Gå til innhold

Katt ble sterilistert - nå vil hun ikke drikke vann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten vår ble sterilisert på onsdag. De to første dagene måtte jeg mate henne med skjeer med våtfór for at hun skulle spise, men nå spiser hun tørfór på egenhånd. Men hun nekter å drikke vann (og jeg mener å ha hørt at tørrfór uten vann er farlig for katter), med mindre jeg blander inn et par dråper med saus fra våtfóret i vannet...

Er dette vanlig? Hva skal jeg gjøre? Skal jeg ta fra henne tørrfóret? Hvordan kan jeg få henne til å drikke vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uAnonymBruker

Jeg er ikke for butikkmat, men kanskje du burde kjøpt litt våtfor til henne så hun får rehydrert seg. Sett ut vannskåler rundt om i leiligheten, kan hende hun ikke liker plasseringen av vannskålen sin hvis den står vedsiden av maten. Min gamle bestemte seg plutselig for at vannskåla stod feil, så da var det bare å finne et nytt sted til den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår ble sterilisert på onsdag. De to første dagene måtte jeg mate henne med skjeer med våtfór for at hun skulle spise, men nå spiser hun tørfór på egenhånd. Men hun nekter å drikke vann (og jeg mener å ha hørt at tørrfór uten vann er farlig for katter), med mindre jeg blander inn et par dråper med saus fra våtfóret i vannet...

Er dette vanlig? Hva skal jeg gjøre? Skal jeg ta fra henne tørrfóret? Hvordan kan jeg få henne til å drikke vann?

Katten drikker vann når hun er tørst. Pass på å ha flere skåler med vann i alle rom, slik at hun kan drikke straks hun merker behov. Hvis du ser at katten din ikke drikker noen verdens ting i løpet av et døgn eller to må du bare lure i henne noe våtfôrsaus og kontakte dyrlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva, er det ikke typisk... :sjenert: ti minutter etter at jeg postet innlegget var hun bortpå vannskåla helt av seg selv.

Hilsen TS :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...