Gjest Neferet Skrevet 28. juni 2012 #1441 Del Skrevet 28. juni 2012 Lykke til i dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #1442 Del Skrevet 28. juni 2012 Jeg er ikke gravid *pusterlettetut* ...istedet er svigermorhelvetet igang for fullt igjenn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 28. juni 2012 #1443 Del Skrevet 28. juni 2012 for ikke gravid, og for svigermorhelvete. Så snart etter innleggelse altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #1444 Del Skrevet 28. juni 2012 Det var vel bare "bra" et par dager etter hun skrev seg selv ut...hun splitter familien vår, det er krise - fullstendig krise!! Nå har hun delt opp barnebarna etter viktighet...Eldstemann er viktigst, jeg siterer: "han er en velsignelse, det er akkurat som å få ***** (kjære) på nytt! Jeg kan prate med han om alt!" Storesøster er også litt viktig, ihvertfall såpass at hun har lyst å treffe henne før vi reiser på lørdag..men hun vil ikke komme hit fordi "hun er ikke velkommen" (splitt og hersk...) så hun vil at Eldstemann skal komme ned dit med Storesøster - noe kjære sier nei til! Vil hun treffe Storesøster får hun komme hit...Liten betyr ingenting, henne trengte hun ikke treffe Heldigvis er hun ikke stor nok til å skjønne noe av dette, men tanken på det, at farmoren hennes tenker sånn, river hjertet mitt sønder og sammen Kjære går rundt med et tomt uttrykk i øynene og Eldstemann orker snart ikke mer (og det sier sitt; han har bare vært hjemme i 3 uker!!) Jeg vet ikke hva vi skal gjøre, systemet svikter totalt når vi trenger det! Jeg er så lei, redd og sliten - jeg er livredd faktisk!! Kjære fortalte meg igår at svigermor har i stor grad klart å ødelegge de andre forholdene hans, med å holde på på denne måten, splitt og hersk, terrorisert familien Jeg er så redd, redd, redd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 28. juni 2012 #1445 Del Skrevet 28. juni 2012 Huff, jeg får så vondt av dere!! Det er jammen ikke greit når man blir så maktesløs! Jeg er rett og slett tom for ord, så da får du masse isteden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 28. juni 2012 #1446 Del Skrevet 28. juni 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 29. juni 2012 #1447 Del Skrevet 29. juni 2012 Innom med en i dag også jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 29. juni 2012 #1448 Del Skrevet 29. juni 2012 Hyyyyl, jeg har funnet Molo på ebay.co.uk! Ikke sånn veldig mye billigere enn her hjemme, men det er jo utrolig mye mer å velge mellom enn f.eks. hos Sam & Sofie som har det største utvalget i Norge. Søk på Molo kids forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 30. juni 2012 Forfatter #1449 Del Skrevet 30. juni 2012 Hyyyyl, jeg har funnet Molo på ebay.co.uk! :bond : :strix : :overrasket : Ikke sånn veldig mye billigere enn her hjemme, men det er jo utrolig mye mer å velge mellom enn f.eks. hos Sam & Sofie som har det største utvalget i Norge. :nigo : Søk på Molo kids forresten. :bolledeig : har du ikke funnet det før? Jeg går helt bevisst ikke innpå de sidene der, jeg hadde ruinert meg selv og resten av familien Huff, jeg får så vondt av dere!! :troest : Det er jammen ikke greit når man blir så maktesløs! :kose : Jeg er rett og slett tom for ord, så da får du masse :klemmer : :hug : :klem : isteden. :klemmer : Innom med en :hug : i dag også jeg... Tusen takk for omtanken, det varmer godt inni Vet ikke helt hva jeg skal si, jeg er ganske tom innvendig Igår var vel omtrent den verste dagen jeg har hatt siden jeg mistet farmor for 13 år siden...det sier sitt! For å gjøre en lang historie kort så har jeg vært i kontakt med hjelpetelefon for pårørende for psykisk syke for å få veiledning ifht hva vi skal gjøre for å få hjelp, veien å gå lizzm..hun rådet meg til å sende bekymringsmelding til fastlegen, si rett ut hvor jævlig vi har det og gi ansvaret for svigermors helse videre til dem! Så da gjorde jeg det...på torsdag...på fredag ble hun tvangsinnlagt på psykiatrisk, noe som resulterte i at sykdommen hennes slo ut i full blomst og hun har virkelig vist seg fra sin sykeste side ever Hun har ekstreme vrangforestillinger, og det hun sier er bare ondt!! Kjære er i sjokk, det samme er Eldstemann som fikk med seg litt vel mye da de var på besøk hos henne igår kveld..Jeg er bare trist, og synes det er forferdelig vondt at det er meg hun har siktet seg inn på denne gangen! Jeg synes ikke jeg har gjort meg fortjent til å bli kalt djevelens avkom Men sånn er det nå, og jeg vet hun er syk, at det ikke er hennes ord sånn egentlig - men det gjør for jævlig vondt allikevel!! Heldigvis oppi det hele, så har jeg og kjære blitt enda sterkere sammen..han er virkelig verdens fineste Jeg er heldig som har ham, bare litt mer uheldig med mammaen hans Så status per nå; svigermor forblir på psyk så lenge vi er borte, og gjerne enda lenger (skulle gjerne fortalt endel av de forskrudde tankene hennes, for en del av det er tragikomisk og vi lo så vi gråt igår kveld, men jeg har ikke tid ), når vi kommer hjem skal vi søke om hjelp og veiledning ifht hvordan å sette grenser for oss selv uten å bryte kontakten, kjære skal få noen å prate med om hvordan livet hans har vært (det å leve med en psykisk syk mor og ha ansvaret for henne de siste 25 årene) Her hjemme er det pakkekaos og jeg har egentlig ikke tid til å sitte på kg Nå reiser vi snart, vekk fra alt det vonde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 30. juni 2012 #1450 Del Skrevet 30. juni 2012 God tur bort fra alt det vonde! Godt dere vet at hun er beskytta mot seg selv mens dere er vekk, så klarer dere forhåpentligvis å slappe ordentlig av uten å tenke for mye på marerittet hjemme! Kos dere masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 30. juni 2012 #1451 Del Skrevet 30. juni 2012 Åh, jeg fikk helt vondt i hjertet av å lese her. For et lite mareritt dere går gjennom om dagen. Forferdelig for deg å bli trakassert på den måten du blir, og forferdelig for både deg og mannen din (og eldstemann!) å måtte se et nært familiemedlem "gå til grunne" på den måten. Klarer ikke sett meg inn i det, men forstår at det er fryktelig tøft. God tur - håper dere får slappet av og kost dere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 30. juni 2012 #1452 Del Skrevet 30. juni 2012 Godt å høre at dere fikk litt veiledning, og at hun er ivaretatt mens dere er borte. Satser på at dere får god hjelp også når ferien er over! Og når det er sagt, GOOOOD TUR!!!! Kos dere med hverandre og glem alt det vonde for en stund! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 14. juli 2012 Forfatter #1453 Del Skrevet 14. juli 2012 Hjemmeeeeeee Brun og fin, med ny-pedikyrerte føtter og godt mot Mer kommer senere, nå må Liten i seng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 14. juli 2012 #1454 Del Skrevet 14. juli 2012 Velkommen hjem! Gleder meg til fullt referat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 15. juli 2012 #1455 Del Skrevet 15. juli 2012 Velkommen hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 16. juli 2012 #1456 Del Skrevet 16. juli 2012 Velkommen hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #1457 Del Skrevet 16. juli 2012 Sånn, da har jeg noen minutter for meg selv *pjuh* Det har vært skjønt å komme hjem igjen, sånn rent hjemme-til-egne-ting-og-sånn...ifht svigermor er vel ting ganske likt, men det kommer jeg tilbake til litt lenger uti her Vær forberedt; griselangt innlegg med mest mulig smileys Flyturen ned var vi litt spent på i.o.m det var rett rundt leggetid for Liten, men det gikk strålende Hun spiste et helt middagsglass (!!!!) mens vi ventet på flyplassen, så fikk hun melk da vi var kommet oppi lufta, og etterpå var hun bare happy shiny solstråle-Liten *elsk* Hun underholdt halve flyet med hopp og sprell, skravling og hoiing til hun sovnet ca halvveis til Rhodos og sov til rett før landing!! Deilig å komme ut av flyet og bli møtt av 28 grader, der vi kom fra var det mer...14 grader kansje Iallefall, alt gikk smuuud med fly, og bagasje, og vi var ombord på bussen og på vei til hotellet når vi egentlig skulle ha landet pga medvind *nais* Kjempefint sted vi hadde booket inn på, men glad vi valgte rom med utgang til eget basseng der vi kunne trekke oss litt tilbake - for hjelpes for et spetakkel rundt hovedbassenget om dagene Kjæres beskrivelse; Bamsehelvete, passer rimelig bra Vi passer ikke inn i sånn konsept-greier, Blue Village blir det aldri mer! Bortsett fra det og det faktum at alt de serverte i "restauranten" (også kalt kantina blant oss rundt det private bassenget ) var i beste fall rester fra gårsdagen med litt ost oppå og gratinert, så var det en s-t-r-å-l-e-n-d-e ferie!! Vi leigte bil 4 av dagene og fikk sett oss litt rundt på øya, var bl.a i Gamlebyen ( ) flere kvelder, Sommerfugldalen og Epta Piges (De 7 kilder) samt stranden der de filmet klassikeren "Kanonene på Navarone"; Ladiko Beach/ Anthony Quinn Bay! Det ble etterhvert som dagene gikk uhorvelig varmt på Rhodos, unormalt varmt i følge lokalbefolkningen...vi var oppe i 42 grader på kveldstid, timesvis etter sola var gått ned - så kan vi bare tenke oss frem til hvor varmt det var om dagen!! Den høyeste temp. vi så på gradestokken var 46 grader, og da var klokka 10 på formiddagen Den heten kombinert med Liten var ikke helt optimalt akkurat, hun viste seg å ikke være spesielt glad i å bade - tror rett og slett temperaturforskjellen mellom luft og vann ble for store, siden det bare var 23 grader i bassenget! Så deler av dagen var vi bare nødt til å være inne på rommet, der det var air condition, sånn at vi fikk se litt av solstrålejenta vår og ikke bare sutre-sutre-klenge-klenge-Liten...Sneik meg til noen timer på solsenga mens hun hvilte inne og Storesøster fløyt rundt i bassenget med venninnene, de varmeste dagene sov Liten opptil 4 timer iløpet av dagen så litt brun ble jeg da (og har skiller så det holder siden dette ikke akkurat var et sted der ini-mini-bikiniene mine passet inn og jeg var nødt til å ha noe som dekket litt mer enn vanlig......) Siste dagen var ren idyll, da klatret Liten frivillig uti bassenget, vi lekte på plenen foran bassenget og skravlet med naboene Akkurat da skulle jeg ønske vi kunne fryse tiden og bli akkurat der for evig...blandede følelser med å reise hjem, selv om det fristet å komme hjem til egne ting, familie og venner så grudde vi oss til det andre vi visste ventet; sykdom, bitterhet, vonde ord...svigermor er fortsatt ute etter meg..og føyd til på listen over alle de tingene som er feil med meg har det dukket opp; "liker ikke gamle folk" Hun har alvorlige vrangforestillinger og har låst seg helt på at jeg ikke er noe godt menneske, at jeg bare vil henne vondt og unner henne ingen gleder i livet...Jeg veksler mellom å være lei meg og rasende, og vet seriøst ikke hvordan jeg skal kunne forholde meg til henne når dette en vakker dag snur og hun atter en gang er glad i meg..for den dagen kommer, vi må bare holde ut, ikke synke ned på hennes nivå..være rause..forståelsesfulle..og korrigere når hun gyver løs! Det er ikke lett..men vi må søke om hjelp, veiledning og støtte - dette klarer vi ikke alene! Nok om henne, føler hun tar litt vel mye plass i livet vårt! Hun får bare så mye makt som vi gir henne......... 2 uker ferie nå så er det barnehagestart for Liten og tilbake i jobb for "hu mor" Grugleder meg, gleruder meg Tror nok Liten er klar for barnehage jeg altså, hun har virkelig blomstret på tur!! Selv om hun er inni "forelska-i-mamma-og-pappa-perioden sin, så tror jeg det kommer til å gå kjempefint med tilvenning Nå er det middag og armkrok-tid Forresten så har bestis fått twinsa sine; en bitteliten gutt og ei litt større jente ble født på lørdag formiddag Søte som sukker, jeg gleder meg til å snuse på!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 17. juli 2012 #1458 Del Skrevet 17. juli 2012 Høres ut som dere hadde en veldig fin tur, tross ekstremvarme og badevegrings-Liten! Håper hverdagen ikke slår dere altfor hardt i hodet nå som dere er hjemme igjen, ta vare på hverandre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 18. juli 2012 Forfatter #1459 Del Skrevet 18. juli 2012 Vi hadde en veldig fin ferie, måtte korte inn referatet mitt betraktelig da jeg plutselig hadde en mann med behov Hverdagen har ikke slått oss helt ned, vi har enda hodet over vannet..kjære har tatt mora si ei skrape for å si det sånn, parkerte henne skikkelig, og etter det har det vært litt mindre drittslenging - men hun vil fortsatt ikke komme på besøk...og Liten er fortsatt ikke viktig Nå er det snart 6 uker siden hun så henne sist, egentlig burde hun være helt syk etter å treffe henne, men Forstå det den som kan..Den dama er bare glad i seg selv for tida Igår var iallefall en finfin dag; min tur å sove lenge, lunsj med Liten, kjære, Belle og skjønneste A og lekerommet på kjøpesenteret etterpå Liten ble trøtt før jeg hadde lyst at hun skulle være det, men det var bare å bite i eplet å si takk for oss og gå hjem! Og vel hjemme sovna hun på et blunk og sov i 2 timer mens jeg fikk heklet litt Kvelden ble brukt til noe så spennende som å brette klær; mengder med klær Å vaske alle klærne vi hadde med oss til Rhodos, tilogmed de som egentlig ikke var brukt, virket som en god ide helt til de skulle brettes Idag har også vært en finfin dag Startet med regn og ruskevær men ble etterhvert skikkelig fint og varmt! Vi har vært ute store deler av dagen, fått lagt bark i hjørnebedet, klippet hekken og plenen - så nå er det så mye finere her Jeg fikk ryddet litt inne også mens Liten sov i formiddag, og det trengtes, for makan til rotebøtte skal en lete lenge etter Hun er flink da, kan så mye; siste mestring er å klatre oppi sofaen Også bruker hun alt som er bevegelig som gåstol Tørkestativ, strykebrett, støvsuger, lekekurv - you name it! Håper det er et tegn på at hun snart har tenkt å gå uten hjelp.....Har hatt besøk av ei fra jobben, hun kom med Reimadresser og regntøy til Liten Ser jo omtrent ikke at det er brukt, siden jenta hennes skyr skitten Så for 650 kr fikk jeg Reima vårdress i str 92 og Reflex 2-delt regntøy i str 86 *fornøyd* Liten tar flaske med kumelk nå når hun legger seg om kveldene, og det går såå mye lettere enn det styret med amming, lite melk, biting osv..litt vemodig er det jo at det bare er 1 amming igjen i døgnet; morgenen, men hun begynner jo å bli stor da...og leter frem puppen selv Sjarmerende Pizza og skravling på terrassen her, nå kom kjære med en diiiger kopp latte til meg Så, kos dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 19. juli 2012 #1460 Del Skrevet 19. juli 2012 Så fint å lese her inne med så mange Sender avgårde en stor en torsdagsmorgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå