Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk jenter, dere er gode :klemmer: Nå har jeg pratet med pappa..de har flyttet mamma over på hjerteovervåkningen og der blir hun til utpå dagen imorgen så sant de ikke finner noe på prøvene de har tatt og fortsetter å ta utover kvelden og natta *krysser fingrene* Det kan være angina (hjertekrampe) men det kan visst også være begynnende lungebetennelse som gjør at det blir tungt å puste og at hun anstrenger seg sånn at det går utover et allerede skadet hjerte :sjenert: Hun var dopet ned på morfin, så pappa sa det var vanskelig å prate med henne, men hun følte seg trygg..så da bør vel kanskje jeg også gjøre det, føle meg trygg på at hun er i de beste hender og gjør alt de kan for å finne ut hva dette er!

Planen var å gå ut og spise med svigermor nå i ettermiddag, og det tror jeg vi holder fast ved - jeg trenger å lufte vettet :bond: Er utrolig dårlig på å håndtere sånt som dette :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, da sover de om hverandre, for det er omtrent da Liten er på sitt mest våkne og opplagte ;)

Skuldrene er nede og jeg klarer å puste med magen igjen, alle prøvene til mamma er fine så hun blir etter all sannsynlighet skrevet ut etter legevisitten nå :hoppe: De har ikke noe svar på hva det er som gjør at hun ikke er i form for tida, men det er iallefall ikke hjertet - thank god :pls: Liten har nok kjent på seg at mamma har vært utafor, for inatt har hun nektet å ligge i sin egen seng...hun har klamret seg fast i meg og nektet å slippe taket i puppen, prøvde jeg å få henne til å slippe virket hun rett og slett redd :klo: Så jeg kan ikke skryte på meg videre mye søvn inatt :natti:

Annars var vi ute og spiste med svigermor på den nye italienske restauranten igår, snakk om snadder mat altså :sikle: Calzonen med salami og spinat var fantastisk!!! Jeg ble skuffet over panna cottaen deres eneste, den virket som den hadde skilt seg og var temmelig smakløs...ikke var det honningristede nøttene oppå heller som det sto i menyen, men noen slintrer oppskåret frukt istedet - til Liten sin store glede, appelsin er nemmelig heaven on earth ;) Men alt i alt en fin matopplevelse! Resten av kvelden satt vi limt fast i sofaen og så episode etter episode av den danske serien Broen som har gått (eller går enda?!) på NRK - knallspennende!!! Nå har vi en liten episode igjen bare :bond: og det var bare såvidt vi ikke måtte se den også igår....men fornuften tok oss siden klokka var over 1 :fnise: Det var tider gitt, før, når vi kunne sitte oppe hele natta og se serier på dvd :ler:

Bollesøndag idag, hadde vi bodd i Danmark så hadde denne dagen hatt en helt annen betydning enn å spise boller med krem :skratte: Jeg har ikke bakt og ikke kjøpt krem, så da sparer vi de kaloriene....de blir sikkert erstattet av noe annet senere....*hvisker* for noen kjøpte massive mengder smågodt igår :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt ser fint ut med mammaen din. Det er så utrolig skummelt sånne ting (særlig siden jeg utelukkende har dårlig erfaring med hjerteskremsel, men jeg ville ikke skremme deg i går :sukk: - heldigvis hører det til sjeldenhetene det jeg har opplevd da). :kose:

Åh, den nye italienske er bare himmelsk! Jeg spiste pasta med kylling og chili og det var bare til å dø av. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt ser fint ut med mammaen din. Det er så utrolig skummelt sånne ting (særlig siden jeg utelukkende har dårlig erfaring med hjerteskremsel, men jeg ville ikke skremme deg i går :sukk: - heldigvis hører det til sjeldenhetene det jeg har opplevd da). :kose:

Åh, den nye italienske er bare himmelsk! Jeg spiste pasta med kylling og chili og det var bare til å dø av. :sikle:

Mamma har hatt infarkt en gang tidligere..det er mye hjerteproblemer på hennes side av familien desverre, av 5 søsken har 4 vært inne med enten infarkt eller for å blokke ut tette årer...2 av de har også fått kreft :haar: Ikke særlig gode spådommer med andre ord :sukk:

Mmm, pasta med kylling og chili, den vurderte jeg også, men så falt jeg på calzone altså - jeg er en sucker etter smeltet ost :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Så godt at alt ser ut til å være bra med mammaen din! :kose:

Bare si når dere vil komme dere! ;) Om han sover så tror jeg ikke Liten bryr seg om det - eller at han bryr seg at dere har vært der mens han sov :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Godt å høre at det går bedre med mammaen din! Ikke noe moro med slike skremmeskudd! :kose:

Og mmm, calzone! :sikle: Det skal jeg sannsynligvis spise på lørdag, når svigers kommer for forhåndsfeiring av bursdagen min! Det er en italiensk restaurant i nærheten der jeg bor, som vi også pleide å dra til da jeg var liten, og calzonen der er like god nå som den var tidlig på 90-tallet! Nam!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at alt ser ut til å være bra med mammaen din!

Bare si når dere vil komme dere!Om han sover så tror jeg ikke Liten bryr seg om det - eller at han bryr seg at dere har vært der mens han sov

Ja det var en god beskjed å få *puster lettet ut* Hun skal inn igjen idag for mer testing, men det er trygt å godt å vite at de tar dette på alvor :jepp: Det skulle bare mangle da, men jeg er ikke alltid like imponert over legestanden :sjenert:

Godt å høre at det går bedre med mammaen din! Ikke noe moro med slike skremmeskudd!

Og mmm, calzone!Det skal jeg sannsynligvis spise på lørdag, når svigers kommer for forhåndsfeiring av bursdagen min! Det er en italiensk restaurant i nærheten der jeg bor, som vi også pleide å dra til da jeg var liten, og calzonen der er like god nå som den var tidlig på 90-tallet! Nam!!

Det var en tøff helg dette her, selv om den startet så utrolig godt på fredagen...det blir litt sånn, når èn dag blir så utrolig bra så kan det jo bare gå downhill lizzm :sjenert: Men nå satser vi på de finner ut hva det er som gjør at hun ikke er i form og har vondt, sånn at hun (og vi) kan slappe av!

Det er så bra når restauranter klarer å lage like god mat år etter år!! Ofte blir det dårligere etter en stund pga bytte av kjøkkensjef el.l :fy_fy: Du må koooooose deg på lørdag :klemmer:

Min lille er fortsatt fullstendig klegg på nattestid, så det er så som så med søvnen atter en gang :murvegg: Men sånn er det jo med disse små, det går i bølgedaler det meste! Idet du tror at en rutine er inne og gleder deg over det, vips så var den snudd på hodet og fungerer ikke i det hele tatt :ler: Nå har jeg vel hatt min dose gode netter for en periode, så tiden er vel inne for litt klegging igjen...

Hun ligger på gulvet nå, under babygymen - på rygg :overrasket: Sa det til kjære igår også, jeg har inntrykk av at hun har "glemt" hvordan hun snur seg fra rygg til mage, enten det eller så er det avslappende og deilig :fnise: for før når jeg la henne på ryggen spratt hun over på magen med en gang, men nå ligger hun bare der, og sutrer hvis hun vil rundt :klo: Jeg bekymrer meg altfor mye, og sikkert helt uten grunn, men jeg er selvsagt redd det har med at hun spiser så lite å gjøre...hun virker jo pigg og ajour ifht alderen sin, men hun spiser så ufattelig lite :bond: Det kan være noe ala dette iløpet av en hel dag:

Tidlig morgen: morsmelk

09.00: Grøt - er jeg heldig spiser hun en porsjon, som i hennes tilfelle er 2 ss Holle grøtpulver blandet ut i vann og fruktmos. Stort sett får jeg bare i henne halvparten, og ofte bare 5-6 skeier :sukk: Etterpå legger hun seg, da får hun morsmelk!

12.00: Frukt, enten mos eller 1/2 banan. Dette pleier å gå greit, frutk er gudd ;)

15.00: Middag, ikke akkurat dagens høydepunkt :tunge1: Kanskje 4-5 skeier..På en god dag spiser hun hele porsjonen, som er på ca 2-3 ss middag.

17.30: Grøt eller avokado med banan. Ganske likt de andre måltidene, her på lørdag spiste hun 1/2 avokado og 1/2 banan, igår skulle hun bare ha 2 skeier før hun spyttet det ut :overrasket:

18.30: Morsmelk

I tillegg får hun morsmelk hun alt fra 1-3 ganger etter hun har lagt seg...

På en god dag kan hun altså spise ganske bra, men da har hun gjerne 3-4 dager der hun omtrent ikke spiser noe etterpå :klo: Hun har bæsjebleier hver dag, gjerne 2 til dagen, og våte bleier ellers, så hun må jo på magisk vis få i seg noe også :vetikke: Når jeg ser på henne synes jeg hun har tatt av, men jeg ser hun har blitt lenger da, så det har vel kanskje med det å gjøre også? I tillegg er hun jo i aktivitet hele dagene, åler seg rundt overalt..men det er nettopp derfor jeg mener hun trenger mer mat enn hun får i seg!! Hva tror dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spiser nok endel mindre enn snuppa mi, men så er jo min større enn Liten også (i kropp..). VI har samme måltidsrytme som dere, men snuppa spiser fulle porsjoner med både grøt og middag. Det er jo vanlig at vekta stagnerer litt rundt nå, fordi de blir mer aktive - som du er inne på.

Noen babyer er småspiste enn andre, og så lenge hun er blir og fornøyd så er det jo sikkert bra. Men skjønner det er slitsomt å bekymre seg for det.

Siden hun er så glad i fruktmos; har du forsøkt å "dyppe" grøten i fruktmos? Husker D var grøtlei en periode. Da tok vi altså først grøt på skjea, og deretter fruktmos på tuppen. Da var det smaken han kjente først, og det gled lettere ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun blir jo ikke akkurat større av å holde på sånn som dette heller da :sukk: Magesekken hennes vil jo ikke få plass til mer mat når hun bare spiser godt 2 av 7 dager i uka...stort sett er hun blid og fornøyd, men de siste dagene har hun vært utrolig sutrete og "vanskelig" hvis det går an å si..dere skjønner hva jeg mener sant? Ingenting er godt nok, og å legge henne på dagtid har blitt et aldri så lite helvete, så sant jeg ikke legger meg med henne...nå gav jeg bare opp, hun brøler og skriker, trøtt som en dupp men skal ikke sove :klo: Burde sikkert bare lagt meg sammen med henne, for jeg har ikke sovet skikkelig de siste nettene med henne plugget fast på puppen hele natta...greia er bare at hvis jeg legger meg med henne så skal hun ligge inntil puppen, og da sover jeg ikke likevel :roll: Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, og orker ikke ta kontakt med helsestasjonen, for der får jeg bare råd om skrikekur - noe som er og blir uaktuelt i dette huset!! Idag er jeg trøtt, sliten og lei meg, vil bare gråte!! Kjære kommer bare hjem og snur i døra før han går på øvelse også, så jeg har ingen som kan avlaste meg litt...blæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet føles litt lettere etter en time på puta :tunge1: Stikker og handler nå, lønningsdag idag :happy: Vi har et hav av regninger denne mnd, alle de store regningene som kommunale avgifter, studielån og bompenger kom denne mnd i tillegg til forsikring :daane: 30.000 kr i regninger gjør vondt i lommeboka!! Så derfor har jeg laget meny for hele mnd og skal se om vi klarer å holde oss til den og kaaanskje spare noen kroner på matbudsjettet :sjenert: Liten spiste en bitteliten porsjon middag nå, så det er best å ta henne med mens hun er i go`laget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: En lur fikk dagen min også til å bli litt lysere. 1,5 time i dag! :overrasket: Og litt terapi i form av shopping til A. Det hjelper alltid på. :happy:

Kos deg med handlingen. Vi sparte myyye penger på mat forrige måned da jeg lagde meny for to uker. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig :happy: Rart hva litt søvn (og shopping) kan gjøre med en ellers blæ dag ;)

Fikk handlet inn alt jeg trenger av tørrvarer, frysevarer og matvarer med lang nok holdbarhet for de neste 2 ukene, og det ble ikke helt ille dyrt; 1200 kroner :) Nå må vi jo handle melk, brød, frukt og grønnsaker litt etterhvert, men vi vet hva vi skal ha og unngår å "stikke ned på Kiwi" flere ganger om dagen :sjenert: Ofte kjøper vi jo med oss mer enn vi strengt tatt skulle ha....Spent på hva vi klarer å presse matbudsjettet ned på uten at det bare blir "rapa-mat" ;) Skal legge ut menyene mine her, tar gjerne imot middagstips sånn ellers også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...