Diddles Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #921 Del Skrevet 20. februar 2012 Meny uke 8 Mandag: Crispy torsk med fullkornspasta, gulrot og brokkoli Tirsdag: Hamburger i grove pitabrød med salat Onsdag: Fiskeboller i hvit saus med poteter, gulrøtter og bacon Torsdag: Kyllingsnitzel med grønnsaksrisotto og urtedressing Fredag: Kjøttkaker i brun saus med poteter, kålstuing, erter og gulrøtter Lørdag: Skinkepizza med salat Søndag: Wok med svinekjøtt og godt brød Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. februar 2012 #922 Del Skrevet 20. februar 2012 Mmmm, det så godt ut. Skal sette meg ned og mekke meny i kveld jeg også. Gode ting jeg har prøvd i det siste som anbefales: tandoorifisk (bruker seifilet), ovnsbakt pestokylling med mozzarella og gresk pai med kylling. Nå ble jeg sulten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #923 Del Skrevet 20. februar 2012 Veldig enkel mat denne uka, safer alltid med "tradisjonskost" når Storesøster skal være hjemme Men jeg er glad i tradisjonskost selv, så det gjør ikke noe Den pestokyllingen din fristet Belle, den tror jeg vi må prøve!! Tandoorifisk kan jeg sikkert bare glemme Jeg luftet ideen for kjære, og dette er han --> Tandoori skal kun lages av kylling fikk jeg beskjed om håpløse mann!! Nei nå, Liten prøver å bryte seg ut av vippestolen Sånn har hun aldri gjort før, hun setter seg opp/ lener seg fremover i vippestolen!! Den skåla med havregrøt gjorde visst underverker i fht energinivå Tar oss en tur på helsestasjonen og veie imorgen tror jeg, bare for å roe mammahjertet litt...klarer ikke vente til timen vi har om en uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. februar 2012 #924 Del Skrevet 20. februar 2012 Tandoorifisk er jo sååå godt. Men den kyllingen er bare helt fantastisk god. En gang lagde jeg den to dager på rad. Vi skal veie på onsdag. Her har jeg en følelse av at A er blitt litt rundere i kantene. Bekymrer meg den veien jeg, at hun er for stor. Men det er vel bedre det enn andre veien, så en til deg. Men du...du vil vel ikke finne på noe denne uken? Er så kjedelig med vinterferie og ingenting som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #925 Del Skrevet 20. februar 2012 Kanskje jeg klarer å lure de, hvis jeg lager det av torsk som jo ikke smaker særlig mye Du, A er ikke for stor, hun er jo bare kjempefin akkurat som babyer skal være, myk og god!! Liten er bare ei flis Nå har hun spist litt idag da, litt er bedre enn ikke no`!! Joda, jeg vil gjerne finne på noe denne uka Nå prater jeg og E fra barselgruppa om å dra i badehallen imorgen når de åpner kl 4, kan ikke du og A også bli med da hvis det blir noe av? Ellers har vi ingen planer på onsdag og fredag Hva skal vi finne på? Playdate og også gå tur når tuttene skal sove f.eks?? Jeg kan lage til litt enkel lunsj til oss hvis dere vil komme her? Jeg har Storesøster også hjemme serdu, så det er litt vanskelig for meg å gå noe sted så sant hun ikke har en playdate selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #926 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Crap, jeg har husarbeid til oppunder ørene *bretter opp ermene* Bare til å sette igang!! Rydde kjøkken, bad, soverom, gang og stuer Vaske klær Henge opp klær Renskrive menyer og handlelister Fryse en mengde eplemos Endret 20. februar 2012 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. februar 2012 #927 Del Skrevet 20. februar 2012 Kanskje jeg klarer å lure de, hvis jeg lager det av torsk som jo ikke smaker særlig mye Du, A er ikke for stor, hun er jo bare kjempefin akkurat som babyer skal være, myk og god!! Liten er bare ei flis Nå har hun spist litt idag da, litt er bedre enn ikke no`!! Joda, jeg vil gjerne finne på noe denne uka Nå prater jeg og E fra barselgruppa om å dra i badehallen imorgen når de åpner kl 4, kan ikke du og A også bli med da hvis det blir noe av? Ellers har vi ingen planer på onsdag og fredag Hva skal vi finne på? Playdate og også gå tur når tuttene skal sove f.eks?? Jeg kan lage til litt enkel lunsj til oss hvis dere vil komme her? Jeg har Storesøster også hjemme serdu, så det er litt vanskelig for meg å gå noe sted så sant hun ikke har en playdate selv Er så redd for å overfore henne jeg. Men hun er jo blid og fornøyd, så da regner jeg med at ting ser bra ut. Badehallen? Jeg har ikke akkurat bikinikropp for å si det sånn. Men jo, det hadde vært gøy altså. Det er jo ikke babysvømming denne uken. Bare pip på dersom det skulle bli noe av? Vi skal til legen og på helsestasjonen på onsdag, så fredag passer bra. Det høres skikkelig koselig ut, vi kommer gjerne på lunsj vi. Eneste jeg skal være hos søster klokken halv 5, men jeg regner vi er ferdige til da. Når passer det for dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #928 Del Skrevet 20. februar 2012 Nesj da, så lenge hun vil ha mat så må hun jo få!! Hvis du synes det blir for mye matlyst å send litt over her, vi tar imot det vi får Badehallen ja *grøss* Er det noen av oss som kan skryte på seg bikinikropp etter vi gikk gravide?? Jeg tar ikke akkurat på meg bikini med lett hjerte lenger jeg altså Hvis dere ikke får sjokk av å se meg naken så blir dere ihvertfall snøblinde *blek-som-et-laken-smiley* Menne, det ser ikke ut for at det blir før i neste uke, var vanskelig å få det til å klaffe for begge...Storesøster a.k.a lille havfrue kommer på onsdag serdu, og det nytter ikke å si at vi skal i svømmehallen men at vi skal utav igjen etter 30 minutter Hun må nemlig slepes ut av vannet etter 2 timer til vanlig, så jeg hadde nok fått en stk sur 9 åring med meg hjem - det gidder jeg ikke! Freddan it is then, så gøy Kom når det passer best for dere, vi er jo hjemme uansett og venter på dere Etter første hvilen til A kanskje? Hvis ikke du skal gå opp? Da kan hun jo hvile i vogna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. februar 2012 #929 Del Skrevet 20. februar 2012 Huff, bikinikroppen er ikke det den en gang var, nei. Synes strekkmerkene er verst jeg. Dem har jeg over alt. Men selve kroppen skal jo bli spinningfin til sommeren ihvertfall. Aha, okei. Da kan ikke vi på tirsdag ihvertfall, for da er det babysvømming for oss. Men vi er gjerne med dersom det blir en av de andre dagene. Gled deg til å se hvor gal A blir når hun ser vannet. Når jeg dusjer nå har hun begynt å stange hodet sitt mot dusjdøren fordi hun vil inn. Da må jeg bare se det litt an. Det er så forskjellig når hun sover skjønner du. Noen dager er det klokken halv 9 og andre dager er det ikke før 12. Men jeg går nok dersom hun vil sove i 11-tiden. Jeg tar med meg sjokoladekake. Søster har bursdag og har bestilt sjokoladekake med ostekrem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #930 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Jeg var heldig og slapp unna strekkmerker, men jeg har noen fra før av som jeg ikke er glad i Men de er gamle da, så de viser ikke sååå godt...uansett, vi går jo ikke i svømmehallen for å studere hverandre nakne håper jeg Svømmehallen med E og mini-E blir neste torsdag, så da kan jo dere også være med Vi stikker opp til meg etter babysang og så kjører vi innover i halv 4 tiden-isj Bli med da!!! Haha, sånn gjør Liten også, ligger og kaver utenfor dusjdøra - jeg vil iiiiinn Så søt når hun får komme inni, prøver å fange dusjstrålene med hendene sine Kjære haddde henne med seg i dusjen for første gang på søndag, han var helt etterpå, for det var så koselig Go`ingene mine!! Kom når du vil du på fredag, jeg er klar fra ca kl 9.30 tenker jeg Da har vi stått opp, dusjet og kledd oss, så da er vi klar Setter en deig jeg da, så kan vi ha varme rundstykker og pålegg - og kake etterpå Fantabulistisk!!! Oh my, jeg gleeeder meg!!!! Si fra hvis du vil gå tur en dag også, vi er med *** *** *** *** *** *** *** *** *** Må bare dele denne linken om amming med dere, jeg blir så glad når jeg kommer over sånt! Et spark i leggen til de som sier jeg ikke må amme Liten i søvn lenger Tenk det har jeg tenkt å gjøre så lenge hun roer seg med det (innenfor rimelighetens grenser that is, jeg tenker ikke å amme til jenta er 2 år altså ) Endret 20. februar 2012 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. februar 2012 #931 Del Skrevet 20. februar 2012 Oooh, da er vi med på svømming og vi er gjerne med hjem til dere også etterpå. Føler meg litt over å skulle vise kroppen min frem, for det gjorde jeg ikke før jeg ble gravid en gang. Men nå er det A som er viktigst og hun elsker å bade. Ergo må jeg vise frem bikinikroppen min. Sånn er det bare, nemlig. Åh, det gjør A også. Hun vil drikke av dusjen også hun. Da gleder jeg meg til fredag. Rundstykker høres kjempegodt ut. Jeg kan pipe når jeg vet sånn ca når vi kommer jeg. Fin link forresten. Jeg har rett og slett bare ikke brydd meg om sånt jeg. Nå som vi for eksempel må ''ligge'' A i søvn. Nei, drit i dem. Trenger babyen det skal hun jammen få det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #932 Del Skrevet 20. februar 2012 Det blir så bra at, mamalicious 1, 2 og 3 inntar svømmehallen Nei jeg bryr meg ikke sånn masse jeg heller om hva andre sier..eller, jeg irriterer meg litt De har tydeligvis ikke hatt en baby som ikke vil legge seg uten pupp Og så lenge jeg koser meg med det og hun koser seg med det så ser jeg jammen ikke problemet! Den tiden kommer tidsnok at akkurat den lille mamma-og-Liten-stunden finnes lenger, og da kommer jeg til å savne det noe helt skrekkelig Dette er jo første og siste for min del ( over at jeg aldri skal få oppleve alt dette en gang til ) så jeg tar vare på de stundene jeg kan lengst mulig Liten har sovet siden jeg la henne i senga kl 19, huset er ryddet, frysen er full av fruktmos og jeg har varm te i koppen :happy: Laif is gudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 20. februar 2012 #933 Del Skrevet 20. februar 2012 Isj, drit nå i hva de andre sier! Så lenge Liten (og du for det meste) er fornøyd så kan nå alle andre gi blanke F i hvordan dere fikser dere! Men ja, jeg har vært gjennom det der, og er det fremdeles mtp. på samsovinga. Det er skikkelig dritt og andre mennesker kan virkelig få deg til å føle deg som verdens teiteste, men in the end så gjør man det som er rett for en selv likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. februar 2012 #934 Del Skrevet 21. februar 2012 Takk for koselig besøk i dag. Håper det gikk bra på helsestasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #935 Del Skrevet 21. februar 2012 Hjemme igjen etter kos besøk hos Belle og supersosiale A Alltid gøy å se dere :happy: Hvor er manerene mine, jeg glemte jo å takke for maten før vi gikk Takk for maten Belle, det var godt, jeg er mett og god enda *klappersegpåmagen* Etterpå tok vi turen til helsestasjonen for å veie og måle Liten...et mindre oppløftende besøk Det har vært vanskelig å få fast føde i Liten siden vi begynte med det rundt 6 mnd`s alder, men nå syntes jeg altså at hun hadde tatt av så jeg klarte ikke vente til timen i neste uke Vel..hun har ikke akkurat tatt av, men hun har heller ikke lagt på seg mer enn 75 gram og vokst 1 liten cm på en mnd Helsesøster mente hun spiser seg mett på morsmelk om natta, og det kan godt stemme med de siste 3 nettene..men før det da?? Før det sov hun jo fra 18.30-04.00, noen ganger til 05.30, men hun spiste ikke særlig mye fordet Så rådene hun hadde å gi var nattavvenning - selvsagt i form av skrikekur Jeg sa klart ifra at noen skrikekur er ikke aktuelt for oss og ba om noen mer oppdaterte råd..hun skjønte ikke hvorfor skrikekur ikke var aktuelt, for det var jo sååå effektivt Så jeg lirte utav meg grunn etter grunn, til hun tilslutt sa; Ja, jo det er kanskje ikke den beste måten når du ser sånn på det Høres ut for at du har de fleste svarene selv Makan, og sånne folk lesser av seg råd til mer eller mindre oppegående foreldre??? Oppdater dere helsesøstre og kom nå med noe mer enn skrikekur ihvertfall Men altså, her må vi til med nattavvenning Jeg skjønner det, og kjenner jo selv at det er lite ideelt med Liten som våkner annenhver time på natta, men jeg gruer meg som en gal Syns det er helt forferdelig når hun gråter og jeg vet hva som stopper henne, men nå skal jeg altså ikke gi henne det hun vil ha Skjønner jo hun trenger mer mat på dagtid, men jeg skulle ønske det hadde gått seg til av seg selv, at hun plutselig en dag fant ut at hun ville ha mat lizzm Håper håper håper hun spiser godt til middag nå, og så grøt til kvelds, for da sover hun kanskje rundt istedet for sånn som hun holder på nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. februar 2012 #936 Del Skrevet 21. februar 2012 Halvtørre scones gjør underverker for magen. A er helt rar. Du så jo hvordan hun var med deg, men da vi var på besøk på jobben til mamma nå nettopp var hun helt og så snart noen så på henne. Bare 1 cm? Synes hun ser så lang ut, jeg. Men uansett godt at hun ikke har tatt av ihvertfall. Ææææsj, de jævla skrikekurene altså. Jeg er så lei av å høre om dem. Det verste av alt er at mannen synes det er helt greit. Blir så lei meg jeg da. Nattavvenning er noe dritt. Det har jo ikke akkurat gått så veldig bra her i huset. Vi er svake når vi er trøtte. Men du har vel no-cry sleep solution ikke sant? Der står det jo mange gode råd. Jeg har prøvd litt med å dytte A under haken når hun er i melkedøsen og det funker faktisk oftere enn det ikke gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #937 Del Skrevet 21. februar 2012 Halvtørre scones gjør underverker for magen. A er helt rar. Du så jo hvordan hun var med deg, men da vi var på besøk på jobben til mamma nå nettopp var hun helt : redd: og : grine: så snart noen så på henne. : ler: Bare 1 cm? Synes hun ser så lang ut, jeg. Men uansett godt at hun ikke har tatt av ihvertfall. : Nikke: Ææææsj, de jævla skrikekurene altså. Jeg er så lei av å høre om dem. : rasende: Det verste av alt er at mannen synes det er helt greit. Blir så lei meg jeg da. : sjenert: Nattavvenning er noe dritt. Det har jo ikke akkurat gått så veldig bra her i huset. Vi er svake når vi er trøtte. : fnise: Men du har vel no-cry sleep solution ikke sant? Der står det jo mange gode råd. : jepp: Jeg har prøvd litt med å dytte A under haken når hun er i melkedøsen og det funker faktisk oftere enn det ikke gjør det. : 5: Synes de var gode jeg Langet i meg 2 stk og var mett til middag klokka halv 5 jeg har sikkert slitt henne helt ut Neida, hvis det er folk hun ikke kjenner der så er det ikke rart om hun reagerer litt Hun er vel litt inni den samme greia som Liten med fremmede, ganske normalt i den alderen Meg har jo A sett ganske mye etterhvert, men likevel ble jeg overraska over hvor trygg hun virket på meg! Det var skikkelig kos :happy: Når jeg ser på helsekortet til Liten nå så står det 67,5 cm på henne idag, det er da 2 cm mer, ikke 1 cm som duste-helsesøstera sa Så litt har hun strekt seg, men ikke så mye at vi burde synes hun har blitt så lang Kanskje det er fordi hun har blitt tynnere også at vi synes hun ser lenger ut?? Iallefall har jeg da fått i henne litt mat idag; 2 porsjoner grøt og middag, pluss 90 ml kald (!!) mme (Det likte hun faktisk Det var kjæres forslag; gi henne kald mme istedet for vann til måltidene, så ammer du henne etterpå Mme inneholder jo endel fett og sånn, som hun jo trenger...vann fyller bare opp magen uten å gi noe næring! Gode gode mannen min, ser løsninger når jeg bare ) Let`s hope det bidrar til at hun sover litt mer enn de siste nettene, jeg tåler å amme èn gang per natt altså Hele natta derimot, det er litt drøyt nå når hun snart er 9 mnd Heldigvis er vi enige her i huset om at det finnes flere måter å nattavvenne på enn skrikekuren Fordelen med å ha en mann med såpass mye utdannelse innforbi små barn!! Han er så trygg og god i rollen sin, roer meg ned og roer Liten ned, det er bare fantastisk godt når han kommer hjem Jeg har den boka ja, men har ikke fått lest meg skikkelig opp enda...jeg blir litt sånn blæ av sånt som skal føres inn i skjema Jeg er motstander av skjema og lister når det kommer til barn Men hvis ingenting annet funker så skal jeg kjøre hele greia jeg altså, side etter side!! Før det prøver vi min måte Hva mener du med å dytte A under haka?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #938 Del Skrevet 21. februar 2012 Fine mannen min som kommer hjem med 20 langstilka roser til meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 21. februar 2012 #939 Del Skrevet 21. februar 2012 Det fortjente du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. februar 2012 #940 Del Skrevet 22. februar 2012 Liten i bakvendtland som liker kald mme. Det gjør A også. I no-cry sleep solution står det om hvordan man kan kutte ned på nattammingene ved å koble babyen av puppen når den har begynt å suge rytmisk og er i døsen. Da kobler du henne av og presser forsiktig, men bestemt under haken for å lukke igjen munnen. Dersom det funker sovner hun sånn, eller sier seg fornøyd. Dersom hun begynner å skrike kobler du på igjen, teller til for eksempel 10 (eller til hun er i døsen igjen) og prøver igjen. Ååå, heldig du er da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå