Gå til innhold

Katten min er innelåst i naboens garasje


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten min har vært borte i hele dag og da jeg var ute og lette etter henne istad så hørte jeg mjauing fra naboens garasje. Naboen var ikke hjemme, men skulle komme hjem om ikke så lenge for å slippe henne ut. Stakkars katten har mest sannsynlig vært innelåst der hele dagen, siden jeg ikke har sett henne i hele dag.

Nå lurer jeg på hvordan kan jeg hindre katten i å gå i garasjene til folk? Nå som folk drar på ferier så er jeg livredd for at hun skal bli innelåst i en garasje og at jeg ikke er så heldig og finner hvor hun er.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holde henne innendørs eller i bånd.

Kan virkelig ikke komme på andre måter, da en løs katt vil gå rundt og utforske.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min har vært borte i hele dag og da jeg var ute og lette etter henne istad så hørte jeg mjauing fra naboens garasje. Naboen var ikke hjemme, men skulle komme hjem om ikke så lenge for å slippe henne ut. Stakkars katten har mest sannsynlig vært innelåst der hele dagen, siden jeg ikke har sett henne i hele dag.

Nå lurer jeg på hvordan kan jeg hindre katten i å gå i garasjene til folk? Nå som folk drar på ferier så er jeg livredd for at hun skal bli innelåst i en garasje og at jeg ikke er så heldig og finner hvor hun er.

Noen tips?

Du kan ikke hindre dette, MEN det er en oppfordring til folk med steder hvor dyr kan komme seg inn, at de må sjekke GODT at det er tomt før de låser og drar :nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*

Hvis det er utelkatt må du bare slippe kontrollen og håpe det går greit.. Du kan ikke ha kontroll på katten når den er ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også funnet pusern i en garasje. To ganger faktisk, på ulike steder. En av gangene var eiern bortreist på ferie, så vi fikk tillatelse til å demontere vinduet. :sjenert:

Man kan ikke hindre katten i å bli innelåst etc., men man kan legge merke til pusens rutiner og gå ut og lete når den ikke er hjemme når den pleier. Går man rundt og lokker vil katten rope når den hører stemmen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er katten din? Katten min endte opp på de merkligste steder da han var yngre, inne i garasjer, i barnehager, gamlehjem og spankulerte rett inn til alle naboene. Men han har roet seg, og nåp er han to år. Han har selvfølgelig sine sprell, hender han blir innelåst i garasjen her hjemme av huseier, og for noen dager siden presterte han å bli innelåst i bilen i huseier. Var ikke veldig høy i hatten da jeg ringte sent på kvelden, vel vitende om at huseier hadde lagt seg, hehe. Han tok det heldigvis med veldig godt humør :)Poenget er at når de er unge, så er de mer eventyrlystne, men når de får litt erfaring, roer de seg betraktlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er 10 mnd...

Vurderer å skaffe en GPS tracker, slik at jeg har litt kontroll over henne...:s

Huff. Håper hun aldri finner på gjøre dette igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Skjedde meg engang også. Naboene begynte å kikke i garasjen før de låste etter den tid og katten ser ut til å ha lært, av alle ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 10 mnd...

Vurderer å skaffe en GPS tracker, slik at jeg har litt kontroll over henne...:s

Huff. Håper hun aldri finner på gjøre dette igjen.

.. og midt i den verste utforskningsperioden ;) Det kommer til å roe seg. Det kan være smart å sette på henne halsbånd med telefonnummer dersom du ikke har det. Er i veldig mange situasjoner jeg var veldig glad min pus hadde det. Han er chippet, men det er mye lettere for alle parter dersom pus har telefonnummer på halsbåndet sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips, katten har ikke utviklet ordentlig rettningsans før den er ca 1 år, så egentlig skal den ikke slippes ut alene før det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 mndr har jeg aldri hørt, 8 måneder sier man vel om retningssansen. Men rundt halvåret er de fleste godt nok utrusta til å gå ut alene.

Det er heller konkurranse med andre katter i nabolaget man skal være litt bevisst. En ungkatt stiller dårlig mot eldre etablerte katter som har territorie der fra før, og kan rett og slett hindres i å komme hjem. Så lurt å følge med.

Endret av la Flaca
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår var borte 3 døgn for en stund tilbake. Jeg var sikker på at han var død. :( Men så dukket han opp igjen en morgen og det luktet olje/bensin eller noe slik av han. Jeg mistenker at han hadde vært innestengt i en garasje en helg. Etter det har jeg alltid angst for at det skal skje på nytt, men heldigvis går han ikke så langt unna huset, så hvis han forsvinner kan jeg ringe på til alle naboene og be om å få sjekket garasjene i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips, katten har ikke utviklet ordentlig rettningsans før den er ca 1 år, så egentlig skal den ikke slippes ut alene før det.

Sier hvem?

Katten min har meget god retningssans, hun har aldri rotet seg bort. Hun var innelåst. Stor forskjell.

Har forøvrig lest mange steder at retninssansen utvikles ferdig når de er rundt 6-8 mnd gamle, ikke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mysticgirl

Uff husker da jeg måtte ringe på midt i natten til naboen for katten min skrek i uteboden deres. Ble ikke godt mottat for å si det sånn :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...