Anglofil Skrevet 26. juni 2011 #21 Skrevet 26. juni 2011 Det er vel bare krim, tenker jeg. De mannfolkene som leser, leser stort sett krim. Noen kanskje, men samboeren min liker best å lese historiebøker. Mvh Yvonne
von Skrevet 26. juni 2011 #22 Skrevet 26. juni 2011 Ønsker: -glad i dyr -sosial. En som tar intiativ til aktiviteter sammen med venner. -musikk -bilinteressert -Normalt opptatt av helse, holde seg noenlunde i form -Gjerne en som liker å ta seg en fest en gang i blant
Gjest HunterLady Skrevet 26. juni 2011 #23 Skrevet 26. juni 2011 Det er vel bare krim, tenker jeg. De mannfolkene som leser, leser stort sett krim. Nei, det går mest i fantasy/science fiction. Han leser aldri krim. Terry Pratchett (tror jeg han heter?) osv. Og også en del Erlend Loe.. Men aldri krim
Flanør Skrevet 27. juni 2011 #24 Skrevet 27. juni 2011 Det er vel ikke så mange menn som er interessert i å lese bøker? Sånt er vel mer avhengig av miljø/yrke/denslags enn kjønn, vil jeg tro. Det er vel bare krim, tenker jeg. De mannfolkene som leser, leser stort sett krim. Det er nok en myte begge deler. Men det som er pussig er at damer forteller gladelig at de leser. Og så er det bare krim. På Sukker er det slik at alle damer utenom de verste bimboene leser. Men slett ikke alle har åpnet en bok av Dostojevski - eller for den saks skyld hørt om ham - for å si det YTTERST forsiktig. Merkelig det der. Har erfaring med at menn leser vel så ofte litteratur som kvinner, men da mest sakprosa, mens kvinner gjerne leser skjønnlitteratur. Når menn leser romaner leser de gjerne mer seriøse forfattere enn kvinner.
Mermaid Blues Skrevet 27. juni 2011 #25 Skrevet 27. juni 2011 Det er nok en myte begge deler. Men det som er pussig er at damer forteller gladelig at de leser. Og så er det bare krim. På Sukker er det slik at alle damer utenom de verste bimboene leser. Men slett ikke alle har åpnet en bok av Dostojevski - eller for den saks skyld hørt om ham - for å si det YTTERST forsiktig. Merkelig det der. Har erfaring med at menn leser vel så ofte litteratur som kvinner, men da mest sakprosa, mens kvinner gjerne leser skjønnlitteratur. Når menn leser romaner leser de gjerne mer seriøse forfattere enn kvinner. Haha, skjønner hva du mener - jeg har lest alt av Dostojevskij (samt mye Gogol, Tsjekov og Tolstoj - hadde en russerperiode på vgs), og "folk flest" synes jeg er råsær Men i omgangskretsen min er det helt normalt - for begge kjønn Det går mest i skjønnlitteratur og manus i den gjengen, såvidt jeg har fått med meg.
Flanør Skrevet 27. juni 2011 #26 Skrevet 27. juni 2011 Haha, skjønner hva du mener - jeg har lest alt av Dostojevskij (samt mye Gogol, Tsjekov og Tolstoj - hadde en russerperiode på vgs), og "folk flest" synes jeg er råsær Men i omgangskretsen min er det helt normalt - for begge kjønn Det går mest i skjønnlitteratur og manus i den gjengen, såvidt jeg har fått med meg. Du også? Samme her. Men Tsjekov har jeg lest for lite av, dessverre. Tror ikke han er like mye lest som de andre store. Synd egentlig.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2011 #27 Skrevet 27. juni 2011 Det er vel bare krim, tenker jeg. De mannfolkene som leser, leser stort sett krim. Dette må være postet kun for å provosere. Hvis du tar en titt rundt deg i samfunnet (siden du er så belest og samfunnsengasjert, mener jeg), kan du ikke unngå å legge merke til at det sitter et flertall av menn i ledende stillinger. De har ikke kommet i slike posisjoner kun ved å lese krim... Mange er svært dyktige i jobben, noe som ofte skyldes at de er veldig interessert i det de holder på med, og derfor har tilegnet seg kunnskap langt utover det som er påkrevet "pensum".
I Grosny Skrevet 27. juni 2011 #28 Skrevet 27. juni 2011 Hvilke interesser ønsker du at en mann skal ha, og hvilke interesser har evt. din mann. Hva synes du om de og hvordan matcher de i forhold til dine preferanser? Jeg tror min kjære er fornøyd. Hun har to bryster, og jeg har to interesser.
I Grosny Skrevet 27. juni 2011 #29 Skrevet 27. juni 2011 - Leser bøker - Følger med i nyhetsbildet - Verdsetter god kvalitetsmat, og vet hvordan han tilbereder noen enkle retter til lunch og middag - selv om jeg hovedsaklig kan stå for å lage mat, ønsker jeg at han er interessert - Musikkinteressert / konserter / hva han spiller hjemme - Film - Kunst - Vin - Reise/steder - Nysgjerrig på folk - Elske familieliv, kone og barn - Fysisk trening og styrke, slik at hans helse og kropp er i god form Du snakker om en eventyrprins, og hvis dette beskriver mannen din, så må jeg gratulere! Det beskriver kanskje meg til en viss grad, men i veldig mange punkter på et sørgerlig lavt nivå.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #30 Skrevet 27. juni 2011 Jeg har ikke tro på lange kravslister, men det er mer sannsynlig at vi er en match hvis han liker å gå tur både i skogen og byen, liker å lese og er samfunnsengasjert. Utover det er det bare gøy hvis vi er interessert i ulike ting som vi med engasjert entusiasme kan innvie hverandre i.
Mermaid Blues Skrevet 27. juni 2011 #31 Skrevet 27. juni 2011 Du også? Samme her. Men Tsjekov har jeg lest for lite av, dessverre. Tror ikke han er like mye lest som de andre store. Synd egentlig. Haha, begynte nesten å lure på om du kan ha gått i klassen min nå Tsjekhov skrev endel manus, så det ble litt "obligatorisk" for meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå