Gå til innhold

Mars/april 2012

Klematis

Anbefalte innlegg

Kanskje vi skulle oppdatere terminlisten med kjønn og ny termin for de som har vært på ultralyd? Ordner du det Charlie etterhvert som vi skriver oppdateringer i den tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnet skal jo sove på vårt rom det første året allikevel, som anbefalt.

Blir det samme her. Tror bare det ikke er så populært med saging og hamring med en liten i hus, så kan like godt gjøre det nå, og ha det klart til lillegutt er ca året :)

Klematis: I will fiks ;) Helt enig i at termintråden må oppdateres. De som har fått sin nye termin kan skrive innlegg i termintråden, og så skal jeg oppdatere. Orker ikke gå gjennom "skravletråden" for å lete :gjeiper:

Endret av Charlie28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Charlie :)

Vi foreløpig ikke gjort noe med barnerom vi heller. Har ikke engang diskutert hvordan vi skal gjøre det etterhvert. Tror vi kommer til å flytte minstejenta på eget rom (eller sammen med Vesla?) når hun er 4-5 mnd. Det gjorde vi med Vesla, og det gjorde at både hun og jeg sov utrolig mye bedre.

Vet bare ikke helt om det er lurt å ha de på samme rom så tidlig når babyen fremdeles våkner flere ganger hver natt. Vesla sover (som meg) ganske lett. Men sovner som regel fint igjen også. Alternativet er å ha hvert sitt rom til dem. Hadde sikkert vært lurt å flytte Vesla på et annet rom allerede nå dersom det blir aktuelt, slik at hun ikke føler at babyen tar hennes rom.

Men da må vi gjøre noe drastisk med romfordelingen i huset, og jeg orker ikke helt tenke på hva :tunge1: De to "ledige" soverommene våre er nå kontor fyllt opp av bøker og PC og hobbyrom med uendelige mengder garn og stoff. Luksusproblem, jeg vet ;) Men hvor skal vi gjøre av alt dette om vi skal gjøre et av rommene om til barnerom? :klo: Ingen boder med noe plass og kun et uisolert og rått garasjeloft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal flytte om tre uker. :sjokk: Vi har i dag tre soverom; ett av OK størrelse og to små. Vi har det største, og frøken rosa har soverommet ved siden av vårt. Når vi flytter, får vi også tre soverom, men av litt bedre størrelse, så da får hun det nest største, og babyen etterhvert det minste (ingen er knøttsmå), men babyen kommer nok til å sove en god stund inne hos oss først. Frøken rosa flyttet inn på eget rom da hun var 9 måneder gammel, fordi hun da våknet konsekvent hver gang vi la oss, og holdt det gående i et par timer før hun sovnet igjen. På eget rom fikk hun mye bedre søvnkvalitet.

Jeg tror vi skal gå gjennom endel bøker og papirer, og få kastet litt, og så har vi tenkt å ha kontorplass enten i gangen eller på vårt soverom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dessverre alle soverommene veldig små. Tenker jo at vi burde klare å ha både kontor og hobbyrom på samme rom, men vet ærlig talt ikke hvordan vi skal løse det. Må nok kaste over en lav sko... Greit at bokhyllene godt kan trenge en opprydding, men garnet mitt! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganr må man ikke finne på å kaste/rydde i! :ler: Jeg vet selv hvordan det er å ha mye garn på hus, men foreløpig er de i 3 Ikeakurver og et par skap... :sjenert:

Bare dumt at jeg har så utrolig lite energi for tida, at jeg knapt orker ta i strikkepinnene. :( Skal be legen om å få en sjekk av vitamin D. Jeg kan banne på at det er alt for lavt, og det blir man veldig energifattig av, blant annet. Bare synd at de fleste leger i Norge ikke reagerer på nivåer som i resten av verden ville vært ansett som for lave, så jeg skal be om å få nøyaktige resultater fra henne. Ikke bare, "Ja, det er litt lavt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare dumt at jeg har så utrolig lite energi for tida, at jeg knapt orker ta i strikkepinnene. :( Skal be legen om å få en sjekk av vitamin D. Jeg kan banne på at det er alt for lavt, og det blir man veldig energifattig av, blant annet. Bare synd at de fleste leger i Norge ikke reagerer på nivåer som i resten av verden ville vært ansett som for lave, så jeg skal be om å få nøyaktige resultater fra henne. Ikke bare, "Ja, det er litt lavt".

Ikke dumt! Skal faktiskt selv ta det opp med legen.Har så ufattelig lite energi for tiden. Men så har magen vokst noe voldsomt i det siste, så kan jo være derfor :fnise:

Vi er så heldige at vi har hele 5 soverom, hvorav 3 av dem er i andre etasje, og at av dem er kontor. Det andre gjesterom. Rommet vi skal pusse opp ligger nede ved siden av vårt. Vet ikke hva vi skal gjøre den dagen det blir to barn i huset(!) Heldigvis en stund til.

Det finnes utrolig mange gode oppbevaringsmøbler på IKEA. Kan få mye i orden dersom en stabler i høyden. Men, så er det å orke å gjøre det da... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel på tide at jeg melder meg inn her også. Har sniklest en stund, men ikke vært klar for å stå frem enda.

Vi har to barn fra før, og hadde tenkt å vente en stund til før vi planla nr 3, men det var altså ikke kroppen min enig i. Formen er veldig opp og ned. Akkurat nå føler jeg meg langt nede og holder sengen (feber i hele går). Føler meg litt sliten psykisk også, da jeg virkelig ikke var klar for barn enda. Men nå er det en gang slik, og jeg prøver å glede meg litt. Mannen er ihvertfall veldig glad, og idag var jeg på første kontroll og fikk høre hjertelyd, så er vanskeligere å late som det ikke skjer.

Men nok sutring fra meg! Gratulerer til alle som virkelig ønsker seg barn og har fått det til! Noen av dere vet jeg at har slitt litt med det en stund, og det varmer veldig å se at dere har fått det til.

Vårt eldste barn flyttet på eget rom da han var 4,5 mnd. Det var ikke egentlig planlagt, men jeg ble så sur en natt han ikke ville sove at jeg gikk og la ham i sprinkelsengen, og da sovnet han etter få minutter og sov hele natten. Minstejenta flyttet inn til ham da hun var 8 mnd. Det var et par netter til å begynne med at de vekket hverandre, men de vente seg fort til det, og trives veldig godt på samme rom nå. Vi trives veldig godt her vi bor, men har bare to soverom og ingen hage, så det blir nok til å flytte innen et års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer Kara W! :klemmer:

Blir tre tette hos dere ja! Blir nok mye å henge fingrene i de neste årene, men tror det også kan være en fordel etterhvert at de er så tett at de har omtrent de samme behovene.

Vi (eller egentlig mest jeg, har ikke diskutert det inngående med mannen ;)) har også tenkt på om vi skulle få tre tette. Skal vi i det hele tatt ha tre, må de nødvendigvis komme ganske tett siden vi er såpass "godt voksne". Før jeg ble gravid nå såg jeg i grunnen for meg at jeg bare kunne la en eventuell tredjemann komme når den kom, men etter at formen har vært såpass mye skralere dette svangerskapet enn sist er jeg usikker på om det i det hele blir flere. Men heller nok mot at det blir tre en gang uansett, med mindre nr to blir veldig krevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også henge meg på her, og si hei :vinke: til alle. Jeg er trønderjente, og hvis alle beregninger stemmer, har jeg termin 27. april.

Vi har ei jente på snart to fra før, og jeg kjenner det blir litt skrekk og gru å få en til, når jeg synes hverdagen med full jobb og relativt sta snuppe som vet nøyaktig hva hun vil, kan bli litt i meste laget. Men jeg er ikke så ung lenger at jeg har så veldig mange fruktbare år foran meg, så vi hoppet likegodt i det.

Har vært mer kvalm denne gangen enn sist, kanskje derfor ting kjennes litt tyngre...

Endret av angara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Angara :blomst:

Vi har vært på kontroll i dag hos fastlegen, og fikk høre hjertelyden og spark. Kjempe gøy. Hun traff med en gang, og jeg ble med en gang roligere siden hun ikke fant noe sist jeg var der i uke 15.

Men i morgen er den store dagen for oss, da er det tid for UL og jeg gleder meg så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og GRATULERER Angara :)

Med mindre du ikke har, så må du bare skrive info på termintråden vår, så skal jeg legge deg inn i lista.

Vanilje* SÅ GØY! Gleder meg til å høre oppdatering fra UL. Spennende å høre hva dere får.. Ser ut som nesten alle får gutt (til nå) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også henge meg på her, og si hei :vinke: til alle. Jeg er trønderjente, og hvis alle beregninger stemmer, har jeg termin 27. april.

Vi har ei jente på snart to fra før, og jeg kjenner det blir litt skrekk og gru å få en til, når jeg synes hverdagen med full jobb og relativt sta snuppe som vet nøyaktig hva hun vil, kan bli litt i meste laget. Men jeg er ikke så ung lenger at jeg har så veldig mange fruktbare år foran meg, så vi hoppet likegodt i det.

Har vært mer kvalm denne gangen enn sist, kanskje derfor ting kjennes litt tyngre...

:velkommen:

Vi har termin nøyaktig samme dag! :gravid: Men det kan jo forandre seg etter Ul da...

Håper du har en finfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:velkommen:

Vi har termin nøyaktig samme dag! :gravid: Men det kan jo forandre seg etter Ul da...

Håper du har en finfin dag!

Jeg fikk nettopp innkalling til UL, blir den 28. november. Håper jeg ikke blir satt tilbake, i allefall.

Ha en fin kveld du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer Kara W! :klemmer:

Blir tre tette hos dere ja! Blir nok mye å henge fingrene i de neste årene, men tror det også kan være en fordel etterhvert at de er så tett at de har omtrent de samme behovene.

Blir tre tette, ja. 23,5 mnd mellom hvert barn. Eldstemann er et veldig rolig og lite krevende barn. Den første tide med ny baby var selvfølgelig slitsom, men det gikk seg til. Nr to er et mye mer aktivt og krevende barn, så jeg gleder meg ikke akkurat til sommerferien hvor jeg skal være hjemme med alle tre :redd: Men jeg ser hvor utrolig mye glede de to har av hverandre nå, så om et par år tror (håper) jeg at det blir en god og sammensveiset søskenflokk som leker godt sammen.

Jeg er fortsatt ung og leker med tanken om et til, men det får vente til jeg ser hvordan det går med 3.mann. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, såg ikke at det var kommet en til jeg :sjenert:

Gratulerer Kara W. Kan godt forstå situasjonen din. Får bare krysse fingrene for at nr 3 også blir rolig ;)

Edit: skriveleif

Endret av Charlie28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på UL. Kjempe gøy å se en veldig livlig krabat der inne! Jeg må til ny UL i uke 32 pga morkaken. Forsto ikke helt hva hun mente men hun sa jeg ikke skulle bekymre meg for noe.

Terminen ble satt nesten en hel uke tilbake da, litt kjipt men. Håper han kan komme før påske likevel.

Det blir forresten en :babygutt: her også :hjerte:

Endret av vanilje*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...