Gå til innhold

Tjene penger på leserhistorier i Hjemmet etc


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har nylig kommet til min oppmerksomhet at mange av leserhistoriene i blader som Hjemmet, Allers etc er falske. Det står at de skal være historier fra virkeligheten, men egentlig er det visst folk som finner på historier og selger dem til bladet( i bladet står det at du kan sende din historie inn til bladet og motta et pengebeløp for det). Dette har jeg også lyst til å gjøre, men jeg lurer på om det stemmer at leserhistoriene ofte er falske? I tillegg lurer jeg på hva som skjer dersom du finner på historier og selger dem. Gjør man noe ulovlig da?

Jeg poster denne under hobby fordi jeg tenkte dette kunne være en liten hobby for meg, dersom den passer bedre et annet sted er det jo bare å flytte den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er rart hvis de historiene der er tull, for da er jammen folk dårlige til å juge. De er jo så utrolig kjedelige og forutsigbare så man kan gjette seg til hele handligen bare ved å se på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner har iallefall hat en 5-6 slike "sanne" historier på trykk i forskjellige blad som hun har fått betalt for.

Nå vet jeg ikke om det har noe å si for bladene om historiene er falske eller ikke, men om det skulle ha noe å si så er det vel begrenset hvor mange du kan skrive til hvert enkelt blad ;)

Og om jeg ikke tar feil nå, så må du skatte på alt over 1000kr fra en plass/arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...