Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

:ler:

Mammamonster her og!

Jeg har funnet ut at jeg ikke eier humor når det gjelder L. Jeg kan jo selv se at han er en liten smørbukk, og pleier selv å spøke med de tre valkene han har bak knærne ( :fnise: ), men jeg klarer altså ikke å finne det i meg å ikke bli bittelitt lei meg når andre påpeker at han er i godt hold. :ler: Føler at de sier at han ikke er fin. :ler:

Det samme med antydninger om at han ikke er perfekt. Når jeg sier at han er den deiligste ungen noensinne, og nen svarer "ja, det synes jo alle om sine unger", da blir jeg faktisk litt sur inni meg, for de må da forstå at han virkelig er den beste ungen som finnes! :ler:

Heldigvis vet jeg at jeg kanskje ikke er heelt rasjonell og objektiv, så jeg holder kjeft om det til andre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da blir jeg faktisk litt sur inni meg,

:sjenert: jeg blir litt fornærma utenpå også jeg av sånne kommentarer - de må da seriøst se det samme som jeg??? Hallo, er de blinde eller?! :ler: Ingen tvil om at vi elsker de små knøttene våre ihvertfall :rodmer:

Nevnte knott ligger på gulvet, napper seg i ullsokkene og tygger på gamle babyleker vi fant på loftet igår :) Etter en omgang i vaskemaskin/ oppvaskmaskin er de så gode som nye, bare litt utdatert i form og farge :fnise: Det viser at det er 19 år siden eldstemann var liten for å si det sånn! Men syns det er litt kos også jeg da med arveleker, og så var pappaen så fornøyd når han kom ned med armene fulle av leker fra loftet og jeg kastet meg frydefullt over de, skulle trodd det var julaften :ler: Alt som fikk fokuset bort fra at Liten er blitt så stor at hun må ut av vognbagen og over i sportsdelen var bra igår :haar: Lille babyen min er snart 1/2 år selv om hun nettopp ble født :klo:

Jeg er nok enig med bestis i at grunnen til at jeg kjenner ekstra mye på at hun vokser så fort er fordi jeg vet jeg bare skal ha denne babyen...no more baby for me :sjenert: Men i mellomtiden skal vi bare kose oss, og nyte det faktum at hun fortsatt er liten, bare litt større enn hun var....

Ingen spesielle planer for dagen, vi skal vel om ikke så lenge ha dagens første hvil :sove: Utover det skulle jeg ha kjøpt noen kalendergaver og julegaver, ooog vært en tur hjemme hos mamma med sportsdelen til vogna så hun får laget hull i hellokitty-voksiposen (:hoppe:) hun syr til Liten - jeg kjenner jeg vegrer meg :sjenert: Jeg ser jo det at det begynner å bli trangt..og jeg gleder meg egentlig til å bruke posen for den er så fiiin :sukk: På an igjen, sutre sutre :roll::klaske: Nå må jeg gi meg altså!!!! :daane::ler:

Nei, nå skal jeg velte meg litt på gulvet med godjenta mi :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille hviler inne på rommetsitt, oppi sprinkelsenga for første gang :sove: Det måtte jo dokumenteres og sendes på MMS til pappaen, besteforeldre og tanter :fnise: Spent på hvor lenge hun sover...15 minutter til nå...Skal lage meg te og knekkebrød, spise i ro og fred! Huset er ryddet og jeg har fyrt i ovnen :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så utrolig godt igjen i alt dere skriver. :fnise: Jeg blir skikkelig fornærma når noen sier at de har verdens fineste baby, for det stemmer ikke nemlig. Jeg har verdens fineste baby. :hoho: Et pluss er jo at vi er klar over at vi er sprø. :fnise:

:daane: Hello kitty voksipose? Gleder meg til å se den! Har litt lyst til å sy pose selv jeg også, med et artig motiv på ( = mamma syr, jeg ser på :ler: ), men vi har arvet mannens gamle lammeskinnspose som er såååå god, men akk så kjedelig. Luksusproblem. :sjenert: Når tenker dere å bytte til sportsdelen da? Har du forresten mulighet til å spør moren din hvilken oppskrift hun har brukt? :popcorn:

Ang. trening har jeg faktisk tenkt litt på å bytte senter. De har ikke mor-barntrening på mitt senter. :dry: Og det er ikke til å se bort fra at jeg hadde fått en durabelig trening med store A. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er bare lekker, rosa med Hello Kitty mønster utenpå og grå inni :) Mamma har brukt en voksipose hun fikk låne som mønster, så har hun kjøpt tynne dundyner som hun bruker inni. 2 dyner nå om vinteren, også kan jeg ta ut den ene dyna til våren :tommelopp: Genialt spør du meg :happy: Skikkelig kjekt med voksipose ingen har lik :jepp:

Liten må nok over i sportsdelen så fort mamma har fått laget hull til selene :sjenert: Bagen på vogna er veldig liten og nett, så nå er det ikke mer å gå på verken på lengde eller bredde faktisk, selv om jeg har en liten og nett baby også :fnise: Skulle egentlig dra innover idag, men så hadde det vært en ulykke på veien, med påfølgende lange køer, så da prøver vi igjen imorgen :Nikke:

Hadde vært supergøy om du meldte deg inn på samme treningssenter som meg da :hoppe: Det synes jeg absolutt du skal gjøre :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både lille- og storesøster er i seng, kjære er på spilleøvelse til seint på kvelden og jeg skal rigge meg til under pleddet mitt med hekletøy og te :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet du er i ammetåka når du midt i innsåpinga oppdager at bh`en fortsatt er på :hoho: Enkleste måten å vaske undertøyet sitt på må da være å ha det på i dusjen?! :engel::ler:

Annars; dagens Liten-oppdagelse; What?? Har jeg TO hender??? En på høyre sida (mmm,smatt, smatt, gnage, gnage, den er god altså!!) .....og næmen....HURRAAAA, hyyyyl, lykke og glede, en på andre sida også!!! :hoppendeglad:

:skratte:

Jeg ler meg fillete av henne!!! Hun er så morsom :ler:

Vi sov til kvart på 11 idag :happy: Vi våknet omtrent infiltrert i hverandre; hun koblet til puppen og våt av svette, jeg med ene armen rundt henne og andre armen over hodet hennes og vondt i ryggen etter å ha ligget på sida i x antall timer....Når hun slår opp øynene hyler hun frydefullt over å se meg - mammalykke :rodmer:

Nå, en tannpuss på mor før vi drar inn til foreldrene mine for å levere sportsdelen så mamma kan skjære hull til selene i posen...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som skulle på barseltreff idag endte opp hos legen :sukk: Liten er full i utslett, allergi sa legen...måtte opp på sykehuset å ta blodprøver, DET var ikke noe gøy, Liten var helt utrøstelig i 1 time etterpå :daane: Jeg som syntes det var fælt når hun såvidt klynket når de stakk henne på nyfødt (og de ga sukkervann som trøst/ smertestillende)...det var noe helt annet å stikke i armen :grine: På toppen av det hele traff hun ikke første gangen, og måtte stikke en gang til i andre armen :roll: Hyl og skrik på både Liten og meg :sjenert:

Fikk med oss verdens dyreste allergimedisin hjem, håper den kan fjerne utslettet hennes, for det er tydelig at hun plages av det :troest: Bivirkningen på denne medisinen er ekstrem trøtthet, noe som viste seg når hun skulle hvile i ettermiddag; 2 timer sov hun, for så å bli tatt opp og sove 1 time til ved puppen :overrasket: Men nå, når det er natt....nå er hun våken :dry: Festlig lita snelle :fnise:

Ellers fikk vi besøk av bestis siden jeg ikke fikk dratt på barseltreff, det er alltid like kos :happy: Oooog, jeg har kjøpt opptil flere julegaver :hoppe:

Kjære er og leverer bilen min på verksted, service og EU-kontroll rett før jul passet ikke akkurat økonomien min :tunge1: Godt jeg har en snill mann :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men stakkars Liten - utslett hørtes ikke noe godt ut. Har dere noen mistanke om hva det kunne være hun har reagert på da?

Får håpe dere får en natt med masse søvn nå da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkar lille Liten. :kose: Håper dere finner ut av hva det er og at det ikke er noe megakjipt hun er allergisk mot. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men stakkars Liten - utslett hørtes ikke noe godt ut. Har dere noen mistanke om hva det kunne være hun har reagert på da?

Får håpe dere får en natt med masse søvn nå da ;)

Stakkar lita! Utslett er ikke noe gøy for ei lita jente... Håper de finner ut hva hun reagerer på da!

Klem!

Masse god bedring til Liten! :hug:

Huff, stakkar lille Liten. :kose: Håper dere finner ut av hva det er og at det ikke er noe megakjipt hun er allergisk mot. :klem:

Takk jenter :)

Vi aner egentlig ikke hva det er hun reagerer på, annet enn at det mest sannsynlig er noe jeg spiser siden jeg fullammer enda, hun reagerer med elveblest, noe som er typisk ved matallergi! Jeg bruker kun Neutral vaskemiddel og tøymykner, såper uten parfyme i dusj og bad og hun sover under allergivennlig dyne, så jeg kan ikke skjønne hva det kan være hvis det ikke er mat :klo: Hund?? Det har jeg ikke tenkt på.....Uff!

Jeg har jo matvareallergi selv (skalldyr) og kjære reagerer på pollen og katt, så vi har jo allergier begge to og det er kanskje ikke så rart da om Liten også er allergisk mot ett eller annet! Håper bare ikke det er nøtter hun reagerer på, det er nemlig det eneste "nye" jeg kan komme på som jeg har spist i det siste; julemarsipan :sjenert: Om jeg må kutte det ut nå når jeg ammer er nå en ting, men nøtteallergi er skumle greier :haar: Spor av nøtter finnes jo i omtrent alt!! Men det nytter ikke ta sorgene på forskudd, vi får se om prøvene viser noe, hvis ikke får vi bare prøve oss frem tenker jeg...Nå har hun jo fått allergimedisiner, så hun skal ikke være altfor plaget med kløe osv, men hun blir så uendelig trøtt av de :Gjesp: Hun er ikke seg selv litt engang, bare sover og sover...og jeg som trodde jeg ville ha en sovebaby...nå savner jeg det våkne lille sprelletrollet mitt ;)

Vi skulle egentlig få besøk av ei venninne og sønnen hennes, men det ble avlyst pga overtid på jobb :sukk: Så da sitter vi her, uten bil siden den er på verksted, og med en baby som enten skal sove eller sløve ved puppen :tunge1: Har fyrt i ovnen og tent lys, tenker å finne ei god bok og rigge meg til i sofaen, prøve å nyte at gullejenta bare vil kose :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ikke jeg husker helt feil, så skal ikke dyreallergi "kunne" slå ut før barna er eldre. Husker jeg spurte litt om dette når storebror var liten, siden jeg var redd han skulle reagere på hunden vår. Mye dyreallergi i familien. Men da fikk jeg beskjed av lege/helsesøster på helsestasjon at ikke så små barn reagerte på dyr enda.

Om det er korrekt er en heeeelt annen sak, er vel ikke alltid helsesøster etc er så oppdatert som de burde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal være ganske sikret når det gjelder julemarsipanen, den lages av mandler som ikke er en del av nøttefamilien. Men skummelt uansett når det helt tydelig er noe hun reagerer på! Håper hun kvikner til litt utover dagen! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke jeg husker helt feil, så skal ikke dyreallergi "kunne" slå ut før barna er eldre. Husker jeg spurte litt om dette når storebror var liten, siden jeg var redd han skulle reagere på hunden vår. Mye dyreallergi i familien. Men da fikk jeg beskjed av lege/helsesøster på helsestasjon at ikke så små barn reagerte på dyr enda.

