Gå til innhold

Målet om en sunnere livsstil, en bedre holdning, og...

Go'jenten

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å gjøre det offisielt, i håp om at det bedrer innsatsviljen.

Kort om meg; 22 år gammel, fast (stillesittende) jobb, vond rygg og noen kilo for mye. Og ja, et ønske om å bli gravid og ha et godt svangerskap.

Jeg er 1.69 høy, så vidt jeg vet, og veide 66 kilo idag tidlig. Denne varierer veldig. Trivselsvekten er på 60. Men for meg er det ikke vekten som teller, ikke egentlig. Det som teller er å få bort ryggsmertene, og stramme opp kroppen. Jeg ønsker å leve sunt og stabilt, ha en stabil vekt og ikke en jojo-vekt som jeg pleier.. Jeg har forsøkt gang på gang, vært flink i perioder, men dessverre gått tilbake til gamle synder.

Skal vi se.

Mål:

- Synlig strammere kropp

- Renere hud

- Betraktelig bedring i ryggen

- Bedre holdning

- Stabilt kosthold

- Treningsglede

- (60 kilo på vekten)

- Klargjøre kroppen for svangerskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt at du vil følge meg, velkommen til deg!

Idag skal jeg og kjæresten på en hard spinningtime, en venninne av oss som er instruktør. Blir tøft å komme i gang, men å så deilig etterpå! Har forøvrig gangsperr fra løpeturen på onsdag, som ikke akkurat var kjempelang. Det sier jo litt om hvilken form kroppen er i. Men man må jo begynne et sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også følge med deg :)

Laget meg treningsdagbok av samme grunn som deg, og ser vi har mange av de samme målene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, velkommen!

Var på en spinning intervall time på fredag, merker godt hvor dårlig form jeg er i. Men jeg fullførte, og var skikkelig sliten etterpå. Og merkelig nok har jeg ikke stort til gangsperr..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg føler jeg har gravidmage uten å være gravid. Skikkelig oppblåst og ekkel. Nei, det er virkelig på tide å ta i et tak. I går gikk vi to turer, en på over en time, og en 40 minutter. Idag er jeg egentlig travelt opptatt, men håper på en tur opp fløyen idag og det er jo i oppoverbakke. Hadde bare været blitt finere...

Ellers sitter jeg og lurer på å bytte treningssenter fra Elixia til Sats, men det er så kjedelig for jeg har en veldig hyggelig vennerabatt på sats, og ikke på elixia. MEN elixia virker så mye bedre.. Noen med erfaringer fra sentrene i Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henger meg på her :-)

Jeg har ingen erfaring med senterene i Bergen, men jeg byttet fra Sats til Elexia er i Oslo.. og selv om det er dyrere så er jeg veldig fornøyd :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med erfaringer fra sentrene uansett! Tror jeg heller mot å bytte til Elixia ja, men vi får se. Akkurat nå er dagene så travle at treningssenteret blir glemt. HUFF! Men jeg går mye og spiser sunt. Forsøker ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg har funnet ut at jeg allerede er gravid, blir det enda viktigere å holde et sunt og godt kosthold, og trene. Jeg har planer om å bytte til Elixia, og ha personlig trener noen timer. Jeg vil jo ikke gjøre noe som er dumt for den lille i magen min.

Var på spinning igjen i går, er tungt, men veldig godt. Lurer på om intervall ikke er så bra for den lille, så skal forsøke å finne en "vanlig" spinning time istedenfor. Eller bare ta det litt rolig på intervall-timen.

Ellers klarer jeg heldigvis å holde meg til snop en gang i uken. Merkelig nok har jeg ikke noe sug etter sukker for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :-)

Er kjempefint hvis du er i form til å trene fremover. Så lenge du er frisk og rask så kan du trene det aller meste. Jeg trente mye spinning når jeg var gravid.. modererte litt og passet på å drikke godt sånn at jeg ikke ble for varm.. men ellers gikk det fin fint.

Lytt til kroppen, den er ganske god på å si fra om du gjør noe den ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner!

Er sliten for tiden, så blir ikke så mye trening. Men, skal på spinning igjen i morgen og har gått noen turer. Er jo en begynnelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...