det jeg nevnte ovenfor..et miljøskifte vil nok gjøre godt!! 

På tide å planlegge 1 årsdag altså, den lille beibien min begynner å bli stor gutt :rodmer: Stabber rundt på gulvet her og babler i vei, sier mamma, pappa, dadda, nei, oi, hei og se mens han peker :hjerte: Han viser stor forståelse for hvordan ting henger sammen etter dette siste, seige spranget han var gjennom! Nå løfter han opp gåvogna si selv for å komme over dørstokken og trinnet i stua feks, og her om dagen prøvde han å sette korken på boksen med talkum :tommelopp: Han har mye glede i kroppen, og en god del temperament :fnise: Han er likevel en helt annen type enn storesøstera si som drar dette med temperament til en helt annen dimensjon *ler* 

Og det der - ovenfor her, ble skrevet for en mnd siden :daane: Jeg har knapt hatt tid til å snu meg rundt etterpå - for lillebror har lært å gå, dvs han droppet å _gå_ han gikk rett på å RASE rundt på gulvene her!! Det ser ut som helvete og sodoma her hele tida, for han drar utover alt han får tak i (helt sykt hvor lang han blir når han strekker seg :overrasket: Jeg er sikker på at han har en sånn forlengelsesdel gjemt unna ett eller annet sted :ler: ) jeg er konstant bustete på håret og sminkefri, for hvem i alle dager har tid til sånn med en ettåring i hus?!?! ...og nå de siste dagene går tiden i å redde ham fra å slå seg helseløs når han klatrer! Istad danset han på spisebordet, så løftet jeg ham ned og blunket to ganger og vips så sto han oppå tvbenken, klar til å hoppe - rakk akkurat å hekte tak i en arm idet han hoppet utfor kanten *hjerteinfakt* Han er så kul, jeg er sikker på vi har fått den kuleste babyen ever *knegg* Så vanvittig mye fjas og oppfinnsomhet med han der - vi ler oss skakke!! Her om dagen måtte jeg dra en spyttende fresende illsint liten fyr ut av luka til hønsegården - han skulle inn til hønene DEN veien :rasende:Haha, det går jo ikke an, han satt jo fast ved rumpa *skrattler* 

Nå sover den lille raketten, og jeg sendte Liten på rommet for å leke :sjenert: Hun ville egentlig ha meg med, men jeg sa som sant var at nå er jeg faktisk nødt til å få unnagjort et par av de tingene som står på en liste her - en liste som bare har blitt lenger for hver dag som går :hoho: Så nå er jeg på venteliste hos NAV på høyttaler, jeg har ringt og etterlyst bilsetet til Liten som forsvant på flyturen hjem fra Oslo forrige mandag og etterlyst den ene rullen med tapet til lillebror sitt rom - som ble bestilt for 6 uker siden..det viser seg at den bestillingen var forsvunnet, og akkurat den fargekoden var utgått fra produksjon (ERDETMULIG??) Som plaster på såret får vi en rull ekstra på kjøpet, sånn at vi kan tapetsere en hel vegg i helt samme fargetone........Jeje......nå fikk jeg svar fra NAV også, om at det er fuckings TRE mnd ventetid på kontantstøtte :daane: Enda godt jeg søkte helt i starten av juli, for da får jeg KANSKJE innvilget søknaden min i oktober - tidligst :sukk: Hei fattiglusperiode...passet "veldig godt" :ironi:med baksmell på skatten og kostnadene med å bestille tur til Abra Havn i september! Det siste der har vi kun oss selv å takke for da, vi kunne jo strengt tatt latt være å bestille tur, men hvis vi skulle få leilighet ved siden av bestis og familien så måtte vi nesten få det gjort...vi hadde flaks, det var bare 3 leiligheter igjen av den billigste typen den ene helga i september det passet begge familiene! Så har jeg utestående en drøy uke lønn fra jobb, pengene for et mixeprogram jeg trenger for å sette opp musikken til spinningtimen jeg skal begynne å ha (kommer mer om det senere) og penger for billetten til julekonsert med ei venninne, der jeg betalte på forskudd for henne også..så litt penger kommer inn på konto iløpet av de neste ukene, men så..er det kun barnetrygd for to barn inn på konto i flere mnd :overrasket: Noen må ta frem sparekniven og kvesse den...for den har ikke blitt brukt på veldig lenge og er sløøøøøv :sjenert: 

Som nevnt ovenfor her; jeg har takket ja til jobb som spinninginstruktør på treningssenteret :bond: Sjefen min spurte meg på det beste tidspunktet; rett etter en intervalltime som tok fullstendig av - jeg var skyhøy på endorfiner og svarte ja på rappen :hoho:Etter jeg hadde landa kom de kalde føttene, og jeg pepra Belle og Tennessee med bekymringene mine!! Nå har de veldig troa på meg disse to gulljentene mine, og med oppbakking fra dem, bestis og kjære valgte jeg å signere kontrakt to dager etter vi kom hjem fra Italia!! Dagene etterpå har blitt brukt til å bygge opp løypeprofil, sette sammen musikk og kjøre gjennom timen x antall ganger...jeg er sønderogsammen sliten i lår og legger, det tar på å spinne hver bidige dag! Men det begynner å kjennes greit ut å sitte på instruktørsykkelen, musikken funker som bare det og nå venter jeg bare på at Belle kommer hjem fra ferie sånn at jeg kan få øve meg på å ha timen med folk i salen :ler: For å si litt om hvor nervøs jeg er for dette her så sprang jeg på do hele formiddagen den dagen jeg skulle opp og kjøre gjennom musikken første gang - og da skulle jeg være alene i salen!! Jeg kommer sikkert til å dævve av skrekk før første skikkelige time!!!! 

Og det, ovenfor der ble skrevet i starten av uka, hei hvor det går *ler* Jeg vet liksom ikke om jeg noen gang blir ferdig å skrive dette innlegget her, for hver gang jeg er inni en god steam så blir jeg avbrutt og det går dager og uker (og mnd) før jeg igjen finner tid OG lyst til å skrive...men nå får jeg gjøre meg ferdig, så får det bare være med at jeg ikke har fått oppdatert om alt :tunge1: 

Sånn ellers har vi det ganske bra vil jeg si..trening gjør veldig mye positivt med hodet og humøret mitt, noe som igjen smitter over på resten av flokken :hjerte: Vi har jo vårt å stri med, men det gjør jo ting litt enklere at jeg ikke er en glefsende bitch :sjenert: Trening hjelper meg å sortere oppi hodet, gjør meg mer tålmodig og gir energi..hvis jeg i tillegg bare klarer å bli god på å legge meg sånn at jeg får den søvnen jeg trenger nå så......da blir det bra dere :ler: Vi får altfor lite søvn begge to, det gjør oss jo tunge i kropp og til sinns - men fortell en nattugle at nå er det tid for å sove da........... *himlermedøynene* Nå kom vi oss faktisk i seng før midnatt inatt, og begge to sovna/ gikk i koma ca momentant! En drøy time senere våkna vi med et rykk av et helt grusomt smell og et enda verre påfølgende hyl :bond: Det var Lillebror - som i utgangspunktet lå og snorksov mellom oss - han hadde klatret over komapappa (mens komamamma lå med RYGGEN TIL :hakeslepp: ) og smalt rett i gulvet :grine: Fy søren det var ekkelt!! Og ikke skjønner jeg hvordan det er mulig at ingen av oss våkner når han kryper rundt i senga :klo: Vi må jo omtrent ha vært døde av søvnmangel, jeg pleier jo å våkne bare han beveger en tå oppi sin egen seng!!!!! Etterpå klarte jeg ikke å sovne igjen, livredd for at han hadde fått kraniebrudd av å falle med hodet først utav senga vår (det er høyt ned, og laminatgulv!) så jeg lå og bekymra meg og kjente etter om han pustet..jeg duppet av på morgenkvisten, i 7 tiden eller noe sånn - og våknet med et rykk igjen klokka 9.30! Jeg som hadde booka meg inn på time kl 10 fikk jammen fart på ræva :hoho: 9.58 sto jeg svimmel av søvnmangel og sulten som en hest (hadde jo ikke tid til frokost) i aerobicsalen..det ble ikke den beste økta, det skal sies - men jeg kom meg på trening *highfivetilmeg* Etter trening skulle jeg innom malebutikken for å hente tapeten til Lillebror sitt rom (du vet, den som måtte bestilles på nytt..) og når dama bak disken kom med to ruller tapet med et helt heslig blomstermønster i oransj, grønt, blått og burgunder og påsto hardnakka at det var den tapeten jeg hadde bestilt, så var det rett før jeg drog henne over disken og kaldkvelte henne :skratte: Det viste seg jo et par øyeblikk senere at det selvsagt var feil, hun hadde blingsa på navnet på bestillingen - men et øyeblikk der var jeg riiiimelig tense foråsidetsånn!! Jeg gjorde et forsøk på å le av det sammen med henne (hun syntes jo dette var kjempemorsomt!) men fant det ikke festlig et sekund fordi --> sultensomenulveflokk!!!!!!! Jeg tenker det blir en stund til jeg stikker innom der igjen, for selv om jeg forklarte henne at jeg var i manko både på søvn og mat så tror jeg hun syntes jeg overreagerte......og det har hun HELT rett i *skratt* 

Ikveld skal vi ha besøk av gode venner, skravle og spise indisk mat *yum* Jeg gleder meg! Kjære har kjøpt Saritas butterchicken på glass *fyogskam* Jeg pleier alltid å lage butterchicken fra bunn av, men idag kjenner jeg det er helt greit å slippe å stå på kjøkkenet hele dagen for å lage mat til ikveld :sjenert: Spent på om det er noe forskjell på hjemmelaga og dette her....Siden vi får besøk må jeg nesten prøve å få huset litt i orden, her flyter det (helvete og sodoma vettu :ler: ) Så, mens Lillebror fortsatt hviler (en litt sein hvil) så får jeg benytte sjansen til å fyke over huset og legge ting der det skal ligge! 

Snakkes! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Hurra for evighetsoppdatering skrevet over uker :hoppe: Spørs om jeg må la meg inspirere og skrive litt selv også... :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deer var du!
Har kikket innom flere ganger i sommer, evighetsoppdatering/novelle er innafor det altså! :fnise: 

Den der "ikke kødd med meg når jeg er sulten" - holdningen kjenner jeg meg øøøørlite gran igjen i bare ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg er mamma til en skolejente :rodmer::daane::bond: Tenk det da, hun som ble født typ igår - og nå er hun 1. klassing!?

...og hun har virkelig gjort mammaens dystre spådommer til skamme, for hjelpes så flink hun er å takle dette her :pls:  Joda, hun vil at jeg skal både levere og hente - selv om jeg og mammaen til nabojenta har en avtale om å ta hver våre dager..og første skoledag var jeg den eneste mammaen som var der nesten hele dagen :sjenert: Eller, jeg fikk gå hjem og drikke kaffe en time før hun skulle hentes igjen :ler: men det er HELT greit :hjerte: Jeg vil heller la henne styre det litt - enn at hun skal presses den første tida og ikke kjenne på mestring!! Flere av de andre foreldrene bare gikk.. Jeg skal benytte sjansen til å ta igjen husarbeid sa hun ene :overrasket: Ungen hennes gråt i 2 timer liksom - det er en god start :ironi: Jeg bare tenker..vi har jo rett på fri for å følge barna første skoledagen, ikke for å gjøre husarbeid! Greit nok for de som synes det er helt okei at foreldrene går, men det var ikke bare Liten som ville ha mamma hos seg første dagen!! Uansett..Hun sier fint hadet når det ringer inn, ikke en eneste tåre har det vært!! Bortsett fra andre dagen, men det var ikke fordi jeg skulle gå - det var brutte forventninger sin skyld :kose: Vi kommer inn i gangen for å henge av skolesekken 2. skoledag, og jentene får - til deres STORE glede - beskjed av læreren om at de kan få lov å stikke ned på morgen-SFO og leke det siste kvarteret før det ringer inn!! Liten er kjempeivrig, roper "hadet mamma" og piler ned trappene..jeg bare --> det gikk altfor lett :klo: og puttet Lillebror nedi vogna..så hører jeg henne --> :grine: Da har den sure dama på SFO gitt kontrabeskjed og sagt de må gå ut!! Liten er helt knust, læreren prøver å forhandle, men SFO-megga (unnskyld :fnise: men hun var skikkelig dritsur!!) sto på sitt; ungene SKAL ut mellom 8.15 og 8.30 :regler: ..snille læreren sa da at de kunne få lov å leke i klasserommet istedet, og jeg sa til Liten at da vil jeg gå sånn at Lillebror kan sove i vogna! Men Liten var fortsatt kjempelei seg og ville ikke at jeg skulle gå, gråt så sårt og holdt meg fast - så kommer lille venninna bort og sier; jamen Liten, ikke vær lei deg - jeg er jo her sammen med deg, vi er jo bestevenner!! Det går bra, vi passer på hverandre!!" Jeg? --> :grine: Herregud, går det an å være så fine?! Jeg dævver!! Det er SÅ utrolig fint å se er hvor godt jentene våre tar vare på hverandre! Spesielt hun ene nabojenta og Liten, de går veldig godt sammen; lite konflikter, masse omsorg, latter og lek! Nabojente nr 2 og Liten er det mer drama med; de har like dårlig måte å håndtere konflikter på, begge er lett antennelige og veldig sårbare OG begge låser seg helt hvis de er slitne/ sultne/ må tisse/ whatever :hoho: Typisk at det er nettopp henne hun skal gå til og fra skolen med, og det er de to som ikke har SFO liksom :fnise: Men de finner nok utav det, og vi er jo uansett med og går både til og fra skolen! 

Idag har jeg vært dødseffektiv, så nå unner jeg meg en pause her på KG :sjarmor: Jeg leverte jentene og gikk tur med vovvis etterpå, så har jeg ryddet og vasket kjøkken og bad, støvsugd, satt på to maskiner klær og brettet en annen haug med klær :tommelopp: Lillebror har sovet i vogna, han våknet med et vræl (!!) nå, så jeg får stikke :vinke: More to come..later alligator! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at alt har gått fint med henne. De er nok ''flinkere'' og større og mer klar til å takle dette enn vi tror. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

....når Lillebror tror dagen er igang klokka fuckings 5 - for så å sove fra 8.30 og han sover enda :overrasket: Jeg har jo fått gjort mye da, men hæææærregud så trøtt jeg er :natti: For så intelligent er jeg ikke at jeg gikk og la meg selv når han sovna i vogna på vei hjem etter vi hadde levert Liten på skolen liksom :klaske: Istedet drakk jeg to kopper kaffe, spiste en halv sjokoladeplate og ryddet som en gal i skuffer og skap på kjøkken for å holde meg våken  :roll::hoho:Nå er nå det gjort da, og jeg satte meg ned i sofaen for å skrive ukesmenyer...men øynene går i kryss og inni hodet er det bare bomull, så jeg måtte bare gi meg! Passer fint at Liten skal i bursdagsselskap fra halv 5 til halv 7 (og jeg må garantert være med, jeij!) Ikveld legger jeg meg nok med Lillebror, det får være så mye fredagskveld det bare vil...sier jeg nå...senere sitter jeg i sofaen og ruller med øynene, nekter å legge meg fordi det er jo fredagskveld :ler: 

Den siste uka har Lillebror sovnet i egen seng uten pupp :hoppendeglad: Han er så flink!!! Det er m.y.e. truning og fjas, og sikkert en halv million kyss før han legger seg til og sovner, men det er jo bare koselig å ligge der og se på ham :rodmer: Han vokser så altfor fort nå! Peker og fjaser og ler, han er virkelig en liten solstråle!! Det kommer nye ord hele tida; nå sier han mamma, pappa, dadda, Biss (vovvis og hundebamsen), min, nei og nam - i tillegg til en hel del av et språk ingen vet hva er :fnise: Og han kobler ting som bare det - skikkelig fascinerende :jepp: Idag holdt han et lekedyr i hånda, en sebra - og så kom det en sebra på Barnetv, da pekte han på tv og holdt frem sebraen han hadde i hånda og sa "iiihihihiii" :ler: Skjønte det var samme dyret jammen!! Søtas! 

Nei, nå må jeg ta på sko og stikke bort for å hente Liten..da våkner nok lillebror tenker jeg, men det er nok på tide nå :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, skulle virkelig vært med når kjære skal din vei for å spille kamp altså.... Hadde vært så stas å se den lille sjarmøren nå et helt år senere! Og ikke minst mammaen hans, hvorfor er du så langt unna...... :daane::ler: Men det får bli et annet år, hun har vel ikke tenkt å legge opp med det første, så da blir det vel forhåpentligvis flere kamper å henge seg med på! 

Jeg synes egentlig du burde visst bedre og gått og lagt deg, men nå er det jo altfor sent :fnise: Så da slår jeg et slag for at du prøver å unngå nattugletendensen og legge deg tidlig i dag isteden (sier hun som har sovet to timer på sofaen og er helt pudding i dag :flau:

God helg fineste! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tennessee skrev:

Åh, skulle virkelig vært med når kjære skal din vei for å spille kamp altså.... Hadde vært så stas å se den lille sjarmøren nå et helt år senere! Og ikke minst mammaen hans, hvorfor er du så langt unna...... :daane::ler: Men det får bli et annet år, hun har vel ikke tenkt å legge opp med det første, så da blir det vel forhåpentligvis flere kamper å henge seg med på! 

Jeg synes egentlig du burde visst bedre og gått og lagt deg, men nå er det jo altfor sent :fnise: Så da slår jeg et slag for at du prøver å unngå nattugletendensen og legge deg tidlig i dag isteden (sier hun som har sovet to timer på sofaen og er helt pudding i dag :flau:

God helg fineste! :hjerte: 

Det er sånn skikkelig teit at du ikke kan være med :grine: Du hadde digga Lillebror, han er sånn skikkelig kul :hjerte: Men jeg er jo helt nødt til å komme og hilse på miraklene deres når de er født, så det er uansett ikke altfor lenge til vi treffes tenker jeg :kose: For komme og snuse på og holde og få nyfødtbabydosen min, det M.Å. jeg!!!!!!!!! 

Æh, jeg vet..og nå sover han igjen..men ikke jeg :hoho: Jeg spiser sjokolade og drikker kaffe og tenker på at jeg burde vært på trening istedet :sjenert: Skikkelig dust :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Diddles skrev:

Det er sånn skikkelig teit at du ikke kan være med :grine: Du hadde digga Lillebror, han er sånn skikkelig kul :hjerte: Men jeg er jo helt nødt til å komme og hilse på miraklene deres når de er født, så det er uansett ikke altfor lenge til vi treffes tenker jeg :kose: For komme og snuse på og holde og få nyfødtbabydosen min, det M.Å. jeg!!!!!!!!! 

Æh, jeg vet..og nå sover han igjen..men ikke jeg :hoho: Jeg spiser sjokolade og drikker kaffe og tenker på at jeg burde vært på trening istedet :sjenert: Skikkelig dust :ler: 

Velkommen skal du være, og vær forberedt på å bli satt i arbeid :ler: Det har vi nemlig lært på tvillingforberedende kurs :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Trenger å høre hva slags rutiner dere andre som har skolebarn har :pls: Her funker ting type ikkeidetheletatt og jeg tror jeg heller mot å bli veldig firkanta for å se om det kan hjelpe..her diskuteres, kveruleres og trasses det fra hun står opp til hun legger seg, jeg blir snart sprø! Misforstå meg rett, hun er en blid og glad og fantastisk liten jente - men hun skjønner virkelig ikke når nok er nok :sukk: Jeg går og dingler på kanten av hva som er greit energimessig og håndterer slettes ikke situasjonene på strak arm..jeg blir fort irritert og sint når hun holder på sånn, det blir mye unødvendig kjefting og negativitet..!!

Konsekvensen idag ble at hun kom for sent..fordi hun nektet å gå sammen med nabojenta og mammaen hennes uten meg! Lillebror hadde nemlig bæsjebleie akkurat idet vi skulle gå :roll: Etter hyl skrik og grin; hun ville ikke gå alene med dem, hun ville ikke komme for seint - hun ville at jeg skulle følge og vi skulle komme tidsnok! så bestemte jeg at da får du vente på meg! Men da kom vi for seint da..selv om hun småløp hele veien til skolen, med en pissesur mamma ved sin side..det er jo ikke okei å ha det sånn, bare fordi hun skal bestemme og ikke skjønner konsekvensene av valgene sine - selv om jeg ramser dem opp for henne!! Hun mente jo at Lillebror bare kunne ha bæsjebleia til vi kom hjem, eller at jeg i det minste kunne kjøre henne bort til skolen sånn at hun kom tidsnok..men jeg putter ham ikke i vogna med full bæsjebleie når hun har muligheten til å gå til skolen med noen hun kjenner kjempegodt, og jeg belønner ikke den bananasoppførselen (det var helt gale, skulle hatt det på film :overrasket: ) der med å kjøre henne til skolen altså  :regler: Forhåpentligvis lærte hun noe idag, selv om jeg mistenker at det bare preller av som vann på gåsa :roll: 

Men jeg innfører regime:

• Morgenen startet kl 6.45. Da skal hun gå på badet, tisse, kle seg og stelle håret - det klarer vi på 10 minutt (per nå bruker hun 20-30 minutt på dette :daane: ) 
  • Frokost spiser vi ved spisebordet, ikke foran tv. 
  • Etter frokost pusser vi tenner og vasker ansiktet. Er det tid etter alt er gjort skal hun få lov å se litt på barnetv før vi går - men det er bare hvis det er tid! 
  • Vi går til skolen kl 8, sammen med nabojenta. Annenhver dag er mammaen hennes med også..
  • Liten har ikke SFO, så etter skoletid kan hun leke og kose seg med vennene sine alt hun vil! 
  • Kl 18 er det kveld, da må hun avslutte leken og komme inn! (Det føles kjempestrengt ut - for "alle andre" er ute til minst kl 19 og noen seinere enn det også..men vi må ha rutiner som funker for vår jente! Hun bruker så u.t.r.o.l.i.g. lang tid på å spise og stelle seg, at vi kan ikke la henne være ute noe lenger enn det, for da er hun ikke klar for å sove før kl 20.30 - og hun trenger mye mer søvn enn det!) Så, til hun lærer seg å gjøre ting litt kjappere så skal hun inn kl 18 og da skal vi gå på badet, ta på pysj og børste håret før vi finner kveldsmat og ser Barnetv. Etter Barnetv er slutt skal hun pusse tenner og gå på do. Unntaket på innetid er annenhver torsdag, da går hun på kor og er ikke hjemme før kl 18.45..men da har hun spist kveldsmat på koret og er egentlig klar for kveldsstell når vi kommer hjem! 
  • Kl 19 skal hun ligge i senga si, og kl 19.30 er det natt! 

...så gjenstår det bare å få mannen med på greia :roll: 

Men hvordan gjøre dere andre det ifht rutiner rundt morgen og kveld? Er det bare vi som sliter der??? Vurderer dessuten å gjøre om på det ifht middag og kvelds :klo: Per nå spiser vi middag kl 16.30, og så spiser hun kveldsmat igjen kl 18 (for hun spiser så lite til middag, så hun er sulten igjen med en gang etterpå!) Vurderer å bare lage middag til kvelds..altså at vi tar middagen kl 17.30-18, men er redd det blir for seint? Det stikker iallefall gedigne kjepper i hjula for min egen del og trening...må tenke litt på det!! 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Vesla begynt i 2.klasse, men vi hadde fast rutine i fjor, selvom jeg var hjemme i permisjon.

Vår dagsrytme, stort sett samme uansett om det var dager med Sfo eller ikke (hadde Sfo tre dager i uken før jul og hver dag etter jul);

06.30 vekkes og går på badet, tisser og kler på seg

06.45 frokost, etter frokost opp på badet for vask, hårbørsting og tannpuss, kanskje en dotur til.

Avhengig av hvor lang tid frokost og bad tok, fikk hun kanskje litt TV eller iPad tid før vi/de gikk hjemmefra. På dager med Sfo gikk de mellom 07.15 og 07.25. Dager uten Sfo gikk vi senest 08.10.

På dager uten Sfo hentet jeg når skolen var ferdig ca 13.00/13.15. Da var det rett hjem for å gjøre lekser før lek eller andre ting. På dager med Sfo varierte det når vi hentet, men det var alltid lekser med en gang hun kom hjem.

Middag spiste vi og spiser fortsatt mellom 17.00 og 17.30, før får vi ikke til pga jobb. Så er det barnetv. Vi går på badet ca kl 19.00 og hun er i seng med lyset slukkey før 19.30.

Det var lite krangling eller kverulering i fjor, og lekser ble gjort stort sett uten diskusjon. De måtte gjøres med engang vi kom hjem, for ellers orket hun ikke.

Vet ikke om dette hjalp deg noe, men slik hadde vi det og vi følger samme modell i år også så langt det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er virkelig ikke enkelt med den timeplanen altså! Nå som mannen er hjemme ser vår dag omtrent slik ut:

06:45: stå opp, tisse, kle på seg osv.

07:00: spise frokost (gjerne ved tv'n :sjenert: det er det som funker best her i huset, men vi ser det alltid litt an. Mulig mannen gjør det annerledes på dette punktet)

07:45: Gå til skolen. 

...

15:30: hjem fra skolen. Gjøre lekser, leke litt. Om hun er sulten spiser hun litt også.

Prøver å ha middag rundt klokken 17 eller senere. Om de spiser mye blir det bare litt frukt til kvelds, ellers er det kvelds mellom 18 og 18:30. 18:30 er forresten det aller seneste hun får være hos venner. Vet ihvertfall at bestis også har det klokkeslettet som grense. Klokken 19 er det leggetid, og det varierer om hun ligger i sengen og leker lenge eller om hun sovner med én gang. Så alt mellom 19:15 og 20 er vanlig for henne å sovne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

She`s alive!!!!!! :ler: Herregud, vinter og vår siden sist - men det er så lite tid til å prioritere å sette seg ned her og skravle at jeg faktisk vurderer å legge fra meg hele greia :sjenert: Det sitter veldig langt inne da, så jeg blir nok en stund til...det er generelt lite aktivitet i dagbøkene til jentene jeg følger også, så jeg er nok ikke alene om å ha plenty å gjøre :bond: 

Hva har skjedd siden sist da? Det er nesten så jeg må tilbake for å lese meg opp på min egen hverdag :hoho: Vi kan jo begynne med Liten på skolen!? Hun trives, det gjør hun - men det har vært en periode med magevondt på kveldstid og gruing for neste skoledag..det er ikke alltid vi får tak på hva det dreier seg om, men mye av det er nok det sosiale! Det er dager der hun savner de "gamle" vennene sine, har inntrykk av at vennskap i barnehagen var veldig mye enklere enn det er på skolen..hun har gode venner, men jeg tror hun savner en skikkelig nær og god bestevenn! Det kommer nok, hun har et par potensielle kandidater, jenter vi ser mye til iom hun tar dem med seg hjem etter skoletid ca hver dag ;) Det begynner å gå opp for meg hva søs mente med at jeg kom til å bli veldig låst til heimen når kid`en ikke skal på SFO...men, så er det jo koselig også da..bare noen dager jeg får litt nok av at de alltid er her :sjenert: Vi er nesten alltid en eller to ekstra til middag og/ eller kveldsmat her, rommet til Liten er alltid like bomba og inngangspartiet vårt like så....jeg føler jeg rydder meg forderva, uten at det er nevneverdig ryddig her :klo: Mulig vi må begynne å kvitte oss med ting, sånn at det ikke er så mye å rydde!! Jeg må også (fortsatt) bli flinkere på å kreve mer av hvert enkelt familiemedlem, ikke bare gi og gi til jeg omtrent besvimer av utmattelse..læringskurven er like bratt som den har vært hele veien på det området der! Jeje, nok om det! Skolen ja, nå skal vi ha utviklingssamtale med læreren i neste uke, da skal hun være med - det er jeg spent på hvordan blir :fnise:  Men alt i alt går ting greit på det planet, hun klarer seg veldig bra, gjør lekser uten å mukke altfor mye, går hjem fra skolen sammen med nabojenta hver dag og er stort sett fornøyd har jeg inntrykk av!! Merker veldig godt at hun er blitt endel større da, nå går det an å snakke med henne på en helt annen måte..OG! Det er litt lenger mellom nedsmeltingene - mye mer "okei mamma", og når det først må smeltes ned litt er hun lettere å snu enn før ;) Hun er jo så god og snill og fin mot de rundt henne, og elsker oss av hele sitt hjerte - men det er jammen ikke alltid lett å være 6 år og ha så store antenner og alle de der følelsene :hjerte: 

Lillebror...aka raketten ligger i skrivende stund og sover :hjerte: Det ER så stille når han sover, helt latterlig stille :hoho: Det sier noe om hvor lite stille det er når han er våken kanskje?! Den lille blide gutten min, som har det så veldig veldig travelt og er så utrolig nysgjerrig på alt rundt seg! Han mener nok innimellom å hjelpe til, han ser jo at jeg foreksempel tørker opp søl på gulvet med en klut..ikke fullt så stilig kanskje når han - med vilje - tømmer ut drikken fra koppen sin for så å hente den nyvaska genseren min på tørkesnora og gni det utover gulvet :daane:Eller når han tar vaskeklutene jeg har bretta og lagt på plass, plukker de en og en ut av skapet og rister de før han legger de inn i tørketrommelen mens jeg står i dusjen full i såpe og ute av stand til å stoppe ham :ler: Han er veldig søt, så han slipper naturlig nok unna med alt - vi kan jo ikke annet enn å le av disse stuntene hans!! Han sover godt nå (etter helvetesutviklingsspranget der han fikk TRE jeksler samtidig!!! Lord have mercy with me :roll:) er alltid sulten og takknemlig for mat og er veldig flink til å leke selv når han først finner roen :hjerte: Han babler hele tida nå, det er helt magisk å høre på :rodmer: Innimellom kommer ett og annet ord, og vi ser han forstår SÅ mye av det vi sier til ham! På tirsdag hadde vi playdate med en gutt på samme alder, og det samspillet - det skulle vi hatt på film!! Det var så tydelig at de forsto hverandre, og de hadde det SÅ gøy :hjerte: Så det skal gjentas! 

Jeg? Jeg er vel som alle andre og har mine ups and downs ;) Synes dagene er veldig veldig travle og skjønner ikke hvordan vi skal få ting til å gå ihop når jeg skal begynne på jobb igjen etter sommeren :klo: For det er såvidt det går nå liksom :hoho: Men det henger nok sammen med Lillebror sin megatravle periode, når han ikke er hjemme hele dagene så kan han heller ikke rote så mye - da får de heller kjørt seg litt i barnehagen :fnise: Jeg har instruktørtime på treningssenteret en gang i uka og kjenner det gjør skikkelig godt å få litt andre input enn bare kidsa!! Selv om det bare er den ene timen i uka, og jeg somregel bare må rett hjem etterpå, så er det noe med å komme seg ut altså..jeg prøver jo å få med meg litt andre timer innmellom også, men det er ikke hver uke jeg kommer så mye lenger enn min egen time :sjenert: Jeg har sagt at jeg skal igang med styrketrening innen desember - det begynner mao å brenne kraftig under beina mine!! Men før det er det hundre tusen ting på lista mi som skulle vært gjort, først av alt må jeg få i hus kalendergavene!!! I år blir det pakke/ aktivitetskalender på jentene, ispedd julekuler på eget tre som de andre årene :hjerte: Tenker Storesøster ikke er så interessert i det treet lenger, men man vet jo aldri..hun skal nå få det, på lik linje med Liten! Lillebror får vente med julekalender!! Hvordan vi skal gjøre med juletre i år må gudene vite - det må iallefall bli plastkuler :ler: 

Det ovenfor der var skrevet for 2 uker siden :hoho: Idag har jeg ikke så mye mer å si enn; ingenting kan ødelegge morgenen din kjappere enn en grumpy tenåring :dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiii, evighetsoppdatering. :nigo: 

Jeg har forresten vurdert det samme. Har så lite tid til å prioritere tid her inne, annet enn innom fra telefonen en gang i blant. Men samtidig så koser jeg meg sånn her inne, så jeg blir nok ihvertfall luskende i bakgrunnen. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Slenger ut et lite spørsmål her (og håper mannen ikke leser her inne :fnise: ) Han blir 50 i år..på julaften! Så er det dette med gave da..det er jo alltid en utfordring, for mannen har jo alt egentlig :sjenert: Men han har ønsket seg en elektrisk Fender-gitar til den "nette" sum av 8000 kr (!!)  :romeo: og jeg sitter på halvparten av den summen..altså, det vil si at jeg har spart opp halvparten :ler: Jeg er egentlig ikke for å bruke så mye penger på EN gave - men han blir liksom 50 år! Spørsmålet er da..kjøpe gitaren, betale halvparten nå og ta resten på sånn "betal om 4 mnd" eller gi noe annet? Og med "noe annet" har jeg tenkt på et slags hefte med gavekort på ting vi skal gjøre sammen, ett annenhver mnd i året..type middag med venner her hjemme (en slags feiring, han vil ikke ha stor feiring!), gå på kino, en hotellovernatting, ut og spise, spabehandling, konsert..sånne ting! Det vil jo sikkert bli like dyrt som gitaren, etterhvert :roll: men da kan det fordeles utover året og er litt mer håndterlig for hun som går hjemme i ulønna perm frem til høsten :tunge1:  Hva tror dere slår mest an? Og hva hadde dere gått for? 

Legger ved årets julesang for min del, denne låta gir meg skikkelig godfølelse :hjerte: Enjoy!! Snowman :kalle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren, uten tvil.

Man skal jo ikke sette seg i gjeld liksom, men som du sier så er jo økonomien annerledes for en periode pga ulønna perm, det er jo ikke sånn at dyr gave=ta lån på huset liksom eller droppe barnehageregninga. 

Men det forutsetter at han faktisk har musikk som aktiv hobby og kommer til å bruke den, hadde ikke kjøpt "pynt i stua"gitar :P 

Når man har runde tall er det lov å være bittelitt ufornuftig mener jeg! Dessuten scorer du veldig mange kjærestepoeng og setter lista til egogave når du fyller år :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Allis skrev:

Gitaren, uten tvil.

Man skal jo ikke sette seg i gjeld liksom, men som du sier så er jo økonomien annerledes for en periode pga ulønna perm, det er jo ikke sånn at dyr gave=ta lån på huset liksom eller droppe barnehageregninga. 

Men det forutsetter at han faktisk har musikk som aktiv hobby og kommer til å bruke den, hadde ikke kjøpt "pynt i stua"gitar :P 

Når man har runde tall er det lov å være bittelitt ufornuftig mener jeg! Dessuten scorer du veldig mange kjærestepoeng og setter lista til egogave når du fyller år :nigo: 

Han er over gjennomsnittet interessert i musikk, spiller og synger selv og sier dette absolutt er en gitar han kommer til å bruke! For han har jo en del gitarer, så jeg spurte ham, om dette var en han kom til å bruke - for ellers er det jo dumt å bruke såpass med penger på enda en som skal henge på veggen i stua, og det mente han at han ville gjøre ;) Jeg får ringe butikken og høre om de kan få tak i den til jul..det begynner jo å skorte på tida mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for det gavekort heftet, nettopp fordi det kan fordeles utover året og fordi det er noe ekstra bare for dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...