Om det er korrekt er en heeeelt annen sak, er vel ikke alltid helsesøster etc er så oppdatert som de burde ;)

Men dette hørtes jo egentlig fornuftig ut...og så vil vel dyreallergi slå ut på annet vis? Kjære blir ihvertfall tett og klør i øynene, han får ikke elveblest :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du skal være ganske sikret når det gjelder julemarsipanen, den lages av mandler som ikke er en del av nøttefamilien. Men skummelt uansett når det helt tydelig er noe hun reagerer på! Håper hun kvikner til litt utover dagen! :hug:

Mandler som ikke er i nøttefamilien, finnes det??? *øyner et lys i marsipan-tunnelen* :fnise:

Hun sov seg stort sett gjennom hele dagen idag, og har vel egentlig ikke kviknet noe særlig til bortsett fra noen små glimt i ny og ne :sukk: Menmen...nyter det så lenge hun er våken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandler som ikke er i nøttefamilien, finnes det??? *øyner et lys i marsipan-tunnelen* :fnise:

Hun sov seg stort sett gjennom hele dagen idag, og har vel egentlig ikke kviknet noe særlig til bortsett fra noen små glimt i ny og ne :sukk: Menmen...nyter det så lenge hun er våken :)

Mandler er faktisk ikke nøtter i det hele tatt, tro det eller ei! :nigo: Mandler kategoriseres som stenfrukt, se her! Så julemarsipanen er nok reddet! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken lykke Nef :hoppendeglad: Da slipper jeg å gå glipp av de kaloriene denne jula også :ler:

Fine fine fredagen :strix: Våknet til melding fra ei vi delte rom med på barsel, hun hadde lyst å komme på besøk! Så etter en kjapp dusj og en litt mer omfattende skifte-seanse på Liten (hun tisset på stellebordet 2 ganger :roll:) var vi klar for besøk - superkos!! Så rart å se de to små jentene som etterhvert har blitt jevnstore til tross for at min lille var noen hundre gram lettere og noen cm kortere i utgangspunktet :happy: Fikk tatt noen kjekke bilder av de sammen også :hjerte: Tenk så stas hvis vi kan holde kontakten og de blir venninner når de blir større :) Vi ble ihvertfall enige om å gå på babysang og mor-barn-trening sammen etter nyttår, så får vi se!

Når de gikk hjem testet Liten ut hvordan det var å spise grøt for første gang!! Pga dette allergigreiene ville legen jeg skulle bruke ferdig-grøt istedet for å lage selv (:klo:) så da falt valget på Nestlè sin 4 mnd ris-hvete grøt..det smakte alldeles ingenting, og Liten spyttet det ut igjen og nektet å spise mer før hun fikk holde skeia selv ooog jeg hadde tilsatt en dæsj med aprikosmos ;) Hun der skal bli enkel å ha med å gjøre, nekter å drikke av annet enn glass og skal spise selv i en alder av snart 6 mnd :dry::fnise:

Etterpå gikk vi lang tur i det som utviklet seg til å bli et skikkelig ruskevær, med vind og haglbyger..gjett om det var deilig å komme inn i varmt hus etterpå :daane: Liten sov godt mens vind, hagl og regn pisket løs på vogna hennes, 2 hele timer idag :hoppe: Får nok litt "hjelp" av medisinene, men hun har ikke vondt av å sove skikkelige hviler på dagtid, så kanskje dette kan hjelpe henne å komme inn i en god rytme?

Kjære er avgårde for å kjøpe ledning til lysekrona som har hengt i taket i 2 år uten strøm :sjenert: Nå gidder jeg ikke vente på at vi skal booke elektriker for å lage takpunkt, så i mellomtiden får vi gjøre en short-cut og koble ledning på ;) Greit å ha lys over spisebordet!!

Nå har jeg ei lita tulle som skal bade og legges før det blir idol og sofakos :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så bildene du hadde lagt ut. :hoho: Det er så gøy å se hvor godt babyer liker å være i hverandres selskap. :rodmer:

Men...ferdiggrøt? :klo: Det må da være lettere å kontrollere ingredienser når man lager den selv? :vetikke: Her går det i Hipp sin risgrøt med fersken og banan. Jeg synes den smaker høgg, men A liker den. :fnise: Når boksen er tom blir det nok å kjøpe rismel og lage selv. :nigo:

Dersom jeg finner ut at jeg skal bytte treningssenter, kan jeg få være med dere også? :sjenert:

Ha en fiiin fredagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...