Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Ja, 3 kilo :hoppendeglad: Sier det deg noe om sjokoladeinntaket mitt?? :ler: Når jeg kan ta av 3 kilo bare av å ikke spise noe snop eller chips i 2 uker...ikke har jeg vært på trening heller, på sikkert en mnd :daane: Jeg må nesten veie meg igjen, bare for å nyte det litt til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsatt minus 3 kg :ler: Måtte veie meg en gang til bare for å nyte det!! Endelig ser jeg tall jeg ikke har sett hele høsten og vinteren...klarer jeg å tilogmed gå ned de siste 4-6 kg - da skal jeg på spa en hel dag!! Kjenner på hele meg at selv om det har vært tøft å levere inn sykemelding så har det vært til hjelp..jeg har fått slappet godt av og blitt frisk - det er jo det viktigste..men i tillegg er skuldrene nede, stressnakken slapper av, tålmodigheten er tilnærmet på topp (noe Liten nyter godene av :hjerte:) og jeg er tilogmed sånn småfornøyd med det som møter meg i speilet :overrasket: Hjelper mye på at jeg var hos frisøren igår og fikset tjafsene mine, så nå er det fint hår i stedet - og så har jeg vært flink å gjøre som legen sa; tilføre kroppen masse væske, og D-vitamin i form av trankapsler og solarium :nigo: Huden min har skiftet farge fra gjennomsiktig hvit til svakt svakt gylden, og det har utrolig mye å si for hvordan jeg føler meg i min egen kropp!! Brunt flesk er definitivt en million ganger finere enn hvitt :sjenert:

Nå skal jeg nyte en kopp cappuccino før jeg stikker og henter Liten og helga offisielt er igang!! Hun gleder seg og det gjør vi også :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woohoo, -3 kg er jo knallbra! :hoppe: Jeg er stuck her jeg er, og selv om jeg eeeegentlig burde vært fornøyd, skulle jeg så gjerne gått ned 3 kg jeg også. I realiteten burde jeg vel slutte å spinne så mye, og heller gjøre styrketrening og stramme opp. Sukk. ;)

Så bra at du føler deg som deg selv igjen. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Ha en superfin fredag og god helg søtnos! :klemmer:

Det er godt å høre at du har funnet igjen deg selv, utrolig hva en kropp som blir frisk og får hvile, litt mestringsfølelse på antisjokoladeregime og tydeligvis noen solariumsminutter kan utrette! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woohoo, -3 kg er jo knallbra! Jeg er stuck her jeg er, og selv om jeg eeeegentlig burde vært fornøyd, skulle jeg så gjerne gått ned 3 kg jeg også. I realiteten burde jeg vel slutte å spinne så mye, og heller gjøre styrketrening og stramme opp. Sukk.

Så bra at du føler deg som deg selv igjen.

Det er vel muligens et tegn på at kroppen din er der den skal være? Du lever jo sunt og trener regelmessig - hadde du hatt noe særlig å ta av så hadde det vel skjedd noe..du tok jo av ganske mye ganske fort når du la om kostholdet, så jeg tror du er der du skal være nå! Fin er du :hjerte: ..men vi er jo aldri fornøyd :roll:

Mye vi burde gjøre, men det er ikke alt vi burde gjøre som er like gøy :fnise: Jeg er litt der at hvis jeg slutter å spinne så mye og går over til styrketrening er jeg redd jeg mister piffen igjen...jeg trenger den "dytten" det er å gå på en time som gjør meg helt høy på meg selv :ler: Da får jeg lyst på mer!! Det er ikke nok for meg å løfte vekter...men at vi må skvise inn litt styrketrening i tillegg er en sannhet!! Og yoga.... :hjerte:

Ha en superfin fredag og god helg søtnos!

Det er godt å høre at du har funnet igjen deg selv, utrolig hva en kropp som blir frisk og får hvile, litt mestringsfølelse på antisjokoladeregime og tydeligvis noen solariumsminutter kan utrette!

Tusen takk Nef :klemmer: Det er helt sant, noen ganger skal det ikke så mye til - heldigvis!! Jeg burde strengt tatt høre mer på kjære..han prøver med jevne mellomrom bla å sende meg avgårde for å sole meg, men jeg finner alltid en unnskyldning for å la være :sjenert: Vet jo at han har helt rett, det gjør meg godt..det er sikkert derfor jeg stritter imot - for han har "alltid" rett :ler:

Nå merker jeg kroppen min er i pms-modus og da er jeg flink å trykke meg selv ned i dritten..må bare klare å bekjempe pms`en nå, den skal ikke vinne over meg denne mnd :krangle: Nå føler jeg meg såpass bra i form egentlig at jeg ser for meg trening på mandag :trene:

God lørdag btw :sol: Dagen startet så fint kl 8 med Liten sin varme hånd som stryker meg på ryggen, og så hvisker hun varmt i øret mitt "Go` måren mamma! Goe mammaen min! Syns du de e så godt når eg stryke på deg??" :rodmer: Ikke den verste starten på dagen akkurat!

Jeg tok meg en lang dusj mens hun lå i senga og med Ipaden, nå har vi spist frokost og slappet av i sofaen, så tiden er vel snart inne for å kle på oss og gå ut i det fine været..hønene er mer enn litt klar for å få grave etter insekter på plenen, istad måtte jeg ut for å se hva de laget sånn spetakkel for - men det var bare for å få oppmerksomhet; de sto på rad og rekke ved døra ut av innhegningen og trippet :ler: Jeg tør ikke slippe de ut på plenen uten at vi er ute, det kryr av katter her, og hauken var jo og tok to høns i fjor...gidder ikke å mate verken nabokatter eller hauk med hønene mine ass!!

Ellers står ikke så mye på planen..tantejentene mine skal feire 10 årsdagen sin imorgen, så vi må ut på presang-handel, og så har jeg tenkt å begynne på forberedelsene til årets kjøkkenhage :) Jeg og Liten var og handlet inn frø for en mnd siden, men det har bare ikke vært i tankene mine med alt det sykdom vi har hatt i hus...satser på det spirer fort hvis vi sår inne nå :tommelopp: Tør ikke så ute fordi det enda er nattefrost innimellom! Gleder meg til skikkelig vår, og enda mer til sommer :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var helgen? :sol:

Jeg har kommet frem til at kroppen min er fornøyd, ja. Håper bare hodet følger med snart det også. :ler:

Er du klar til trening i morgen? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æh...jeg tok liksågodt og ødela bilen til kjære :haar: Den nye bilen hans til en halv mill lizzm :sjenert: Skrapte opp hele passasjersiden...sikkert skader for 100.000 minst!! Takk gode Gud for full kasko :daane: ...og for at kjære er den han er! Jeg fikk ikke kjeft engang :overrasket: Han ble "litt oppgitt" og klasket seg i pannen..så gav han meg en klem og sa "det ordner seg - det er viktigst at ingen ble skadet!!" Jeg var sikker på han skulle flå meg levende og koke meg i olje.................hva da krisemaksimerer?! :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooi! :haar: Hvordan klarte du det da? :kose: Høres ut som din kjære reagerte helt perfekt, og jeg er helt enig - det viktigste er jo at ingen ble skadet! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh..skulle kjøre ut fra der jeg sto parkert, svingte mens jeg kjørte for å unngå forbipasserende - og glemte ut betongsøyla på 50 cm som stod vedsidenav bilen..hørte en høy skrape-knuse-vrengt metall lyd, stoppet og rygget tilbake..på den måten tok jeg siden bak først, og når jeg rygga tilbake tok jeg fremre del :sjenert: Jeg skjønte ikke hva det var jeg hadde kjørt borti, den betongsøyla var som sletta fra minnet mitt...helt til jeg gikk utav bilen for å se :haar:

Kjære er amazing!! ...mens jeg er helt ødelagt!! Jeg hiver inn håndkle nå, det kommer en lenger oppdatering på de siste dagers innhold imorgen..det har vært tøft! Men nå klarer jeg ikke mer, må sove..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og fri - for både meg og alle andre denne helga :nigo: Det er så deilig å ha fri sammen med mannen, selv om han benytter sjansen til å sove lenge istedet for å la meg sove lenge etter dagesvis alene med Liten :roll::ler: Sånn er det bare her i huset!! Liten og jeg har satt bolledeig og venter - utålmodig - på at den skal heve seg ferdig :fnise:

Igår tok Liten og jeg turen i svømmehallen etter barnehagetid, og begge to ble helt slått ut etterpå!! Vi var tidlig oppe igår, Liten våkna kl 5.30 og det var ikke sjans at hun skulle sove noe mer...*gjesp* Så når vi kom hjem fra bading var det rett i seng, og vi sovna på et blunk - uten verken eventyr eller sang :overrasket: Jeg våknet 20:30 og bare --> :haar: Her hjemme fløyt det etter en morgenstell, bare innom i døra etter jobb og et kjapt kveldsstell - og mannen skulle komme hjem rundt kl 21!! Jeg har ei greie med at jeg vil at det skal være litt ryddig når han kommer hjem fra reise, det er ikke så koselig å komme hjem til skitne tallerker og "rot" overalt..Så jeg heiv meg rundt og fikk rydda mesteparten + vaska over gulvene i gang, kjøkken og bad før han kom inn døra *puh* :ler: Herlig å få han hjem igjen, og å ha samvittighet til å slenge seg på sofaen, inn i armkroken til kjære og sette på 2 episoder av serien vi er hekta på for tida; The Missing :nigo: Spennende altså, kan anbefale den!! Nå har vi bare 1 episode igjen..egentlig litt glad for det, for det er en serie som gjør litt vondt å se...likevel anbefaler jeg den, for den er bra laga til!

Jobb denne uka har vært megatravel, jeg er litt i tvil om 60 % fordelt på 4 dager var rett :sjenert: Jeg føler jeg springer mer nå enn før når jeg hadde normal lengde på arbeidsdagen..og somregel kommer jeg meg ikke ut dørene når jeg skal, for klokka er jo bare 13.30 når jeg er ferdig for dagen, da er det fortsatt mye oppvask igjen! Lett at jeg blir en halvtime ekstra for å hjelpe til litt mer..men det blir jo feil det også!! Jeg må se litt på menyene mine, de er nok for tidkrevende ifht at jeg jobber 5,5 timer per dag - maimenyen må nok legges opp litt enklere sånn at jeg kommer meg hjem når jeg skal :Nikke:

Tirsdag fikk jeg et avbrekk da, jeg var på kurs om mat og kosthold i barnehagen, hold av en klinisk ernæringsfysiolog - SÅ inspirerende og interessant! Jeg er litt nerd når det kommer til mat og kosthold (spesielt hos barn) og synes det er spennende å høre om fettsyrer og hvordan de virker inn på kroppen vår :ler: Drømmen er - og har alltid vært - å ta utdannelse innen ernæring, jeg skal sjekke opp mulighetene for nettstudier, for det er jo liksom ikke så lett å bare flytte til Oslo i 4 år :tunge1: Dette kurset bekreftet tankene mine om at vi får i oss for mye omega 6, og jeg jublet nesten når hun sa det var for mye hysteri rundt "fjøsfettet" som hun kalte det (fett fra fjøsdyr; kjøttmat, fløte, meierismør osv) Jeg har hele tiden tenkt at kostholdet vårt inneholder for mye Omega 6 (finnes i solsikke- mais- og soyaolje, margariner, kaviar, majones og korn) ifht de andre fettsyrene - og at det umulig kan være bra! Her hjemme sverger jeg til kaldpressede oljer av raps eller oliven og meierismør i matlagingen - og det har jeg tenkt å fortsette med!! Jeg skal fortsette å lage majonesen selv og la ungene spise det med god samvittighet :jepp: Jeg prøver å lære Liten å like avokado og nøtter, men der møter jeg veggen gitt..noen tips der ute til hvordan jeg kan "lure" det i henne? Feit fisk spiser vi ikke, jeg liker det - men ingen av de andre, så vi er nødt til å ta tilskudd i form av tran-/ seloljekapsler..men det var helt greit! Så kanskje jeg ikke er helt på jordet kostholdsmessig likevel, selv om jeg ikke er sylfidetynn...som hu sa; sunnhet defineres ikke nødvendigvis ut fra vekt kjære deg ;)

Nei, nå må vi bake - før Liten kryper ut av sitt gode skinn :ler: Forresten er det bare 2 dager til klekking ute i hønsehuset :bond: Håperhåper Gråsa får full pott og 6 små nøster popper ut av eggene iløpet av søndagen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det jeg fikk med meg av ditt strålende innlegg er følgende: Diddles skal flytte til Oslo og bli i 4 år, hurra!!! :strix:

Subjektive briller? :ler: Men der er jo lov med ønsketenkning! :jepp:

Ha en nydelig fridag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: Det er helt lov! ...og vi hadde nok vurdert det om det ikke var for at vi har Storesøster her :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh joy! Det klekkes i hønsehuset :strix: Jeg fant 2 søte små kyllinger under hønemor igår, forhåpentligvis kommer det enda flere iløpet av dagen idag!! Himmel, jeg er _helt_ tussete forelska i de små nøstene!! Ulempen med å ha hønemor og ikke klekke frem i rugemaskin er jo at hun vil ta seg av de selv - mens alt jeg vil er å sitte med de i armene mine...Noe så uskyldig og vakkert og..ogog.. :sukk:

Jeg er støl som bare juling etter fredagskveldens "frustrasjonsjogging" *auauau* Vi hadde en liten klinsj jeg og kjære, så jeg trengte å få utløp for alt jeg hadde inni meg etterpå....vi ordnet fort opp, det var bare en sånn teit liten greie og alt går jo på kommunikasjon - eller mangel på sådan :dry: Innimellom skal han leke "tapper" - selv om han har så vondt at han holder på å klikke..og når han har "bitt det i seg" lenge nok så sprekker fasaden..han blir muggen og snakker til meg med en tone jeg ikke takler så bra! Det er ikke alltid jeg fanger opp de små signalene han sender ut om at han sliter, så da blir jeg stressa og frustrert fordi jeg ikke skjønner hvorfor han er amper!! Det var egentlig hele greia, han snakket til meg i et tonefall som ikke oppleves greit - kort og hardt - og jeg sa tilslutt at jeg heller ville ut og løpe enn å være inne med han :sjenert: Vi fikk renset lufta før jeg løp avgårde heldigvis! Det er greit å ha vondt og være oppgitt og lei, men si nå ifra til meg da - at det er en dårlig dag..så håndterer jeg stemningen og sinnelaget hans på en mye bedre måte..istedet for at jeg skal gå rundt å tro jeg har gjort noe galt! Men altså - jeg er støøøøøl :daane: Tydelig at det er lenge siden sist jeg jogga :ler: Jeg har lyst å dra på MRL/stretch ikveld for å løse opp såre muskler, må bare se hvordan det går - om det er tid og rom og alt det der for at hu mor får dra på trening ;)

Nå sitter Liten og spiser smoothie-is og ser Madagaskarpingvinene, mannen ligger og sover..om en stund skal vi ut og sykle sammen alle 3 :hjerte: Det har vi ikke prøvd før, at Liten sykler selv sammen med oss..jeg pleier å sette henne i sykkelvogna eller i setet! Men nå har hun lyst at vi skal dra på "sykkeltur" :fnise: Vi skal ikke så langt, bare bort på skolen her - men det er garantert langt nok for Liten som ikke er sånn sykt god på å sykle :fnise: Hun blir fort "sliten i beina" :roll: Men hun er nok litt inspirert av nabojentene på 4 og 5 som freser avgårde i gata på syklene sine _uten_ støttehjul ;) Hun er jo litt sånn som vil komme på ting selv (sånn som pappaen sin :fnise:) så jeg har ikke pusha dette sykkelgreiene noe særlig..nå virker det som hun har komt på at hun skal øve seg litt, og da må vi smi mens jernet er varmt!!!

...når det kommer til å svi mens jernet er varmt - jeg tror kanskje vi skal prøve på en liten en :sjenert: Han har vært helt _nei_ ifht å få en til, men i det siste har han virket mer positiv! Og igår tror jeg jammen det kom et slags ja :overrasket: Det var ihvertfall ikke et _NEI_ ...det ble helt stille, og så sa han timingen min ikke var helt på topp ifht ryggen hans og sånn..men som jeg sa; det er jo ikke sånn at jeg blir gravid og tre uker seinere er ungen her :hoho: ...og når det gjelder timing så er den der den bør være, hvis jeg skal gå gravid en gang til vil jeg heller gjøre det nå enn når jeg er 37 liksom..også vil jeg ikke at det skal bli så stor aldersforskjell mellom Liten og et evt. lillesøsken :sjenert: Det var han enig i...så sovna vi, hånd i hånd :hjerte: Oh my....jeg er helt :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gisp! OMG, det hadde vært helt fantastisk med en liten baby igjen! :rodmer: Til dere altså; jeg føler meg veldig ferdig. :ler: Ååååå! :strix:

Dette MÅ vi snakke mer om kjenner jeg. :fnise: Om ikke på tirsdag så ihvertfall til helgeb om dere har mulighet. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Jeg har litt vondt for å tro at det er tilfelle at han er med på det :klo: Idag har jeg ikke turt å ta det opp...i redsel for at jeg har misforstått noe :ler: ...men jeg må jo spør, om jeg skal ta pillene en stund til eller om vi bare skal kjøre på :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææææ, så spennende! :bond: Håper virkelig for din del at du ikke har misforstått. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! :hakeslepp: Trodde du hadde gitt opp den diskusjonen jeg... ;) Turt å ta det opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...