Gjest Dan Skrevet 25. juni 2011 #1 Skrevet 25. juni 2011 Hvilke interesser ønsker du at en mann skal ha, og hvilke interesser har evt. din mann. Hva synes du om de og hvordan matcher de i forhold til dine preferanser?
Gjest Jay Skrevet 25. juni 2011 #2 Skrevet 25. juni 2011 At han er musikkinteressert, samfunnsengasjert, og gjerne har et par sære hobbyer utenom, som han kan lære meg om. Alt passer på mannen min+ at han er litt mer opptatt av mat og god drikke enn det jeg mistenker gjennomsnittsmannen for å være.
Kosemose Skrevet 25. juni 2011 #3 Skrevet 25. juni 2011 Han skal i allefall ikke være lidenskapelig opptatt av jakt og fiske eller fotball på et plan der hele sommeren styres av kampoppsettet til laget hans, eller han sparer to uker ferie til høstjakta. Syns egentlig det er en fordel om han ikke er totalt nerd på noe, og det ideelle for meg er en mann som har flere interesser og som har et åpent sinn. Jeg syns det er flott og fasinerende med mennesker som er lidenskapelig opptatt av en eller to hobbyer, men tror det er slitsomt å være kjæreste med noen som er så ektremt opptatt av interessene sine. 1
Tears.of.the.Sun Skrevet 25. juni 2011 #4 Skrevet 25. juni 2011 For min del er det helt samme hva typen er interessert i og opptatt av, så lenge det er en "normal" lidenskap og så lenge at han har tid til både det + jobb + meg
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2011 #5 Skrevet 25. juni 2011 Ideelt kunne han vært opptatt av (å lage) god mat! Jeg lager en del hjemmelaget mat, og han setter forsåvidt pris på det, men skulle ønske han var mer bevisst og også nysgjerrig på å prøve ut ting selv. Hadde imidlertid et lite høydepunkt her om dagen hvor han lagde hjemmelagd saus. Musikk, samfunn, film, kultur - der scorer han høyt nok Friluftsliv og fiske - kunne godt vært ivrigere (for å dra meg ut av sofaen ), men vi er vel omtrent på samme nivå der. Skulle ønske han klarte å konsentrere seg bedre når jeg snakket om mitt fagfelt (jeg er rimelig nerdete opptatt at det), men jeg er kanskje ikke bedre på hans område. Ellers kunne han byttet ut pc-en med bøker. Bruker for mye tid på spilling i perioder. Men jevnt over er jeg faktisk ganske fornøyd.
Pingting Skrevet 25. juni 2011 #6 Skrevet 25. juni 2011 To interesser som jeg faktisk tror jeg MÅ ha i en fyr er samfunnsengasjement og interesse + grunnleggende forståelse for vitenskap og rasjonalitet. Ut over det er jeg glad i film og serier, og synes det er greit å ha noen å se det med. Det er også greit om han ikke hater musikk og litteratur. Sier heller ikke nei takk til en fyr som er glad i å lage mat, som jeg kan gå på museum med og som jeg kan dra på tur i skogen med. Men ingen av de er noe han MÅ ha. Og litt forskjellige interesser er jo bare fint, da har man både mulighet til å lære noe av hverandre, og å dyrke noe som bare er sitt. Samboeren min og jeg har veldig like interesser og lik smak, men jeg merker det også er greit med områder hvor vi er litt forskjellige. Og som de andre sier: det går fint an at han blir FOR interessert i noe. Om det overskygger alt annet er det ikke greit.
Anglofil Skrevet 25. juni 2011 #7 Skrevet 25. juni 2011 Han kan ikke fordra jakt og fiske, og fotball og sport generelt er kjedelig. Det er noe jeg synes er fantastisk deilig, for jeg synes ikke spesielt om disse tingene jeg heller. Per dags dato så synes jeg han har flotte interesser, han samfunnsengasjert, glad i historie, litteratur og den typen ting, hvilket jeg også er. Det liker jeg. Jeg har også fått ham til å like det å reise, han har ikke vært vant til det fra før, og det er supert. Mvh Yvonne
alfredas Skrevet 26. juni 2011 #8 Skrevet 26. juni 2011 (endret) - Leser bøker - Følger med i nyhetsbildet - Verdsetter god kvalitetsmat, og vet hvordan han tilbereder noen enkle retter til lunch og middag - selv om jeg hovedsaklig kan stå for å lage mat, ønsker jeg at han er interessert - Musikkinteressert / konserter / hva han spiller hjemme - Film - Kunst - Vin - Reise/steder - Nysgjerrig på folk - Elske familieliv, kone og barn - Fysisk trening og styrke, slik at hans helse og kropp er i god form Endret 26. juni 2011 av alfredas
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #9 Skrevet 26. juni 2011 Han må ha samfunnsengasjement, som flere nevner. Jeg skjønner ikke hvordan man kan leve i et samfunn uten å ha samfunnsengasjement. Han må ha lest bøker, og han må normale allmennkunnskaper og gjerne litt ekstra. Han må kunne bli med i operaen eller et kunstgalleri uten å kjede seg til døde. Og han må være glad i å reise. Ellers er det ganske fritt frem når det gjelder hobbyer. Men hvis han feks var levende opptatt av krypdyr og slanger, så måtte han nok holdt den hobbyen på avstand fra heimen. Jeg synes det er helt ok å ha ulike hobbyer og interesser i et forhold. Det er bare sunt å kunne holde på med ting hver for seg. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #10 Skrevet 26. juni 2011 Det er greit om vi har noen felles interesser, men også "hver våre" interesser, så lenge det ikke kraæsjer med at forholdet vårt skal fungere. Derfor må han gjerne være interessert i å lese bøker, lage mat, glad i barn, og gjerne være opptatt av å holde seg i form (men ikke sånn ekstrem fitnesstype). Det viktigste er likevel at han faktisk ER interessert i NOE (lovlig så klart), og at interessene fint kan dyrkes samtidig som det ikke skaper problemer med forholdet vårt. Jeg ville ikke likt det hvis han drev med ekstremsport, da vill jeg blitt redd for han Det er ikke noe i veien for at man utvikler partners interesse for enkelte ting. Uansett, er det viktigste at man er glad i hverandre, ærlige med hverandre, liker å finne på ting sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #11 Skrevet 26. juni 2011 Det er vel ikke så mange menn som er interessert i å lese bøker? 1
Mermaid Blues Skrevet 26. juni 2011 #12 Skrevet 26. juni 2011 (endret) Tja, om jeg kunne velge helt selv ville jeg hatt en som forstår min greie med teater, musikk, kunst, litteratur og film, uten at han nødvendigvis trenger å være kjempeinteressert selv. Nok at han forstår min interesse, slik at han godtar at jeg vier livet mitt til scenen og ikke blir sjalu på den :gjeiper: Betyr absolutt ikke at jeg skal dra ham med på alle mulige forestillinger, men han må skjønne at jeg kommer til å dra på dem - så får han heller velge om han vil bli med Ellers er det fint om han liker fotball og reise, og selv om han ikke trenger å være kjempeflink på kjøkkenet synes jeg det er veldig koselig hvis han liker å pusle litt der sånn at vi kan holde på sammen Han kan gjerne være nerdete, jeg driver endel med spill både på PC og konsoll, og det er stas med 2-player innimellom I tillegg kan han godt være typen som synes det er kos med brettspill og sånn, ting man kan samle vennegjengen til. Hvis det er lov å legge til mer er foto og språk fine pluss Og han MÅ være glad i, eller i det minste ha respekt for dyr. Det er utrolig viktig for meg. Oi, glemte noe viktig! Vi må være politisk kompatible. Han trenger ikke være glødende opptatt av politikk, men han kan ikke være i motsatt ende av skalaen, jeg er for vanskelig sånn sett. Endret 26. juni 2011 av Mermaid Blues
Mermaid Blues Skrevet 26. juni 2011 #13 Skrevet 26. juni 2011 Det er vel ikke så mange menn som er interessert i å lese bøker? I miljøene jeg henger er det faktisk heller regelen enn unntaket at gutta er beleste (Teaterfolk er som regel opptatt av litteratur) I tillegg er alle menn i min familie (med unntak av broren min, som hører lydbøker pga dysleksi) lesehester til gangs. 2
Gjest HunterLady Skrevet 26. juni 2011 #14 Skrevet 26. juni 2011 Ønsker: - Familieliv og friluftsliv - Trening, men ikke besatt - Film - Musikk - MEG! :gjeiper: - Menneskelige relasjoner, psykologi, filosofi osv. Min nåværende er meget intelligent så vi prater ofte om psykologiske aspekter, sosiologi osv. Setter stor pris på det. Har vært sammen med folk før som ikke skjønte en dritt når jeg begynte med filosoferinga mi.. Ellers er han litt for glad i å feste, men det var jeg også og jeg ble "kurert", så han kommer kanskje etter. :gjeiper: Også er treningsentuasiamen hans sunket litt dessverre. Men han liker å prate om det! 1
Pingting Skrevet 26. juni 2011 #15 Skrevet 26. juni 2011 Det er vel ikke så mange menn som er interessert i å lese bøker? Sånt er vel mer avhengig av miljø/yrke/denslags enn kjønn, vil jeg tro.
Gjest HunterLady Skrevet 26. juni 2011 #16 Skrevet 26. juni 2011 Det er vel ikke så mange menn som er interessert i å lese bøker? Min gjør. Han leser bøker støtt og stadig. Leser de ut på et par dager, så bestiller han nye. Han er litt nerd til tider. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #17 Skrevet 26. juni 2011 Min gjør. Han leser bøker støtt og stadig. Leser de ut på et par dager, så bestiller han nye. Han er litt nerd til tider. Det er vel bare krim, tenker jeg. De mannfolkene som leser, leser stort sett krim. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #18 Skrevet 26. juni 2011 Samboeren min er svært interessert i musikk, data og programmering, spill, bøker og samfunnsrelaterte saker. Han har et politisk standpunkt som han kan argumentere for i dagesvis. Alle disse interessene hans utgjør kvaliteter ved personligheten som jeg verdsetter svært høyt. Har egentlig ingen preferanser, men jeg hadde gjerne sett at han var bittelitt interessert i friluft og kanskje fisk og båter.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #19 Skrevet 26. juni 2011 Det er vel bare krim, tenker jeg. De mannfolkene som leser, leser stort sett krim. Samboeren min (og alle vennene hans) leser bøker i alle mulige forskjellige sjangre. For tiden holder han på med en fantasyserie (A Song of Ice and Fire). I tillegg til fantasy leser han en god del sci-fi, politiske bøker og bøker om ting han skal lære seg. Tror aldri han har lest krim.
Gjest Harriet Skrevet 26. juni 2011 #20 Skrevet 26. juni 2011 (endret) Jeg har en mann som er ganske langt over snittet opptatt av fotball. Ser at mange ser på det som negativt, men jeg for min del ser bare positivt på hans lidenskap for fotball. Det er med på å holde ham i form (han har alltid spilt selv)Han har trent begge våre sønners lag i fotballAlltid noe å snakke om når han er med meg i selskap med min jobb eller mine venninner med ektefeller, ikke for å snakke om når han ble med hjem til mine foreldre første gang. Fotballkunnskaper er noe som går på kryss av jobb og utdannelse så menn med genuin interesse for fotball finner hverandre øyeblikkelig. Ellers setter jeg stor pris på hans interesse for turer i skog og mark. Må heller ikke glemme at han er utrolig musikkinteressert. Kunne aldri hatt en mann som hadde PC-spill som hovediteresse - det hadde krasjet helt totalt med min måte å leve på. Endret 26. juni 2011 av Harriet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå