Gå til innhold

Ikke fått mensen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ha fått mensen for en uke siden ...har hatt hodepine, er kvalm (men spyr ikke) og er fryktelig sliten og trøtt. Har ikke ømme bryster eller vondt i magen.

Jeg tok en test idag og den viste ikke gravid. (ble litt overrasket). Jeg går på abyle e samt tar progesteron, kan dette ha noen innvirkning mon tro? (på at jeg ikke får mensen)..

Noen her inne med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Progestoron kan gi lengre sykluser og symptomer slik du forklarer. Vet du når du hadde eggløsning? Dersom det er mindre enn 14 dager siden du hadde eggløsning er det fremdeles håp :)

Har lest om andre som må slutte på progestoron for å få mensen. Har du fått beskjed om hvor lenge du skal bruke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.. ja jeg skal bruke det fra eggløsning.. og til o g med uke 12 (tror jeg det var)..hvis jeg blir gravid da. Men hvis hormonet kan gi lengre sykluser så er kanskje det svaret.. får vel bare vente og se.

Jeg leste også på pakningsvedlegget at hormonet kunne gjøre det vanskeligere å bli gravid! (det er jo litt mot sin hensikt da, jeg prøver jo å bli gravid)..Synes dette er forvirrende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt det, men har lest en del om det i diverse forumer. De fleste slutter på det om de ikke får positiv test 14-16 dager etter eggløsning.

Etter hva jeg har skjønt så holder progestoron holder mensen borte, og gjør det dermed vanskeligere å bli gravid siden du ikke får eggløsning igjen. Dersom du slutter hvis du ikke har fått positiv test, vil mensen og eggløsning komme igjen som normalt.

Fikk du ingen beskjed fra legen når du skulle slutte om du ikke ble gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Progesteron kan gjøre så du ikke får tilbake mensen, kroppen "venter" fortsatt på om den er gravid eller ikke. Mensen kommer normalt når man får et progesteronfall. (Det er progeseron som gir oss de klassiske "mensen symptomene").

Det er vanlig å bruke progesteron rett etter eggløsning og noen fram til positiv test, andre fram til uke 12. I de fleste tilfeller så er graviditetstesten etter en uke sikker. Du kan jo vente noen dager til og da ta en ny test.

Har du brukt noen andre hormoner for å få eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...